[F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Vinny » za 14 sep 2013, 9:45

Dat is vrijwel altijd rampzalig in Frankrijk. Op een of andere manier trekken gratis toiletvoorzieningen tokkies aan die weigeren te snappen dat je een voorziening in nette staat voor de volgende persoon achter dient te laten. Wat dat betreft is het Duitse systeem: dat je er 50 cent voor betaalt die je in de vorm van een tegoedbon terugkrijgt veel beter. Daarnaast kan de WC ook inclusief schoonmaakkosten rendabel geexploiteerd worden zodat de voorziening er vaak spik en span uitziet.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Km357 » za 14 sep 2013, 16:34

Op péagestukken zijn de toiletten ook gratis, maar omdat ze daar door de concessiehouder vaker gekuisd worden heb je dat probleem minder snel.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Coen Tunnel » ma 16 sep 2013, 14:09

^^ Ik moet zeggen dat ik het ook op de delen met péage vaak maar middelmatig vond. Meestal wel beter dan de voorzieningen op de tolvrije delen, maar al met al toch een stuk minder dan in landen als Duitsland en Zwitserland. Minder schoon, niet altijd zeep beschikbaar, kranen die niet goed vastzitten, rare ontwerpen met kranen die veel te hoog zitten of wastafels die vanaf de rand veel te ver naar achteren zitten, kranen met een veel te krachtige straal water waardoor je kleren nat worden, alleen maar elektrische handendrogers en niet de veel hygiënischer papieren handdoekjes, en vaak een deur met een handgreep die je moet openen als je de wc-ruimte verlaat: ook niet hygiënisch! Nee, wat dat betreft is het in veel andere landen een stuk beter voor elkaar. Ik betaal liever wat voor een schone wc, zoals in Duitsland, dan dat ik gratis naar een minder schone wc kan.

Overigens zijn er op de tolvrije delen wel een aantal goede aires. Ben meerdere malen gestopt bij Haut-Koenigsbourg aan de A35 en dat was altijd in orde. Ook op de oude N10 waren de aires, voor de ombouw naar A63, goed verzorgd.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Km357 » do 07 nov 2013, 10:02

Volgens wikisara is de oude N10 doorheen de Landes sinds begin november volledig omgeschakeld naar 2x3 A63 met 2 péagebarrières, open systeem. Betekent dus dat als je wat wil zeuren of je moet maar een klein stukje, dat je dus gratis kan rijden.

Betekent dus ook dat de N10 zijn drukste stuk heeft afgestaan aan de A63 en bij deze op zich volledig is verdwenen, aangezien er eigenlijk geen nieuwe bedding is gebouwd.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door vynkce » do 02 jan 2014, 10:12

Half december werden de werken aan de verbreding en ombouw van de A63 (ex-N10) tussen Salles (Gironde) en Saint-Geours de Maremme (Landes) over 105km afgerond. De voormalige N10 beschikt nu over een volwaardig snelwegprofiel en heeft 2x3 rijstroken in beide richtingen. De werken werden 7 maanden vroeger dan gepland beëindigd.

Afbeelding

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door waldo79 » do 02 jan 2014, 16:48

Dat is een hele vooruitgang :wow:

De wegenwiki spreekt over openstelling per 1 november jl.
Gehele 2x3 weg is onder péage gebracht.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Coen Tunnel » do 10 apr 2014, 13:34

Km357 schreef:Volgens wikisara is de oude N10 doorheen de Landes sinds begin november volledig omgeschakeld naar 2x3 A63 met 2 péagebarrières, open systeem. Betekent dus dat als je wat wil zeuren of je moet maar een klein stukje, dat je dus gratis kan rijden.
Een stukje van een kilometer of 12 en een stukje van een kilometer of 10, maar je bespaart er twee keer € 3,50 mee. :woop: Goed te doen, alleen zijn wel vrijwel alle wegwijzers en verwijzingen naar het wegnummer D10E op die stukjes OWN weggehaald. Alleen de D348 door Hourson bij Saugnacq-et-Muret is wat smal, maar zolang er geen enorme hoeveelheden verkeer rijden gaat het goed (er is ook nog een iets langere westelijke route via La Crabette, op Streetview lijkt dat een wat betere weg).

