[B][N067] Welkenraedt - Eupen - Monschau (D)

Discussies over planning, aanleg en reconstructies van Gewestwegen (en Gemeentelijke Wegen)

Moderator: Moderatoren

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10302
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

[B][N067] Welkenraedt - Eupen - Monschau (D)

Bericht door vynkce » ma 09 apr 2007, 19:05

Vandaag gereden over iets wat volgens mij toch wel als de slechtste weg in België beschreven mag worden. Het gaat hier over de N67 vanaf Welkenraedt via Eupen tot aan de Duitse grens.
Het deel tussen Welkenraedt en Eupen bestaat voor het grootste deel uit slecht asfalt met heel veel losgereden stukken en heropgevulde putten en een mozaïk aan asfaltsoorten. Daar komt nog bij dat vanaf de afrit (38) van de E40 de hele weg vol staat met grote winkelketens wat zorgt voor veel conflictpresentaties.
Dan komt Eupen (hoofdstad van duitstalig België) het verkeer wordt gewoon dwars door het centrum gezonden bij gebrek aan een andere mogelijkheid. Het verkeer van en naar Aken, Verviers, Monschau, Malmedy, Spa en Welkenraedt kruist hier.
Na Eupen is er een tijdelijke verbetering met een pas vernieuwd deel. Hierna is het des te erger! Een smalle betonplaten wegdek uit (volgens mij) de tweede wereldoorlog. Alle maar dan ook alle platen zijn verzakt en gebarsten. Vanaf Ternell (5km verder) gaan die betonplaten opnieuw over in asfalt, maar misschien klinkt steenslag of gravel realistischer. Dit gaat zo verder tot net voor de Duitse grens waar ook een deel pas vernieuwd is. Ondertussen lopen er ook nog heel wat wandelaars over de weg...

Natuurlijk heb ik enkele foto's, maar door een foute instelling zijn ze niet allemaal even mooi gelukt, kijk en overtuig je zelf!

Ik dacht ook dat het misschien leuk zou zijn om hier een beetje een lijstje van te gaan maken zodat we een verzameling krijgen van de allerslechtste wegen uit België.

Het vernieuwde deel net voor de Duitse grens: (best kwaliteitsvol!)
Afbeelding

Het asfaltdeel na Ternell:
Afbeelding

De betonplaten:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het stukje tussen Eupen en de E40:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door vynkce op vr 26 aug 2016, 10:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » ma 09 apr 2007, 19:07

Ik heb wel eens in de Hoge Venen gereden. Zou het niet mede kunnen komen door de kou? Het klimaat is daar immers stukken guurder dan in andere delen van de Ardennen.

Qua natuurschoon is dit wel zo'n beetje de mooiste weg van België: Veel natuur en praktisch geen bebouwing.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 09 apr 2007, 19:43

Het is gewoon een afgelegen weg, die geen prioriteit heeft. Vroeger waren veel meer wegen in de regio Eupen - Jalhay - Spa ultiem slecht. Mijn ervaring is dat de laatste jaren veel wegen worden opgeknapt.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » ma 09 apr 2007, 19:56

Dat vernieuwde stuk ziet er wel goed uit, zeker met die belijning en waarschijnlijk ook 90 km/h-limiet?

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » ma 09 apr 2007, 22:16

Ook een erg slecht stuk weg is de A11 tussen Hulst en Antwerpen, daar word je bijna van de weg gelanceerd.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » ma 09 apr 2007, 22:18

Ik heb wel wat rondgereden rond het drielandenpunt, en op sommige plekken kun je nauwelijks van wegdek meer spreken. Of spoorvorming zo diep dat er niet eens een sportwagen meer kan rijden.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Bericht door boe! » ma 09 apr 2007, 22:26

mavas schreef:Ook een erg slecht stuk weg is de E34-A11 tussen Hulst en Antwerpen, daar word je bijna van de weg gelanceerd.
Met name het eerste stuk bij Antwerpen.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » ma 09 apr 2007, 23:06

Die E34-A11 is inderdaad niet een van Vlaanderen's beste wegen, om het netjes uit te drukken.
Maar de onderhoudstoestand is nog altijd heel behoorlijk in vergelijking met de vele 'routes degradée' in Wallonië.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » ma 09 apr 2007, 23:06

De N67 wordt ook de Highway to Hell genoemd. Er was eens een draadje over, maar ik kan die niet meer vinden.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9075
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » di 10 apr 2007, 3:05

Toen ik de topictitel zag, dacht ik ook direct aan deze weg, want zo slecht kom je in West-Europa in principe nergens wegen tegen. In de wijde omgeving van Eupen liggen overigens nog een flink aantal wegen met een zeer slecht wegdek. Ik zou niet direct de nummers erbij weten, maar in vele gevallen N-wegen in de Ardennen.

De route door Eupen is ook wel bijzonder inderdaad, hoewel ik niet denk dat het zo druk is dat daar voorlopig iets aan gedaan gaat worden. Je kunt er in ieder geval de bordjes volgen naar Monschau - Montjoie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik toen ik er voor het eerst was nog nooit van die Franse vertaling had gehoord.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » di 10 apr 2007, 7:03

Vinny schreef:Het is gewoon een afgelegen weg, die geen prioriteit heeft. Vroeger waren veel meer wegen in de regio Eupen - Jalhay - Spa ultiem slecht. Mijn ervaring is dat de laatste jaren veel wegen worden opgeknapt.
Afgelegen? Onder afgelegen versta ik een weg die zo'n beetje van niets naar nergens loopt en waar nauwelijks verkeer is. Daar is heir geen sprake van, sterker nog, je kunt hier aardig lang in de file staan (eigen ervaring). En het verbindt 2 bewoonde gebieden, alleen is er tussenin nauwelijks bewoning.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » di 10 apr 2007, 11:46

Mark schreef:De N67 wordt ook de Highway to Hell genoemd. Er was eens een draadje over, maar ik kan die niet meer vinden.
Afbeelding

VincZ
dorpsstraat
Berichten: 223
Lid geworden op: wo 13 sep 2006, 16:03
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door VincZ » di 10 apr 2007, 12:02

mavas schreef:Ook een erg slecht stuk weg is de E34-A11 tussen Hulst en Antwerpen, daar word je bijna van de weg gelanceerd.
Bij de E34-A11 moet je eigenlijk wel links hangen. De rechter rijstrook is bijna niet te doen. Ik vind een slecht stukje weg af en toe best z'n charme hebben, maar daar is het net iets teveel van het goede.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » di 10 apr 2007, 12:24

Hm, valt best mee hoor

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

belmanpoes
woonerf
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 07 jun 2006, 13:09
Locatie: Kloosterzande
Contacteer:

Bericht door belmanpoes » di 10 apr 2007, 12:38

Palance schreef:Hm, valt best mee hoor
Dat stuk is na KP Beveren (R2), en daar is het prima. En da's maar goed ook, ik kom er bijna dagelijks. Het gaat om het deel tussen pakweg Antwerpen linkeroever en de R2. Inderdaad is de linkerrijstrook nog redelijk te doen, maar 120 op de rechterbaan... brrrrr.

peugfan
zandpaadje
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 10 dec 2007, 11:18

Re: Nominatie: De slechtste weg van België

Bericht door peugfan » vr 28 dec 2007, 18:34

Hallo,

de N613 van Aubel tot Henri-Chapelle (jawel, ook weer in de buurt van Eupen) is naar mijn mening een weg die er erg aan toe is en zeker tot de slechtste wegen van Belgie gerekend kan worden. Ook hier wordt jaarlijks met lapmiddelen geprobeerd om de weg enigszins berijdbaar te houden. Putten, super slecht asfalt, gevaarlijke situaties bij het Amerikaans Oorlogskerkhof (markering slecht zichtbaar, zebrapaden slecht zichtbaar) en zoals zo vaak in Wallonie, geen of nauwelijks snelheidscontroles.

Echt ongelofelijk dat dit soort staat van wegen geaccepteerd wordt in Belgie, of moet ik zeggen in de provincie Luik want daar is het toch wel vaak triest wat men aantreft. Weinig geld? Wellicht niet genoeg veiligheids-gevoel en/of de kop in het zand steken? Ik hoop het eerste. Balans is vaak ver te zoeken in deze provincie. Maar goed, de laatste jaren zijn er toch weer wat verbeteringen te zien in Luik dus wie weet wordt het toch nog gezellig binnenkort.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nominatie: De slechtste weg van België

