[F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Moderator: Moderatoren

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Albaufstieg » di 03 mar 2015, 22:27

nederland24 schreef:Wat een prachtige snelweg. Ook opvallend om al die 'wielercols' op de borden te zien.
+1. De Franse A43 en A40 staan behoorlijk hoog op mijn lijstje om nog eens te berijden. ;)

Schitterende foto's ook, Chris. Complimenten! :top:

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door RSK » wo 04 mar 2015, 0:39

^^ Als je die namen interessant vind, kan ik je de N90 aanraden. Net na Albertville staat een bord om aan te geven of ze geopend zijn. Daarop staan de Cols de la Madeleine, du Petit-Saint-Bernard en d'Iséran alsmede de Cormet de Roseland.
Chris schreef:8. Saint-Jean-de-Maurienne. Ik vraag me af wat deze betonnen bak is. Een rivier? Een skibaan?
Het antwoord is intussen reeds gegeven, maar het is vrij simpel te beredeneren waarom het geen skibaan is: alle wintersportgebieden in de omgeving beginnen rond de 1200 meter minimaal. En met zoveel skigebieden in de omgeving is een enkele skibaan in het dal dan een vrij kansloze investering.
Chris schreef:11. Afslag naar de Col de la Madeleine. Ik heb die nog niet gereden. Een aanrader? Het is wel een bekende naam volgens mij.
Op zich wel een aardige col. Relatief laag voor de bekendheid, maar wel een leuk uitzicht boven. Delen van de weg zijn in de winter onderdeel van het skigebied, je rijdt aan de zuidkant dwars door alle wintersportoorden heen, met her en der een skilift langs de weg.

Hou er echter wel rekening mee dat de col enkel aan de Maurienne-kant goed is uitgebouwd. Tot de pashoogte heb je een redelijk normaal wegprofiel. Ga je echter dalen richting de Tarentaise, dan wordt de weg serieus smaller. Laat ik zeggen dat ik genoeg mensen ken die zich er behoorlijk ongemakkelijk zouden voelen. Ook voert het laatste stuk voor de N90 een behoorlijk eind door het bos, daar is het uitzicht dan ook beperkt. De laatste keer dat ik er overheen ben geweest, was 2011.

Voor het gemak hoef je het niet te doen, alhoewel het vanuit Les Menuires wel een flink stuk afsnijdt richting de Vallée de Maurienne. Het is vrij bizar dat je via Val Thorens binnen het uur naar het skigebied van Orelle kunt skiën, maar dat de route over de weg tussen laatstgenoemde plaatsen 180 km is. De Madeleine haalt daar vanaf mei 40 km van af, alhoewel dat eigenlijk slechts interessant is voor recreatief rijden. Wat dat betreft is het wel jammer dat de Col des Encombres nooit de status van een onverhard pad is ontgroeid.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4113
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door paolie » wo 04 mar 2015, 8:37

8. Saint-Jean-de-Maurienne. Ik vraag me af wat deze betonnen bak is. Een rivier? Een skibaan?
Afbeelding
Vinny schreef:Dan is er eigenlijk geen sprake meer van een rivier, maar van een gekanaliseerde waterloop ;)
Zullen we het dan maar gewoon een aquaduct noemen? ;)

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door vynkce » wo 04 mar 2015, 9:43

Mooie foto's en wat een prachtig weer!

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Mark » wo 04 mar 2015, 12:16

Vinny schreef:Dan is er eigenlijk geen sprake meer van een rivier, maar van een gekanaliseerde waterloop ;)
Die vooral is aangelegd om smeltwater veilig te kunnen afvoeren in de rivier die naast de A43 loopt volgens mij.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door SnarfFlevoland » wo 04 mar 2015, 12:41

En ik dacht daar komen nu eindelijk winterse wegenfoto's... :roll: Desalniettemin weer een mooie fotoserie! :blauweduim: Mooie herinneringen ook aan afgelopen zomer toen ik daar zelf heb gereden tot aan de Fréjustunnel en van de jaren ervoor als bijrijder tijdens de wintermaanden. De tol van ruim € 10 vind ik voor het stuk vanaf Chambéry tot de Fréjus ook al behoorlijk happig. En als je dan nog door tunnel wilt wordt het al helemaal een dure grap. Niet voor niets is daar de parallele lokale weg een stuk drukker.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Hensepens » wo 04 mar 2015, 17:20

