[B][N115b] De nieuwe ring van Brecht

Discussies over planning, aanleg en reconstructies van Gewestwegen (en Gemeentelijke Wegen)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10296
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Alfa » di 13 jan 2009, 20:07

vynkce schreef: Station Noorderkempen zal (zoals de naam al zegt) een groot deel van de Kempen bedienen en niet enkel Brecht. Denk je echt dat de NMBS geen fatsoenlijk onderzoek gedaan heeft en zomaar plots op het idee kwam "we gaan eens een nieuw station openen" en dan met de natte vinger maar Brecht aangeduid heeft?
Ik denk dat de NMBS verplicht werd een station op die locatie te openen door druk van bepaalde politici uit die beurt. Als je denkt dat dit nooit gebeurd ken je de NMBS niet goed.

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door tovm74 » wo 14 jan 2009, 9:38

Jeroen schreef:^^ Dit waren iig de plannen...

Afbeelding

16 per dag zal wel ongeveer 1 per uur zijn, waarschijnlijk dus minimaal 2 (directe) HST's per uur.
Call me stupid but: "Enkel de rode lijn komt voorbij Brecht en in het rood staat "8 treinen per dag", hoe komt ge dan aan 16 per dag?"
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

Mikhail
expressweg
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Mikhail » wo 14 jan 2009, 10:37

Ik dacht dat er ook een trein Amsterdam-Brussel-Parijs ging komen met tussenstop te Breda... Maar dat wordt nu ook al overgeslagen?

NOTE: station Noorderkempen kan zijn nut wel bewijzen als er 'smorgens minstens 4 schuttles rijden richting Antwerpen, dit is een niet te missen kans om hier een grote P+R te gebruiken met een rechtstreekse shuttle naar Antwerpen... Maarja dan moet eerst die afrit richting Antwerpen wel gebouwd worden!
****

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10302
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door vynkce » wo 14 jan 2009, 11:33

Alfa schreef:Ik denk dat de NMBS verplicht werd een station op die locatie te openen door druk van bepaalde politici uit die beurt. Als je denkt dat dit nooit gebeurd ken je de NMBS niet goed.
Ik denk niet dat dit het geval is. Een extra station op een strategische locatie is echt meer dan welkom in de Antwerpse Kempen. Er liggen namelijk amper spoorwegen (nooit gelegen trouwens, niet opgebroken ofzo). Brecht (ipv Hoogstraten) is wat mij betreft een goede keuze en het is een positief punt dat de HSL die de Nederlanders graag via Breda zagen lopen ook ingeschakeld kan worden in het regionaal spoorvervoer. Dit is trouwens ook zo bij HSL 2 tussen Leuven en Luik waar Intercity's ook gebruik maken van de lijn. Ik denk trouwens niet dat er nooit stations bijkomen onder politieke druk, maar in het geval van Brecht denk ik niet dat dit het geval is!

ReisThijs
verkeersader
Berichten: 599
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 23:50
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door ReisThijs » wo 14 jan 2009, 14:29

Mikhail schreef:Ik dacht dat er ook een trein Amsterdam-Brussel-Parijs ging komen met tussenstop te Breda... Maar dat wordt nu ook al overgeslagen?
De enige trein Amsterdam-Brussel-Parijs is en blijft de Thalys. Er is nooit sprake van geweest dat die in Breda zou stoppen, dat zou ook te veel tijd gaan kosten omdat station Breda niet aan de HSL ligt.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Mikhail » wo 14 jan 2009, 14:42

ReisThijs schreef:
Mikhail schreef:Ik dacht dat er ook een trein Amsterdam-Brussel-Parijs ging komen met tussenstop te Breda... Maar dat wordt nu ook al overgeslagen?
De enige trein Amsterdam-Brussel-Parijs is en blijft de Thalys. Er is nooit sprake van geweest dat die in Breda zou stoppen, dat zou ook te veel tijd gaan kosten omdat station Breda niet aan de HSL ligt.
Je hebt nu toch al jaar en dag de 'Amsterdammer' rijden, tussen Bru-Antw-Roos-Amsterdam, als die vervalt gaat daar dan nog een vervangende 'soortgelijke' trein rijden? Ik dacht het niet... :(
****