Bericht door waldo79 » za 29 dec 2007, 19:46

Putten, super slecht asfalt, gevaarlijke situaties bij het Amerikaans Oorlogskerkhof (markering slecht zichtbaar, zebrapaden slecht zichtbaar) en zoals zo vaak in Wallonie, geen of nauwelijks snelheidscontroles.
Is dat dan nodig? Het wegdek maakt wel dat je rustiger rijdt :kwaad:

peugfan
zandpaadje
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 10 dec 2007, 11:18

Re: Nominatie: De slechtste weg van België

Bericht door peugfan » za 19 jul 2008, 11:00

peugfan schreef:Hallo,

de N613 van Aubel tot Henri-Chapelle (jawel, ook weer in de buurt van Eupen) is naar mijn mening een weg die er erg aan toe is en zeker tot de slechtste wegen van Belgie gerekend kan worden. Ook hier wordt jaarlijks met lapmiddelen geprobeerd om de weg enigszins berijdbaar te houden. Putten, super slecht asfalt, gevaarlijke situaties bij het Amerikaans Oorlogskerkhof (markering slecht zichtbaar, zebrapaden slecht zichtbaar) en zoals zo vaak in Wallonie, geen of nauwelijks snelheidscontroles.

Echt ongelofelijk dat dit soort staat van wegen geaccepteerd wordt in Belgie, of moet ik zeggen in de provincie Luik want daar is het toch wel vaak triest wat men aantreft. Weinig geld? Wellicht niet genoeg veiligheids-gevoel en/of de kop in het zand steken? Ik hoop het eerste. Balans is vaak ver te zoeken in deze provincie. Maar goed, de laatste jaren zijn er toch weer wat verbeteringen te zien in Luik dus wie weet wordt het toch nog gezellig binnenkort.
:) Update - Afgelopen maanden (voorjaar 2008) zijn er een aantal gevaarlijke punten aangepakt op de N613. Er is een rotonde geplaatst en sorteervakken gemaakt ter hoogte van de afslag naar Aubel inclusief een strook nieuw asfalt (niet echt veel maar toch) en er zijn langs de gehele weg nieuwe reflectors geplaatst. Het laatste stuk weg net voor Henri-Chapelle heeft ook nieuw asfalt gekregen (najaar 2007). Al met al een stuk beter dan voorheen. Stap voor stap gaat dit in Wallonie. Maar is beter dan helemaal geen vooruitgang.

Scooterguy
dorpsstraat
Berichten: 118
Lid geworden op: do 17 jul 2008, 12:28

Re: Nominatie: De slechtste weg van België

Bericht door Scooterguy » ma 21 jul 2008, 1:13

En aan de weg van Welkenraedt naar Eupen zijn ze ook goed bezig, vanaf de afrit van de snelweg tot bijna na de winkelboulevard ligt er nieuw asfalt en enkel rotondes.
Moest er iemand eens een echt slechte weg willen berijden moet je maar lukraak wat rondrijden in het land van Herve, de ultieme garantie op het totaal vernielen van je schokdempers ;)
Ik heb er ooit op 1 weg meer dan 15 verschillende soorten opvulling gezien :mrgreen:

pitcher
polderweggetje
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 27 nov 2006, 23:32
Locatie: Leuven

Re:

Bericht door pitcher » di 14 sep 2010, 15:34

Chris schreef:
Mark schreef:De N67 wordt ook de Highway to Hell genoemd. Er was eens een draadje over, maar ik kan die niet meer vinden.
Afbeelding
Als ik me niet vergis is dit een recente foto van de N67 Eupen - Monschau:

Afbeelding

Tommy
autoweg
Berichten: 1966
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: Nominatie: De slechtste weg van België

Bericht door Tommy » di 14 sep 2010, 18:49

Voor mij is dat de Kantienberg in hartje Gent :)
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nominatie: De slechtste weg van België

Bericht door sirdanilot » di 14 sep 2010, 18:51

De E17 bij Merksem is ook bepaald geen voorbeeld van een prachtige lap perfect egaal donker ZOAB asfalt... *kadoenk kadoenk*

De situatie op de E34 is volgens mij wel verbeterd de afgelopen tijd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Nominatie: De slechtste weg van België

Bericht door Chris » di 14 sep 2010, 19:01

Ik dacht dat de E411 in 2005-2006 volledig gerenoveerd was, maar dat viel tegen... nog aardig wat slechte betonstukken, met name bij Namur en richting Luxembourg. Een snelweg die wat mij betreft ook prioriteit mag krijgen is de E42. En verbreed die dan meteen naar 2x3 rijstroken tussen Liège en Charleroi.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Re:

