Einde NL op hectometerpaaltje

Moderator: Moderatoren

Palance
4x4 autosnelweg

Einde NL op hectometerpaaltje

Bericht door Palance » zo 01 jun 2008, 14:25

Ik zti wat oude foto's door te bladeren en nu pas valt me bij een foto iets op: De grens A76-BAB4 richting Duitsland:

Afbeelding

Afbeelding

Het valt me nu pas op dat op het hectometerpaaltje heel klein NL staat met een streep er doorheen (en daarboven AM Düren, ik neem aan dat dat iets betekent als Autobahnmeisterei?). Is zo'n "einde <vul maar in>"gebruikelijk aan Duitse grenzen? Ik heb het nog niet eerder gezien.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Hajo
2x2 autosnelweg

Re: Einde NL op hectometerpaaltje

Bericht door Hajo » zo 01 jun 2008, 14:35

Heb ik nog nooit eerder gezien. Dat bordje moet dan precies op de grens staan.
AM betekent inderdaad "Autobahnmeisterei".
Donateur Vereniging Wegenforum

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 02 jun 2008, 11:35

Ik heb zoiets bij mijn grensfotoreportages in ieder geval niet gezien op de A67/A40 bij Niederdorf, op de A61 bij Schwanenhaus of op de A7/A280 bij Nieuweschans/Bunderneuland. Gebruikelijk lijkt het mij dus niet.

Afbeelding
Dit is het bord bij Schwanenhaus.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 03 aug 2008, 14:38

Ik vond op grenzansichten.de een foto van een vergelijkbare situatie bij de Belgische/Duitse grens bij Aachen:

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk