[B][N004] De gevaarlijke N4...

Discussies over planning, aanleg en reconstructies van Gewestwegen (en Gemeentelijke Wegen)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » ma 24 okt 2005, 9:00

Ds79m schreef:Daardoor is er nu de vreemde situatie ontstaan dat er op de grote wegen een heleboel drempels zijn, maar in de kleine straten (waar kinderen spelen enzo) geen drempels, en het verkeer gewoon hard kan rijden (en het ook doet). :roll:
Dat is bij ons ook het geval. In mijn oude buurt mag je nog 50 km/h en kan dat ook ruim (=65 km/h) en in het buitengebied mag je maar 60 op grote doorgaande wegen. Dat irriteert me echt mateloos. :x

En dan lees ik in rapporten: ''De maatschappelijke weerstand tegen de drempel groeit, aangeraden wordt om terughoudend om te gaan met het leggen van drempels.'' Ja dat had iedereen wel kunnen bedenken... :roll:

IQ[]
expressweg
Berichten: 4330
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » ma 24 okt 2005, 12:57

Het lijkt mij geen goed idee om de N4 vol te stoppen met camera's en drempels. Deze weg heeft af en toe nog nut als omleidingsweg met fatsoenlijke capaciteit als de snelweg afgesloten is. Ik vind niet dat je dus zomaar deze weg moet gaan degraderen. Trouwens: gevaarlijke inhaalsmanoeuvres zullen dan alleen maar toenemen. Als er wordt gedegradeerd: alleen naar 2+1, niet naar 1+1 omdat dit ongelukken gaat uitlokken (misschien alleen op echt gevaarlijke kruispunten).

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 24 okt 2005, 13:16

Nee hoor, de stukken 2+2 met middenbermafscheiding kunnen gewoon blijven; alleen de stukken zonder middenbermafscheiding kunnen worden gebracht naar 1+1 met middenbermafscheiding. Daar wordt de weg een stuk veiliger van!
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » ma 24 okt 2005, 13:23

In de USA heb je genoeg wegen van 2+2 tot zelf 4+4 zonder middenbermscheiding. Met een Vmax van 40mph (64km/h). Schijnt helemaal niet zo gevaarlijk te zijn. Natuurlijk is alles daar veel breder opgezet, zodat het allemaal veel overzichtelijker is.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Chris op ma 24 okt 2005, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9075
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » ma 24 okt 2005, 14:05

Het al dan niet aanwezig zijn van een middenberm is een probleem, maar het toevoegen van een smalle middenberm alleen, lost niet alles op. Dan blijven er gevaarlijke zijwegen, begint naast de rijstroken nog steeds meteen de berm, en blijft het verkeer veel te hard rijden. In dat opzicht lijkt het me het beste om de weg dan wel op te waarderen naar een volwaardige 2+2-weg, met minder zijwegen en enige speling aan de zijkant, op de plaatsen waar nu een middenberm is. En de delen zonder middenberm kunnen dan een rijstrook inleveren, en er 2+1 van maken. Op die manier is er nauwelijks sprake van tijdsverlies, en wordt de weg toch veiliger. Uiteraard zou ik wel willen voorstellen om meer op snelheid te controleren, die ligt op deze weg nu structureel te hoog, waardoor de eerder gemelde gevaarlijke eigenschappen nog grotere consequenties kunnen hebben.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 24 okt 2005, 14:22

Laten we het tracé eens onder de loep nemen:

Namur - Aansluiting E 411: Afwaarderen tot 1+1 weg. Doorgaand verkeer via E 411.

Aansluiting E 411: Reconstructie tot trompetkruising.

E 411 - Tri d'avillon: Verbreding spoorviaduct voor langzaam verkeer.

Tri d'avillon - knp. Ciney: Langzaam verkeer via Natoye. 2+2 houden met barrier op de passage van Pré de Loye. Gelijkvloerse kruisingen ombouwen.

Knp. Ciney - Marce en Femme: 2+2 stukken behouden die zijn uitgerust met middenbermbeveiliging. Andere stukken: snelheid beperken tot 90 km/u met 1+1 figuratie. Gelijkvloerse aansluitingen zoveel mogelijk tegen gaan. Wanneer deze niet vervangen kunnen worden: Aanvullende snelheidsbeperking (70 km/u) met waarschuwingslichten en plaatselijke wegversmalling.