Op het zuidelijke deel bij dat je kan vermijden, bij Castets, is de D10E een prima weg. Bij Castets kon je tussen de D10E en A63 snel via het bedrijventerrein, dat staat ook aangegeven (in ieder geval vanaf het zuiden). In totaal rijd je nog geen 4 km meer, rijdt het in ieder geval op rustige momenten goed door (ik schat dat je hooguit een minuut of 10 extra kwijt bent) en bespaar je € 7,00. Dit is de route die ik (van zuid naar noord) gereden heb, op de heenweg heb ik wel de hele A63 gereden: https://maps.google.nl/maps?saddr=A63&d ... 5&t=m&z=10

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Ds79m » do 10 apr 2014, 18:54

Er vanuit gaande dat de gemiddelde toerist die sluipweg toch niet gebruikt en vrachtverkeer wel verboden zal zijn, is dit een prima alternatief om snel wat te besparen. :yes:
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Coen Tunnel » do 10 apr 2014, 20:15

^^ Vrachtverkeer is er verboden en ander verkeer heb ik nauwelijks gezien. Inderdaad een prima manier om € 7,00 te besparen. :D En afgezien van die twee stukjes met de tolstations kun je verder wel van de 2x3 profiteren. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Km357 » vr 11 apr 2014, 8:35

Klinkt allemaal heel goed, de grootste reden van de 2x3 aanleg en de opwaardering naar autoroute was omwille van het vrachtverkeer, niet zo zeer omwille van personenwagens.

Boeck536
dorpsstraat
Berichten: 245
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 19:37
Locatie: Dolmayrac

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Boeck536 » vr 11 apr 2014, 9:17

Bedankt voor de tip, Coen Tunnel! Ik zal deze route eens proberen de volgende keer dat ik die kant op ga.
Het moet een lekker gevoel geven om vlak langs het tolstation te rijden en niet te hoeven betalen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Coen Tunnel » vr 11 apr 2014, 11:56

Km357 schreef:Klinkt allemaal heel goed, de grootste reden van de 2x3 aanleg en de opwaardering naar autoroute was omwille van het vrachtverkeer, niet zo zeer omwille van personenwagens.
Inderdaad, de weg zit vol met vrachtverkeer. De 2x2 N10 was weliswaar druk, maar file stond er nou ook weer niet. De 2x3 rijdt wel prettig door.
Boeck536 schreef:Bedankt voor de tip, Coen Tunnel! Ik zal deze route eens proberen de volgende keer dat ik die kant op ga.
Het moet een lekker gevoel geven om vlak langs het tolstation te rijden en niet te hoeven betalen.
Zeker! :mrgreen: Vorig jaar heb ik heen en terug gewoon tol betaald (maar toen gold nog een gereduceerd tarief omdat men nog bezig was met de verbreding), dit jaar op de heenweg ook tol betaald, maar na een blik op de kaart maar besloten om op de terugweg eens te kijken hoe de route is om de tol te vermijden. En toen bleek dat de tolvrije route van Magescq naar Castets prima is, en van Liposthey naar Saugnacq-et-Muret behoorlijk. Alleen dit stuk is beduidend minder. Dit alternatief is twee kilometer langer en gaat wel over betere en duidelijk bredere wegen, maar het zal niet sneller zijn. Overigens staat die laatste route tussen Liposthey en Saugnacq-et-Muret met nieuwe gele bordjes en het nummer S16 aangegeven, al vanaf de afrit. De andere kant op (van noord naar zuid) wordt het nummer S1 gebruikt. Lijkt een soort omleidingsroute, vergelijkbaar met onze U-nummers, maar op zich best handig voor de navigatie.

Tussen Castets en Magescq lijkt van noord naar zuid S13 te worden gebruikt en van zuid naar noord S4.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Chris » za 11 jul 2015, 18:28

Ik heb ook de A63 in zijn geheel op de foto gezet, vanaf de Spaanse grens tot Bordeaux. Ik reed er op een zondagochtend dus het was erg rustig op de snelweg. Het 2x3 deel door Les Landes rijdt wel zalig, alhoewel wat monotoon. Het was echter niet zo saai als ik gedacht had. In de omgeving Biarritz zijn ze nog bezig om de A63 te verbreden naar 2x3 rijstroken. Dit was slechts één van twee (!) wegwerkzaamheden die ik op mijn route naar Spanje en terug ben tegengekomen.

