Ben ik geheel met je eens. Volgens mij kan men tegen de tijd dat alles zo'n beetje klaar is weer opnieuw beginnen en zo blijven op die manier 'eeuwig' de wegwerkzaamheden voortduren.
Moderator: Moderatoren
Dan hoeft het personeel in ieder geval geen Harz IV te betrekken...SnarfFlevoland schreef: ↑za 14 jul 2018, 11:46![]()
Ben ik geheel met je eens. Volgens mij kan men tegen de tijd dat alles zo'n beetje klaar is weer opnieuw beginnen en zo blijven op die manier 'eeuwig' de wegwerkzaamheden voortduren.
Zelfs als men die plannen heeft, dan is dat over een jaar 15 wel klaar. Als het meezit. En dan zit je ook nog lang in de werkzaamheden, wat de files ook niet minder maakt. En het aantal ongevallen ook niet. Hoewel, al een paar dagen niets gehoord over een dodelijk ongeval in een Baustelle. Wordt wel weer eens tijd dussven_engelen schreef: ↑za 14 jul 2018, 14:17Is NRW überhaupt wat van plan om aan de fileproblematiek op de A40 te doen? Desnoods de A42 en A57 naar 2x3/2x4 om de A40 te ontlasten?
Dat doen ze in Nederland volgens mij veel eerder dan in Duitsland.
Ik heb een tegenovergestelde ervaring op de A3 tussen Frankfurt en Wurzburg, ca 10 jaar geleden. Aanrijding met volledige blokkade, binnen een paar 100m na een afrit. Binnen 10min was politie bezig aanwezige autos met omdraaien te begeleiden en terug te rijden (tegen de richting dus) om de afrit te nemen.marcel schreef: ↑zo 15 jul 2018, 14:45Dat doen ze in Nederland volgens mij veel eerder dan in Duitsland.
Een paar jaar geleden zag ik een reportage over hoe een vrouw alleen maar een klein stukje tot de volgende afrit via een snelweg wilde (ik denk de A2), en 9 uur vast stond in de file. Ze had ook niets te eten of te drinken bij zich omdat ze verwachtte maar een paar minuten onderweg te zijn en verweet de politie dat ze de oprit niet hebben afgesloten.
In april heb ik ook zo een afsluiting bij een ongeluk meegemaakt op de A8. Het duurde gelukkig maar een uur. Ik stond vooraan en het viel mij op dat ze het laatste half uur eigenlijk alleen maar met administratie bezig waren. Ze stapten eindeloos in en uit hun auto's met mappen en papieren in de hand. Het leek totaal geen prioriteit te hebben de weg weer vrij te geven. Ze hadden toch ook hun auto's even weg kunnen rijden (het was direct bij een afrit).
Hoeveel zou het kosten om daar in de buurt meer matrixboorden boven/langs de weg te hangen zoals het in Nederland gebruikelijk is? Dus ongeveer om de 500 meter in plaats van om de 2000 meter zoals in Duitsland gebruikelijk. Voor mijn gevoel moet dat een relatief goedkope manier zijn om het aantal ongelukken 'am Stauende' te verminderen.Chris schreef: ↑ma 16 jul 2018, 18:37Op de A2 bij Peine was een vrachtwagen op een file ingereden. Wonder boven wonder raakte niemand gewond. De vertraging was wel enorm. De A2 is rond Hannover / Braunschweig vrijwel dagelijks het toneel van zware vrachtwagenongevallen, het is één van de meest notoire stukken Autobahn in Duitsland.
Ook als ergens in de rij een paar idioten nogal kleven? Daarnaast rijden er nog genoeg auto's rond waar zo'n systeem niet op zit.
Dat is de theorie inderdaad. In de praktijk is dat soms anders. Ofwel omdat mensen van ladingzekering een potje maken ofwel omdat bepaalde producten wel veilig gezekerd kunnen worden zodat je geen lading verliest en er geen ongelukken door gebeuren, maar niet zo gezekerd worden dat er helemaal niks aan kapot kan. Dat is bijvoorbeeld met planten soms het geval.
Men heeft het er nu over dat de A38 pas woensdag weer open gaat. 200 meter wegdek moet rijbaan breed gefreesd worden en weer opnieuw aangelegd. De vertraging is veelal 1 uur.GuteFahrt schreef: ↑do 19 jul 2018, 21:18Voor als er nog vakantiegangers gebruik gaan maken van de A38 dit weekend:
https://www.mdr.de/sachsen-anhalt/halle ... t-100.html
De Autobahn is dus afgesloten in de richting Leipzig tussen Heringen en Berga vanwege de naweeën van een vrachtwagenbrand. Gaat nog wel tot (en met?) het weekend duren. Een omleiding is er wel, maar er staat een behoorlijke file.
Tja. Voorbeeldje van Nederlandse bodem: velen lijken niet eens te weten dat er een rechterrijstrook bestaat (zeker bij 3 stroken per richting rijdt de middelste het lekkerst). BEHALVE als er file is en de rechterrijstrook iets meer doorrijdt: dan snel naar rechts!!