Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76280
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » wo 27 jun 2018, 10:59

Actuele stand van de Baustellen volgens BAST.

Afbeelding
Baustellen juni 2018 by European Roads, on Flickr

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Pino » wo 27 jun 2018, 12:14

Jammer dat je dat overzicht niet op de een of andere manier kunt filteren naar werkzaamheden waarvoor rijstroken wegvallen of waar je naar iets als een 4+0-systeem gaat, oftewel de werkzaamheden waarvan je kunt verwachten dat ze files veroorzaken. In dit grote overzicht zit toch veel klein grut dat weinig meer oplevert dan een snelheidsbeperking.

Zal de komende weken eens in de gaten proberen te houden welke Baustellen nu structureel files opleveren op de hoofdroutes naar het zuiden. Mijn gevoel voor nu zegt: A3 Frankfurt - Nürnberg en A6 Walldorf-Heilbronn worden pijnlijk; over A5 en A8 naar München rijden zou dit jaar wel eens een winnaar kunnen worden. In de keuze tussen Linksrheinisch en Rechtsrheinisch lijkt de A3 wat meer file-veroorzakende werkzaamheden te hebben dan de A61.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76280
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » wo 27 jun 2018, 12:19

Mijn indruk tot nu toe is dat het in Zuid-Duitsland minder extreem is dan vorig jaar. De echte vakantieuittochten zijn nog niet begonnen, maar eerdere drukke reisdagen lieten niet die gigantische vertragingen zien die je wel structureel in Noord-Duitsland ziet.

Het probleem is ook dat je richting Denemarken eigenlijk nauwelijks alternatieve routes hebt, richting Oostenrijk en Zwitserland kan je heel wat verschillende routes bedenken. De grote knelpunten in Noord-Duitsland zijn uitermate lastig te vermijden terwijl je in Zuid-Duitsland meer opties hebt via andere snelwegen.

In Zuid-Duitsland zijn wel de nodige pijnpunten, nog steeds de A3 bij Würzburg, verderop bij Regensburg, de A5 ten zuiden van Karlsruhe, de A6 tussen Heidelberg en Heilbronn, de A8 bij Pforzheim en richting Ulm.

De A61 lijkt inderdaad beter dan de A3. Vooral ook door de vele werkzaamheden op de A3 in Nordrhein-Westfalen. Verder richting Frankfurt lijkt het wel mee te vallen.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » wo 27 jun 2018, 13:06

Is die hele vervelende daar bij Karlsruhe-Süd/Rastatt-Nord er niet meer?
Laatst gewijzigd door GuteFahrt op wo 27 jun 2018, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76280
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » wo 27 jun 2018, 13:07

Ja en die zorgt ook nog regelmatig voor flinke congestie. Al heb ik de indruk dat het minder extreem is dan vorig jaar (terwijl het eigenlijk om hetzelfde gaat).

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Pino » wo 27 jun 2018, 13:21

Minder extreem misschien, maar dit is (en was ook vorig jaar?) een Baustelle waarin al snel ongelukken gebeuren. En dan heb je de poppen enorm aan het dansen, want dat kan met de intensiteiten op dit traject helemaal niet uit. Vaak dan ook in beide richtingen, hetzij door een kijkersfile, hetzij doordat in een kijkersfile een kleiner ongelukje plaatsvindt. De kans bestaat dat je op een drukke reisdag dan een soort vlek-op-vlek gaat krijgen: met wat minder ervaren en ter plaatse onbekende chauffeurs, gaat het sneller mis en staat er de hele dag een flinke file.

Gelukkig is er voor de hele A5 Karlsruhe-Basel een prima alternatief voorhanden; in voorkomend geval doorsteken naar de Franse kant (als je daar niet al zat, omdat vanuit grote stukken Nederland en Vlaanderen de route naar Basel nu eenmaal korter is via Luxembourg).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76280
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » wo 27 jun 2018, 14:32

Weer een chaos op de A1 bij Bremen vandaag. Op de brug over de Weser is vanwege werkzaamheden vandaag maar 1 rijstrook open richting zuiden. De wachtrij is 25 kilometer lang, de vertraging ligt tussen 2 en 3 uur.