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Jeroen » wo 14 jan 2009, 17:33

tovm74 schreef:Call me stupid but: "Enkel de rode lijn komt voorbij Brecht en in het rood staat "8 treinen per dag", hoe komt ge dan aan 16 per dag?"
Ik reageerde op Mikhael die het had het over de verbinding Amsterdam - Brussel.
vyncke schreef:Ik denk niet dat dit het geval is. Een extra station op een strategische locatie is echt meer dan welkom in de Antwerpse Kempen. Er liggen namelijk amper spoorwegen (nooit gelegen trouwens, niet opgebroken ofzo). Brecht (ipv Hoogstraten) is wat mij betreft een goede keuze en het is een positief punt dat de HSL die de Nederlanders graag via Breda zagen lopen ook ingeschakeld kan worden in het regionaal spoorvervoer. Dit is trouwens ook zo bij HSL 2 tussen Leuven en Luik waar Intercity's ook gebruik maken van de lijn. Ik denk trouwens niet dat er nooit stations bijkomen onder politieke druk, maar in het geval van Brecht denk ik niet dat dit het geval is!
Mja, "amper" is zo relatief. Er zijn in het buitenland gebieden zo groot als de benelux zonder spoorlijnen. Ook zonder railgebonden vervoer kun je het OV verbeteren (als dat echt al zo slecht is). Allicht zal zo'n station wat reizigers trekken, maar dat staat natuurlijk schraal tegenover de doorgaande stroom reizigers waarvoor de HSL juist gemaakt is...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Coen Tunnel » wo 14 jan 2009, 17:47

vynkce schreef:Ik denk niet dat dit het geval is. Een extra station op een strategische locatie is echt meer dan welkom in de Antwerpse Kempen. Er liggen namelijk amper spoorwegen (nooit gelegen trouwens, niet opgebroken ofzo).
In Meersel-Dreef is echter nog een station van de vroegere lokaalspoorlijn, wat het midden houdt tussen een tramlijn en een echte spoorlijn. ;) Die spoorlijn is echter al jaren opgebroken. Vooral voor bedevaartgangers werd die spoorlijn vroeger gebruikt. Een fotootje:

Afbeelding
Jeroen schreef:Mja, "amper" is zo relatief. Er zijn in het buitenland gebieden zo groot als de benelux zonder spoorlijnen. Ook zonder railgebonden vervoer kun je het OV verbeteren (als dat echt al zo slecht is). Allicht zal zo'n station wat reizigers trekken, maar dat staat natuurlijk schraal tegenover de doorgaande stroom reizigers waarvoor de HSL juist gemaakt is...
In Duitsland heeft men er bewust voor gekozen om ook in kleinere plaatsen HSL-stations aan te leggen, zoals Montabaur en Limburg. Tussen Nürnberg en München zijn op de HSL ook twee stations aangelegd, die worden bediend door gewone Regional Express-treinen - nou ja, gewone RE-treinen: deze rijden 200 km/u!

In Frankrijk zijn er legio HSL-stations in the middle of nowhere. Le Creusot, Haute-Piccardie, Lorraine, etc...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Vinny » wo 14 jan 2009, 20:52

^^ Die bedienen vaak wel een groter gebied. Haute-Picardie wordt bijvoorbeeld gebruikt voor reizigers van en naar Amiens ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Medianieuws

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Medianieuws » do 15 jan 2009, 9:37

Het Nieuwsblad 15-01-09 schreef:'NMBS is duidelijk een onbetrouwbare partner'
BRECHT - Tijdens zijn nieuwjaarstoespraak heeft burgemeester Luc Aerts (CD&V) ongemeen hard uitgehaald naar de NMBS. Hij hekelt de toestand van het station Noorderkempen, waar de afgewerkte infrastructuur al anderhalf jaar wacht op de eerste trein.
Het station Noorderkempen aan het spoor van de hogesnelheidstrein in Brecht is al meer dan een jaar helemaal gebruiksklaar. Station, perron en parkeerplaatsen zijn gerealiseerd. De gemeente Brecht en de buurgemeenten zorgden, in samenwerking met het Vlaamse gewest, voor vlotte verbindingswegen voor autobestuurders en fietsers. Het treinspoor ligt al drie jaar te wachten op een trein. In afwachting van de hogesnelheidstrein beloofde de NMBS een intercitytrein te laten rijden tussen Brecht en Antwerpen.

Deze trein zou een zegen moeten zijn voor het mobilteitsprobleem ten noorden van Antwerpen. Dagelijks is er een verkeersinfarct door dichtslibbende wegen vanuit Hoogstraten, Zoersel, Brecht en Wuustwezel, richting de grootstad. Maar de NMBS slaagt er niet in om een trein op het spoor te laten rijden. Burgemeester Aerts is behoorlijk boos over deze gang van zaken.
'2008 ging voorbij in sneltreinvaart, maar het is ook het jaar geworden waarin de trein weer niet reed of niet stopte in Brecht. Zonder schroom durf ik stellen dat de NMBS als verstrekker van openbaar vervoer een onbetrouwbare partner mag genoemd worden, niet in staat om gemeenschapsgelden op een correcte wijze te besteden. Ik besef dat dit harde woorden zijn, maar mijn oordeel kan niet anders dan hard zijn.' Aan de aanleg van de spoorlijn, het station Noorderkempen en de infrastructuur rond het station hangt een kostenplaatje van zevenhonderd miljoen euro. Volgens de burgemeester is het onbegrijpelijk dat dit er na anderhalf jaar nog steeds verlaten bijligt.
Het gemeentebestuur investeerde in toegangswegen en participeert ook in de camerabeveiliging van de omgeving van het station.
Frederik Petit, woordvoerder van Infrabel, bevestigt dat Brecht klaar is om de trein te ontvangen. 'De infrastructuurwerken zijn volledig klaar. De spoorlijn is gehomologeerd en ter beschikking gesteld van de NMBS, de operator van die lijn.' Het kabinet van minister van Overheidsbedrijven Steven Vanackere (CD&V) meldt dat de trein nog niet voor morgen is. De bestelde Traxx-locommotieven die met het Europese veiligheidssysteem rijden, zijn nog niet klaar. Op verzoek van de vroegere minister, Inge Vervotte, onderzoekt de NMBS of zij met de bestaande M6-dubbelrijtuigen en -locomotieven kan rijden tussen Antwerpen en Brecht. Als dit onderzoek gunstig verloopt, kan de trein rijden tegen de zomervakantie.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Mikhail » do 15 jan 2009, 11:17

Zet desnoods een dieseltrein, locomotief in. Ik hoop dat de NMBS tegen de zomer hier nog trein kan laten rijden! Pffffff
****

Medianieuws

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Medianieuws » za 14 feb 2009, 18:04

Het Nieuwsblad 14-02-2009 schreef:Ring en oprittencomplex eindelijk in zicht

BRECHT - Eindelijk is er een oplossing in zicht voor de dagelijkse verkeerschaos in de Noorderkempen. Brecht kreeg de bevestiging dat in mei subsidies worden toegekend voor de aanleg van op- en afritten aan de E19 en de ring.
Bij het begin van de werken aan de hogesnelheidslijn -zo'n vijf jaar geleden- verdween de oprit van de E19 in Brecht-Centrum. Wie de E19 op wil, moet naar Loenhout en vooral naar Sint-Job. Dat betekent dagelijks een verkeersinfarct in het centrum van Sint-Job en overvolle wegen richting Hoogstraten en Loenhout. Na de aanleg van de rotonde op de Wuustwezelseweg en de wegen naar het station Noorderkempen hoopten de weggebruikers dat de ring rond Brecht en het nieuwe op- en afrittencomplex er vlug zouden komen. Maar ze zitten al enkele jaren op hun honger.
Burgemeester Aerts (CD&V) en enkele schepenen bespraken nu alle Brechtse dossiers met het agentschap voor Wegen en Verkeer. Daaruit blijkt dat in de lente het licht op groen wordt gezet voor nieuwe verwezenlijkingen. In mei worden de subsidies goedgekeurd voor de ring en het complex, de aanbesteding gebeurt in het najaar. Volgens de planning gebeuren de werken in 2010.
In mei komt het Agentschap met de plannen naar de Brechtse bevolking. 'En dat is nodig ook, want het begint stilaan het verhaal te worden van de ongelovige Thomas', zegt burgemeester Aerts. 'De bewoners die dringend een nieuwe oprit willen, verzamelden zich op Facebook. Als ze duizend handtekeningen halen, willen ze in mei een protestmars organiseren. Dat zal nu hopelijk niet meer nodig zijn.'
De brug voor de oprit en de ring over de hogesnelheidslijn is al gerealiseerd. De ring vertrekt aan de rotonde van de Wuustwezelseweg, gaat richting Veldstraat en zo naar de Koningsstoel tussen Sint-Lenaarts en Brecht-Centrum.

