Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door captain007 » zo 06 dec 2015, 17:16

mhkamp schreef:Straßentunnel Hirschborn/Neckar
Ik was daar in 2013 in de buurt op vakantie maar toen was die tunnel afgesloten, omdat de brug werd gerenoveerd. Aan de andere kant ben ik nog over de boog van de tunnelmond met de mountainbike gereden :). Daar ligt namelijk een fietspad op.

Timmelsjoch
dorpsstraat
Berichten: 133
Lid geworden op: za 09 mar 2013, 16:28
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door Timmelsjoch » zo 13 dec 2015, 15:55

Bij deze wil ik hier mijn nieuwste wegenvideo presenteren, van de A4 van Bautzen tot Görlitz (Poolse grens):
Link
Ook heb ik hier nog het filmpje van Dresden tot Bautzen https://youtu.be/lARfNAeFnfE voor de geïnteresseerden.
Wegenvideo's uit Europa, op mijn Youtubekanaal 'Out-of-Holland' - Abonneer om niets meer te moeten missen!
https://www.youtube.com/channel/UCPyIUn ... loQgvhTVxA
--> Vanaf nu in 1080p50 ;-)

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door mhkamp » zo 13 dec 2015, 16:32

De grensovergang is echt onherkenbaar veranderd :o

Mooie video.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Timmelsjoch
dorpsstraat
Berichten: 133
Lid geworden op: za 09 mar 2013, 16:28
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door Timmelsjoch » zo 13 dec 2015, 16:49

^^
Thx! Wanneer ben je er voor het laatst geweest?
Laatst gewijzigd door waldo79 op zo 13 dec 2015, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ^^ volstaat als je wilt reageren op de post direct boven je
Wegenvideo's uit Europa, op mijn Youtubekanaal 'Out-of-Holland' - Abonneer om niets meer te moeten missen!
https://www.youtube.com/channel/UCPyIUn ... loQgvhTVxA
--> Vanaf nu in 1080p50 ;-)

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door mhkamp » zo 13 dec 2015, 16:58

^^

Voor het eerst in mei 2006, toen nog met controles aan de grens.
De tweede keer in september 2010.
En de laatste keer in oktober 2012.

Wordt weer tijd om die richting op te gaan.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Timmelsjoch
dorpsstraat
Berichten: 133
Lid geworden op: za 09 mar 2013, 16:28
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door Timmelsjoch » zo 13 dec 2015, 17:05

^^
Ja dit jaar zal niet meer lukken maar volgend jaar kan gerust.
Wegenvideo's uit Europa, op mijn Youtubekanaal 'Out-of-Holland' - Abonneer om niets meer te moeten missen!
https://www.youtube.com/channel/UCPyIUn ... loQgvhTVxA
--> Vanaf nu in 1080p50 ;-)

Timmelsjoch
dorpsstraat
Berichten: 133
Lid geworden op: za 09 mar 2013, 16:28
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door Timmelsjoch » zo 06 mar 2016, 21:17

Bij deze plaats ik hier lekker weer een filmpje, deze keer van de A15, van de Poolse grens richting Berlijn (tot aan AB-Dreieck Spreewald):
Link
Volgende keer ga ik er muziek onder zetten, maar het begin is er met een nieuwe intro
Wegenvideo's uit Europa, op mijn Youtubekanaal 'Out-of-Holland' - Abonneer om niets meer te moeten missen!
https://www.youtube.com/channel/UCPyIUn ... loQgvhTVxA
--> Vanaf nu in 1080p50 ;-)

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door Snelwegenkenner » wo 09 mar 2016, 20:16

In voormalig Oost Duitsland kun je nog lekker doorrijden. :top:

Timmelsjoch
dorpsstraat
Berichten: 133
Lid geworden op: za 09 mar 2013, 16:28
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door Timmelsjoch » wo 09 mar 2016, 21:43

Ja, inderdaad, en toen we daar reden - op maandag 4 mei vorig jaar - viel het onderweg best mee met de drukte gelukkig.
Wegenvideo's uit Europa, op mijn Youtubekanaal 'Out-of-Holland' - Abonneer om niets meer te moeten missen!
https://www.youtube.com/channel/UCPyIUn ... loQgvhTVxA
--> Vanaf nu in 1080p50 ;-)

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door Wesso » wo 12 okt 2016, 21:18

Na de nodige strubbelingen met Cyberlink PowerDirector is het me gelukt een dashcamfilm te produceren. Het komt erop neer dat de dashcam een overlap van 0,5-1 seconde heeft als er 10 minuten verstreken zijn en een nieuwe clip wordt gestart, waardoor PowerDirector de kluts kwijtraakt.

