Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » zo 30 jul 2017, 23:27

Chris schreef:Noordelijker bij Gießen is richting zuiden ook 1 uur vertraging, ook door een Baustelle. Dus stel dat je nu 's avonds lekker wilt knallen van Kassel naar Karlsruhe kom je 2 uur later aan dan gepland...
Als je de fileinformatie een beetje volgt zijn de wegwerkzaamheden bij Walldorf in ieder geval tamelijk makkelijk te omzeilen. Bij Gießen wordt dat tijdrovender. Het is inderdaad typerend voor het hoogseizoen dat men overal wegwerkzaamheden inricht. Ook op de meest onhandige punten met mogelijke nachtfiles. Heb zelf ook al eens meerdere keren meegemaakt dat de A5 ergens tussen Karlsruhe en Basel spontaan 's nachts afgesloten was. Dit zorgde ook voor de nodige vertragingen. Vooral omdat er toen een omleiding in de omleiding zat... :roll:
Snelwegenkenner schreef:Dit gaat een strop worden voor de economie van Duitsland met al deze voortdurende ellende met grote impact.
Dat is het toch al allang... De transportsector en bedrijven klagen naast de automobilisten al jarenlang. De politiek heeft echter dit punt nog niet hoog genoeg op de agenda staan, behalve misschien de FDP een beetje. De rest (ook het CDU) liggen er inderdaad niet wakker van, die zijn met hele andere dingen bezig... "Infrastructuur? Oh ja, dat moeten we ook nog ergens erbij doen..." :nothanks:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door duikgek89 » ma 31 jul 2017, 1:19

^^ Het is inmiddels zo uit de hand gelopen dat die instelling verbazingwekkend idioot is geworden. Maar wel gaan zeiken over diesels in steden... :wall:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » ma 31 jul 2017, 15:26

Op de A3 van Nürnberg richting Frankfurt is een vrachtwagen in de Baustelle frontaal op een vrachtwagen in de tegenrichting gecrasht. De vrachtwagen crashte door de rijbaanscheiding en heeft daarbij een stuk Baustelle gesloopt. Het is dezelfde Baustelle als waar vorige week die Belgische camper geplet werd tussen twee vrachtwagens. Het ongeval gebeurde vanochtend om 5 uur, de A3 is vermoedelijk tot 17 uur dicht.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » ma 31 jul 2017, 18:04

De afsluiting op de A3 duurt nog voort, en opening van de snelweg wordt nu pas vanavond verwacht.

Ik snap niet waarom het 14-15 uur (!) moet duren om dit op te ruimen. Kunnen ze die vrachtwagens niet gewoon opzij slepen en buiten het verkeer de boel afhandelen? Beter een file van Gaffers dan een complete wegafsluiting.

Afbeelding

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door boe! » ma 31 jul 2017, 19:01

Chris schreef:Kunnen ze die vrachtwagens niet gewoon opzij slepen en buiten het verkeer de boel afhandelen?
Nee, dat lukt niet als er voor 20 ton aan papierrollen in die vrachtwagen ligt, de dieseltank is gescheurd en het casco van de vrachtwagen aan gort is. Dat het sneller had gemoeten / had gekund ben ik met je eens.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » ma 31 jul 2017, 19:22

Misschien hebben ze te maken met verzekeringskwesties. Bijvoorbeeld dat een eis is dat de lading intact geborgen wordt, ook al duurt dat veel langer. Maar dan nog is het lang, de A3 is zojuist weer vrijgegeven, het heeft dus ruim 14 uur geduurd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » ma 31 jul 2017, 19:26

Chris schreef:Misschien hebben ze te maken met verzekeringskwesties. Bijvoorbeeld dat een eis is dat de lading intact geborgen wordt, ook al duurt dat veel langer.
Ik kan me niet voorstellen dat in Nederland zo'n argument geaccepteerd zou worden. Je wil toch gewoon die weg zo snel mogelijk weer open? Daar kun je toch ook gewoon regelgeving voor maken?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » ma 31 jul 2017, 19:51

Het speelt volgens mij wel een rol. In Duitsland staat bij bijna elk bericht over een ongeval 'de politie schat de materiële schade op xxx euro'. In Nederland wordt dat in de regel niet gepubliceerd in de krant, ik betwijfel of de politie er überhaupt naar kijkt. Dat is iets voor de verzekering om uit te zoeken.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » ma 31 jul 2017, 19:56

^^ De politie is toch geen schade-expert...?

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Vinny » ma 31 jul 2017, 20:08

Misschien is dat in Duitsland wel ondergebracht als taak bij de politie. Kan me voorstellen dat verzekeraars blij zijn met een objectief vastgestelde schade. In Nederland wordt het ingeschat door de verzekeraars zelf neem ik aan? Aan de andere kant: een blik op de laadbrief moet voldoende kunnen zijn... :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door boe! » ma 31 jul 2017, 22:19

Op de A61, vlak over de grens bij Venlo, was deze jongen gekanteld. Een kraanwagen heeft hem weer snel op zijn pootjes gezet, waardoor twee uur na het ongeval weer één rijstrook kon worden vrijgegeven. Vanavond wordt het voertuig definitief weggehaald.

De Duitsers kunnen dus wel snel acteren, mits het niet tegenzit. Bij Venlo waren truck, aanhanger en zeecontainer nog goed in tact. Bij het ongeluk op de A3 wil je niet dat zo'n papierrol van duizenden kilo's een eigen leven gaat leiden.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » di 01 aug 2017, 0:14

Vinny schreef:Misschien is dat in Duitsland wel ondergebracht als taak bij de politie. Kan me voorstellen dat verzekeraars blij zijn met een objectief vastgestelde schade. In Nederland wordt het ingeschat door de verzekeraars zelf neem ik aan?
Klopt, in Duitsland beoordelen de verzekeraars de zaak op basis van een politiebericht dat verplicht is. Ik stel me het nogal lastig voor als een Duitser in Nederland een ongeluk krijgt... Ook bij mijn verzekering moet er een politiebericht in geval van schade voorliggen. Als de Nederlandse politie dan niet meer wil komen hoop ik op coulantie van m'n verzekeraar. Nog beter is natuurlijk om helemaal geen brokken te maken, maar je hebt het natuurlijk nooit helemaal zelf in de hand...
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » di 01 aug 2017, 0:29

^^ In Nederland komt de politie niet eens als er geen persoonlijk letsel is en beide voertuigen nog naar een veilige plek kunnen rijden.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Jeroen » di 01 aug 2017, 10:25

Vinny schreef:Misschien is dat in Duitsland wel ondergebracht als taak bij de politie. Kan me voorstellen dat verzekeraars blij zijn met een objectief vastgestelde schade. In Nederland wordt het ingeschat door de verzekeraars zelf neem ik aan? Aan de andere kant: een blik op de laadbrief moet voldoende kunnen zijn... :roll:
Op de vrachtbrief staat nergens vermeld wat de vracht waard is. Sterker nog: soms is de productomschrijving zelfs zo cryptisch dat je als chauffeur zelf amper weet wat je precies vervoert...

exroosje
verkeersader
Berichten: 802
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door exroosje » di 01 aug 2017, 11:58

Gisteren door Duitsland van Gunzburg/Ulm (Legoland ) naar NL gereden via A8 , A5, A6, A67 en A3.

Paar zaken die mij opvielen : A8 3 strooks begint aardig gereed te raken muv de aufstieg , een langere baustelle nabij Ulm en een geisoleerd kort stukje bij pforzheim . Bij die laatste zie ik overigens ook geen enkele activiteit om hier wat aan te doen, dat lijkt me echt een knelpunt worden. De A8 was redelijk druk en toch bij de 3 naar 2 punten telkens wat vertraging van een paar minuten telkens wat toch aardig optelt. Alternatief was A7 A3, wat waarschjnlijk dezelfde issues had.

Er was veel maaiactiviteit wat op de A5 bij Bruchsal nog tot een filetje leidde (linkerbaan dicht)

Ook op maandag lange file aan de andere kant voor Walldorf vanuit de A61 /A6 op de rechterrijstrook. Zoals hier al gememoreerd echt een reden om de A5 te kiezen vanuit het noorden.

Op Frankfurt Keulen vielen mij de baustelles mee, 2 jaar geleden kan ik me wel zo'n 15 totaal herinneren. Nu waren er vooral baustelles bij Keulen -Oberhausen. Maar een heleboel stellen eigenlijk niets voor en zouden bv in italie niet eens aangegeven zijn. De A3 reed over het algemeen goed door.
Wel is het stuk A3 tot Oberhausen nu vrijwel helemaal begrensd qua snelheid. In mijn herinnering zaten daar ook nog vrije stukken in.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » di 01 aug 2017, 14:46

Chris schreef:Noordelijker bij Gießen is richting zuiden ook 1 uur vertraging, ook door een Baustelle.
Vannacht is bij die Baustelle een groot ongeval gebeurd, een vrachtwagen reed met een groot snelheidsverschil in op een vrachtwagen met gevaarlijke stoffen. Ruim 12 uur lang was de A5 richting zuiden afgesloten, inmiddels is weer 1 rijstrook geopend.
  • Der folgenschwere Zusammenstoß auf der A5 zwischen Fernwald (Gießen) und dem Gambacher Kreuz passierte gegen 1.30 Uhr in der Nacht: Ein 55-jähriger Lkw-Fahrer fuhr auf den vor ihm fahrenden Lastwagen eines 42-Jährigen auf, wie die Polizei berichtete. Dieser hatte in einer Baustelle bremsen müssen. Der Aufprall war so stark, dass sich die Fahrzeuge ineinander verkeilten.

    Den Sachschaden schätzt die Polizei auf rund 140.000 Euro. Ursache für den Unfall war laut Polizei vermutlich Unachtsamkeit.
http://hessenschau.de/panorama/nach-gef ... l-102.html

Afbeelding

Vervolgens was het raak op de A6 bij Heilbronn. Een vrachtwagen crashte op de brugreling in de richting van Nürnberg.
  • Ein Lastwagen, der mit 12 Tonnen Granulat beladen war, kam alleinbeteiligt nach rechts von der Fahrbahn ab, überfuhr die Schutzplanke, prallte mit großer Wucht gegen ein Brückenbauwerk aus Beton, kippte zur Seite und blieb auf dem Brückengeländer liegen. Das Fahrzeug drohte zunächst, von der Brücke zu stürzen. Der Unfall ereignete sich in Höhe von Weinsberg-Wimmental.

    Der 52-jährige Fahrer blieb unverletzt. Die Polizei vermutet Übermüdung des Fahrers als Unfallursache.
De snelweg was 5 uur lang afgesloten richting Nürnberg. Een mega file van 20 kilometer stilstaand verkeer was het gevolg.

Om 10 uur knalden in de andere richting ook twee vrachtwagens op elkaar. Om 12 uur kon er weer een rijstrook geopend worden, maar er staat momenteel nog steeds een file van 35 kilometer met 2 uur vertraging.
  • Ein Lkw fuhr aus noch ungeklärter Ursache auf einen vor ihm fahrenden Lkw auf. Der 49-jährige Fahrer des hinteren Fahrzeugs wurde durch den Aufprall schwer verletzt.
http://www.stimme.de/service/bilder/Lkw ... 04,3000709

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » di 01 aug 2017, 21:35

Dubbel pech op de A9 vanavond. :schrikreactie:

Op de A9 noordelijk van Nürnberg.
  • Zwischen den Anschlussstellen Weidensees und Pegnitz fing am Dienstagabend ein Lastwagen Feuer und brannte lichterloh, ehe die Feuerwehr die Flammen bändigen konnte. Warum der mit Kunststofffenstern beladene 40-Tonner plötzlich brannte, ist derzeit noch unklar.
Afbeelding
http://www.nordbayern.de/region/pegnitz ... -1.6443521

Ook op de A9, maar dan iets zuidelijker bij Allersberg, is een vrachtwagen op een met pech geparkeerde vrachtwagen geknald. De A9 werd in beide richtingen afgesloten.
  • Ein Lastwagen fuhr kurz nach 18 Uhr nach ersten Erkenntnissen der Polizei auf einen Pannen-Lkw auf, der auf dem Seitenstreifen angehalten hatte, auf. Der auffahrende Lkw hatte Getränkedosen geladen, die sich beim Aufprall auf der Fahrbahn verteilten.
Afbeelding
http://www.donaukurier.de/lokales/poliz ... 39,3481634

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Wouter N14 » di 01 aug 2017, 21:43

Het begint onderhand op Cobra 11 Live te lijken daar :facepalm:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » di 01 aug 2017, 23:14

Daar bij Allersberg ligt voor honderden euro's aan Pfand op de weg. :mrgreen:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » di 01 aug 2017, 23:19

En telkens weer vrachtwagens, vrachtwagens en nog meer vrachtwagens... :roll:
Coen Tunnel schreef:Daar bij Allersberg ligt voor honderden euro's aan Pfand op de weg. :mrgreen:
Zoveel moeite zou ik niet doen... Gewoon bij een supermarkt solliciteren, in de kelder een automaat neerzetten en hetzelfde blikje telkens door de automaat laten scannen. Op die manier heeft laatst een ex medewerker een flinke som geld binnengesleept. :mrgreen: Later is hij overigens voor fraude veroordeeld, maar volgens mij ook alleen omdat een andere hem verklikt heeft...
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door boe! » wo 02 aug 2017, 13:28

SnarfFlevoland schreef:En telkens weer vrachtwagens, vrachtwagens en nog meer vrachtwagens... :roll:
Komt natuurlijk ook omdat de impact bij vrachtwagen-ongevallen groter is dan bijvoorbeeld bij auto-ongevallen en dan stijg je meteen veel plaatsen in de hitlijst van nieuwsartikelen.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » wo 02 aug 2017, 15:42

^^
Klopt, dat ontken ik ook nergens, maar bij mega-files en de grote ongelukken waren vaak wel steeds vrachtwagens bij betrokken. Opzich logisch, want als een auto op een file inknalt is er minder schade, omdat de auto veel minder groot is, maar toch... Men moet in Duitsland er meer aan doen om dit te voorkomen.