Marche en Femme - Barriere de champion: Aanleg parralelwegen voor langzaam verkeer en afslaand verkeer (zijwegen). Opheffen kruisingen.

Barriere de champion - aansluiting E 25: Stukken zonder middenberm versmallen tot 1+1, snelheidsbeperking tot 90 km/u. Laatste stuk kan weer volwaardig autosnelwegkarakterestieken krijgen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9075
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » ma 24 okt 2005, 14:39

Vinny schreef:Laten we het tracé eens onder de loep nemen:

...
Dit plan zul je er op deze wijze niet doorkrijgen, en dat lijkt me ook wel terecht. Enerzijds worden de delen zonder middenberm van 4 rijstroken versmald naar 2 rijstroken met een hele brede middenberm, wat een onnodige beperking van de capaciteit is. Anderzijds wil je parallelwegen aanleggen op bepaalde stukken waar de weg dwars door bossen loopt, en de bomen zowat tot op de weg staan. Dat zullen onze groene vrienden ongetwijfeld minder waarderen. Het is een leuke poging om aanleg van de door jou vervloekte 2+1-wegen te voorkomen, maar in de praktijk lijkt me dit geen oplossing.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Bericht door R4 » ma 24 okt 2005, 15:25

Vinny schreef:Barriere de champion
Het is Barrière de Champlon. ;)
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 24 okt 2005, 15:25

it plan zul je er op deze wijze niet doorkrijgen, en dat lijkt me ook wel terecht.
Voor zover mijn contacten met het directoraat-generaal van wegen en autosnelwegen strekt maak ik een aardige kans ;)

Alle gekheid op een stokje: de meest waarschijnlijke ontwikkeling is het integraal versmallen van de weg tot 1+1.
at een onnodige beperking van de capaciteit is.
Weet niet of dat nou een probleem is. Ik verwacht weinig tot geen spitsverkeer op de N 4. En verdwaalde vakantiegangers nemen maar de E 411.
nderzijds wil je parallelwegen aanleggen op bepaalde stukken waar de weg dwars door bossen loopt, en de bomen zowat tot op de weg staan.
Ja dat vind ik gerechtvaardigd! Volgens mijn kaart moet deze weg toegankelijk blijven voor fietsers en ander langzaam verkeer omdat er geen binnendoorwegen lopen die de dorpen/gebouwen langs de N 4 verbinden (als die er wel zijn heb ik niets gezegd, ik ken de N 4 zelf niet goed genoeg om dat anders dan via ViaMichelin te weten te komen). Dat is onacceptabel voor een weg waar met 120+ wordt gereden!!!! Ik leg die dus ook aan in de vorm van parralelbanen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Bericht door R4 » ma 24 okt 2005, 15:37

Vinny schreef:Weet niet of dat nou een probleem is. Ik verwacht weinig tot geen spitsverkeer op de N 4. En verdwaalde vakantiegangers nemen maar de E 411.
In sommige streken heeft de N4 toch wel redelijk wat spitsverkeer hoor, bovendien is het ook nogal een drukke vrachtroute, dus als je alles op 1 rijstrook zou brengen, dan ga je heel moeizaam verkeer krijgen, zeker met de hellingen.
Daarnaast is de N4 nog altijd een belangrijke alternatieve route en backup voor de E411. De vakantiegangers die er rijden, doen dat meestal bewust en als de E411 eens ergens afgesloten wordt, dan is de N4 nogal vaak de omleidingsweg.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 24 okt 2005, 15:40

dan ga je heel moeizaam verkeer krijgen, zeker met de hellingen.
Voor zover ik kon nagaan hou ik op de steile hellingen tenminste twee rijstroken in dezelfde rijrichting; maar ik realiseer me dat ik niet alle hellingen (waarschijnlijk) terug kan vinden op de kaart.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 24 okt 2005, 15:41