We beginnen op de grens tussen Spanje en Frankrijk. Ik had me al voorbereid op een dikke grenscontrole gezien de eerdere verhalen, maar er was niks te zien.
Afbeelding
A63-1 by European Roads, on Flickr

Ze zijn de A63 hier in fases aan het verbreden. Praktisch de hele snelweg moet opnieuw aangelegd worden, alle kunstwerken moeten vervangen worden.
Afbeelding
A63-2 by European Roads, on Flickr

Saint Jean-de-Luz. Geliefd bij surfers.
Afbeelding
A63-3 by European Roads, on Flickr

Bordeaux nog ruim 200 kilometer.
Afbeelding
A63-4 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A63-6 by European Roads, on Flickr

Ik had nogal last van tegenlicht rond Biarritz. Sommige foto's waren bijna zwart, met nabewerking kon ik er nog net wat leesbaars uit halen.
Afbeelding
A63-8 by European Roads, on Flickr

Bayonne-Centre.
Afbeelding
A63-10 by European Roads, on Flickr

Knooppunt met de A64 naar Toulouse.
Afbeelding
A63-11 by European Roads, on Flickr

De A64 was hier voorheen de D1.
Afbeelding
A63-12 by European Roads, on Flickr

Mooiere belichting...
Afbeelding
A63-13 by European Roads, on Flickr

Het Bassin d'Arcachon wordt wel erg ver van te voren aangegeven. Is dat zo belangrijk?
Afbeelding
A63-15 by European Roads, on Flickr

Ondres
Afbeelding
A63-16 by European Roads, on Flickr

Weer een tolstation.
Afbeelding
A63-19 by European Roads, on Flickr

Hier ging de A63 voorheen over in de N10.
Afbeelding
A63-22 by European Roads, on Flickr

Nu ligt er een biljartlaken met 2x3 rijstroken. Doordeweeks rijdt hier veel vrachtverkeer, op zondagochtend bijna niks.
Afbeelding
A63-24 by European Roads, on Flickr

Léon, niet León zoals in Spanje :)
Afbeelding
A63-26 by European Roads, on Flickr

Eén van de nieuwe tolstations, omdat de N10 nu de A63 is en onder concessie is. Het maakt de rit naar noordwest-Spanje wel iets duurder.
Afbeelding
A63-28 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Km357 » za 11 jul 2015, 20:29

Of Bassin d'Arcachon zo'n belang heeft op 178km van de aankomst laat ik in het midden, maar het is vast niet minder belangrijk dan Dax of Mont-de-Marsan op dat moment.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Ds79m » za 11 jul 2015, 21:07

^^ Dax is de eerstvolgende stad van redelijke omvang in de buurt van de weg en Mont-de-Marsan is departementale hoofdstad, waardoor ze nog wel enigszins te rechtvaardigen zijn. Dat Bassin d'Arcachon is wel een vreemde eend in de bijt. Vanuit de andere richting (Bordeaux) wordt het overigens ook prominent aangegeven.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21982
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Pino » za 11 jul 2015, 21:42

Het zijn de belangrijkste doelen die je tegenkomt in 200 kilometer door dit deel van Frankrijk. De verwijzing naar het Bassin d'Arcachon in plaats van gewoon de plaats Arcachon (een sous-prefecture) roept nog enige verbazing op, maar echt verschil maakt dat nu ook niet. Belangrijke kruisende wegen kom je hier niet tegen. Dus wat doe je? Achterliggende doelen als Parijs en Vitoria-Gasteiz aangeven? Minder doelen bewegwijzeren? Ze toch maar bewegwijzeren omdat het toch regionale centra zijn?

