duikgek89 schreef:Overigens rijd je, volgens mij, op de gps ook aardig te hard voordat een agent een bon schrijft. Of je moet wellicht meer fout doen, maar ik geloof niet dat een agent je aanhoud en een bon schrijft als je 130 echte kilometers rijd waar je 120 mag. Misschien dat hij gebaart of een waarschuwing geeft maar veel meer zal het toch niet zijn lijkt me. Of je moet meer streken uithalen...
Voor alleen de snelheid valt het wel mee, op de A6 wordt avonds laat 140 op de gps in elk geval gedoogd door in elk geval 2 VROS teams.. Maar je zal er ongetwijfeld een keer 1 testen dat je wel het bokje bent.
duikgek89 schreef:Bij een verweer: Op mijn teller reed ik te hard maar op mijn gps niet is de overtreding meestal maar minimaal. Zeker als je snelheid constant is en je een goede ontvangst hebt. Dan kun je hoogstens net geflitst zijn maar voor een boete van nog geen 30 euro ga je geen procedures opstarten lijkt me.
Als de meting op een geldige en correcte manier gebeurd is, ga ik verder geen procedures starten. Jammer dat je voor deze gegevens nog altijd moet gaan 'WOBben', in eerste instantie ook bij de OvJ, welke delen delegeert (maar verantwoordelijk blijft!) naar de instelling die jou bekeurd heeft (regio/klpd). Als ze die gegevens nou standaard meesturen, dat scheelt ze dat een hoop administratieve rompslomp, en zullen er minder fouten gemaakt worden. Want er zijn behoorlijk wat bekeuringen die geldig leken, maar na het opvragen van de documentatie (brondocument, proces-verbaal of daarop gelijkend document, akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant, ijkrapport, foto (waarmee verband met ijkrapport (nummers!) gelegd kan worden)) ongeldig bleken te zijn.
Zolang ze dat rijtje niet standaard meesturen, zal ik bij boetes (in mijn rijcarriere tot nu toe 1, ben redelijk beschermd

) altijd WOBben, hoe klein de 'schade' ook is. Zeker nu men administratiekosten rekent... Aan de hand van de informatie vanuit de WOB bepaal ik of ik wel of geen bezwaar aanteken.