Een veel goedkopere maatregel is natuurlijk een trajectcontrole i.c.m. snelheidsbeperking. Ik geloof alleen niet dat ik me daarmee populair maak hier... :evil:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Bericht door Mikhail » vr 21 apr 2006, 12:42

De N4 is altijd al een gevaarlijke weg geweest. Vroeger diende die dus als autoweg tussen Brussel En Luxemburg, nu hebben ze daar dus de parallelautosnelweg aangelegd E411 (tussen en Aarlen en de grens is het E25) en ben daar ook al een paar x op die weg geweest, maar graag kom ik daar niet hoor. Op plaatsen waar er 2 vakken zijn + volledige pechstrook en middenberm mag je er van mij 120km Vmax, tog logisch. Maar waar er een beetje verder geen volledige pechstrook is, of de middenberm ontbreekt mag je nog steeds 120Vmax, dat is levensgevaarlijk :? Maak er dan 90km Vmax van en waar het heel gevaarlijk is 70km Vmax.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10302
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Bericht door vynkce » za 21 okt 2006, 12:18

Bij een zwaar verkeersongeval zaterdagochtend om 5 uur op de N4 in Marche-en-Famenne, zijn drie jongeren omgekomen. Hun wagen raakte bij de afdaling van de weg. Er waren geen andere wagens bij het ongeval betrokken.

Aan boord van het verongelukte voertuig zaten zes jongeren. Drie waren op slag dood. Twee anderen zijn zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis van Namen. Het zesde slachtoffer wordt verzorgd in de Clinique St-Luc de Bouge.

Het verkeer op de N4 in de richting van Namen is op de plaats van het ongeval verboden. Er is een wegomlegging die nog enkele uren zou standhouden. Een expert van het parket is ter plaatse. (belga/hln)

http://www.hln.be

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10302
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

De Volkskrant over de N4

Bericht door vynkce » zo 16 sep 2007, 22:36

Waalse roadmovie

Geplaatst op 09-09-2007 18:08 door Bart Dirks in categorie buitenland
Toen Marc Dutroux in het voorjaar van 2004 terechtstond in het Belgische stadje Arlon (Aarlen), aan de grens met Luxemburg, werd de grote snelweg E 411 over tientallen kilometers geasfalteerd.

Lange files en uren oponthoud waren het gevolg. Opeens bleek voor de honderden Dutroux-watchers uit Brussel de vrijwel vergeten N4 een praktisch alternatief. Veel meer dan op het proces van de eeuw' tegen ‘staatsvijand nummer 1', bleken alle clichés over België tot leven te komen op ‘La Nationale Quatre'. Meisjes ontvoeren, misbruiken en vermoorden is, alle vooroordelen ten spijt, absoluut niet ‘typisch Belgisch'; de mengeling van wanorde en individualisme langs een weg als de N4 des te meer.

Decennialang, tot de definitieve oplevering van de E411 in 1988, was de N4 een drukke Europese verkeersas. Sindsdien is de weg zo'n beetje aan zijn lot overgelaten. Wie een Waalse roadmovie wil maken, hoeft hier zijn camera maar te laten draaien. Een tot frietkot verbouwde stadsbus. Weidewinkels en autoshowrooms, zonder duidelijk achterland. Een kerkje met grafstenen, pal langs de weg.

De Tour de la Famenne, met op 75 meter hoogte een restaurant. Wel al een eeuwigheid gesloten: gevreesd wordt dat de betonrot het gevaarte kan vellen. Er is geen koper te vinden die er een half miljoen voor wil betalen, dus mogelijk wordt de toren gesloopt. En dan, na een scherpe bocht, een plukje wielrenners op de rijstrook van het snelverkeer; op de pechstrook rijden ze te vaak lek.

Huizen en hoeves in alle soorten en maten, sommige verminkt door immense reclameborden. Voordeuren die zo ongeveer op het asfalt uitkomen. Honderdzestig kilometer van Brussel, in Martelange, vormt de N4 enkele kilometers lang de Belgisch-Luxemburgse grens. Aan Luxemburgse zijde staan een stuk of twaalf tankstations in het gelid, de Belgische kant is uitgestorven. Het bewijst dat de Europese eenwording het verschil brandstofprijzen niet heeft weggewerkt.

Planologisch is de weg die door Waver (Wavre) en Namen (Namur) gaat, misschien een drama. Het ene moment mag je er 50 kilometer per uur rijden, een bocht verder weer 90. Ondertussen lijkt eerder 120 de gemiddelde snelheid - de politie controleert er zelden. Maar de chaos en willekeur maakt de N4 nu net zo charmant, misschien ook wel zo ‘typisch Belgisch'.

Naarmate je zuidelijker komt en de Ardennen inrijdt, krijgt de snelweg meer bochten. Dat biedt de passsanten een majestueus, telkens veranderend uitzicht op het landschap. De grote, snelle, vers geasfalteerde E411 nodigt veel minder uit om van de streek te genieten.

De schoonheid en de beperkingen van de N4 worden besproken in het dit voorjaar verschenen boek N4, Toward a Living Structure! van het in Rotterdam gevestigde bureau Artgineering. Een internationale groep stedebouwkundigen en architecten bracht de N4 kilometer voor kilometer in kaart en geanalyseerd vanuit planologisch, sociologisch en verkeerskundig perspectief.

Ze karakteriseren de nationale weg als een ‘overgedimensioneerd infrastructuurelement waarlangs zich ad hoc een caleidoscoop van functies en voorzieningen ontwikkelt' en putten uit de vergeten snelweg inspiratie voor de saaie, met geluidswallen omgeven snelwegen die de overal norm zijn geworden.

De N4, een omweg waard!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er wel interessant uit allemaal, iemand die toevallig dit boek kent?

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: De Volkskrant over de N4

Bericht door denne007 » ma 17 sep 2007, 17:34

nee maar het ziet er wel een intressante weg uit.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: De Volkskrant over de N4

Bericht door Vinny » ma 17 sep 2007, 20:36

Het is een weg van vergane glorie en van planologisch Laissez-faire beleid. De A 12 van Antwerpen naar Brussel heeft ook een (vergelijkbare) aparte cityscape. Iets dat in Nederland met alle geweld wordt vermeden, immers een aaneenschakeling van weidewinkels en reclameborden is een nachtmerrie voor de ruimtelijke ordenaars bij ons.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: De Volkskrant over de N4

Bericht door Vinny » ma 17 sep 2007, 20:40

De oude Rijksweg Utrecht Berekuil - De Bilt/Zeist is ook een goed voorbeeld van een ouderwetse Nederlandse Route National. Het is trouwens de enige die ik ken en waar de verkeersfunctie grotendeels behouden is gebleven. De Biltse Hoek is trouwens een goede van der Valk.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Matt
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 16:39
Locatie: Nuth

Re: De Volkskrant over de N4

Bericht door Matt » di 18 sep 2007, 9:56

De N4 ken ik zelf alleen van het traject Bastogne-Arlon. Wat me vooral is bijgebleven is de steile afdaling en de vele tankstations in Martelange.
Fahrn, fahrn, fahrn, auf der Autobahn...

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De Volkskrant over de N4

Bericht door waldo79 » di 18 sep 2007, 10:51

Het stukje Marche-en-Famenne-Bastogne heb ik ook nog eens bereden. Maar je moet niet gek opkijken als na een onoverzichtelijke bocht een uitrit haaks op de rijbaan staat :shock:

@Vinny: Dat RN karakter van de N237 brokkelt wel af. Triest dieptepunt is de door mij eerder aangehaalde belijning bij Bosch en Duin.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9075
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: De Volkskrant over de N4

Bericht door Ds79m » di 18 sep 2007, 11:34

Toch heeft die N4 wel iets moois, ondanks de levensgevaarlijke weginrichting. Zo'n weg langs dorpjes, friettenten en allerlei andere zaken is toch een stuk afwisselender dan de parallelle A4-E411. Wat dat betreft zou het jammer zijn als verkeersdeskundigen erop losgelaten worden, want dan gaat ongetwijfeld de snelheid er enorm uit.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De Volkskrant over de N4