Het is een probleem dat je ook wel op sommige andere Franse snelwegen ziet: een A75, maar uiteindelijk zelfs een A31. Meestal krijg je gewoon toch zo'n vier doelen, inclusief een paar regionale centra waarvan je toch het idee hebt dat maar weinig weggebruikers op de snelweg er iets aan hebben. Iets dat ik trouwens ook wel terug zie op doorgaande wegen in dunbevolkte gebieden in andere landen. Ook daar kom je tussen de grote doorgaande doelen allerlei onbekende kleine plaatsjes met een 20000 inwoners (of minder) op de borden tegen, die het ene oor in en het andere oor uit gaan. Verschil tussen Frankrijk en andere landen is dan wel dat je deze doelen elders vooral op afstandenborden tegenkomt, waar je ze in Frankrijk ook op ieder rechtdoorbord tegenkomt. Maar dat is dan ook een van mijn grotere bezwaren tegen Franse bewegwijzering. Doe mij maar alleen Bordeaux als rechtdoordoel en die andere doelen alleen op de afstandenborden.
Laatst gewijzigd door Pino op za 11 jul 2015, 22:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Lekkere Kwal » za 11 jul 2015, 22:10

Ds79m schreef:^^ Dax is de eerstvolgende stad van redelijke omvang in de buurt van de weg en Mont-de-Marsan is departementale hoofdstad, waardoor ze nog wel enigszins te rechtvaardigen zijn. Dat Bassin d'Arcachon is wel een vreemde eend in de bijt. Vanuit de andere richting (Bordeaux) wordt het overigens ook prominent aangegeven.
Het Bassin slaat eigenlijk op de regio Pays du Buch die zich hoofdzakelijk om die baai heen bevindt. De bijna aaneengesloten reeks dorpen langs de baai kent meer inwoners dan Dax en Mont-de-Marsan. Blijkbaar is het Bassin een bekendere bestemming dan Pays du Buch.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Chris » zo 12 jul 2015, 14:27

Wat foto's van het deel wat voorheen de N10 was. Dit is nu een tolweg met een open tolsysteem, maar ik had de indruk dat je een vrij groot deel van de route tolvrij kan rijden. Op zich is het verbrede deel wel waar voor je geld. Ik kende de oude N10 niet, maar het schijnt dat hier doordeweeks heel veel vrachtverkeer rijdt. Al het vrachtverkeer vanaf Madrid en westelijker gaat via deze route naar West-Europa. De foto's zijn genomen op een zondagochtend, dus vrachtverkeer mag dan niet rijden, maar de enige vrachtwagens die ik zag waren Spaanse trucks met tuinbouwproducten.

Afbeelding
A63-30 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A63-32 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A63-35 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A63-38 by European Roads, on Flickr

Een racebaan is dit haast.
Afbeelding
A63-40 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A63-42 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A63-44 by European Roads, on Flickr

Weer een tolstation.
Afbeelding
A63-45 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A63-48 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A63-49 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A63-51 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A63-54 by European Roads, on Flickr

Het oude A63-deel is weer 2x2.
Afbeelding
A63-56 by European Roads, on Flickr

Knooppunt met de A660.
Afbeelding
A63-58 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Vinny » zo 12 jul 2015, 16:18

Lekkere Kwal schreef:
Ds79m schreef:^^ Dax is de eerstvolgende stad van redelijke omvang in de buurt van de weg en Mont-de-Marsan is departementale hoofdstad, waardoor ze nog wel enigszins te rechtvaardigen zijn. Dat Bassin d'Arcachon is wel een vreemde eend in de bijt. Vanuit de andere richting (Bordeaux) wordt het overigens ook prominent aangegeven.
Het Bassin slaat eigenlijk op de regio Pays du Buch die zich hoofdzakelijk om die baai heen bevindt. De bijna aaneengesloten reeks dorpen langs de baai kent meer inwoners dan Dax en Mont-de-Marsan. Blijkbaar is het Bassin een bekendere bestemming dan Pays du Buch.
Het staat in cursief schrift. Dat houdt in dat het een toeristische bestemming is. Kennelijk is het in Frankrijk een gebruikelijke streeknaam. In Nederland komen dit soort streeknamen "Waterland" of "Zuid-Limburg" praktisch nooit op richtinggevende bewegwijzering te staan.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Coen Tunnel » zo 12 jul 2015, 23:04

Chris schreef:Wat foto's van het deel wat voorheen de N10 was. Dit is nu een tolweg met een open tolsysteem, maar ik had de indruk dat je een vrij groot deel van de route tolvrij kan rijden.
Klopt helemaal. Dat doe ik tegenwoordig ook, want het is erg makkelijk en er is nauwelijks verkeer dat de tol ontwijkt.
Op zich is het verbrede deel wel waar voor je geld. Ik kende de oude N10 niet, maar het schijnt dat hier doordeweeks heel veel vrachtverkeer rijdt.
Dat klopt, het was een behoorlijk drukke weg door al het vrachtverkeer, en ook een stuk smaller dan nu. Al is mijn ervaring van die paar keer dat ik er geweest ben toen het nog de N10 was wel dat het op zich wel goed doorreed.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Chris » ma 13 jul 2015, 19:42

Nog wat verder tot Bordeaux.

