Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Wesso » do 17 aug 2017, 23:26

^^ Volgens het bericht moet tweederde van de boete door het transportbedrijf worden betaald. Dat zou erop wijzen dat het geen eigenrijder is.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Jeroen » vr 18 aug 2017, 12:22

Ik vermoed gezien de leeftijd eerder een chauffeur op nulurencontract die al minimaal 10 jaar niet meer heeft gereden en zich niet realiseert dat de fratsen die vroeger 'normaal' waren tegenwoordig echt niet meer kunnen...

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » vr 18 aug 2017, 12:59

^^
Maar was vroeger zo lang blijven rijden echt normaal? Anno 2017 vraag ik me in ieder geval af wat je jezelf dan aandoet om zo lang te blijven rijden, wanneer het niet je eigen bedrijf zou zijn. Nu weet ik niet hoeveel justitie kan uitvoeren om wantoestanden te blokkeren, maar dit klinkt enorm ongezond. Er wordt echter alleen over "Spedition" gesproken, wat niet uitsluit dat de chauffeur (deels) eigenaar van het bedrijf is. In een dergelijk geval kan ik me bij zulke lange rijtijden nog wel iets voorstellen, of mogelijk een nulurencontract inderdaad.

Maar dan nog... Volgens mij moet je bijna aan de drugs om zo lang en zo vaak achter elkaar door te kunnen blijven rijden. 94 dagen aaneengesloten (!) langer doorrijden dan toegestaan is een enorme 'prestatie'. Als die dat zonder enige oppoetsmiddeltjes en secondeslaapjes heeft gedaan, zou hij van mij bijna nog een applaus krijgen.
Wouter N14 schreef:Beduidend onder de Vmax rijden, enorme gaten laten vallen tot voorliggers als het even opstroopt, en vervolgens niet versnellen en aansluiten als het weer op gang komt, slecht rechts houden... Het was vanavond ook weer gezellig :roll:
In de randstad heb ik dergelijke toestanden ook vaker geregistreerd. Overigens niet alleen van Duitsers, maar ook van andere buitenlanders en ook Nederlanders zelf (waarschijnlijk niet uit de regio). Misschien gedesorienteerd door de vele rijstroken en de toeters en bellen eromheen? Meer richting de grens rijden Duitsers opzich wel prima in Nederland. Nu kom ik niet zo heel vaak meer dieper in Nederland, maar op bijv. de A12 zie ik tussen Arnhem en Bergh best wel eens Duitsers harder dan de Vmax rijden.
Wouter N14 schreef:Dat vind ik wel erg link. Bij hoge uitzondering maak ik nog wel eens gebruik van de invoegstrook...
Als de vluchtstrook breed genoeg is vind ik dat met een gering snelheidsverschil bij uitzonderlijke gevallen geen groot probleem, behalve het feit dat het verboden is... Bij menige wegwerkzaamheden is de linkerrijstrook krapper en daar is inhalen tot 2,2 m breedte zelfs legaal. Maar goed, ik heb dan ook deze variant van 'inhalen' maar 1x in een extreme situatie toegepast.
duikgek89 schreef:Ik heb een wisselend gevoel bij 's nachts rijden. Bij helder weer en een maan vind ik het heerlijk en dan vind ik het ook niet erg dat mijn ritme wat door de war raakt. Maar als je honderden kilometers in stromende regen of mist moet rijden is het een ander verhaal...
In het donker in de stromende regen rijden is inderdaad niet prettig. Vooral niet in Duitsland, waar het water vaak mooi op het wegdek blijft liggen. Meerdere keren al met (flinke) aquaplaning te maken gehad. :|
Jablan schreef:Het op hoge snelheid aan komen rijden en je bumper van dichtbij willen bekijken, staat werkelijk los van model auto of kleur kentekenplaat. Het lijkt zo, omdat dat de dingen zijn, die iets afwijken van het patroon en daarom sneller worden onthouden.
Nogmaals: Daar hebben wij als inwoners van de Bondsrepubliek die dagelijks hier op de wegen rondrijden aanzienlijk andere ervaringen mee. Het is natuurlijk een verschil of je een paar keer per jaar door Duitsland rijdt, of dat je dagelijks (als automobilist) hier op de weg zit. En dan zijn buitenlandse kentekens en/of dure auto's geen afwijking van de patroon... Die zie je altijd en overal. Wat wel afwijkt zijn sommige asociale manouvres, alhoewel ook die inmiddels bij 40.000 km per jaar (alleen al op de BAB) snel in gedachten verdwijnen. Je hebt natuurlijk altijd figuren die te weinig afstand houden, maar dat is in mijn ogen een andere categorie van de bumperklevers. Die doen het niet opzettelijk asociaal.