Bericht door waldo79 » di 18 sep 2007, 14:23

De E411 ken ik zelf alleen van tussen Neufchâteau en Arlon. Behoorlijk saai evenals het aansluitende deel van de E25. Als je dan toch al via Bastogne gaat. Eraf en dan of N4 naar Arlon of de N84 naar Diekirch. Veel leuker om te rijden.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: De Volkskrant over de N4

Bericht door boe! » wo 19 sep 2007, 9:18

Vond de schrijver het echt nodig om de naam van Mark Dutroux aan dit artikel te koppelen? Dat is toch een naam die je het liefst vergeet.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10296
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: De Volkskrant over de N4

Bericht door Alfa » wo 19 sep 2007, 21:24

Vooral het stuk tussen Bastenaken en Marche-en-Famenne is voor iedere wegenliefhebber een aanrader. Zelden zo een mooi uitzicht gehad, let wel op voor de scherpe bochten.

Overigens is de weg bij Tenneville al flink gereconstrueerd. Daar heeft de weg een typisch Waalse 'rode' middenberg (dus met maar 1 rijstrook in iedere richting) en een snelheidsbeperking van 50 km/u. Ik begrijp natuurlijk wel dat een reconstructie op die plaats nodig was (de weg loopt namelijk kaarsrecht door de bebouwde kom en een gigantisch scherpe bocht wacht je direct nadien op) maar toch hoop ik dat ze de rest van de weg met rust laten.
Laatst gewijzigd door Alfa op wo 19 sep 2007, 21:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: De Volkskrant over de N4

Bericht door Via » wo 19 sep 2007, 21:29

Ds79m schreef:Toch heeft die N4 wel iets moois, ondanks de levensgevaarlijke weginrichting. Zo'n weg langs dorpjes, friettenten en allerlei andere zaken is toch een stuk afwisselender dan de parallelle A4-E411. Wat dat betreft zou het jammer zijn als verkeersdeskundigen erop losgelaten worden, want dan gaat ongetwijfeld de snelheid er enorm uit.
Ja, ik vind die vergane glorie van zo'n oude hoofdweg ook wel wat hebben. Maar dat gevoel heb ik ook als ik op de E42 rij... :)

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: De Volkskrant over de N4

Bericht door Rene » wo 19 sep 2007, 21:36

Ds79m schreef:Wat dat betreft zou het jammer zijn als verkeersdeskundigen erop losgelaten worden, want dan gaat ongetwijfeld de snelheid er enorm uit.
Je bedoelt met name de snelheidsgerichte veiligheidsfiguren. Dat zijn overigens lang niet altijd verkeerskundigen.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10296
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: De Volkskrant over de N4

Bericht door Alfa » do 20 sep 2007, 17:34

René schreef:
Ds79m schreef:Wat dat betreft zou het jammer zijn als verkeersdeskundigen erop losgelaten worden, want dan gaat ongetwijfeld de snelheid er enorm uit.
Je bedoelt met name de snelheidsgerichte veiligheidsfiguren. Dat zijn overigens lang niet altijd verkeerskundigen.
Maar vaak wel, en toegeven de N4 is geen weg om 120 per uur te rijden.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: De Volkskrant over de N4

Bericht door Mikhail » vr 21 sep 2007, 11:15

Een vmax bebeko vind ik op de N4 100 vmax voldoende, op de rechtere stukken kun je natuurlijk wel 120 vmax, bij gelijkvloerse kruispunten vind ik een 90 vmax dan wel goed.
****

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8625
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: De Volkskrant over de N4

Bericht door Hajo » zo 23 sep 2007, 14:52

100 en bij een gelijkvloerse kruising 70, bij grotere en gevaarlijke met VRI 50. ;)

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10302
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B][N004]De gevaarlijke N4...

Bericht door vynkce » do 06 okt 2011, 10:37

De N4 krijgt de komende weken en maanden op verschillende plaatsen een grondige vernieuwingsbeurt. Verwacht wordt dat deze ernstige hinder zullen veroorzaken. In een interview over de N4 geeft minister Lutgen trouwens ook duidelijk aan dat de N4 nooit volledig zal omgebouwd worden tot snelweg. Het is wel mogelijk dat enkele dorpspassages in de toekomst een ringweg krijgen.

Afbeelding

Plaats reactie