Ik ben gewoon wat nieuwsgierig hoe ze wegverlichting in Duitsland op de Autobahn uitvoeren, ALS ze het tenminste uitvoeren

Groeten,
Maarten
Moderator: Moderatoren
Ik zie niet in waarom het veel gevaarlijker is zonder verlichting, evt wild uitgezonderd bij hele hoge snelheden, maar daar kun je zelf ook rekening mee houden met je snelheid en soort verlichting op de auto (Fiesta reed ik snachts 140 met zijn beperkte grootlicht), huidige Mondeo (led) en de eerdere V40 (xenon) hadden een veel groter bereik, en dan rij je snachts ook harder)... Grootste risico's is nog inhalende vrachtwagens die je niet goed kunnen inschatten, dat los je niet snel op met verlichting, of het moet nagenoeg gelijk zijn aan daglicht.Worldroadsking236 schreef: ↑do 04 apr 2019, 16:40Ik weet dat dit nu een oude topic is, maar ik vind dit een goede topic.
Dus daarom heb ik nog een vraag: Waarom is er weinig wegverlichting op de Duitse snelwegen?
Als het aan mij ligt moet er wegverlichting zijn op elke Autobahn in Duitsland, want het kan 's nachts gevaarlijk zijn zonder wegverlichting
Dat is een understatement. Zelfs in het Ruhrgebied zijn de steden donkerder dan bij ons. En dan ga je bij Elten de grens over en dan krijg je meteen een 'muur' van licht op je af. Zo bijzonder zijn de dorpen daar niet dat er een hele rataplan aan lichtmasten bij moet. Ik zou zelf eerder verlichting neerzetten langs fietspaden en wegen met gemengd verkeer dan op autosnelwegen. Met koplampen en goede reflecterende borden moet dat goed kunnen. Langs het nieuwe knooppunt Joure staan geen lichtmasten maar ledpuntjes in de paaltjes langs de weg. Ik vind dat zelf prima rijden, wat mij betreft rollen ze dat ook uit in Duitsland (en in de rest van Nederland).Hajo schreef:Duitsland heeft minder openbare verlichting dan wij.
Eens, met name omdat de knooppunten behoorlijk krap zijn ontworpen (wat ook niet meer van deze tijd is...).