[SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door marcel » zo 16 mei 2010, 12:29

Willem schreef:De stad is zeer langwerpig (door het dal van de Wupper waarin de stad ligt), waardoor er heel veel wegen zijn die Wuppertal kruisen of daar beginnen c.q. eindigen. Het gevolg daarvan is dat de stad op veel wegen op de borden staat. Of het echt veel meer is dan bv. Dortmund of Essen weet ik niet. De stad verschijnt meestal op relatief korte afstand op de borden, i.t.t. een plaats als Dortmund.
Dortmund (al vanaf Hannover) en Oberhausen (zelfs op de A44 en A45) zullen wel het meest op de borden verschijnen. Wuppertal eigenlijk bijna alleen op korte afstanden, de A43 bij Münster is wel het verst.

Geert33
stadsweg
Berichten: 272
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 16:01
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Geert33 » di 01 jun 2010, 15:05

Ik heb er ook één nooit uitgevoerd plan gevonden: het zuidelijke einde van de A46 bij Velmede, vlakbij de B7. Lokatie:

http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.36 ... 7&t=h&z=17

Ik denk dat het een afrit moest worden.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » di 01 jun 2010, 17:55

^^ En vanaf 2016 is dat ook een echte afrit. De BAB46 wordt vanaf daar met 6 kilometer verlengt tot Nuttlar, waardoor wintersport verkeer niet meer gebruik hoeft te maken van de binnenwegen. Vanaf Nuttlar kan men de ongelijkvloerse B480n pakken die om Olsberg heen gaat. De nieuwe B480 zal eind dit jaar al gereed zijn.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » ma 28 jun 2010, 13:14

Ik zag laatst op de kaart van 'Verworvene Autobahnen' op autobahnatlas-online.de een bijzondere snelweg bij Berchtesgaden met een vraagteken erin, want het nummer is ook onbekend. Wat was hier de planning? Het is overduidelijk te zien dat de snelweg van Oostenrijk (Salzburg) naar Oostenrijk (St. Johan) zou gaan lopen. Ik ben er erg benieuwd naar. Had het een S-weg van Oostenrijk kunnen zijn die een stukje door Duits grondgebied zou gaan lopen?

Het betreft het volgend stukje snelweg:
Afbeelding
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Sophie » ma 28 jun 2010, 13:34

De Oostenrijkse B 178 (die aan de Duitse B 21 aansluit)was tenminste als S12 (Loferer Schnellstraße) gepland.
Deze Verbinding, op het moment door de Duitse B 21 afgedekt, is de enige Duitse weg, waar spijkerbanden gebruikt mogen worden.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door duikgek89 » zo 24 jun 2012, 16:35

Schop

Uit het Nederlandse SNUP topic:
petervdveen schreef:http://goo.gl/maps/ow9Q
Iemand enig idee waarom er hier een klaverblad is gebouwd, maar geen snelweg? ;)
Er staat zelfs pilaren in de middenberm..
boe! schreef:^^ Daar was ooit een A56 gepland.

Volgens de Duitse wikipedia had de A56 vanaf de Nederlandse grens bij Selfkant via Jülich, Düren en Euskirchen onder Bonn langs moeten lopen en van daaruit verder naar Waldbröl. De A562 bij Bonn is een deel van het plan dat uitgevoerd is.

Een half lege brug bij Euskirchen waar nu de B56n overheen loopt en een paar meter naar het westen zie je nog een SODA viaduct (niet alleen in België!! :mrgreen:). http://goo.gl/maps/lB2f
Volgens mij had hij hier de A565 moeten kruisen: http://goo.gl/maps/G5Hg

Edit:
Een beetje verder zoekend lijkt ook dit op een oud viaduct: http://goo.gl/maps/OJDg
Maar het zou kunnen dat het te krap bemeten is.

Het 2x2 stuk B256 van Waldbröl naar Bergneustadt lijkt ook erg ruim aangelegd met een ruim klaverblad bij de A4.

edit2:
Dit klaverblad lijkt ook ooit deel van het plan te zijn geweest: http://goo.gl/maps/NC3t

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Frits » ma 25 jun 2012, 20:58

Is deze al een keer langs gekomen?

http://goo.gl/maps/vhQg

Dit had het knooppunt voor een Autobahn naar Kassel moeten worden, maar de A44 werd uiteindelijk zuidelijker aangelegd.
De autogordel: een band voor het leven.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door marcel » wo 27 jun 2012, 23:06

Ik ben er zelf nooit geweest, maar het is een bekende, hier was de tweede AGAB meeting (in 2000, toen ik nog gen lid was)

http://www.autobahngeschichte.de/Menueo ... ecke77.htm

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Chris » za 07 jul 2012, 11:23

Hier nog een aardige SNUP bij Offenbach am Main, een klaverblad tussen de B43 en B448. Thans is de gehele route de B448.

