Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door nederland24 » zo 04 mei 2014, 22:36

Doe ik ook wel eens. Wat vandaag ook een paar keer is gelukt om iemand aan beide kanten in te halen. :woop:

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door Groningen » ma 05 mei 2014, 9:00

nederland24 schreef:Vandaag ook weer lekker geërgerd aan de Duitse automobilisten in Nederland. Ze blijven wel heel lang onnodig links, terwijl ze niemand aan het inhalen zijn. :facepalm:
Maar dat is niks bijzonders hoor. Dat is heel normaal in Nederland. Ze passen zich dus prima aan als ze in ons land komen.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door SnarfFlevoland » di 06 mei 2014, 9:47

Jeroen schreef:Duitsers zijn in de eerste plaats gemiddeld genomen wat ongeduldigere mensen die er niet goed tegen kunnen als ze voor hun gevoel ergens onnodig op moeten wachten.
Mee eens.
Jeroen schreef:Of dat nu voor een Duitser, een Nederlander of voor mijn part een Turk is zal de meesten een worst wezen.
Daarover heb ik dus duidelijk een andere mening. Het is alleen al een wereld van verschil of je met een D of NL kenteken in Duitsland rondrijdt.
Jeroen schreef:Nederlanders zijn nu eenmaal vrij prominent aanwezig op de Duitse wegen en dan krijg je al snel onnodig denigrerende vooroordelen,
Dat valt reuze mee. Ik zie meer Polen of Britten op de weg als Nederlanders in het oosten van NRW. In het zuiden van Duitsland steken steeds meer Oostenrijkers, Italianen en Zwitsers de kop op en zijn Nederlanders lang niet meer zo vertegenwoordigd. En in het noorden zullen dan waarschijnlijk meer Denen op de weg zitten, maar toegegeven, in het echte noorden van Duitsland kom ik nooit. Toch is er steeds weer het kommentaar op de beruchte 'gele kentekenplaten', terwijl dat toch bijv. in Zuid-Duitsland geheel onterecht moet zijn als je kijkt naar de hoeveelheid andere buitenlanders.
Jeroen schreef:terwijl Nederlanders gemiddeld genomen echt bij lange na niet de slechtste chauffeurs in europa zijn.
Mee eens, zie mijn eerdere reactie.
Jeroen schreef:Had Duitsland volgezeten met bijvoorbeeld Franse of Italiaanse nummerplaten dan hadden de kaarten waarschijnlijk heel anders gelegen...
Fransen zijn anders in het Saarland en Baden-Württemberg toch zeker geen uitzondering op de snelwegen en Italianen zijn vooral in Bayern toch redelijk vertegenwoordigd.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door Coen Tunnel » di 06 mei 2014, 11:55

SnarfFlevoland schreef:Fransen zijn anders in het Saarland en Baden-Württemberg toch zeker geen uitzondering op de snelwegen
Laatst in Saarbrücken geweest. Daar hoor je in de binnenstad toch ook heel veel Frans, en bij veel winkels zijn dingen tweetalig aangegeven.

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1135
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door Vahalis » di 06 mei 2014, 12:36

De meeste buurlanden van Duitsland en Duitsland zelf kennen witte kentekenplaten met zwarte tekens. Dan vallen die gele van ons nu eenmaal meer op.

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door Sophie » di 06 mei 2014, 13:17

Coen Tunnel schreef:
SnarfFlevoland schreef:Fransen zijn anders in het Saarland en Baden-Württemberg toch zeker geen uitzondering op de snelwegen
Laatst in Saarbrücken geweest. Daar hoor je in de binnenstad toch ook heel veel Frans, en bij veel winkels zijn dingen tweetalig aangegeven.
Het zelfde met Luxemburgers is Trier. Weliswaar geen tweetalig aangegeven dingen, maar je hoort wel veel Luxemburgs. Aangezien Luxemburgs en het dialect van Trier niet veel verschillen hoor je het ook veel in winkels, soms ook zo een "tussentaal" tussen Luxemburgs en Duits...
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door Coen Tunnel » di 06 mei 2014, 13:21

^^ Ik zag laatst op een caravan een tekst in een dialect uit de Eifel. Het was duidelijk geen Luxemburgs, maar het leek er zoveel op, ik kon het prima begrijpen. :lol:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door SnarfFlevoland » di 06 mei 2014, 13:47

Coen Tunnel schreef:Laatst in Saarbrücken geweest. Daar hoor je in de binnenstad toch ook heel veel Frans, en bij veel winkels zijn dingen tweetalig aangegeven.
Sarrebruck. Is ooit ook een deel van Frankrijk geweest. Overigens kom je over de huidige grens in Frankrijk op die manier ook in Sarreguemines (Saargemünd) redelijk goed met Duits terecht. :)
Tim schreef:Het zelfde met Luxemburgers is Trier. Weliswaar geen tweetalig aangegeven dingen, maar je hoort wel veel Luxemburgs. Aangezien Luxemburgs en het dialect van Trier niet veel verschillen hoor je het ook veel in winkels, soms ook zo een "tussentaal" tussen Luxemburgs en Duits...
Luxemburgs is toch ook net een Duits dialect. Of beter gezegd: Het is een afstammeling van het Moselfränkisch. Moselfränkische dialecten lopen zelfs vanaf St. Vith, Arlon en Thionville door tot de stad Siegen in NRW.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door nederland24 » vr 09 mei 2014, 18:44

Veel mensen zeggen weleens dat Duitsland vol zit met wegwerkzaamheden, maar op hoeveel procent van de wegen in Duitsland zijn er wegwerkzaamheden. Is dat meer of eigenlijk net zoveel als in andere landen?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door Chris » vr 09 mei 2014, 18:53

In 2011 was op 7% van de Autobahnlengte een baustelle. Maar in Duitsland is het niet zozeer de lengte, maar wel de hoeveelheid. Daar bovenop komen nog eens veel Tagesbaustellen die kort duren maar vaak ook veel overlast veroorzaken. Ik heb wel eens in een lange file gestaan omdat ze tussen 9 en 16 uur een viaduct aan het schilderen waren.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door SnarfFlevoland » vr 09 mei 2014, 20:28

^^
Klopt, met deze "Tagesbaustellen" heb ik ook al ervaringen verzameld. Ze zijn soms zelfs voor het grasmaaien in de verkeersstroom van woon-werk verkeer bezig. Meteen staat er een behoorlijke file. De vertragingen vallen in NRW over het algemeen nog wel mee, aangezien er veel alternatieve snelwegen liggen, maar daar waar niet zoveel alternatieve routes voorhanden zijn sta je soms al snel ruim een uur bij dit soort grappen in de file.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door nederland24 » di 03 jun 2014, 20:54

Hoezo rijden Duitsers beter dan Nederlanders. Het zijn geen slechte chauffeurs, maar om nou te zeggen dat ze beter rijden. Afgelopen zondag behoorlijk wat kilometers gemaakt in Duitsland, maar ik vind dat Duitsers slecht kunnen anticiperen bij onverwachte situaties.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door Jeroen » di 03 jun 2014, 22:17

SnarfFlevoland schreef:
Jeroen schreef:Had Duitsland volgezeten met bijvoorbeeld Franse of Italiaanse nummerplaten dan hadden de kaarten waarschijnlijk heel anders gelegen...
Fransen zijn anders in het Saarland en Baden-Württemberg toch zeker geen uitzondering op de snelwegen en Italianen zijn vooral in Bayern toch redelijk vertegenwoordigd.
Laat ik het zo zeggen: als ik in Duitsland rij houd ik mijn hart eerder vast voor een Franse of Italiaanse nummerplaat dan voor een Nederlander. Als je kijkt naar de grootte van de bevolking zie je ook navenant weinig Fransozen en Italianen met hun auto in het buitenland, andersom des te meer. Zelfs in de grensgebieden zie je relatief weinig grensoverschrijdend verkeer. Kijk maar eens hoeveel middelgrote steden er in de Rijnvallei aan beide kanten van de grens liggen en hoe druk de A35 en de A5 zijn, terwijl de oeververbindingen over het algemeen rustig te noemen zijn. Op de enige snelweg die in die regio de grens over gaat, de A36 tussen Mulhouse en Neuenburg, kun je zowat een kanon afschieten.

Egbert
expressweg
Berichten: 2739
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door Egbert » wo 04 jun 2014, 12:04

Ik was redelijk verbaasd om een A01 snelheidsbord voor 110 tegen te komen in Duitsland. Volgens mij wordt dat niet vaak gedaan?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door Chris » wo 04 jun 2014, 14:15

De renovatie van de oude Elbtunnel in Hamburg wordt stopgezet omdat de kosten te hoog zijn. De renovatie van de oostelijke buis begon in 1994 en moet in 2016 gereed zijn, voor € 47 miljoen. De renovatie van de westelijke buis wordt nu geschrapt, en wordt alleen verkeersveilig gemaakt voor € 3 miljoen. In 1994 was gerekend op een totale renovatiekostenpost van rond € 15 miljoen. Momenteel ligt dat boven de € 100 miljoen en is het niet verantwoord om verder te gaan daarmee. Het is het zoveelste project in Duitsland dat fors meer kost dan waarop gerekend was.

De oude Elbtunnel opende in 1911. De tunnel heeft geen toeritten, auto's moeten met een lift naar beneden. Dagelijks maken 330 auto's en 3.300 voetgangers/fietsers van de tunnel gebruik. Het is daarmee meer een attractie dan een functionele verkeersverbinding voor gemotoriseerd verker.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door Chris » wo 04 jun 2014, 16:38

De TomTom Congestion Index 2013 van Duitse stedelijke gebieden:

1. Stuttgart (29% / -4%)
2. Hamburg (28% / -3%)
3. Berlin (27% / -1%)
4. München (26% / +2%)
5. Köln (25% / -3%)
6. Frankfurt am Main (24% / +2%)
7. Düsseldorf (19% / +1%)
8. Westliches Ruhrgebiet (19% / +1%)
9. Bremen (15% / -2 %)
10. Östliches Ruhrgebiet (17% / +1%)

visserronald
woonerf
Berichten: 60
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 14:09

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door visserronald » wo 18 jun 2014, 14:56

Hoe is het in DE wettelijk geregeld als je een snelweg opdraait (vanaf een parking bijvoorbeeld), en tijdens het invoegen word je geconfronteerd, met een kolonne vrachtwagens op de meest rechterbaan?
Zijn deze verplicht ruimte voor je te maken, of is het voor mij verboden hen te hinderen?
En is het voor mij ook toegestaan om vaart te minderen op de invoegstrook, en achter zo'n treintje in te voegen?

In NL hebben we dit probleem niet echt, vooral ook omdat m.i. de meeste invoegstroken in NL lang genoeg zijn.
In DE ben ik eigenlijk alleen bekend met de E30 (Bad Bentheim - Frankfurt an der Oder) en vooral tussen Hannover en pakweg Helmstedt zit het zo bomvol vrachtauto's.
Laatste keer op de terugweg naar NL even bij Rasthof Garbsen Nord gestopt, en zag er echt tegenop om weer de E30 op te draaien.
Gelukkig kwam er op dat moment net niet zo'n kolonne aan, en lukte het invoegen probleemloos ;)

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3563
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door verfmeer95 » wo 18 jun 2014, 15:22

^^ Volgens mij moet je net als in Nederland voorrang verlenen aan het verkeer op de hoofdrijbaan. Dus desnoods stoppen als je niet door de colonne heen komt. Dat doorgaand verkeer ruimte moet maken is volgens mij niet waar.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door Coen Tunnel » wo 18 jun 2014, 16:37

Genoeg parkeerplaatsen en zelfs Rasthöfe/tankstations waar geen invoegstrook is. Dan moet je dus gewoon vanuit stilstand invoegen. Op de A48 zit bijvoorbeeld deze parkeerplaats:

Afbeelding

Ook op de Albaufstieg zitten meerdere van zulke parkeerplaatsen vlak achter elkaar waar geen invoegstrook is. Maar het komt op veel meer (voornamelijk oudere) Autobahnen voor.

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door Sophie » wo 18 jun 2014, 17:25

verfmeer95 schreef:^^ Volgens mij moet je net als in Nederland voorrang verlenen aan het verkeer op de hoofdrijbaan. Dus desnoods stoppen als je niet door de colonne heen komt. Dat doorgaand verkeer ruimte moet maken is volgens mij niet waar.
Inderdaad. Je richtingsaanwijzer mag je ook pas aanzetten als er ruimte ist, anders kan dat een strafbar feit zijn.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door Jeroen » wo 18 jun 2014, 18:34

verfmeer95 schreef:^^ Volgens mij moet je net als in Nederland voorrang verlenen aan het verkeer op de hoofdrijbaan. Dus desnoods stoppen als je niet door de colonne heen komt. Dat doorgaand verkeer ruimte moet maken is volgens mij niet waar.

In de basis heb je natuurlijk gelijk. Echter, velen misbruiken dit ook om maar vooral geen rekening hoeven te houden met een ander. Iemand die echt zijn best doet om fatsoenlijk snelheid te maken hoor je er gewoon tussen te laten. Als er bij gelijke snelheid tussen het invoegend verkeer en het overige verkeer nog steeds te weinig ruimte is om in te voegen wordt er simpelweg te weinig afstand gehouden. Daar ligt namelijk voor een groot deel het probleem. Ook bij invoegers zelf zie je dit, met name als er een trager voertuig (bijvoorbeeld een vrachtwagen) voorop rijdt. Iedereen kruipt dan helemaal naar elkaar toe, terwijl dit het probleem alleen maar verergerd. Als iedereen overal minimaal 50 meter afstand zou proberen te houden zou het probleem al grotendeels verholpen zijn en zou het sowieso een stuk rustiger verkeersbeeld opleveren...

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door waldo79 » wo 18 jun 2014, 20:56

Maar dat voorkomt niet dat er lastig ingevoegd kan worden. Je hebt wel gelijk om meer afstand te houden :yes:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door SnarfFlevoland » wo 18 jun 2014, 21:21

In Duitsland zie ik vaak het tegenover gestelde: Voertuigen op de hoofdrijbaan gaan onnodig naar links, om verkeer bij een oprit er tussen te laten, terwijl er al voldoende ruimte is. Als ik dan op een tamelijk rustige snelweg met 180 km/u aan kom rijden en zo'n Deppert met 100 km/u gaat volledig onnodig naar links, dan kan ik mij er kapot aan ergeren. Vooral aangezien het helemaal niet nodig is. Iemand ervoor laten wanneer het krap is, is natuurlijk wat anders, maar in Duitsland kunnen ze het dus ook geheel overdrijven.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door duikgek89 » do 19 jun 2014, 0:13

verfmeer95 schreef:^^ Volgens mij moet je net als in Nederland voorrang verlenen aan het verkeer op de hoofdrijbaan. Dus desnoods stoppen als je niet door de colonne heen komt. Dat doorgaand verkeer ruimte moet maken is volgens mij niet waar.
Klopt. Overigens is het wel zo dat het ruimte maken in Duitsland veel gedaan wordt. Vaak teveel. Maar met de vrachtwagen daar op de A2 is dat ook niet altijd even makkelijk. Als er een paar heel kort achter je rijden ga je niet graag van het gas en naar links gaan is daar ook niet altijd prettig.
Overigens heb ik in Nederland een keer iemand horen zeiken dat ze met invoegen niet voorgelaten werd, want ze kwam van rechts... :wall:
Tim schreef:
verfmeer95 schreef:^^ Volgens mij moet je net als in Nederland voorrang verlenen aan het verkeer op de hoofdrijbaan. Dus desnoods stoppen als je niet door de colonne heen komt. Dat doorgaand verkeer ruimte moet maken is volgens mij niet waar.
Inderdaad. Je richtingsaanwijzer mag je ook pas aanzetten als er ruimte ist, anders kan dat een strafbar feit zijn.
Dat moet je 75% van de Duitse koekblikkers ook nog uitleggen... Zeker in NRW. Knipperlicht aan en gaan, het lijkt wel of de Nederlandse ziekte is overgewaaid...
Jeroen schreef:
verfmeer95 schreef:^^ Volgens mij moet je net als in Nederland voorrang verlenen aan het verkeer op de hoofdrijbaan. Dus desnoods stoppen als je niet door de colonne heen komt. Dat doorgaand verkeer ruimte moet maken is volgens mij niet waar.

In de basis heb je natuurlijk gelijk. Echter, velen misbruiken dit ook om maar vooral geen rekening hoeven te houden met een ander. Iemand die echt zijn best doet om fatsoenlijk snelheid te maken hoor je er gewoon tussen te laten. Als er bij gelijke snelheid tussen het invoegend verkeer en het overige verkeer nog steeds te weinig ruimte is om in te voegen wordt er simpelweg te weinig afstand gehouden. Daar ligt namelijk voor een groot deel het probleem. Ook bij invoegers zelf zie je dit, met name als er een trager voertuig (bijvoorbeeld een vrachtwagen) voorop rijdt. Iedereen kruipt dan helemaal naar elkaar toe, terwijl dit het probleem alleen maar verergerd. Als iedereen overal minimaal 50 meter afstand zou proberen te houden zou het probleem al grotendeels verholpen zijn en zou het sowieso een stuk rustiger verkeersbeeld opleveren...
Ben ik het mee eens.
SnarfFlevoland schreef:In Duitsland zie ik vaak het tegenover gestelde: Voertuigen op de hoofdrijbaan gaan onnodig naar links, om verkeer bij een oprit er tussen te laten, terwijl er al voldoende ruimte is. Als ik dan op een tamelijk rustige snelweg met 180 km/u aan kom rijden en zo'n Deppert met 100 km/u gaat volledig onnodig naar links, dan kan ik mij er kapot aan ergeren. Vooral aangezien het helemaal niet nodig is. Iemand ervoor laten wanneer het krap is, is natuurlijk wat anders, maar in Duitsland kunnen ze het dus ook geheel overdrijven.
Zo gruwelijk irritant inderdaad. Niks aan de hand en hoppakee naar links met het koekblik aan een treuzelgang.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door DjIdee » do 19 jun 2014, 11:52

Nou zit er wel een fors verschil in invoegstroken in NL en in Duitsland. En de vluchtstroken geven ook iets minder ruimte dan die bij ons. Ben op de BAB31 (invoegen vanuit krappe lus) soms wel blij met het stukje ruimte. In NL komt dat zelden voor (knp Drachten, met krap klaverblad op hoofdrijbaan wellicht uitgezonderd).

Nee, in DLD jaag ik de auto echt op de grens de oprit op, want als je pech hebt, heb je die snelheid echt nodig. Wel wat minder comfortabel voor medepassagiers, maar dat is dan niet anders. In NL kun je vrijwel elke oprit goed snelheid maken en zit ik minstens op 100 als de blokmarkering begint (eerder genoemd knooppunt uitgezonderd)

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door SnarfFlevoland » vr 20 jun 2014, 8:48

DjIdee schreef:En de vluchtstroken geven ook iets minder ruimte dan die bij ons.
Mee eens, maar doorrijden over de vluchtstrook wanneer er door bijv. een vrachtwagencolonne geen ruimte is kan wel. Omdat dit echter in Duitsland gedoogd is, maar niet officieel toegestaan, zijn er genoeg Duitsers die dan pietje precies aan het einde van de invoegstrook gaan stilstaan. :facepalm: Daar kan ik echt alleen mijn hoofd over schudden. Vooral aangezien het ook in Duitse rijscholen geleerd wordt, dat je dan beter een stukje over de vluchtstrook kan doorrijen. En dan durven die gasten ook nog te beweren dat stilstaan aan het einde van de invoegstrook veiliger is als doorrijden op de vluchtstrook. Als een ander er achterop knalt is dat immers zijn schuld. :neenee:
Laatst gewijzigd door SnarfFlevoland op vr 20 jun 2014, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door DjIdee » vr 20 jun 2014, 10:04

Mja, dat stilstaan is helemaal link. Kom je VolGas de oprit op, focus vooral ook op de rijbaan en dan staat er aan het eind van de korte invoegstrook 1tje stil.... :shutup:

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door petervdveen » do 26 jun 2014, 13:09

SnarfFlevoland schreef:En dan durven die gasten ook nog te beweren dat stilstaan aan het einde van de invoegstrook veiliger is als doorrijden op de vluchtstrook. Als een ander er achterop knalt is dat immers zijn schuld. :neenee:
Als je stil wil gaan staan, dan moet je dat voor het begin van de invoegstrook doen.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door Jeroen » do 26 jun 2014, 13:56

^^ Dat is vrijwel net zo onveilig en ook onnodig. De invoegstroken zijn lang genoeg om normaal op elkaar te kunnen anticiperen.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de Duitse wegen

Bericht door SnarfFlevoland » do 26 jun 2014, 14:48

^^
Mwah, in Duitsland niet altijd. Er zijn wel enkele opritten en knooppunten met ontzettend korte invoegstroken.

Overigens zijn Duitsers er ook heel goed om direct in te voegen als de invoegstrook begint. Dat doe ik ook als het voor me niet opschiet en geef vervolgens een dosis gas, maar niet als het voor me leeg is. Ik zie in het dagelijkse verkeer slechts weinig automobilisten die de invoegstrook echt benutten. Jammer.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Plaats reactie