Caesar
stadsweg
Berichten: 492
Lid geworden op: do 05 feb 2009, 9:42
Locatie: Merksplas

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Caesar » ma 23 feb 2009, 15:54

Gazet van Antwerpen 23-02-2009 schreef:Ring rond Brecht komt er volgend jaar
Dit jaar wordt fase 2 van de Ring aanbesteed, en er komt zeker een kmo-zone in de omgeving van het station Noorderkempen, dat er nu nog verwaarloosd bijligt. Het nieuws kwam van burgemeester Luc Aerts (CD&V), die de trage ontwikkeling van de stationsbuurt al lang aanklaagt.
“Ik heb een constructief gesprek gehad met het Vlaams Agentschap voor Wegen en Verkeer. In april-mei wordt de aanvraag voor de stedenbouwkundige vergunning voor de Ring ingediend. Het gaat om fase 1, van de rotonde aan de Wuustwezelsesteenweg via een noordelijke boog tot aan de E19, waar het viaduct klaarligt. Daar komen op- en afritten voor de E19 in beide richtingen. Tegelijk wordt fase 2 aangepakt, van de E19 tot aan de Veldstraat.”

Najaar
“Dit najaar kan het dossier aanbesteed worden en de start van de werkzaamheden is voor begin volgend jaar. De nodige onteigeningen voor fase 1 en 2 zijn, op enkele uitzonderingen na, rond. We hopen fase 3, van Veld- tot Lessiusstraat, meteen op fase 2 te kunnen aansluiten, want anders blijven we met het zware verkeer zitten.”
En de landbouwers? “Ik heb nog geen enkele zwarte vlag gezien. Ze beseffen heel goed dat de Ring en de nieuwe op- en afritten noodzakelijk zijn voor de leefbaarheid van Brecht. De files is iedereen beu.”

Knooppunt
Onder de vorige burgemeester was er heel wat verzet tegen het opofferen van landbouwgrond voor de ontwikkeling van de stationsomgeving. Tot vandaag komt de landbouwzone tot aan de stationsparking. Maar minister Dirk Van Mechelen heeft het hele gebied tussen de E19 en de Ring nu geselecteerd als één van de tien bijzondere economische knooppunten die hij in Vlaanderen wil ontwikkelen.
Dit maakt de weg vrij voor de bouw van een echt station, winkels, horeca, kantoren en bedrijven. Daarvoor moet eerst het ruimtelijk structuurplan Vlaanderen aangepast worden. Dat kan begin 2010 rond zijn. Eind 2010 kunnen dan de eerste bouwvergunningen afgeleverd worden en start de metamorfose van de omgeving.

Trein
De trein Antwerpen-Brecht-Breda moest er al drie jaar geleden geweest zijn, maar rijdt nog steeds niet. Problemen met de signalisatie en de homologatie van de locomotieven zijn de oorzaak. Minister van Ruimtelijke Ordening Dirk Van Mechelen (Open Vld) schreef vorige vrijdag op zijn weblog: “Ik krijg signalen dat de NMBS dit voorjaar wil starten met proefritten met het oog op een vaste treinverbinding ergens in de loop van de maand juni.”

Rijstrook
De E19 krijgt dit voorjaar een derde rijstrook in beide richtingen, ter hoogte van het station en over een lengte van 1,6 kilometer. Dit is nodig om de vervallen koetunnel voor fietsers en voetgangers tussen Brecht-centrum en het station te kunnen renoveren. Dit gebeurt van bovenaf, dus moet hiervoor telkens één rijstrook worden opgebroken. Om de files te beperken, werkt de aannemer dus tijdelijk met een extra derde rijstrook op de snelweg.

Vuilnis
Het niet gebruiken van het station Noorderkempen doet de omgeving geen goed. Na diefstallen wordt het nu ook geteisterd door sluikstorters en graffitispuiters. ’s Avonds en ’s nachts amuseren lokale jongeren zich met autoraces en halsbrekende toeren op het gladde asfalt van de uitgestrekte parking.
Bron: gva.be

Medianieuws

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Medianieuws » wo 04 mar 2009, 16:26

Het Nieuwsblad 03-03-2009 schreef:Treinstation Noorderkempen in Brecht in zomer operationeel
TESTTREINEN RIJDEN IN APRIL OP HET SPOOR

BRECHT - 6 april starten de testritten met de trein op lijn 4 tussen Antwerpen en Brecht. Dat deelde minister van Overheidsbedrijven Steven Vanackere mee in de kamercommissoe Infrastructuur op vraag van Ine Somers (Open VLD).
Deze zomer wordt mogelijk de verbinding tussen Antwerpen en de Noorderkempen en het daarbijhorende station van Brecht na lang wachten in gebruik genomen. De minister hoopt dat de testen gunstig zullen verlopen en dat de verbinding eindelijk in dienst zal worden genomen.Lijn 4 ligt op de nieuwe hoge snelheidslijn tussen Antwerpen en de Nederlandse grens. Bij de start van de bouw ervan werd afgesproken om ook de reizigers in het binnenlands verkeer van die sporen mee te laten genieten. Er werd daarom een station gebouwd in Brecht, de halte Noorderkempen.