Afbeelding

In de jaren '70 was het gepland om de B43 autobahnähnlich rond Offenbach aan te leggen, en de B448 autobahnähnlich te verlengen naar de A661 bij Frankfurt am Main. In 1975 opende de B448 tussen Offenbach en Obertshausen als een autobahnähnliche straße, evenals het klaverblad, maar de rest is niet aangelegd.

Afbeelding

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door mhkamp » za 07 jul 2012, 17:45

Wegenwiki schreef: Na de Tweede Wereldoorlog verhinderde de scheiding tussen West- en Oost-Duitsland een verdere bouw van de A24. In 1978 werd het Kreuz Hamburg-Ost geopend. In midden en eind jaren '70 werd de A24 aangelegd tussen Dreieck Wittstock/Dosse en Dreieck Havelland bij Berlin, waardoor men via snelwegen van Berlin naar Rostock kon rijden. In begin jaren '80 werd de snelweg dan wel aangelegd in het grensgebied maar via een gedeeltelijk ander tracé dan in de jaren '30 in aanbouw was. In 1982 was de A24 voltooid. Het oudere tracé is her en der in het landschap nog zichtbaar.
BAB24 Wegenwiki

Waar kan ik die oude sporen vinden van de BAB24, en hoe was het oude tracé gepland?
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Kaaiman » za 07 jul 2012, 23:00

^^ Zo te zien door de bossen tussen Hagenow en Kraak.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Ardan
polderweggetje
Berichten: 46
Lid geworden op: za 03 mar 2012, 1:58

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Ardan » ma 30 jul 2012, 21:29

Ik ben de A44, een snelweg die uit veel kleinere deeltrajecten bestaat, eens gaan afspeuren en heb al een aantal dingen kunnen vinden..
Hier heeft denk ik ooit een verzorgingsplaats gezeten, of kan daar ooit nog komen.
Dit half afgebouwde klaverblad is hierboven al genoemd.
Tussen knooppunt Jackerath en knooppunt Holz is de snelweg tijdelijk afgebroken in verband met de uitbreiding van de hiertusssen liggende enorme bruinkoolmijn. Wanneer die uitbreiding klaar is zal het stuk weer worden herbouwd over de mijn heen. Bekijk de foto's maar bij knooppunt Holz, ziet er maf uit. Vanaf 2017 zal de A61 hetzelfde lot wachten, dat zal pas in 2035 dan weer opengaan.
Een stukje verder is het bij Mönchengladbach-Odenkirchen waar de snelweg ophoudt. Doortrekking wordt wel zo snel mogelijk gebouwd, dus dit is nog maar tijdelijk een SNUP.
Idem voor Mönchengladbach Ost.
Knooppunt Ratingen Ost is er ook zo één, de verbindingen noord-west en west-zuid zijn al zo aangelegd dat er nog een lus tussen kan. Maar wat dat blokje is in de noordoosthoek? Geen idee..
In Velbert begint de snelweg weer. Aan de foto's te zien is men daar momenteel aan het verderbouwen. In Essen gaat de weg echter over in een Bundesstraße, de 227. Pas bij knooppunt Bochum/Witten gaat het weer verder, duidelijk is te zien dat er een ruimtereservering voor doortrekking is. Tussen de bosschages is wat asfalt te zien (zoals hier), en ook deze brug over niks is een duidelijk teken.
Bij knooppunt Dortmund-Witten houdt het korte stukje weer op, maar dat punt is ook hierboven al genoemd.
Ergens tussen dat punt en Holzwickede, waar de snelweg weer begint, zal een doortrekking moeten gaan aansluiten, maar er is niets van voorbereiding te vinden.
Dan blijft het lange tijd rustig, maar bij knooppunt Kassel Süd is duidelijk te zien dat dat er vroeger anders uitzag.
Er wordt nu een stukje verdergegaan over de A7 en de B7, maar bij Hessisch Lichtenau begint de snelweg voor de zoveelste keer weer. Een nagenoeg volledig afgebouwde afrit, echter slechts voor driekwart in gebruik. Het plaatje zegt meer dan duizend woorden. En... mét een Soda-brug! Helaas zijn er daarvan geen foto's.
Dit stukje snelweg is maar heel kort, want hier houdt het alweer op. Men schijnt nu aan het verderbouwen te zijn tot de volgende afrit, in 2015 moet het klaar zijn. Vanaf daar tot de Wommener Dreieck is de bouw slechts gepland. De aansluiting op de A4 zal vermoedelijk hier ergens zijn, waar de A44 definitief op zal houden.

Ardan
polderweggetje
Berichten: 46
Lid geworden op: za 03 mar 2012, 1:58

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Ardan » ma 30 jul 2012, 21:52

Nog even het einde van de A31 bij Bottrop, moest-ie nou wel of niet verdergaan? De rijbanen van de 31 liggen nogal ver uit elkaar, maar ik zie verder geen Bauvorleistung..

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door boe! » ma 30 jul 2012, 22:03

Kijk eens op http://www.autobahnatlas-online.de/. Daar vind je o.a. geplande en nooit uitgevoerde snelweg tracé's o.a. van de A44 en A31.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Chris » ma 30 jul 2012, 22:06

De A31 was gepland om helemaal tot Bad Neuenahr-Ahrweiler te lopen, maar volgens mij is de zuidelijke verlenging al vrij snel opgegeven. De A535 en L74 bij Wuppertal waren er wellicht onderdeel van.

Een extra noord-zuidroute door het Ruhrgebied had geen kwaad gekund overigens. Oost-west is goed gegeregeld, maar noord-zuid is matig.

Ardan
polderweggetje
Berichten: 46
Lid geworden op: za 03 mar 2012, 1:58

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Ardan » di 31 jul 2012, 0:56

Ik heb even dokter Wikipedia erbij gepakt :mrgreen: Er was teveel protest tegen de zuidelijke A31, dus werd-ie maar tot Bottrop aangelegd. De A560 (bij Hennef), A571 en A573 zijn de enige stukjes die wel gebouwd zijn.

Oh ja, en dit ding vind ik verdacht. Net als het oostelijke einde van de A542 bij Langenfeld.

(jaaa, ik ben driftig aan het snupspeuren :D )
........
...............
Weer een snupje gevonden: niet-gebouwd trompetje, duidelijk zichtbaar en nu dus een hele rare kronkel in de weg. Enkele kilometers westwaarts lijkt er ook ééntje te zitten aan het einde, maar dat was een tijdelijke snup, inmiddels is men bezig de A571 door te trekken naar de 573. Dit oost-west liggende stukje is dus het zuidelijke einde van de A31. De 571 zou eigenlijk alleen maar een verbindinkje zijn tussen die 'A31' vanaf het snupknooppunt naar de A61.

Kent ook niemand de vrij bekende Soda-brug bij Castrop-Rauxel, hier?

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Egbert » di 31 jul 2012, 7:38

Ardan schreef:Ik ben de A44, een snelweg die uit veel kleinere deeltrajecten bestaat, eens gaan afspeuren en heb al een aantal dingen kunnen vinden..

[...]

Dit stukje snelweg is maar heel kort, want hier houdt het alweer op. Men schijnt nu aan het verderbouwen te zijn tot de volgende afrit, in 2015 moet het klaar zijn. Vanaf daar tot de Wommener Dreieck is de bouw slechts gepland. De aansluiting op de A4 zal vermoedelijk hier ergens zijn, waar de A44 definitief op zal houden.
Het tracé van de A44 is in Openstreetmap ingetekend. Gek genoeg begint hij aan de westzijde niet bij de A44 afslag 70 Kassel-Süd maar wordt hij bij A7 afslag 78 Kassel-Ost ingetekend.
http://www.openstreetmap.org/?lat=51.28 ... 3&layers=M

Ardan
polderweggetje
Berichten: 46
Lid geworden op: za 03 mar 2012, 1:58

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Ardan » di 31 jul 2012, 12:44

Klopt, hij zal een stukje dubbelgenummerd gaan worden met de A7.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Chris » di 31 jul 2012, 12:47

De A7 wordt daartoe ook naar 2x4 rijstroken verbreed op dat stuk.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door marcel » wo 01 aug 2012, 20:46

Chris schreef:De A31 was gepland om helemaal tot Bad Neuenahr-Ahrweiler te lopen, maar volgens mij is de zuidelijke verlenging al vrij snel opgegeven. De A535 en L74 bij Wuppertal waren er wellicht onderdeel van.
Nee, hij zou westelijker gaan lopen. Het Kreuz met de A44 zou bij Heiligenhaus zijn (waar de A44 nu ophoudt) en met de A46 bij Haan-Ost (althans volgens de Ravenstein kaart uit 1980, de nieuwste kaart die ik heb waar deze weg nog gepland op staat).

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Pino » wo 01 aug 2012, 21:24

^^ Een volledig overzicht van het oude plan vind je op http://www.autobahn-online.de/ehem/a31.html

Ardan
polderweggetje
Berichten: 46
Lid geworden op: za 03 mar 2012, 1:58

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Ardan » za 25 aug 2012, 15:42

Op het OV-forum waar ik bij zit las ik dat de tramtunnel bij Ludwigshafen Hbf steeds onrendabeler werd, en in 2008 is gesloten. Nu zal het worden opgevuld zodat er geen onderhoud meer aan hoeft te worden gepleegd.
Ook de snelwegen naar/rond Ludwigshafen bleken niet aan de verwachting te voldoen, in plaats van dat mensen zo snel naar de stad konden (en daar geld konden uitgeven) reden de mensen zo juist snel door naar het naastgelegen Mannheim. Een deel van de op palen gebouwde wegen rond de binnenstad zal worden afgebroken omdat renovatie onbetaalbaar is.
Ook is er een SNUPje te vinden: Hier moest het verder naar Mannheim gaan.
Verder kijkende: wie weet hoe het staat met de doortrekking van de BAB60 bij Wittlich? Op Googlemaps kan ik na het snupknooppunt wat Soda-bruggen vinden, maar verder dan ten zuiden van Wengerohr kan ik het tracé niet volgen, staat ook nog niet ingetekend.
Hier dus.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » za 25 aug 2012, 15:48

^^
Check het forum eens na zou ik zeggen. ;)

[D][B050n] Hochmosel-übergang
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Willem » za 25 aug 2012, 21:48

Ardan schreef: Nu zal het worden opgevuld zodat er geen onderhoud meer aan hoeft te worden gepleegd.
Ook de snelwegen naar/rond Ludwigshafen bleken niet aan de verwachting te voldoen, in plaats van dat mensen zo snel naar de stad konden (en daar geld konden uitgeven) reden de mensen zo juist snel door naar het naastgelegen Mannheim. Een deel van de op palen gebouwde wegen rond de binnenstad zal worden afgebroken omdat renovatie onbetaalbaar is.
De stad Ludwigshafen is zo goed als failliet dus iedere bezuiniging in de vorm van geen onderhoud aan tramtunnels of wegviaducten is welkom.

Is de B224 in het noorden van Essen (bij de A42) niet het enige gerealiseerde deel van een veel ambitieuzer plan?

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Rene » za 25 aug 2012, 22:14

Kaaiman schreef:^^ Zo te zien door de bossen tussen Hagenow en Kraak.
Ik dacht toch ook zuidelijk van Hornbek, tussen Tramm en Güster ?

dirk
polderweggetje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 08 aug 2005, 3:18
Locatie: Dorsten / Duitsland

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door dirk » ma 27 aug 2012, 20:43

Willem schreef:Is de B224 in het noorden van Essen (bij de A42) niet het enige gerealiseerde deel van een veel ambitieuzer plan?
Gedeeltelijk klopt dat inderdaad. De knoppunt werd al voor de realisatie van de A52 door het Roergebied voorbereid. De B224 heeft daar al autosnelwegdimensies en natuurlijk ook een pechstrok. Alleen het ansluitende norderlijke gedeelte van de dubbelbaanse B224 heeft nog gelijkvloerse kruizingen en is vandag een groot knelpunt in het Midden-Roergebied.

Op dit moment is de opwaardering van de B224 tussen de A2 en A42 in planning en zal als alles goed doorgaat :confuuuse: zal de Planfeststellung medio 2013 afgerond zijn. Dit zal dan nog wat extra-pressure voor de nog in de voorplaning staande en politisch sterk omstredene A52 ten noorden van de A2 rond Gladbeck opleveren.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Egbert » ma 01 okt 2012, 15:12

Vlak bij die B224 ligt ook deze gekke constructie in de A52 bij Gelsenkirchen:
http://maps.google.nl/?ll=51.597294,7.0 ... 5&t=h&z=18

Dat de K1 zo'n gekke kronkel maakt is misschien nog te verklaren in de topografie, maar waarom de noordelijke richting van de A52 zo'n gekke bocht maakt (vmax 80 km/h, is ook nodig) niet echt. En daar ligt ook een stuk ongebruikt asfalt, alsof er een weg op moet aantakken.
Diezelfde K1? Variant voor een andere aansluiting van afrit 43?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Chris » ma 01 okt 2012, 15:13

Daar was een knooppunt gepland met een nooit gebouwde snelweg door Gelsenkirchen. Volgens mij de A41.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Egbert » di 02 okt 2012, 7:19

Doortrekking van de L 511? Zie een stukje westelijker waar die autobahnähnlich is uitgebouwd.

dirk
polderweggetje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 08 aug 2005, 3:18
Locatie: Dorsten / Duitsland

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door dirk » di 25 dec 2012, 16:26

Er was inderdaad de A41 geplant. Hier een plattegrond van de planning:

http://www.autobahn-online.de/ehem/a41.html

Plaats reactie