Bericht door Wimpie24 » di 14 sep 2010, 20:37

pitcher schreef:
Chris schreef:
Mark schreef:De N67 wordt ook de Highway to Hell genoemd. Er was eens een draadje over, maar ik kan die niet meer vinden.
http://i17.tinypic.com/31616xe.jpg
Als ik me niet vergis is dit een recente foto van de N67 Eupen - Monschau:

http://farm3.static.flickr.com/2351/251 ... 0147_b.jpg
Dat is natuurlijk wel een wereld van verschil, alleen zouden reflectoren er niet bij misstaan.
Wat betreft de slechtste weg van België, ik kan mij niet meteen een totaal onberijdbaar stuk kraterveld voor de geest halen.
Wat ik wel ken is wat 1 van de oudste wegen van België moet zijn. Hier in de buurt ligt namelijk een steenweg tussen Aarschot en Wolfsdok, aangelegd in een wegdek van betonplaten. Bij zulke wegen is het de gewoonte dat bij elke afgewerkte sectie, de datum in het beton gestempeld wordt, naast de plaatnummer.
Bij die weg liggen alle datums in 1935 en 1936.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Re:

Bericht door Davy » di 14 sep 2010, 20:58

pitcher schreef: Als ik me niet vergis is dit een recente foto van de N67 Eupen - Monschau:
*plaatje*
tegenaan de Duitse grens is deze weg inderdaad netjes vernieuwd, doch de eerste kilometers in de bossen net voorbij Eupen ligt nog steeds in de oude betonplaten, die er zoals geweten er erg slecht bijliggen.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10296
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Re:

Bericht door Alfa » do 23 sep 2010, 22:18

Wimpie24 schreef: Bij zulke wegen is het de gewoonte dat bij elke afgewerkte sectie, de datum in het beton gestempeld wordt, naast de plaatnummer.
Bij die weg liggen alle datums in 1935 en 1936.
Geeft vooral aan hoe lang dat mee kan gaan. Dat is wat anders dan ZOAB dat elke 8 jaar moet heraangelegd worden. ;)

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Nominatie: De slechtste weg van België

Bericht door Wimpie24 » do 23 sep 2010, 23:10

Ja en door die ouderdom heeft die weg een énorm charme. Ik moet nog altijd foto's voorzien ;)
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

Re: Nominatie: De slechtste weg van België

Bericht door Quattro » vr 24 sep 2010, 20:49

Nog enkele nominaties:
- Vaartkaai, Merksem Antwerpen
- Hulstraat, Wilrijk, Antwerpen
Beide wegen zijn zo in slechte staat dat een gewone personenwagen tegen de grond komt door de vele putten...

Voor de prijs van allerleukste weg van België nomineer ik de Miksebaan in Brasschaat: een weg van 3km met veel rechte stukken en enkele flauwe bochten, met hier en daar een slecht aangelegde verkeersdrempel. een stuk of 20-30?
Blood type : B4 Flickr | Vimeo | YouTube

Tommy
autoweg
Berichten: 1966
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: Nominatie: De slechtste weg van België

Bericht door Tommy » ma 27 sep 2010, 10:51

Tommy schreef:Voor mij is dat de Kantienberg in hartje Gent :)
Nogmaals bewezen: Er is een plaats dat hersteld is geweest die terug verzakt is en afgesloten en iets verderop helemaal afgesloten door diepe putten en verzakkingen. Het wordt toch wel tijd dat ze die straat eens aanpakken...
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10302
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [GGW] Nominatie: De slechtste weg van België

Bericht door vynkce » ma 07 feb 2011, 19:01

Net geen vier jaar geleden opende ik dit topic met een verhaal over de N67 tussen Eupen en de Duitse grens. Vandaag ben ik er terug over heen gereden en ik kan melden dat de weg er nog exact hetzelfde bijligt als toen. De eerste kilometers na de grens liggen er goed bij, waarna het wegdek overgaat in een maanlandschap met af en toe asfalt. Er volgt dan nog een stuk met betonplaten die er uit zien alsof ze dateren van rond de Tweede Wereldoorlog. Heraanleg is volgens mij dus acuut!

Plaats reactie