Chris schreef:A43 Autoroute de la Maurienne

Wat foto's van het oostelijkste (en mooiste) deel van de A43 in de Franse Alpen. Dit deel loopt vanaf Modane tot aan de A430 bij Albertville. Een schitterende maar ook erg rustige snelweg. De hoge tol voor de Fréjustunnel (€ 44,20 enkele reis, € 55,20 retour binnen 7 dagen) zal het grensverkeer wel flink drukken. Met zo'n tol loont het ook niet om over de grens goedkopere dingen aan te schaffen. Opvallend dat er nog vrij veel Britten reden, schijnbaar een route van Italië naar het Verenigd Koninkrijk.
gaaf.Hier heb ik een aantal dagen geleden ook gereden. Maar dan in winterse omstandigheden, dus sneeuw op de bergen....... Is inderdaad een heel mooi stuk om te rijden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Chris » wo 04 mar 2015, 18:43

Het vervolg verder tot Chambéry.

1. Net na het knooppunt met de A430 uit Albertville.
Afbeelding
A43-35 by Chriszwolle, on Flickr

2. Montmélian.
Afbeelding
A43-39 by Chriszwolle, on Flickr

3.
Afbeelding
A43-40 by Chriszwolle, on Flickr

4. Het knooppunt met de A41 naar Grenoble. Er is dus geen dubbelnummering A41/A43 door de regio Chambéry. De A41 is onderbroken.
Afbeelding
A43-43 by Chriszwolle, on Flickr

5.
Afbeelding
A43-45 by Chriszwolle, on Flickr

6. Chignin.
Afbeelding
A43-47 by Chriszwolle, on Flickr

7. Péage de Chignin.
Afbeelding
A43-48 by Chriszwolle, on Flickr

8. St. Baldoph.
Afbeelding
A43-49 by Chriszwolle, on Flickr

9. Barberaz. Hier gaat de A43 over in de N201.
Afbeelding
A43-52 by Chriszwolle, on Flickr

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Km357 » wo 04 mar 2015, 20:09

Foto 8 doet vermoeden dat richting zuiden de A41/43 wel dubbel genummerd is... 8-)

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Hensepens » do 05 mar 2015, 9:50

Chris schreef:Het vervolg verder tot Chambéry.

7. Péage de Chignin.
Afbeelding
A43-48 by Chriszwolle, on Flickr
Wat mij opvalt de laatste jaren is dat bijna alle grote tolpleinen zijn vernieuwd waarbij de meeste kantoortjes zijn verdwenen. En de de t poorten meer de norm zijn dan (zoals eerst) de uitzondering. Inmiddels heb ik ook een t-badge en een fervent gebruiker van de 30 km t poorten. Maar mijn indruk is toch dat de files voor de tolpoorten door efficiëntie de laatste jaren toch minder zijn geworden.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door RSK » do 05 mar 2015, 10:11

^^ De belangrijkste files staan vaak op de piekdagen. Aangezien we die al enige tijd vermijden, durf ik niet te zeggen of het minder is geworden. Wel herinner ik me dat wij zo'n vijf jaar geleden een van de eerste Nederlanders waren met télépéage. Kostelijk om Fransen voor de gek te houden. We hebben meermaals gezien dat ze meer afstand gingen houden omdat ze dachten dat we het verkeerde poortje hadden. :rofl2:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4113
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door paolie » do 05 mar 2015, 10:22

^^ Ik denk dat steeds meer mensen beschikken over een creditcard, en daarmee veel sneller kunnen betalen dan voorheen.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door SnarfFlevoland » do 05 mar 2015, 10:32

RSK schreef:Kostelijk om Fransen voor de gek te houden. We hebben meermaals gezien dat ze meer afstand gingen houden omdat ze dachten dat we het verkeerde poortje hadden.
Misschien dat Fransen wat positiever over Duitse automobilisten denken, of een wit-kenteken uit een ander land valt minder op, maar heb nooit echt rare blikken van Fransen gezien als ik van de télépéage gebruik maak. Nu is het langzamerhand ook wat meer gebruikelijk, maar een collega had vroeger ook al zo'n ding en melde dat men daar niet bijzonder op reageerde, behalve z'n vrouw in de auto zelf dan die niets van de télépéage afwist. :lol:

Overigens vind ik het wel jammer dat ze bij het tolplein van Saint-Michel-de-Maurienne geen 30 km/u doorgangen hebben voor de télépéage.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Hensepens » do 05 mar 2015, 20:51

RSK schreef:^^ De belangrijkste files staan vaak op de piekdagen. Aangezien we die al enige tijd vermijden, durf ik niet te zeggen of het minder is geworden. Wel herinner ik me dat wij zo'n vijf jaar geleden een van de eerste Nederlanders waren met télépéage. Kostelijk om Fransen voor de gek te houden. We hebben meermaals gezien dat ze meer afstand gingen houden omdat ze dachten dat we het verkeerde poortje hadden. :rofl2:

En nog steeds. Kreeg op de heenweg anderhalf week geleden nog lichtsignalen van een Fransman toen we links aanhielden voor de 30 km t passage.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Chris » do 05 mar 2015, 21:16

Ik heb dat ook wel meegemaakt afgelopen zomer. Bijna altijd gingen de Fransen achter mij het poortje ernaast in.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Km357 » vr 06 mar 2015, 7:45

Ach, ze proberen je alleen maar te helpen op zich :rofl2: Alhoewel het wel leuk zou moeten zijn om hun gezicht te zien als voor jou de barrière terug opengaat.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door SnarfFlevoland » vr 06 mar 2015, 9:32

Zegt dit nu iets over de Franse of over Nederlanderse automobilisten? :mrgreen: Zoals gezegd heb ik nergens last van. Afgelopen zomer meerdere keren gehad dat een Fransman rustig achter mij aan de 30 km/u télépéage doorreedt, o.a. ook bij Péage de Chignin. Heb zelfs nog extra op rare blikken, gebaren of seinen gelet, maar helemaal niks...
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Coen Tunnel » vr 06 mar 2015, 14:55

^^ Ik heb er ook op gelet, maar ik heb het nog niet meegemaakt en ik ben inmiddels toch al aardig wat Franse tolpoortjes gepasseerd met mijn tolbadge.

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Hensepens » vr 06 mar 2015, 19:24

Zeg ook niet dat het continue gebeurd. Was een enkeling. Maat het valt dan des te meer op.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Chris » za 07 mar 2015, 20:03

Nog wat foto's van de A43 verder naar het westen, vanaf Chambéry tot de A48 bij La Tour-du-Pin. De transitie van bergland naar vlak land is wel vrij abrupt. Je gaat ten westen van Chambéry door twee tunnels en daarna zie je ook geen echte bergen of heuvels meer.

1. Knooppunt A41-A43-N201 in Chambéry.
Afbeelding
A43-53 by Chriszwolle, on Flickr

2. Het kwam mij een beetje vergezocht over om op de A43 Marseille aan te geven. Het zal wel zijn voor verkeer vanaf Genève naar Marseille.
Afbeelding
A43-55 by Chriszwolle, on Flickr

3. De eerste tunnel.
Afbeelding
A43-56 by Chriszwolle, on Flickr

4. Lac d'Aiguebelette.
Afbeelding
A43-57 by Chriszwolle, on Flickr

5. De tweede en laatste tunnel.
Afbeelding
A43-60 by Chriszwolle, on Flickr

6. En je bent echt direct de Alpen uit.
Afbeelding
A43-62 by Chriszwolle, on Flickr

7. Les Avenières.
Afbeelding
A43-65 by Chriszwolle, on Flickr

8. Afstanden in de bosjes... handig.
Afbeelding
A43-67 by Chriszwolle, on Flickr

9. Vlak voor La Tour-du-Pin waren werkzaamheden om de A43 te verbreden naar 3 rijstroken. Inmiddels is dat klaar.
Afbeelding
A43-68 by Chriszwolle, on Flickr

10.
Afbeelding
A43-69 by Chriszwolle, on Flickr

11. Hier zou je dan Paris verwachten.
Afbeelding
A43-71 by Chriszwolle, on Flickr

12. Knooppunt A43-A48. Het is al minstens 15 jaar geleden dat ik de A48 gereden heb (als bijrijder).
Afbeelding
A43-72 by Chriszwolle, on Flickr

13.
Afbeelding
A43-75 by Chriszwolle, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Chris » ma 09 mar 2015, 19:32

De rest van de route tot Lyon:

1. Na de A48 begint meteen een rij van verre voorsteden van Lyon. Samen tellen ze zo'n 80.000 inwoners, maar de A43 is niet erg druk op dit punt. Duidelijk gebouwd op het piekseizoen.
Afbeelding
A43-77 by Chriszwolle, on Flickr

2.
Afbeelding
A43-79 by Chriszwolle, on Flickr

3. Wel opvallend dat hier niks verder dan Lyon staat aangegeven. Je zou hier toch wel Paris verwachten.
Afbeelding
A43-81 by Chriszwolle, on Flickr

4.
Afbeelding
A43-83 by Chriszwolle, on Flickr

5. De péage.
Afbeelding
A43-86 by Chriszwolle, on Flickr

6. Knooppunt met de A432, die een soort tweede bypass van Lyon is. Vooral interessant voor verkeer van noord-Frankrijk naar de Alpen.
Afbeelding
A43-88 by Chriszwolle, on Flickr

7. Een opvallend breed stuk (gezien het verkeersbeeld).
Afbeelding
A43-90 by Chriszwolle, on Flickr

8. Er reed praktisch niemand.
Afbeelding
A43-92 by Chriszwolle, on Flickr

9. Knooppunt met de A46.
Afbeelding
A43-93 by Chriszwolle, on Flickr

10. Is de N346 omgenummerd tot A46? Het staat hier niet aangegeven.
Afbeelding
A43-96 by Chriszwolle, on Flickr

11. Direct na de A46 is het een stuk drukker.
Afbeelding
A43-97 by Chriszwolle, on Flickr

12. Bron
Afbeelding
A43-98 by Chriszwolle, on Flickr

13.
Afbeelding
A43-100 by Chriszwolle, on Flickr

14. Knooppunt met de périphérique.
Afbeelding
A43-103 by Chriszwolle, on Flickr

15. Ik neem de D383 richting Marseille.
Afbeelding
A43-105 by Chriszwolle, on Flickr

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Pino » ma 09 mar 2015, 20:15

Chris schreef:10. Is de N346 omgenummerd tot A46? Het staat hier niet aangegeven.
Afbeelding
A43-96 by Chriszwolle, on Flickr
Op WikiSARA is daar niets over te vinden. Alleen de opmerking dat een verdere uitbouw van de N346 zou kunnen vergen dat de weg in concessie wordt gegeven, waarmee een omnummering naar A46 een kwestie van tijd zou kunnen zijn. Als je op Streetview kijkt, zie je in ieder geval nog overal N346-schildjes staan op het bewuste stuk weg, maar zie je op de plek van deze foto hetzelfde A46-schildje.

Het kan een ordinaire fout zijn, maar wellicht is het onderdeel van een poging om bij de weggebruiker niet te vermoeien met de niet-autosnelwegstatus van de oostelijke bypass van Lyon tussen de A42 en de A43, een onderbreking die je op de meeste kaarten niet ziet en die ook als wat onnatuurlijk aanvoelt. Dus je doet een beetje alsof je neus bloedt en hoopt dan dat doorgaand verkeer eerder geneigd zal zijn de N346 langs Lyon te pakken wanneer die als een snelweg staat aangegeven. Het zou wat verwarring kunnen schelen, in de zin dat de puur op blauwe wegwijzers gefocuste weggebruiker anders misschien zijn afslag zou kunnen missen en dan over de Périférique naar het noorden zou moeten. Al kun je sinds opening van de A432 natuurlijk zeggen dat deze hele lus A43-oost -> N346 veel minder belangrijk is geworden; doorgaand verkeer zal hier niet snel meer naar het noorden afslaan ...

Wie dit knooppunt vanuit Marseille nadert, wordt trouwens ook geconfronteerd met een blauw bord dat eigenlijk groen had moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Pino op ma 09 mar 2015, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Vinny » ma 09 mar 2015, 20:22

In Franrkijk komt het wel vaker voor dat een weg een heel korte autosnelwegstatus kent in aanloop naar een knooppunt. Deze is dan uitermate kort te noemen. Het is een beetje het zubringer-idee dat in Duitsland bijvoorbeeld ook wel bestaat.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Pino » ma 09 mar 2015, 20:31

^^ Die hele korte autosnelweg-status heeft vaak te maken met het feit dat die inprikkertjes in concessie zijn gegeven. Lees: de beheerder van de autosnelweg zorgt voor een betere verbinding tussen de snelweg en het OWN. Aangezien zo'n weg dan geen N-nummer mag hebben, moet er een A-nummer aan worden toegekend en worden de borden blauw. Voor de tol merk je het verschil vaak niet heel sterk, maar je betaalt er als weggebruiker wel voor.