Probleem met homologatie
Het probleem was echter dat op de hogesnelheidslijn enkel treinen kunnen rijden die uitgerust zijn met een speciaal Europees ETCS-veiligheidssysteem. De NMBS beschikt nog niet over treinen die daarvoor gehomologeerd zijn en de pendeldienst op lijn 4 kunnen verzorgen. Daarom zullen de testen met bestaand materiaal worden uitgevoerd. Spoorwegbeheerder Infrabel ontving van de Dienst voor Veiligheid en Interoperabiliteit de toelating om de lijn in gebruik te nemen, zodat deze treinen kunnen rijden op de hogesnelheidslijn. De bedoeling is om op termijn reizigers uit de Noorderkempen een beter aansluiting te garanderen op de rest van het binnenlands spoornet.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Mikhail » ma 16 mar 2009, 21:33

Goed nieuws!

Maar als ik het goed begrijp, dan zullen er geen nieuwe gehomologeerde treinen rijden in de zomer op dit traject? En daarvoor werd er eigenlijk dus zolang gewacht... terwijl er normaal geen gewone (niet goedgekeurde) treinen op het traject mochten rijden...
****

Medianieuws

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Medianieuws » za 04 jul 2009, 9:31

Het Nieuwsblad 04-07-2009 schreef:Brecht krijgt eigen ring

BRECHT - Het Vlaams Gewest vraagt een stedenbouwkundige vergunning aan voor de ring rond Brecht en het nieuwe aan- en afrittencomplex. 'Nu de trein rijdt, blijft er voor de inwoners van Brecht en van de omliggende gemeenten nog een groot mobiliteitsdossier dat om een dringende oplossing schreeuwt: de bouw van een nieuwe op- en afrit aan de E19 en van de ringweg rond Brecht-Centrum.

Ook in dit dossier is er nu een belangrijke doorbraak, nu het Agentschap Wegen en Verkeer Antwerpen het volledige dossier heeft ingediend bij de administratie van de dienst Stedenbouw', zegt burgemeester Luc Aerts (CD&V).

Het dossier heeft betrekking op de aanleg van de ringweg rond Brecht tussen de Wuustwezelsteenweg en de Veldstraat, de aanleg van een nieuw op- en afrittencomplex aan de E19, het bouwen van duikers in de Gozenbeek en Stapelheideloop, het aanpassen en afschaffen van de bestaande afrit Brecht op de E19, de aanleg van een fietspad, het herprofileren van de Bethovenstraat en het doortrekken van de Ringlaan tot aan de Veldstraat. Dat betekent ook een nieuwe ontsluiting voor de uitgebreide kmo-zone. Burgemeester Aerts wil aan de kar blijven duwen om de realisatie zo vlug mogelijk te laten verlopen. De realisatie van de ring en het op- en afrittencomplex is niet alleen een oplossing voor de problemen in Brecht-Centrum, maar moet ook Sint-Job ontlasten. Door het ontbreken van een oprit in Brecht gaat alle verkeer 'sochtends via de kern van Sint-Job naar de E19.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Mark » zo 12 jul 2009, 12:51

Is er al een R nummer gereserveerd :puh2: ?

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10302
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door vynkce » di 14 jul 2009, 10:36

^^ Interessante vraag! Ik geloof het niet, logischerwijs zou de nieuwe ringweg een N-nummer krijgen van de bestaande weg doorheen het centrum, waarna deze gedeclasserd zou worden tot gemeentelijke weg. Probleem is dat de ring twee verschillende N-wegen verbindt en ontlast. Een R-nummer zou dus wel de meest simpele keuze zijn denk ik.

Caesar
stadsweg
Berichten: 492
Lid geworden op: do 05 feb 2009, 9:42
Locatie: Merksplas

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Caesar » do 16 jul 2009, 20:31

Wat is dan de eerstvolgende vrije R-nummer?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door boe! » do 16 jul 2009, 20:50

R17.