Heb zelf al lang nagedacht om eens een dashcam aan te schaffen en het "wel en wee" eens te filmen, maar door de strikte privacywetgeving hier moet dan alles onherkenbaar gemaakt worden, waardoor ik er al geen zin meer in heb. Je kan hier alleen fatsoenlijk de weg filmen en/of fotograferen, als het om de weg zelf gaat (zoals Chris doet), maar niet zodra je het weggedrag van anderen wilt analyseren.

Maar goed, het doet me deugd dat heel wat mensen de soms aggresieve rijstijl jegens buitenlanders (nog) niet meegemaakt hebben. Het valt ook zeker niet elke rit op, dat zou nl. nogal een sensatie zijn. Het is een beeld dat pas na langere tijd vormt. Bovendien is mijn indruk dat juist in de zomervakantieperiode de agressiviteit in het verkeer relatief meevalt. Vakantiegangers rijden m.i. vaak vrij rustig en defensief. Weliswaar soms met de nodige onhandigheid en/of onoplettendheid, maar dat is tot op zekere hoogte ook nog wel begrijpelijk.
Davy schreef:Ik vind dat je als hardrijder niet moet mekkeren als je aan 120-130 een treintje vrachtwagens inhaalt, en dat gebeurt dus wel veel te vaak in Duitsland, ook bij grote drukte.
Bij grotere drukte ben ik het zondermeer met je eens, zolang niet net een automobilist meent een oneindige vrachtwagentrein met 100 km/h te moeten inhalen en daarmee de flow onderbreekt. Voor de rest moeten de snelle jongens en dames zich inderdaad ook maar aan de flow aanpassen, en dat gebeurd overigens gelukkig ook wel vaker als dat je aanhand van dit topic zou vermoeden. ;)

Desondanks alle kritiekpunten mag m.i. alsnog gesteld worden, dat in onze landen eigenlijk vrij goed en/of veilig gereden wordt (met natuurlijk de nodige uitzonderingen). Er zijn altijd verbeterpunten en ergernissen te vinden die topics zoals deze kunnen vullen, maar in genoeg andere landen ziet het verkeer er vele malen slechter uit. Een veel groter probleem in Duitsland op de weg zijn de kapotte viaducten en wegwerkzaamheden. :duck:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Jablan
woonerf
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Jablan » vr 18 aug 2017, 13:51

Jeroen schreef:Ik vermoed gezien de leeftijd eerder een chauffeur op nulurencontract die al minimaal 10 jaar niet meer heeft gereden en zich niet realiseert dat de fratsen die vroeger 'normaal' waren tegenwoordig echt niet meer kunnen...
+
SnarfFlevoland schreef:Maar was vroeger zo lang blijven rijden echt normaal? [...]Maar dan nog... Volgens mij moet je bijna aan de drugs om zo lang en zo vaak achter elkaar door te kunnen blijven rijden. 94 dagen aaneengesloten (!) langer doorrijden dan toegestaan is een enorme 'prestatie'. Als die dat zonder enige oppoetsmiddeltjes en secondeslaapjes heeft gedaan, zou hij van mij bijna nog een applaus krijgen.
Deze man is toevallig gepakt, maar wat hij heeft gedaan, is zo langzaam aan de norm aan het worden in Speditionsland en wordt dmv aanpassingen aan de wagen onzichtbaar gemaakt cq lastig op te sporen en nog moeilijker te bewijzen bij een controle. Mij lijkt het eerder iemand, die zijn leven lang in zijn vrachtwagen heeft gewoond en nu na zijn pensioen nog even doorwerkt.
SnarfFlevoland schreef:Daar hebben wij als inwoners van de Bondsrepubliek die dagelijks hier op de wegen rondrijden aanzienlijk andere ervaringen mee. Het is natuurlijk een verschil of je een paar keer per jaar door Duitsland rijdt, of dat je dagelijks (als automobilist) hier op de weg zit. En dan zijn buitenlandse kentekens en/of dure auto's geen afwijking van de patroon...
Waar jij op doelt, is het testosteron-show-gedrag en dat vind je overal, ook buiten Duitsland.
Ik heb het meer over bestuurders, die consequent links rijden (behalve bij werkzaamheden) en elke auto voor hen tot op een meter naderen en dan pas ontdekken, dat de auto voor hen net de laatste is van een treintje, dat een vrachtwagen inhaalt. Hetzij omdat hun auto automatisch meer afstand houdt, hetzij omdat de auto voor hen nog een keer remt. Geen idee waar die mensen allemaal mee bezig zijn tijdens het rijden, het valt alleen op.
Wat overigens wel typisch Duits is, is hun relatie tot hun auto. In geen ander land zul je meemaken, dat de eerste vraag (na het voorstellen) aan de nieuwe vriend(in) van zoon/dochter is, wat voor auto ze rijden.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Jeroen » vr 18 aug 2017, 15:17

Jablan schreef:Deze man is toevallig gepakt, maar wat hij heeft gedaan, is zo langzaam aan de norm aan het worden in Speditionsland en wordt dmv aanpassingen aan de wagen onzichtbaar gemaakt cq lastig op te sporen en nog moeilijker te bewijzen bij een controle. Mij lijkt het eerder iemand, die zijn leven lang in zijn vrachtwagen heeft gewoond en nu na zijn pensioen nog even doorwerkt.
In dat geval moet de beste man aardig onder een steen hebben gelegen. Nieuwe vrachtwagens hebben al sinds 2006 een digitach en daarmee zijn overtredingen veel makkelijker op te sporen dan met de oude schijven. Ook de truc met de magneet op de pook is inmiddels bekend bij de controlerende instanties en als daar ook maar een vermoeden van bestaat wordt de auto desnoods aan de ketting gelegd en verder onderzocht. Bij de nieuwste generatie tachograven schijnt die truc overigens ook niet meer te werken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76522
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » vr 18 aug 2017, 15:18

Haast knap - maar eigenlijk idioot - dat een 69-jarige het volhoudt om 90+ uur per week te rijden.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Jeroen » vr 18 aug 2017, 15:28

Nou ja, 70 tot 80 uur per week werken is helaas nog steeds niet ongebruikelijk in het transport. Dat de auto stil en op rust staat wil nog niet zeggen dat er ook daadwerkelijk gerust wordt. Een chauffeur doet vaak meer dan alleen rijden.

Het komt mij wel nogal wanhopig over op die leeftijd nog 90 uur per week te rijden. Dat klinkt meer alsof hij financiële problemen heeft en die zo op korte termijn probeert op te lossen...

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » vr 18 aug 2017, 15:45

Jablan schreef:Waar jij op doelt, is het testosteron-show-gedrag en dat vind je overal, ook buiten Duitsland.
Klopt, deze doelgroep! :top: Die vind je inderdaad overal op de aardbol, alleen valt de agressiviteit natuurlijk in een land zonder Vmax extra op. Je merkt bij dat soort figuren de vijandschap al soms in een vreemde Kreis. Daar kan ik een heel dozijn aan voorbeelden over opnoemen. De normale automobilist doet dit natuurlijk niet, ook al kan hij/zij niet fatsoenlijk rijden, zoals de consequente links rijders en te weinig afstand houders. Vooral op de vrijdag en zaterdagavonden hield ik vroeger m'n hart vast om niet dit soort idioten tegen te komen. Inmiddels trek ik me er weinig meer van aan, maar dat moet je natuurlijk ook eerst leren.
Jablan schreef:Wat overigens wel typisch Duits is, is hun relatie tot hun auto. In geen ander land zul je meemaken, dat de eerste vraag (na het voorstellen) aan de nieuwe vriend(in) van zoon/dochter is, wat voor auto ze rijden.
Mannen noemen in Duitsland hun auto nog wel eens hun "baby". :lol: Ik vind dat nogal triest en vermakelijk tegelijk. Dat je op een mooie auto trots en zuinig bent kan ik me prima voorstellen, maar zoals sommigen met hun auto omgaan... Alsof het waardevoller is dan je vrouw/vriendin en/of kinderen. :roll:

Voor de gemiddelde Duitser is een mooie auto ook belangrijker dan een mooi huis. Nu woon ik ook niet super deluxe, geef echter ook geen geld uit aan een deluxe auto. Een bekend Duits fenomeen is het "Mit Porsche zum Aldi fahren." In andere landen is het niet voor te stellen dat je een auto op een hogere positie zet als het eten en wonen. Het automerk Dacia heeft voor de Duitse markt opzich wel een grappige slogan gevonden, om daar een beetje de spot mee te drijven. "Dacia: Das Statussymbol für Leute die kein Statussymbol brauchen."

Maar goed, niet overal krijgt de auto natuurlijk een enorme hoge positie. Onder mijn engste vrienden en kenissenkring neemt de auto weliswaar geen onbelangrijke plek in, maar gaan toch (gelukkig) andere dingen voor.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76522
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » vr 18 aug 2017, 16:28

De wegwerkzaamheden op de A5 aan de zuidkant van Karlsruhe zorgen frequent voor vertragingen van meer dan 1 uur. De zwaartepunt lijkt veelal richting noorden te liggen, wellicht omdat men hier minder snel een alternatieve route pakt. Richting zuiden loopt het ook vaak behoorlijk vast maar daar lijkt een deel te switchen naar de parallelle wegen terwijl dat richting noorden minder het geval lijkt. Ook zal een deel afslaan naar de A8 waardoor het eerste deel van de file richting zuiden nog wat meer doorstroomt.

Afbeelding

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10219
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Rein » vr 18 aug 2017, 17:25

^^ er was vanmiddag ook een ongeval geweest waardoor de files vandaag wellicht nog wat langer waren dan anders.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76522
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » vr 18 aug 2017, 18:26

De geplande afsluiting van de A2 bij Hannover gaat morgen niet door. Nader onderzoek liet blijken dat het geen bom was maar een restant van een brandbom waar geen springstof in zit. Het onderzoek verliep lastig omdat de bouwput telkens onder water liep door hoog grondwater.

http://www.ndr.de/nachrichten/niedersac ... 12354.html

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door duikgek89 » vr 18 aug 2017, 20:58

SnarfFlevoland schreef:^^
Maar was vroeger zo lang blijven rijden echt normaal? Anno 2017 vraag ik me in ieder geval af wat je jezelf dan aandoet om zo lang te blijven rijden, wanneer het niet je eigen bedrijf zou zijn. Nu weet ik niet hoeveel justitie kan uitvoeren om wantoestanden te blokkeren, maar dit klinkt enorm ongezond. Er wordt echter alleen over "Spedition" gesproken, wat niet uitsluit dat de chauffeur (deels) eigenaar van het bedrijf is. In een dergelijk geval kan ik me bij zulke lange rijtijden nog wel iets voorstellen, of mogelijk een nulurencontract inderdaad.

Maar dan nog... Volgens mij moet je bijna aan de drugs om zo lang en zo vaak achter elkaar door te kunnen blijven rijden. 94 dagen aaneengesloten (!) langer doorrijden dan toegestaan is een enorme 'prestatie'. Als die dat zonder enige oppoetsmiddeltjes en secondeslaapjes heeft gedaan, zou hij van mij bijna nog een applaus krijgen.
Ik heb wel verhalen gehoord over waterijsjes om wakker te blijven of rijden met de kop uit het raam in de rijwind...
SnarfFlevoland schreef:
Wouter N14 schreef:Beduidend onder de Vmax rijden, enorme gaten laten vallen tot voorliggers als het even opstroopt, en vervolgens niet versnellen en aansluiten als het weer op gang komt, slecht rechts houden... Het was vanavond ook weer gezellig :roll:
In de randstad heb ik dergelijke toestanden ook vaker geregistreerd. Overigens niet alleen van Duitsers, maar ook van andere buitenlanders en ook Nederlanders zelf (waarschijnlijk niet uit de regio). Misschien gedesorienteerd door de vele rijstroken en de toeters en bellen eromheen? Meer richting de grens rijden Duitsers opzich wel prima in Nederland. Nu kom ik niet zo heel vaak meer dieper in Nederland, maar op bijv. de A12 zie ik tussen Arnhem en Bergh best wel eens Duitsers harder dan de Vmax rijden.
Het zal ook de vakantietijd zijn. Buiten de vakanties is het een stuk minder, maar net nu in de vakantieperiode gaan de nodige angsthazen weer door het verre en gevaarlijke buitenland om in het geannexeerde Scheveningen een rondje te bakken of verzuipen. En die rijden heel anders dan andere Duitsers. Hetzelfde zie je in de vakantietijd in Duitsland ook meer Nederlanders en daaronder ook meer idioten op de weg. Tenminste, ik heb altijd de indruk dat ik in de vakantietijd vaker flink in de remmen moet voor figuren die stompzinnig zonder kijken en zonder noodzaak naar links komen.
SnarfFlevoland schreef:
duikgek89 schreef:Ik heb een wisselend gevoel bij 's nachts rijden. Bij helder weer en een maan vind ik het heerlijk en dan vind ik het ook niet erg dat mijn ritme wat door de war raakt. Maar als je honderden kilometers in stromende regen of mist moet rijden is het een ander verhaal...
In het donker in de stromende regen rijden is inderdaad niet prettig. Vooral niet in Duitsland, waar het water vaak mooi op het wegdek blijft liggen. Meerdere keren al met (flinke) aquaplaning te maken gehad. :|
Voor mij is het ook vooral heel vermoeiend rijden zo. Ik ben ook al eens van Frankfurt midden in de nacht met 80km/h naar Nijmegen gereden. Nouja, toen ik er was, was het bijna ochtend, in de stromende regen... De hele tijd stromende regen... Beh. En van Saarbrücken op huis aan met 50m zicht...
SnarfFlevoland schreef:
Jablan schreef:Het op hoge snelheid aan komen rijden en je bumper van dichtbij willen bekijken, staat werkelijk los van model auto of kleur kentekenplaat. Het lijkt zo, omdat dat de dingen zijn, die iets afwijken van het patroon en daarom sneller worden onthouden.
Nogmaals: Daar hebben wij als inwoners van de Bondsrepubliek die dagelijks hier op de wegen rondrijden aanzienlijk andere ervaringen mee. Het is natuurlijk een verschil of je een paar keer per jaar door Duitsland rijdt, of dat je dagelijks (als automobilist) hier op de weg zit. En dan zijn buitenlandse kentekens en/of dure auto's geen afwijking van de patroon... Die zie je altijd en overal. Wat wel afwijkt zijn sommige asociale manouvres, alhoewel ook die inmiddels bij 40.000 km per jaar (alleen al op de BAB) snel in gedachten verdwijnen. Je hebt natuurlijk altijd figuren die te weinig afstand houden, maar dat is in mijn ogen een andere categorie van de bumperklevers. Die doen het niet opzettelijk asociaal.
Ik ben het wel ongeveer met je eens dat er een enorm verschil zit tussen mensen die daadwerkelijk proberen anderen van de rijstrook te vegen en mensen die uit gewoonte of dommigheid net iets te dicht opvaren :wall: volgen.

Overigens vind ik het ergens wel weer asociaal om in het verkeer dingen onopzettelijk te doen, aangezien dat vaak weer betekent dat de persoon in kwestie niet kundig of niet wakker is, maar dat is weer een andere discussie.

SnarfFlevoland schreef:Heb zelf al lang nagedacht om eens een dashcam aan te schaffen en het "wel en wee" eens te filmen, maar door de strikte privacywetgeving hier moet dan alles onherkenbaar gemaakt worden, waardoor ik er al geen zin meer in heb. Je kan hier alleen fatsoenlijk de weg filmen en/of fotograferen, als het om de weg zelf gaat (zoals Chris doet), maar niet zodra je het weggedrag van anderen wilt analyseren.
Ik zit nog steeds te dubben hierover. Van de ene kant lijkt het me wel leuk om een goede camera te kopen waarmee ook reizen of stukken weg vast te leggen zijn. Van de andere kant heb ik geen zin om dat ding er steeds in en uit te halen en in privacy gezever. Maar dan komt weer het bewijsverhaal in andere landen op de proppen waar dat wellicht geen kwaad kan.
SnarfFlevoland schreef:Maar goed, het doet me deugd dat heel wat mensen de soms aggresieve rijstijl jegens buitenlanders (nog) niet meegemaakt hebben. Het valt ook zeker niet elke rit op, dat zou nl. nogal een sensatie zijn. Het is een beeld dat pas na langere tijd vormt. Bovendien is mijn indruk dat juist in de zomervakantieperiode de agressiviteit in het verkeer relatief meevalt. Vakantiegangers rijden m.i. vaak vrij rustig en defensief. Weliswaar soms met de nodige onhandigheid en/of onoplettendheid, maar dat is tot op zekere hoogte ook nog wel begrijpelijk.
Ik kan het vakantiegangers niet kwalijk nemen dat ze de snelheid van ander verkeer soms wat verkeerd inschatten. Als men niet gewend is dat men met 50km/h of meer verschil inloopt dan is dat hele andere hoek dan thuis met een kilometertje of 10 - 20 in het uur verschil. Maar dan nog zie je wel eens acties die niet nodig waren geweest.

Verder heb ik die indruk ook pas over de tijd gekregen. En ik geloofde het niet zo, tot ik met een Duitse plaat ging rijden... Ik werd er ineens tussen gelaten in plaats van op de valreep nog snel even klem gereden!
SnarfFlevoland schreef:
Davy schreef:Ik vind dat je als hardrijder niet moet mekkeren als je aan 120-130 een treintje vrachtwagens inhaalt, en dat gebeurt dus wel veel te vaak in Duitsland, ook bij grote drukte.
Bij grotere drukte ben ik het zondermeer met je eens, zolang niet net een automobilist meent een oneindige vrachtwagentrein met 100 km/h te moeten inhalen en daarmee de flow onderbreekt. Voor de rest moeten de snelle jongens en dames zich inderdaad ook maar aan de flow aanpassen, en dat gebeurd overigens gelukkig ook wel vaker als dat je aanhand van dit topic zou vermoeden. ;)

Desondanks alle kritiekpunten mag m.i. alsnog gesteld worden, dat in onze landen eigenlijk vrij goed en/of veilig gereden wordt (met natuurlijk de nodige uitzonderingen). Er zijn altijd verbeterpunten en ergernissen te vinden die topics zoals deze kunnen vullen, maar in genoeg andere landen ziet het verkeer er vele malen slechter uit. Een veel groter probleem in Duitsland op de weg zijn de kapotte viaducten en wegwerkzaamheden. :duck:
Mooi gezegd. Ben ik het wel mee eens.

Jablan schreef:
Jeroen schreef:Ik vermoed gezien de leeftijd eerder een chauffeur op nulurencontract die al minimaal 10 jaar niet meer heeft gereden en zich niet realiseert dat de fratsen die vroeger 'normaal' waren tegenwoordig echt niet meer kunnen...
+
SnarfFlevoland schreef:Maar was vroeger zo lang blijven rijden echt normaal? [...]Maar dan nog... Volgens mij moet je bijna aan de drugs om zo lang en zo vaak achter elkaar door te kunnen blijven rijden. 94 dagen aaneengesloten (!) langer doorrijden dan toegestaan is een enorme 'prestatie'. Als die dat zonder enige oppoetsmiddeltjes en secondeslaapjes heeft gedaan, zou hij van mij bijna nog een applaus krijgen.
Deze man is toevallig gepakt, maar wat hij heeft gedaan, is zo langzaam aan de norm aan het worden in Speditionsland en wordt dmv aanpassingen aan de wagen onzichtbaar gemaakt cq lastig op te sporen en nog moeilijker te bewijzen bij een controle. Mij lijkt het eerder iemand, die zijn leven lang in zijn vrachtwagen heeft gewoond en nu na zijn pensioen nog even doorwerkt.
Waar haal je dat vandaan?
Jablan schreef:In geen ander land zul je meemaken, dat de eerste vraag (na het voorstellen) aan de nieuwe vriend(in) van zoon/dochter is, wat voor auto ze rijden.
Ik wil niet in al teveel details treden, maar dat klopt niet... Daar zat overigens een reden achter en was niet uit liefde voor auto's.
Nouja iets met uitzonderingen en van die dingen die niet voor mij gemaakt zijn, iets met regeltjes of zo?
Jeroen schreef:Nou ja, 70 tot 80 uur per week werken is helaas nog steeds niet ongebruikelijk in het transport. Dat de auto stil en op rust staat wil nog niet zeggen dat er ook daadwerkelijk gerust wordt. Een chauffeur doet vaak meer dan alleen rijden.

