[F][A087] Angers - Cholet - La Roche-sur-Yon

Moderator: Moderatoren

Ds79m
2x3 autosnelweg

Re: [F][A087] Angers - Cholet - La Roche-sur-Yon

Bericht door Ds79m » vr 31 jan 2020, 16:04

^^ Vanaf de snelweg vertekent het natuurlijk vaak wel. Zelfs langs een buitengewoon saaie route als de A26 is nog genoeg moois/interessants te vinden, zoals de WW1-slagvelden, de Champagnestreek of mooie steden als Arras, Reims en Troyes. :)

Voor de vele mensen die door Oost-Frankrijk rijden is dat beeld nog logischer. Voor iemand die van Luxemburg naar Nice rijdt, geldt eigenlijk wel dat er vanaf Dijon zowel links als rechts van de weg alleen maar mooie gebieden liggen.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

RikB
stadsweg

Bericht door RikB » vr 31 jan 2020, 16:10

Chris schreef:
vr 31 jan 2020, 15:37
Ik vroeg mij af of de Vendée in dat opzicht beter weer zou hebben dan Bretagne.
Naar mijn inschatting is de Vendee wel stabieler dan Bretagne, en standaard een paar graden warmer. Vendee zou evenveel zonuren als de cote d'azur hebben.
Afgezien van strand is er helaas niet heel veel te zien. Bretagne vind ik veel mooier.
En in de Vendee kan 50km je bijna 2 uur kosten... allemaal van die mini wegen regelmatig door dorpjes heen!

Km357
expressweg

Bericht door Km357 » vr 31 jan 2020, 16:43

vynkce schreef:
vr 31 jan 2020, 12:50
Beetje warmer als hier, maar zekerheid op weken aan een stuk meer dan 25 graden zonder neerslag heb je daar niet...
Die zekerheid heb je niet in Dunkerque tot Biarritz, de hele Atlantische kant is wel mooi, maar niet zo mooi als de Midi (imo) en veel minder stabiel qua weer.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 31 jan 2020, 16:49

Van Biarritz wordt het mooie weer sowieso wel overschat. Er wil nog wel eens een dikke plakkaat bewolking hangen aan de noordkant van het gebergte, langs de Spaanse noordkust en Frans Baskenland. Het aantal zonneuren is in de zomer ook gevoelig minder dan Marseille of Nice en ook minder dan bijvoorbeeld Bordeaux. Daar geldt dus niet hoe zuidelijker hoe beter.

Ik heb op vakanties in Spanje vaak gezien dat de noordkust en het Franse aangrenzende deel in de dikke bewolking zat terwijl het ten zuiden van de bergen zonnig en warm was.

Km357
expressweg

Bericht door Km357 » vr 31 jan 2020, 17:53

Welja, de laatste keer in Biarritz voor mij was in 2017. 5 dagen bewolking en druilerigheid, en toen we wegreden en net de A64 opreden richting Toulouse kwamen we uit de bewolking en was het volle blauwe lucht. Tegen dat we aan de Verdon waren was het quasi 20 graden warmer :hahaHAHA:

Mij zien ze dus niet zo snel meer aan de "Atlantique". Hou sowieso nogal matig van zout water.