Rien
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:40
Locatie: Brussel & Sint-Truiden
Contacteer:

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Rien » za 25 jul 2009, 14:23

Toen in 1985 werd besloten R-nummers ook voor niet-autosnelwegen te gaan gebruiken, voerde men tegelijk als voorwaarde in dat deze ringwegen het centrum van de stad minstens 50% van hun omtrek moest omsluiten. Dat is niet het geval voor de ring van Brecht...

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Quattro » za 25 jul 2009, 16:58

Dat kan wel kloppen, zo zijn er meerdere gemeenten die een ringweg hebben zonder een R nummer.
Blood type : B4 Flickr | Vimeo | YouTube

Medianieuws

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Medianieuws » wo 12 aug 2009, 11:04

Het Nieuwsblad 11-08-2009 schreef:Mobiliteit Brecht gaat er anders uitzien

BRECHT - De volgende jaren staan ingrijpende plannen en werken op stapel rond de mobiliteit. Het Nieuwsblad informeerde zich en ziet volgende mogelijke planning.
Dit kan de kalender worden van de mobiliteit in de Noorderkempen.

1 september 2009 : Alle bussen van De Lijn van en naar het station in Brecht sluiten beter aan op het uurrooster van de trein tussen Brecht en Antwerpen. In een kwartiertje spoor je naar hartje Antwerpen.

15 september 2009 : mogelijk ook treinen op latere uren naar Antwerpen

Oktober 2009 : voltooiing van de fiets- en voetgangerstunnel onder de E19 en de spoorlijn zodat fietsers en voetgangers vanuit Brecht-Centrum vlotjes het peroon van het station Noorderkempen kunnen bereiken

December 2009 : aanbesteding ring rond Brecht en het nieuwe op- en afrittencomplex van de E19

December 2009 : de Thalys tussen Parijs en Amsterdam rijdt over de spoorlijn in Brecht

Voorjaar 2010: start van de werken van de ring en het op- en afrittencomplex aan de E19

December 2010 : de hogesnelheidstrein zal eindelijk over het station in Brecht bedienen

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Vinny » wo 12 aug 2009, 19:08

December 2009 : de Thalys tussen Parijs en Amsterdam rijdt over de spoorlijn in Brecht
Dit doet hooguit de harten van treinenspotters in Brecht sneller kloppen. Hier zullen - exceptionele gevallen daargelaten - geen Thalys-treinen stoppen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Mikhail » wo 12 aug 2009, 22:14

Vinny schreef:
December 2009 : de Thalys tussen Parijs en Amsterdam rijdt over de spoorlijn in Brecht
Dit doet hooguit de harten van treinenspotters in Brecht sneller kloppen. Hier zullen - exceptionele gevallen daargelaten - geen Thalys-treinen stoppen.
Dan bevestigen de Nederlandse pers en de Belgische hetzelfde...
****

Kuikie
zandpaadje
Berichten: 16
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 14:29
Locatie: Gooreind-Wuustwezel

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Kuikie » di 15 dec 2009, 18:06

joepiedepoepie !!!

het omrijden langs Sankt Job in 't Goor is er nu nog teveel aan.

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Quattro » di 15 dec 2009, 18:36

Kuikie schreef:joepiedepoepie !!!

het omrijden langs Sankt Job in 't Goor is er nu nog teveel aan.
t'is wel Sint-Job-In-'t-Goor :dyn_hyp:
Blood type : B4 Flickr | Vimeo | YouTube

Kuikie
zandpaadje
Berichten: 16
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 14:29
Locatie: Gooreind-Wuustwezel

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Kuikie » di 15 dec 2009, 18:54

Quattro schreef:t'is wel Sint-Job-In-'t-Goor :dyn_hyp:
weet ik maar iemand die ik ken zegt dat altijd (ze is Duits)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Vinny » wo 16 dec 2009, 22:50

Los daarvan, vanuit mijn Thalys raam kon ik een mooi viaduct zien dat nergens op aansloot. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling... ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: De nieuwe ring van Brecht

Bericht door Wimpie24 » wo 16 dec 2009, 23:26

Afbeelding
Ik ben een enorme fan van dit type foto's. Fotografen konden toen uren bezig zijn om een juist (bijna kunstig) beeld te verkrijgen voordat ze de foto trokken.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Plaats reactie