[B][N702] Hasselt - Diepenbeek - Genk

Discussies over planning, aanleg en reconstructies van Gewestwegen (en Gemeentelijke Wegen)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [B][N702] Hasselt - Diepenbeek - Genk

Bericht door Lambo19 » za 18 aug 2018, 20:59

^^
Mooi dat de bypassen van invoegstroken worden voorzien. Jammer wel dat er richting Diepenbeek geen weefstrook gecreëerd wordt tussen de R71 en het kruispunt aan de Ethiasarena. Op de R71 richting het noorden stopt de invoegstrook voor de 2de uitrit. Kan die niet nog een stukje doorgetrokken worden?

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B][N702] Hasselt - Diepenbeek - Genk

Bericht door vynkce » vr 21 okt 2022, 9:55

Voor de realisatie van de HOV-verbinding Hasselt - Genk - Maasmechelen worden er volgend jaar vrijliggende (tram)busbanen gerealiseerd op delen van de N702. Tussen de Ginderoverstraat en de N76 zal hiervoor de bestaande pechstrook worden ingenomen. Ook in de Hasseltse binnenstad zal aansluitend de Koning Boudewijnlaan worden aangepakt hiervoor. Meer info via: https://hovhasseltmaasmechelen.be/

Giuseppe
verkeersader
Berichten: 785
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 15:02
Locatie: Eijsden

Re: [B][N702] Hasselt - Diepenbeek - Genk

Bericht door Giuseppe » wo 22 mar 2023, 10:03

De omgevingsvergunning is inmiddels afgegeven.
De plannen zijn nog raadpleegbaar in het omgevingsloket https://omgevingsloketpubliek.omgeving. ... 2R06OLpcjQ

Gebruikersavatar
Tachi
verkeersader
Berichten: 822
Lid geworden op: ma 05 apr 2010, 18:38

Re: [B][N702] Hasselt - Diepenbeek - Genk

Bericht door Tachi » do 23 mar 2023, 0:30

Maar waarom via de snelweg en niet de bestaande spoorlijn? Via de bestaande spoorlijn bedien je As nog in het niemandsland tussen Maasmechelen en Genk. Via het bestaande spoor sla je wel Mechelen (a/d Maas) met het stadhuis en wat shoppinggedeeltes over. Ik vraag me wel af welke mensen je met een tram gaat bedienen met als eindpunt Maasmechelen Village. Het gros komt dacht ik van buiten België met de auto er naar toe. Je kan er dan beter voor kiezen om vanaf Eisden de lijn naar het zuiden te laten lopen. Dan bedien je voor mijn gevoel meer de lokale behoefte en dus Mechelen. En als het rendabel is, dan zou je kunnen kiezen voor een aftakking naar het noorden richting Maaseik.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: [B][N702] Hasselt - Diepenbeek - Genk

Bericht door IQ[] » vr 24 mar 2023, 17:09

^^ bedoel je met je suggesties de oude spoorlijnen in ere herstellen?

Tommy
autoweg
Berichten: 1983
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: [B][N702] Hasselt - Diepenbeek - Genk

Bericht door Tommy » vr 24 mar 2023, 18:43

^^
Dat denk ik inderdaad. Recupereren van de oude spoorwegbedding naar een tramverbinding. Van Hasselt naar Genk/Winterslag, over As naar Maasmechelen. In As is dat het gekende Kolenspoor: https://www.google.be/maps/place/Kolens ... F1z3t2zq0d
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

omNOMNOMNOM
stadsweg
Berichten: 469
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 14:10

Re: [B][N702] Hasselt - Diepenbeek - Genk

Bericht door omNOMNOMNOM » zo 26 mar 2023, 12:40

^^
Het is geen tram he, het is een trambus. Kortom, een beetje als de Phileas in Eindhoven.

Plaats reactie