Hierbij een filmpje van de K26 tussen Nordhorn en de A30 langs de Duits-Nederlandse grens. Ik merkte gelijk dat het fijn rijden is zonder DV en allerlei toeters en bellen (en al te veel verkeer). Gewoon de naald tegen de 100 km/h houden 8-)
Link

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door Wesso » za 23 sep 2017, 20:13

Twee filmpjes van de Landesstraße die door Düdinghausen (Sauerland) loopt. De grens tussen Nordrhein-Westfalen en Hessen heb ik er ook in verwerkt. ;)
Link
Link

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door Wesso » za 30 dec 2017, 22:36

En als afsluiter van het jaar een filmpje van de A46/A445, komend uit Sauerland. Geniet ervan. :top:

Link

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door nickdh » di 02 jan 2018, 7:59

^^ ik vind hem de andere kant op nog een stukje mooier als ik eerlijk ben. Vooral bij Freienohl krijg je een mooi uitzicht als je vanuit Dortmund komt.

Staat die Blitzer bij Bestwig er trouwens ook nog steeds?
Link
Link

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door Wesso » di 02 jan 2018, 11:39

^^ Ik ben niet de enige met een filmpje van deze route. :)
Had een beetje pech met het weer op de heenreis, dus ik besloot alleen de terugreis te verwerken. Van een flitser bij Bestwig kan ik me niets herinneren.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door nickdh » di 02 jan 2018, 16:19

De desbetreffende Blitzer

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door Wesso » di 25 feb 2020, 1:06

Leuk kleurenfilmpje van een rit uit 1978. Opvallend zijn de 'verkeerslichten' die een soort dynamische maximumsnelheid aangeven vanaf 1:00.
Link

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door JB81 » di 25 feb 2020, 8:21

^^
ODYSA avant la lettre :) . Zoiets stond vroeger ook op de Amsterdamseweg bij Arnhem.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door Pino » di 25 feb 2020, 8:25

Ken ze van meer plaatsen. Maar het was geen maximumsnelheid meen ik, maar eerder de snelheid waarop je groene golf had?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door boe! » di 25 feb 2020, 11:15

Het is een adviessnelheid. Vergelijkbare systemen zijn er in Nederland o.a. in Veghel op de N279 en Amersfoort heeft er ook een.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door Coen Tunnel » di 25 feb 2020, 18:32

^^ N35 in Zwolle ook: https://www.google.nl/maps/@52.5232513, ... 6656?hl=nl

Het is in dit geval inderdaad de adviessnelheid waarmee je de groene golf te pakken hebt.

omNOMNOMNOM
stadsweg
Berichten: 464
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 14:10

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door omNOMNOMNOM » wo 26 feb 2020, 10:05

boe! schreef: di 25 feb 2020, 11:15 Het is een adviessnelheid. Vergelijkbare systemen zijn er in Nederland o.a. in Veghel op de N279 en Amersfoort heeft er ook een.
Van het "Veghelse" model staan er ook een aantal op de Westelijke Randweg in Geleen.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door Wesso » za 04 apr 2020, 0:30

Nog een video van dat kanaal, dit keer van de A3 bij Köln. Bijzondere pijlen, een oud lettertype, ruiters en rondslingerende E-nummerschildjes. De orde is wat ver te zoeken en dat is vreemd voor Duitse begrippen.
Link

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door waldo79 » za 04 apr 2020, 9:13

Schitterend, de verlichting in de middenberm is gelijk gebleven.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door boe! » za 04 apr 2020, 10:05

Zelfs een video uit 1978 bevat een Baustelle. :lol:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door Pino » za 04 apr 2020, 10:16

^^ Ha ha, dat viel mij ook op! Dit is wel zo’n beetje hoe ik me Duitse bewegwijzering halverwege de jaren ‘80 herinner. Dat zijn mijn eigen eerste herinneringen. Wat betreft het gebrek aan orde zie je denk ik twee dingen: veel minder vergaande standaardisatie dan nu, en een transitie in het aangeven van wegnummers.

Wat betreft het eerste: je had toen vermoedelijk vaste sjablonen voor de meest voorkomende borden (1000m, 500m, uitsmijter, afstandenbord en dan met 1-2-3 afslaande doelen), maar geen automatisering. Dus alles buiten de sjablonen zal handwerk zijn geweest, dubbel op lichtbak-portalen. Zaken als lange vorkpijlen op dat soort borden zullen in veel gevallen net anders zijn aangepakt. In Nederland met zijn korte pijlen op de baseline waren die inconsistenties minder zichtbaar, met enige dank aan het grafisch zeer basale ontwerp dat we hanteerden

Wat betreft transitie, men is tot ver in de jaren ‘80 bezig geweest de A-nummers uit te rollen. Je ziet op sommige borden mooi de lege kaders met onderbroken randen die waren gereserveerd om die A-nummers in te gaan plaatsen. Dat waren borden uit de jaren kort voor de invoering in 1974; het was echter niet zo dat die na 1974 in no time waren bestickerd. Op nog oudere borden was die ruimtereservering er niet. Sommige bleven nog heel lang zonder nummer; op andere stickerde men dan maar bij op de minst ongeschikte plek. En dan heb je nog de E-nummers die voorheen alleen op knooppunten werden bewegwijzerd en na 1974 van de richtinggevende bewegwijzering moest verdwijnen (buiten West-Berlijn dan). Ook dat is, zoals het filmpje laat zien, wel een wat langer proces geweest, al geloof ik dat dat in de vroege jaren ‘80 wel zo’n beetje afgerond was. Maar we hebben hier vaker voorbeelden zien langskomen als Dreieck Karlsruhe waar de oude E-nummers nog lang zijn blijven hangen op de lichtbakken. Geruiterde E-nummers als in het filmpje waren in die zin natuurlijk ook makkelijker te verwijderen dan groene schildjes in het hoofd-gedeelte van een lichtbak.
Laatst gewijzigd door Pino op za 04 apr 2020, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76282
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door Chris » za 04 apr 2020, 10:27

Dat was kennelijk de periode dat Neuß gestandaardiseerd werd tot Neuss. Je ziet beiden op de borden.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door marcel » za 04 apr 2020, 10:54

Pino schreef: za 04 apr 2020, 10:16Dit is wel zo’n beetje hoe ik me Duitse bewegwijzering halverwege de jaren ‘80 herinner. Dat zijn mijn eigen eerste herinneringen.
Heel interessant. Ik kan mij helemaal niet herinneren dat er nog A en E nummers samen werden bewegwijzerd, ik dacht dat de E nummers meteen verdwenen als er A nummers werden toegevoegd.
Je ziet op sommige borden mooi de lege kaders met onderbroken randen die waren gereserveerd om die A-nummers in te gaan plaatsen. Dat waren borden uit de jaren kort voor de invoering in 1974; het was echter niet zo dat die na 1974 in no time waren bestickerd.
Dat herinner ik mij van de A46 bij Wuppertal, ik denk zelfs tot in de jaren 90 stonden daar zulke onderbroken kaders. Ik begrijp dat niet echt - als je dan de moeite neemt om die toe te voegen kun je toch net zo goed het nummer meteen aangeven? Maar het was volgens mij wel uitzonderlijk en ik wist niet dat dit op de A3 ook voorkwam.
Chris schreef: za 04 apr 2020, 10:27 Dat was kennelijk de periode dat Neuß gestandaardiseerd werd tot Neuss. Je ziet beiden op de borden.
Dat viel mij ook op, ook die komma achter Neuß (1:34) is heel bijzonder.
Laatst gewijzigd door marcel op ma 13 apr 2020, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door Wesso » za 04 apr 2020, 11:01

waldo79 schreef: za 04 apr 2020, 9:13 Schitterend, de verlichting in de middenberm is gelijk gebleven.
Is dat nog wel zo? Als ik de luchtfoto's op Google Maps bekijk is alle verlichting in de middenberm (ook de lijnverlichting) daar verdwenen. Waarschijnlijk bij de laatste werkzaamheden weggehaald.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door Pino » za 04 apr 2020, 11:17

marcel schreef: za 04 apr 2020, 10:54 Ik kan mij helemaal niet herinneren dat er nog A en E nummers samen werden bewegwijzerd, ik dacht dat de E nummers meteen verdwenen als er A nummers werden toegevoegd.
Dat had ik ook verwacht, zeker in dit soort gevallen waar het E-nummer buiten het hoofdpaneel stond. Als gezegd, ik heb het zelf, nadat ik halverwege de jaren ‘80 naar bewegwijzering begon te kijken, ook niet echt meer gezien.
Dat herinner ik mij van de A46 bij Wuppertal, ik denk zelfs tot in de jaren 90 stonden daar zulke onderbroken kaders. Ik begrijp dat niet echt - als je dan de moeite neemt om die toe te voegen kun je toch net zo goed het nummer meteen aangeven? Maar het was volgens mij wel uitzonderlijk en ik wist niet dat dit op de A3 ook voorkwam.
Wij reden meestal Linksrheinisch en daar kwam het zo hier en daar ook voor. Vooral op het stuk Bingen-Alzey-Ludwigshafen, als ik me goed herinner. Dit is voor flinke stukken begin jaren ‘70 geopend, dus je kunt uittellen dat veel bewegwijzering van toen er tot rond 1990 heeft gestaan. Zelfde voor de A46 bij Wuppertal. Ik houd het er altijd maar op dat toen duidelijk was dat er A-nummers aan gingen komen, maar dat een en ander nog verder moest worden uitgewerkt. Dus direct een nummer aangeven (en eventueel afplakken tot invoering) zal geen optie zijn geweest. Vervolgens was de periode 1975-1985 natuurlijk een periode van economische teruggang, dus even het geld op tafel leggen om die kaders even snel in te vullen was moeilijk. Bermborden bijwerken zal nog zijn gegaan, maar klussen aan lichtbakken aan portalen is nu eenmaal bewerkelijker.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Diverse foto's en video's van Autobahnen en Bundesstraßen

Bericht door waldo79 » za 04 apr 2020, 12:34

Wesso schreef: za 04 apr 2020, 11:01
waldo79 schreef: za 04 apr 2020, 9:13 Schitterend, de verlichting in de middenberm is gelijk gebleven.
Is dat nog wel zo? Als ik de luchtfoto's op Google Maps bekijk is alle verlichting in de middenberm (ook de lijnverlichting) daar verdwenen. Waarschijnlijk bij de laatste werkzaamheden weggehaald.
Oh, dan is dat recent geweest. Vorig jaar was het er nog.

Plaats reactie