Je ziet hier eerder het omgekeerde gebeuren: omdat de oostelijke randweg van Lyon tussen de A42 en de A43 niet in concessie is gegeven, heeft hij een N-nummer. Er zijn varianten denkbaar waar men er een door de staat beheerde A-weg van zou maken (desnoods alleen voor de eerste drie meter na het knooppunt), maar dat gaat ongetwijfeld niet zo makkelijk binnen de verschillende financieringspotjes van de Franse overheid.

Dat is trouwens niet alleen iets Frans. In Duitsland vraag je je ook wel eens af waarom de ene inprikker een driecijferige Autobahn is en de andere een Gelbe Autobahn. Soms gaat een driecijferige Autobahn zelfs over in een Gelbe Autobahn. Voor de weggebruiker niet heel handig, maar een wissel blijft om eerder politiek/administratieve redenen dan toch achterwege.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Vinny » zo 15 mar 2015, 16:29

Soms is het een ordinaire bezuiniging. In Frankrijk moeten A wegen aan hogere eisen voldoen dan N wegen, zelfs als de uitbouwstatus en de maximumsnelheid gelijk is. In Duitsland hebben ze ook wel eens een autosnelwegnummer toegekend aan een gelbe autobahn, om zo te verzekeren dat de weg niet kon worden overgedragen aan de deelstaat of het kreis. Dat "bespaart" de wegbeheerder zogenaamd geld... :geenlach:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door vynkce » do 26 mei 2016, 15:53

In 2015 maakten dagelijks gemiddeld 8802 voertuigen gebruik van de A43 tussen het knooppunt met de A430 en de tunnel van Fréjus. De tunnel zelf slikt dagelijks 4731 voertuigen.

http://www.sftrf.fr/web/guest/detail/chiffre

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Chris » di 19 mar 2019, 21:26

Vlak voor Modane hebben ze zeecontainers op de A43 gestapeld vanwege vallende rotsen. Er is een instabiele helling die de komende maanden aangepakt wordt. De D1006 is al die tijd dicht, verkeer wordt (tolvrij) over de A43 geleid.

Afbeelding

https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 38744.html

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door vynkce » di 30 nov 2021, 10:54

Op het gedeelte van de A43 dat in beheer is van SFTRF reden in 2019 dagelijks gemiddeld 9930 voertuigen. Dit is een toename van 7,2% ten opzichte van 2018.

Bron: https://www.autorite-transports.fr/wp-c ... e-2019.pdf

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Chris » di 10 mei 2022, 19:39

Ik had afgelopen zomer nog een paar foto's gemaakt van de A43 bij Saint-Arve, in de vallei van de Maurienne.

1. Een landtunnel van de A43 in Saint-Arve.
Afbeelding
A43 Saint-Avre 01 by European Roads, on Flickr

2. Wel geinig, de brug waarop ik stond bleek ook een soort aquaduct te zijn. Het riviertje gaat met een betonnen bak over de A43
Afbeelding
A43 Saint-Avre 03 by European Roads, on Flickr

3. Een viaduct verderop.
Afbeelding
A43 Saint-Avre 06 by European Roads, on Flickr

4. Busje komt zo.
Afbeelding
A43 Saint-Avre 07 by European Roads, on Flickr

5. De afrit en onderhoudscentrum van Saint-Arve.
Afbeelding
A43 Saint-Avre 09 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A043] Lyon - Chambéry - Fréjus (I)

Bericht door Chris » za 14 mei 2022, 10:59

Uitzicht op de A43 en het dal van de Maurienne vanaf Montvernier. Het viel mij op dat die treinen zoveel lawaai maken, het was een rollende bulder door het hele dal. De snelweg hoor je alleen van dichtbij, maar die trein galmt door het hele dal. En er komen nogal wat treinen langs, dit is de spoorlijn naar de Fréjustunnel naar Italië.

Afbeelding
Lacets de Montvernier 03 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Lacets de Montvernier 04 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Lacets de Montvernier 05 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Lacets de Montvernier 06 by European Roads, on Flickr

Plaats reactie