1. Veiligere inrichting wegwerkzaamheden
2. File(staart) beveiliging
3. Betere / uitgebreidere controle beroepschauffeurs

Vooral dat laatste is natuurlijk lastig, maar met de wil kan je er wat meer aan doen. Nu gebeurd er de facto bijna helemaal niets... Ze flitsen liever op kassa punten.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » wo 02 aug 2017, 15:49

Je hebt te maken met twee problemen;

* 1) wegwerkzaamheden die gegarandeerd files veroorzaken
* 2) bij die wegwerkzaamheden bestaat de filestaartbeveiliging dan uit een klein bordje met 'Baustelle 2 km'

Tja, dan is het niet verbazend dat er zo gigantisch veel 'Auffahrunfälle' plaatsvinden. Ook al voldoet het aan de richtlijnen en ontwerpeisen.

Als er structureel een file ontstaat bij wegwerkzaamheden dan moet je toch wat meer doen dan alleen zo'n minuscuul verkeersbord neerzetten? De praktijk wijst dit ook gewoon uit, het aantal ongevallen voor Baustellen is absurd, bij sommige Baustellen gebeuren elke dag dit soort ongevallen. Meestal met auto's, dus dat komt niet altijd in het nieuws, maar de impact van een LKW crash is gigantisch.

Blijkbaar gebruikt men de Richtlinien für die Sicherung von Arbeitsstellen an Straßen die in 1995 voor het laatst is aangepast.

Men moet niet alleen waarschuwen voor verschoven rijstroken of afgesloten rijstroken vlak voordat je de Baustelle in rijdt, maar men moet ook tijdig waarschuwen voor de file die daarvoor ontstaat. En dat gebeurt gezien de talrijke ongevallen niet adequaat.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Rogier » wo 02 aug 2017, 16:30

Eerst moet men maar eens beginnen om te stoppen met het toepassen van (zeer) smalle contraflow (4-0) systemen.
De huidige auto's zijn een stuk breder dan de auto's uit de begin jaren negentig. Om die reden zijn de huidige rijstrookbreedtes uit de richtlijnen van 1995 niet meer bij de tijd.

Verder moeten de werkzaamheden veel sneller en slimmer uitgevoerd gaan worden (meer geld, betere regelgeving en betere procedures \ processen) en moet men proberen om bij langdurige werkzaamheden de capaciteit niet teveel te verlagen.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door IQ[] » do 03 aug 2017, 12:55

Het is een aardige chaos rond de afgesloten Rheinbrücke Neuenkamp in de A40. Kost je op het moment een 1,5uur meer via de A42. Die brug heeft ook werkzaamheden, is deze ook verzwakt? :shutup:

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door duikgek89 » do 03 aug 2017, 21:10

Van de pot gerukt, die situatie daar. Je kunt beter gaan zwemmen...

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door jelger » do 03 aug 2017, 21:14

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 0:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Hajo » do 03 aug 2017, 21:25

Ik denk dat het wijs is om Duitsland zo veel mogelijk te vermijden, zeker nu in de vakantie periode...

Een collega wil volgende week of de week daarna vanuit Hilversum eerst naar Legoland bij Ulm rijden. Daarna door naar München en vervolgens naar een camping in de buurt van Venetië. Heb haar al verteld dat ze in Duitsland vrijwel zeker met flinke vertragingen rekening moet houden. Hoop niet dat ik overdrijf. Ze willen al 's ochtends heel vroeg, 4 uur of zo, vertrekken. Kweenie, maar ik denk dat ook dan flinke vertragingen onvermijdelijk zijn.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10219
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Rein » do 03 aug 2017, 23:53

^^

Hangt van de dag af. Ik ben afgelopen zondag richting Ulm gereden en heb bij elkaar nog geen 10 minuten file gehad (waarvan de helft op de A6 vlak na Waldorf). Ik vertrok rond half negen en was om een uur of vier op bestemming. NB: uiteraard wel de verkeersinfo goed gevolgd en niet via Karlsruhe gereden.

Op een vrijdag of zaterdag zal het wel anders zijn al is de grootste stroom richting zuiden nu wel geweest.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Jeroen » vr 04 aug 2017, 10:22

De vakantieperiode zorgt ook voor minder forenzenverkeer. Ik ben vorige week maandag rond half 6 vanuit Nederland vertrokken richting Scandinavië en hooguit een minuut of 10 vertraging opgelopen voor de baustelles bij Bremen, voor de rest liep het prima door.

Plaats reactie