[B][N589][N939]Vraagje over kruising nabij Virelles

Discussies over planning, aanleg en reconstructies van Gewestwegen (en Gemeentelijke Wegen)

Moderator: Moderatoren

martwout
dorpsstraat

[B][N589][N939]Vraagje over kruising nabij Virelles

Bericht door martwout » di 18 apr 2006, 17:54

Tijdens het Pasen-uitje viel me deze kruising op. Als je via de N589 vanaf Cerfontaine, rechtsaf wil slaan (richting Chimay via de N939) nabij Virelles, lijkt het alsof ze ooit de N589 ooit wilden doortrekken. Je ziet duidelijk een vorm van een weg, onafgemaakt, die even 200 meter doorgaat en dan ophoudt. Ik heb er geen foto van, maar misschien kan iemand die ter plaatse bekend is, eens aangeven of mijn gedachte klopt of niet. Het zag er vreemd uit.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 19 apr 2006, 10:16

Geen idee. Maar het lijkt me niet waarschijnlijk, omdat de hoofdas de N 53 is.

Kaartje:
Afbeelding
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » wo 19 apr 2006, 10:20

Veel T-splitsingen in Belgie zijn vormgegeven dat de weg die ophoudt nog door kan lopen. Allemaal afgeblazen later. ;)

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » wo 19 apr 2006, 14:12

Misschien is het wel de bedoeling een soort ring rond Lompret te leggen. Hoewel men dan wel een scherpe bocht zou moeten maken.

Jean Claude
polderweggetje

Bericht door Jean Claude » wo 19 apr 2006, 16:53

Lompret, is een klein dorpje (één van de schoonste van België) en vraagt zeker geen ring.

Chimay, een klein stad van Henegouwen heeft wel een ontwerp van "ring"
De zuidring reeds op de gewestplannen voorzien tussen de N99 en N99.

Afbeelding

De Noordring tussen de N939 en de N53
Afbeelding

De noordring zou in de parken van de kasteel van Chimay en kasteel van Virelles gebouwd worden met de problemen die daarrond liggen.

De kruipunt tussen de N589 en de N939 heeft weinig te maken met die projekten.

Een andere uitleg zou zijn dat de N589 volledig werd hernieuwd met het bouwen van de dammen van de Eau d'heure (Barrages de l'Eau d'heure) tot aan deze kruispunt. Daarom de indruk van een onvolledige weg. De N589 is breder en met fietpaden voorzien.

Nu een klein advies. De streek daar is prachtig, de stad Chimay, de vijver van Virelles (ornithologische reserve) en de dorpje van Lompret zijn zeker te bezoeken. "L'auberge de l'Eau Blanche" in Lompret is een typische klein (en goedkope) restaurant. Te eten "L'Escaveche" met een Chimay bier.

martwout
dorpsstraat

Re:

Bericht door martwout » do 20 apr 2006, 14:34

Nu een klein advies. De streek daar is prachtig, de stad Chimay, de vijver van Virelles (ornithologische reserve) en de dorpje van Lompret zijn zeker te bezoeken. "L'auberge de l'Eau Blanche" in Lompret is een typische klein (en goedkope) restaurant. Te eten "L'Escaveche" met een Chimay bier.
Jean Claude, ik ben er dit weekeinde dus geweest. We zaten in het Landal-park bij het stuwmeer. Het was een mooi gebied, maar het blijft bij ons voor 1x. Het gebied rond Redu was mooier, zagen we tijdens een ritje. Het park was wel aardig (ik heb wel wat foto's op de harde schijf) maar we vergelijken het altijd met een ander Landal-park (nabij Trier) en dat blijft toch met stip op 1 staan.

Maar de expositie van Chimay vond ik echt een lachtertje. Het is dat het 3 euro was, maar we stonden binnen 20 min al weer buiten. Ik had er meer van verwacht.

Jean Claude
polderweggetje

Bericht door Jean Claude » do 20 apr 2006, 15:59

Dat kan ik wel begrijpen. De Landal Park wat wij noemen, "les villages de l'eau d'heure", is zeker niet erg aangenaam.
Op een urbanistische standpunt is de ontwikkeling rond de stuuwmeren wel triestig. Een echte valkuil voor toeristen?
Ik hou meer van de streek tussen Chimay en de Franse Grens. De bossen rond Couvin... . Expositie van Chimay heb ik nooit megemaakt.

vynkce
2x3 autosnelweg

Re:

Bericht door vynkce » do 20 apr 2006, 15:59

we vergelijken het altijd met een ander Landal-park (nabij Trier) en dat blijft toch met stip op 1 staan.
Bedoel je landalpark Sonnenberg? Daar ben ik ook ooit geweest en ik vond het ook heel mooi! Vooral de ligging op de berg en de uitzichten over de Moezelvallei.