Het is toch een verschrikking om daar elke dag van gebruik te moeten maken? De infrastructuur functioneert gewoon niet meer. Elke dag ongevallen en mega vertragingen door die werkzaamheden. :|

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Groningen » wo 27 jun 2018, 21:30

^^ Maar wél een begrotingsoverschot :top:

Iedereen - ook in D - snapt wat er moet gebeuren: meer geld voor onderhoud of vervanging, en wat meer 's nachts en in het weekend werken (dus niet midden op de dag 2 rijstroken afsluiten om een voegje te vervangen of markering te doen). Iedereen snapt het, iedereen weet het, en tóch verandert er niets. Wanneer staat men echt op om veranderingen te eisen?

En nee, het simpele 'dan gaan al die mensen maar met het OV' gaat niet op. Dit is landwijd, zo extreem en zo langdurend dat dat geen argment mag zijn.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door T-hijs » wo 27 jun 2018, 21:41

^^
Ik vraag me serieus af of "men" (met name de bestuurlijke en uitvoerende "men") wel degelijk weet wat het probleem is. Ik heb namelijk serieus het idee dat "men" vastzit in patronen van regelgeving, "Ordnung muss sein", ambtelijke molens, "dat soort dingen duurt nou eenmaal altijd lang" en "we hebben het altijd al zo gedaan". Dit soort toestanden zie je in Duitsland namelijk echt niet alleen bij zaken op het gebied van wegenaanleg en -onderhoud...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76280
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » wo 27 jun 2018, 21:47

In Nederland heeft de politiek vastgelegd dat niet meer dan 10% van de congestie door wegwerkzaamheden mag komen. In realiteit zitten we dichter bij de 3%. In Duitsland is het wel 40 of 50%. Dit soort wegwerkzaamheden zoals de A1 bij Bremen, waarbij er elke dag grote vertragingen zijn, regelmatig van uren, dat kom je in Nederland nooit tegen. En niet alleen in Nederland, in alle buurlanden van Duitsland heb je niet die verkeerschaos door wegwerkzaamheden. Eerder deze maand reed ik 2 x 300 kilometer door Denemarken. Er waren 0 wegwerkzaamheden. Ook in Zweden honderden kilometers autosnelweg gereden, zonder wegwerkzaamheden. Ik begrijp niet dat de verantwoordelijken in Duitsland niet in zien dat ze totaal verkeerd bezig zijn en dat het echt anders kan.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Pino » wo 27 jun 2018, 21:52

Doet op een dag als vandaag ook een beetje denken aan voetbal; te lang blijven hangen in oude patronen totdat je een keer hard op je bek gaat. Wat dit denk ik bovenal vergt, is een hoeveelheid politieke wil om er nu echt iets aan te doen en hier ook geld voor vrij te maken. De Nederlandse ervaring leert dat de politiek mogelijk wel iets gaat doen wanneer belangrijke media op dit punt activistischer worden. Duitsers zitten nu nog teveel in het fatalistische geklaag; op hun procedures, de buitenlanders op hun wegen die het allemaal veroorzaken, dat het allemaal zo duur zou zijn. Iemand moet hier eens wat schouders onder gaan zetten. Daarmee neem je de moeilijkheden met betonlagen waarvan het vervangen veel tijd kost enzo niet weg, maar kunnen wel procedures verkort worden en meer geld beschikbaar komen voor het korter houden van de bouwfase.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » do 28 jun 2018, 0:10

Het was gisteren nog een beetje misgegaan daar bezuiden Karlsruhe. Ook weer qua Rettungsgasse. Voor nogal wat automobilisten kan dat nog een staartje krijgen.

https://www.swr.de/swraktuell/baden-wue ... n-100.html
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76280
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » za 30 jun 2018, 16:38

De A9 is dicht vanwege een bosbrand ten noorden van Dessau. Blijkbaar alleen richting zuiden. De vertraging is opgeteld meer dan 3 uur. Het verkeer moet dwars door Coswig. Het kost 1,5 - 2 uur om de file voor de afrit door te komen, daarna nog 1 uur om door Coswig te komen. Op Twitter zegt iemand dat hij al 4 uur stilstaat op de A9. En dat in 30 graden.

