NRW dreigt 'fileland van Europa' te worden

Moderator: Moderatoren

Peter
2x3 autosnelweg

Re: NRW dreigt 'fileland van Europa' te worden

Bericht door Peter » di 21 sep 2010, 9:37

Snelwegenkenner schreef:In Litouwen meer dan in Nederland. :schrikreactie:
Niet raar. De VS zal vermoedelijk wel 1000 auto's op 1000 inwoners hebben (maar de centrale registratie is daar minder goed dus niemand zal het precies weten).
In veel (ook arme) landen bewaart men gewoon de oude auto, naast evt een nieuwe. Het kost weinig want:
* wegenbelasting is laag of afwezig
* APK stelt in veel landen niets voor of bestaat niet (tot de jaren 80 hadden veel NLse studenten ook een 20 jaar oud rijdend wrak van fl 100,= in eigendom)
* er is meer plek om te stallen op eigen erf, schuur, garage of op straat (geen Adamse parkeertarieven).
* De WA verzekering is in veel landen geregeld per persoon (en niet per auto). Je betaalt dus meestel niets meer voor een 2e of 3e auto.
* Auto's zijn goedkoper door ontbreken van BPM en soms lagere BTW.

Trek al die vaste (typische NLse) lasten af van de autokosten van een 3ehands auto, en je houdt vrijwel niets over, terwijl je hier toch snel minimaal 2000 Euro per jaar kwijt bent voor een 12 jarige 2e hands (ex variabele kosten als benzine, bandenslijtage, km-beurten, etc)

Daarnaast is er vaak geen alternatief voor de auto in plattelandsgebieden (behalve een bus die 4x per dag rijdt). Een reserveauto is soms een must, zeker als auto 1 ook niet zo betrouwbaar is en de wegen slecht zijn (veel schade door kuilen en opspattende stenen). Ook kan men een zowel een stadswagen hebben en een jeep (waarmee je je eigen land kunt inspecteren)
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bericht door Snelwegenkenner » di 03 jul 2012, 22:16

Volgens mij gaat de bevolking in Noordrijn westfalen toch licht groeien, door de enorme aantrekkelijkheid van het gebied. Dat is ook sterker dan in andere staten in Duitsland. De staat kent de meeste immigranten van Duitsland. Beetje vergelijkbaar met Nederland waar de bevolking ook nog zwak groeit ondanks de vergrijzing.
Ik neem aan dat je daar een grondig onderzoek naar hebt laten verrichten? Of roep je maar wat?
Ik zei dat vooral door de toename van het vrachtverkeer richting Oost Europa. Die gebieden zitten in economische groei. Duitsland vormt in Europa steeds meer een logistiek hart.

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » wo 04 jul 2012, 11:26

^^ Zo *stof*... Dit topic is anderhalf jaar oud...
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.