Afbeelding
A63-60 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A63-62 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A63-63 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A63-65 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A63-68 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A63-71 by European Roads, on Flickr

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Ds79m » ma 13 jul 2015, 20:54

Het is jammer dat niet gelijk het hele stuk is aangepakt en verbreed naar 2x3 rijstroken.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Km357 » wo 15 jul 2015, 10:27

^^ Het noordelijke stuk is gratis, dat is zowat de enige reden waarom dat nog 2x2 is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Chris » wo 15 jul 2015, 10:30

Het noordelijke deel tot de A660 is drukker denk ik, vanwege verkeer tussen Bordeaux en Arcachon. Op deze zondagochtend was het richting zuiden ook aanzienlijk drukker dan richting Bordeaux, en bijna al dat verkeer ging de A660 op naar Arcachon voor een dagje aan het strand.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Km357 » wo 15 jul 2015, 10:37

Ja, als je even van Bordeaux naar Arcachon wil kan het al snel vastslibben. Er is dus duidelijk wel een reden om het te verbreden en als ik me niet vergis zijn de kunstwerken er op berekend, wat op zich toch wel een serieuze kost scheelt.

Het enige struikelblok is het feit dat het niet in concessie is gegeven. Daar kan natuurlijk wel wat aan gedaan worden, maar of dat voor de nabije toekomst zal zijn durf ik te betwijfelen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Chris » vr 08 apr 2016, 14:14

Een Déclaration d'Utilité Publique (DUP) is op 26 februari afgegeven voor de verbreding van de A63 naar 2x3 rijstroken tussen Saint-Geours-de-Maremne en Ondres, aan de noordkant van Bayonne. Een DUP is in Frankrijk noodzakelijk om een project te kunnen starten.

Boeck536
dorpsstraat
Berichten: 245
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 19:37
Locatie: Dolmayrac

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door Boeck536 » za 09 apr 2016, 13:26

Goed nieuws, zeker in combinatie met het recent uitgebreide tolstation bij Capbreton. Als dit klaar is ontbreekt alleen nog een deel van het stuk tussen de A630 en de A660 als 2x3 op de route van Bordeaux naar de Spaanse grens.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [F][A063] [Project] Bordeaux - Bayonne

Bericht door vynkce » wo 11 mei 2016, 11:34

vynkce schreef:
vynkce schreef:Dagelijks maken tussen de Spaanse grens en St-Geours 35150 voertuigen gebruik van de A63. Dit is een stijging van 0,66% ten opzichte van 2010.
In 2012 reden er dagelijks 34291 voertuigen tussen de Spaanse grens en St-Geours. Dit is een daling van -2,4% ten opzichte van 2011.

http://www.vinci-autoroutes.com/fr/syst ... 2_def3.pdf

In 2015 reden er dagelijks 38494 voertuigen tussen de Spaanse grens en St-Geours. Dit is een stijging van 5,3% ten opzichte van 2014.

http://www.vinci-autoroutes.com/fr/syst ... eb_ok2.pdf

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door waldo79 » wo 11 mei 2016, 13:48

En zijn er intensiteiten van de voormalige N10?

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [F][A063] Bordeaux - Biarritz - Hendaye (E)

Bericht door vynkce » wo 11 mei 2016, 13:54

Ik ben momenteel nog op zoek naar recente intensiteiten van de meeste snelwegen in Frankrijk. Tot nu toe zijn enkel die van Vinci-Autoroutes (ASF, Cofiroute, Escota) gemakkelijk terug te vinden. Van zodra ik er nieuwe van de ontbrekende wegen terug kan vinden post ik ze!

Plaats reactie