De bosbrand is veroorzaakt door een BMW die met pech strandde en in brand vloog. Dit sloeg over op het naastgelegen bos. Dat was al vanochtend vroeg, de bosbrand is nog niet onder controle.

Bluemoon23
stadsweg
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 21:40

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Bluemoon23 » za 30 jun 2018, 17:00

GuteFahrt schreef: wo 27 jun 2018, 13:06 Is die hele vervelende daar bij Karlsruhe-Süd/Rastatt-Nord er niet meer?
Ik reed gisteravond daar langs tegen een uur of 6 toen viel het wel mee op de A5
Wel verschillende baustellen en wegversmallingen maar dat reed over het algemeen aardig door.

Op de A3 in de buurt van Keulen was het wel drama tegen 21:30
https://www.ksta.de/koeln/staus-in-koel ... n-30690644
Van de 3 rijstroken bleef er nog maar 1 over vanwege werkzaamheden :facepalm:
En als je dan eenmaal met z`n allen op die ene rijstrook zit, dan rijd het nog wel redelijk door, dus theoretisch zal het wel passen, voordat het eenmaal zo ver is :lol:
En natuurlijk minimaal 3 auto`s onderweg gespot die met pech op die toch al versmalde rijstroken stonden :roll:

Achteraf bezien had ik beter via Luxemburg kunnen rijden, maar toen ik onderweg de route nog een keer bekeek via Google Maps op de telefoon leek het wel mee te vallen............

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76280
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » zo 01 jul 2018, 14:01

De A3 bij Köln is richting noorden weer een bende. Er is maar 1 rijstrook open door werkzaamheden, de WDR spreekt van meerdere uren vertraging. Anders dan toen richting zuiden kan het verkeer nu niet direct afvloeien naar de A59. Als je het Kreuz Bonn/Siegburg nog filevrij voorbij rijdt dan kom je daarna in een monsterfile terecht.


Ik vraag me ook af wat dit is:

Afbeelding

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » zo 01 jul 2018, 14:08

:s Volgens mij kan dat juist wel. Afvloeien naar A59. Via A560.

De A61 is trouwens ook dicht tussen Bergheim en Jackerath. Echter, de vertraging valt daar relatief mee.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76280
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » zo 01 jul 2018, 14:11

Ja het kan wel, maar niet zoals bij het Dreieck Heumar, waar je na enige tijd in de file hebt gestaan nog kan besluiten om de A59 te nemen. Mensen rijden massaal die fuik op de A3 in. Ik vraag me wel eens af waarom zo weinig mensen blijkbaar de verkeersinformatie volgen. Als er meerdere uren wachttijd is gaat het om massa's verkeer dat alles negeert (borden, radio, navigatie) en in de file gaat staan.

De A44 gaat volgens mij rond 18 uur open.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » zo 01 jul 2018, 14:22

Dat vraag ik me dus ook af. ;)

Nog een mega knelpunt vandaag: De A5/A6 rond Walldorf en door richting Viernheim. Ook daar is er sprake van een afsluiting, en wel op de A5 tussen :AS: Heidelberg-Schwetzingen en :KP: Heidelberg. Daar wordt een nieuw viaduct gebouwd op de plek waar in oktober zo'n kunstwerk is afgebroken.

Momenteel 26 kilometer file bij elkaar opgeteld rond :KP: Walldorf en :KP: Viernheimer Dreieck. De zomervakantie is in meerdere Bundesländer inmiddels begonnen, dat zal wel niet meehelpen.

https://www.stuttgarter-zeitung.de/inha ... 4d2d1.html
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Wesso » zo 01 jul 2018, 16:43

Chris schreef: zo 01 jul 2018, 14:01Ik vraag me ook af wat dit is:

Afbeelding
Dat is Siegtal pur, een georganiseerde fietstocht. 162 km langzaamrijdend verkeer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76280
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » zo 01 jul 2018, 20:40

Momenteel om 20:30 uur nog steeds 1,5 uur wachttijd voor de Baustelle op de A3 vlak voor Köln.

Ik heb ook wel eens gelezen dat de ADAC beweert dat omrijden niet loont in het geval van file en dat je beter gewoon op de route kan blijven. Misschien nemen mensen dat ook voor waar aan. Bij 2 km stau loont het vaak niet, maar in Duitsland zie je toch zeer regelmatig grote vertragingen van een uur of meer. Dan loont het wel om een alternatieve route te kiezen, maar blijkbaar doen veel mensen dat niet en rijden ze gewoon die file in. Momenteel dus 10 km / 1,5 uur op de A3 terwijl de A59 en A555 gewoon free-flow zijn.

Bluemoon23
stadsweg
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 21:40

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Bluemoon23 » zo 01 jul 2018, 21:34

Chris schreef: zo 01 jul 2018, 14:11Ja het kan wel, maar niet zoals bij het Dreieck Heumar, waar je na enige tijd in de file hebt gestaan nog kan besluiten om de A59 te nemen. Mensen rijden massaal die fuik op de A3 in. Ik vraag me wel eens af waarom zo weinig mensen blijkbaar de verkeersinformatie volgen. Als er meerdere uren wachttijd is gaat het om massa's verkeer dat alles negeert (borden, radio, navigatie) en in de file gaat staan.
Toen ik daar Vrijdag in de file stond op de A3 en eenmaal stilstond was er geen afslag meer te bekennen, dat was al te laat.
Daarvoor ook talloze baustellen maar dat reed gewoon door met 60/80.

Je zou verwachten dat bij zo`n massale afsluiting van rijstroken met nog maar 1 rijstrook over (gewoon gepland werk he, niet door een ongeval ofzo) dat ze dan net voor Kreuz Bonn/Siegburg tekstkarren neerzetten met daarop de lengte en duur van de file, en de aanbeveling via A59 of A555 te rijden.
Nu rijdt iedereen dus massaal die flessenhals in.
Kijk, bij een ongeval waarbij een wegafsluiting nodig is om de boel op te ruimen is het overmacht, maar hier had de wegbeheerder gewoon voorbereidingen kunnen treffen vind ik.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Pino » zo 01 jul 2018, 23:01

Chris schreef: zo 01 jul 2018, 20:40 Ik heb ook wel eens gelezen dat de ADAC beweert dat omrijden niet loont in het geval van file en dat je beter gewoon op de route kan blijven. Misschien nemen mensen dat ook voor waar aan. Bij 2 km stau loont het vaak niet, maar in Duitsland zie je toch zeer regelmatig grote vertragingen van een uur of meer. Dan loont het wel om een alternatieve route te kiezen, maar blijkbaar doen veel mensen dat niet en rijden ze gewoon die file in.
De "wijsheid" van de ADAC ziet vermoedelijk vooral op het uitwijken naar OWN over U-routes of andere weggetjes. Daar is veel voor te zeggen, want hoe meer mensen dat gaat doen, des te sneller breidt het verkeersinfarct zich uit. Maar zoals je zegt kun je bij de grootste vertragingen toch nog wel winst boeken. Maar zoals je ook zegt, boek je al snel méér winst met "weiträumig umfahren" via andere snelwegen. Daarvoor worden die grote witte portaal-DRIPs ingezet en ik denk ook niet dat de ADAC het daar over heeft.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » zo 01 jul 2018, 23:18

Chris schreef: zo 01 jul 2018, 20:40 Momenteel om 20:30 uur nog steeds 1,5 uur wachttijd voor de Baustelle op de A3 vlak voor Köln.
Om 23:15 nog een uur over 6 km. :write:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door duikgek89 » zo 01 jul 2018, 23:44

Pino schreef: zo 01 jul 2018, 23:01
Chris schreef: zo 01 jul 2018, 20:40 Ik heb ook wel eens gelezen dat de ADAC beweert dat omrijden niet loont in het geval van file en dat je beter gewoon op de route kan blijven. Misschien nemen mensen dat ook voor waar aan. Bij 2 km stau loont het vaak niet, maar in Duitsland zie je toch zeer regelmatig grote vertragingen van een uur of meer. Dan loont het wel om een alternatieve route te kiezen, maar blijkbaar doen veel mensen dat niet en rijden ze gewoon die file in.
De "wijsheid" van de ADAC ziet vermoedelijk vooral op het uitwijken naar OWN over U-routes of andere weggetjes. Daar is veel voor te zeggen, want hoe meer mensen dat gaat doen, des te sneller breidt het verkeersinfarct zich uit. Maar zoals je zegt kun je bij de grootste vertragingen toch nog wel winst boeken. Maar zoals je ook zegt, boek je al snel méér winst met "weiträumig umfahren" via andere snelwegen. Daarvoor worden die grote witte portaal-DRIPs ingezet en ik denk ook niet dat de ADAC het daar over heeft.
Eens. OWN heeft vaak geen zin, tenzij je ter plekke bekend bent of het OWN er bijzonder goed is. Wat je vaak ziet is dat veel mensen dat proberen en het OWN wat er totaal niet op berekend is compleet vast loopt...

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door IQ[] » ma 02 jul 2018, 9:54

Bluemoon23 schreef: zo 01 jul 2018, 21:34Kijk, bij een ongeval waarbij een wegafsluiting nodig is om de boel op te ruimen is het overmacht, maar hier had de wegbeheerder gewoon voorbereidingen kunnen treffen vind ik.
Ik kwam 15 juni uit Frankfurt en meende toen een relatief klein bord gezien te hebben langs de weg met aankondiging van deze werkzaamheden en met een advies om via de A560 en A59 te rijden. Wat ik me nu afvraag is of dit bord er nog stond en/of dat ik het in voorbij rijden gewoon de helft van de info die er op stond gemist heb...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » ma 02 jul 2018, 10:37

^^ Ik heb het door jou beschreven bord een paar dagen daarvoor gezien, op 10 juni. Het zou kunnen dat dat bord met andere werkzaamheden te maken had.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76280
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » ma 02 jul 2018, 14:21

^^ Er zijn meerdere weekenden met rijstrookafsluitingen op dat stuk A3, richting zuiden en richting noorden.

Komend weekend is er ook maar 1 rijstrook open op de A1 bij Leverkusen (richting Koblenz). Dat kan ook wel eens een flinke Stau opleveren. De gemiddelde verkeersintensiteit op dat stuk is meer dan 100.000 voertuigen per dag.

Het verkeer rond Köln is al jarenlang een drama op de A1, A3 en A4. Er is al meer dan 15 jaar sprake van voortdurende werkzaamheden met grote overlast op de Kölner Autobahnring.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76280
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » do 05 jul 2018, 17:37

Op de A2 bij Hannover is een vrachtwagen op een file ingereden. De chauffeur kwam ondersteboven in zijn kapotte cabine te zitten en is zwaargewond afgevoerd. De A2 blijft richting westen vermoedelijk nog tot morgenmiddag dicht vanwege schade.

Edit: later is in de andere richting ook een ernstig ongeval gebeurd bij deze Baustelle, richting Berlijn is een kleintransporter met volle snelheid op een stilstaande vrachtauto geknald, de bestuurder kwam om het leven.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76280
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » do 05 jul 2018, 18:45

Ook een ravage op de A1 bij Schwerte (Dortmund):

Afbeelding

Op de A3 bij Köln is ook een vrachtwagen in een Baustelle verongelukt:

Afbeelding

Sendis
dorpsstraat
Berichten: 192
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:41

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Sendis » vr 06 jul 2018, 19:35

Chris schreef: za 16 jun 2018, 15:02 1 jaar. Daar kan Duitsland nog wat van leren. Daar zou de verbreding waarschijnlijk in 3 segmenten zijn opgeknipt met een bouwtijd van 2 - 3 jaar per segment zodat je 8 jaar lang in de file staat. Ik ben wel eens benieuwd of er niet Duitsers zijn die op zo'n plek frequent komen en het zo snel zien gaan en denken van "hé, zo kan het ook?"
Heet dat niet gewoon Deutsche Gründlichkeit? Ik heb ook het idee dat in Nederland de wegen weer sneller aan onderhoud toe zijn dan in D. Ik kan me vergissen, maar de ondergrond voor autobahnen is sowieso veel robuuster, en moeten nieuwe/gesaneerde stukken snelweg daar 15 jaar mee.

Plaats reactie