Het komt mij wel nogal wanhopig over op die leeftijd nog 90 uur per week te rijden. Dat klinkt meer alsof hij financiële problemen heeft en die zo op korte termijn probeert op te lossen...
Dan is dat nu toch een beetje mislukt ben ik bang. Ik had datzelfde gevoel bij het lezen van het bericht ook, maar ik wilde dat niet delen omdat ik dacht dat het weer eens een raar hersenspinsel van mij zou zijn.

SnarfFlevoland schreef:
Jablan schreef:Waar jij op doelt, is het testosteron-show-gedrag en dat vind je overal, ook buiten Duitsland.
Klopt, deze doelgroep! :top: Die vind je inderdaad overal op de aardbol, alleen valt de agressiviteit natuurlijk in een land zonder Vmax extra op. Je merkt bij dat soort figuren de vijandschap al soms in een vreemde Kreis. Daar kan ik een heel dozijn aan voorbeelden over opnoemen. De normale automobilist doet dit natuurlijk niet, ook al kan hij/zij niet fatsoenlijk rijden, zoals de consequente links rijders en te weinig afstand houders. Vooral op de vrijdag en zaterdagavonden hield ik vroeger m'n hart vast om niet dit soort idioten tegen te komen. Inmiddels trek ik me er weinig meer van aan, maar dat moet je natuurlijk ook eerst leren.
Nouja, als er zo'n aap in de buurt rijdt, hoef je zelf niet meer zo heel precies te zijn want als er Flikken staan of rijden dan pakken ze waarschijnlijk toch die aap.
SnarfFlevoland schreef:
Jablan schreef:Wat overigens wel typisch Duits is, is hun relatie tot hun auto. In geen ander land zul je meemaken, dat de eerste vraag (na het voorstellen) aan de nieuwe vriend(in) van zoon/dochter is, wat voor auto ze rijden.
Mannen noemen in Duitsland hun auto nog wel eens hun "baby". :lol: Ik vind dat nogal triest en vermakelijk tegelijk. Dat je op een mooie auto trots en zuinig bent kan ik me prima voorstellen, maar zoals sommigen met hun auto omgaan... Alsof het waardevoller is dan je vrouw/vriendin en/of kinderen. :roll:

Voor de gemiddelde Duitser is een mooie auto ook belangrijker dan een mooi huis. Nu woon ik ook niet super deluxe, geef echter ook geen geld uit aan een deluxe auto. Een bekend Duits fenomeen is het "Mit Porsche zum Aldi fahren." In andere landen is het niet voor te stellen dat je een auto op een hogere positie zet als het eten en wonen. Het automerk Dacia heeft voor de Duitse markt opzich wel een grappige slogan gevonden, om daar een beetje de spot mee te drijven. "Dacia: Das Statussymbol für Leute die kein Statussymbol brauchen."
Die Dacia slogan is echt brilliant :)
Verder vind ik het nogal raar hoeveel waarde sommigen hechten aan het hebben van een stoefkar. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iemand met een fatsoenlijk inkomen en een fatsoenlijke auto niet bij de Aldi boodschappen mag gaan halen als hij er zin in heeft of dat prettig vind. Het is niet noodzakelijk een slechte winkel.

Van de andere kant: Een hobby moet je toch hebben en mag geld kosten. Net zoals veel mensen ook niet kunnen begrijpen dat wegenforummers voor hun lol gewoon zomaar eens een paar honderd kilometer gaan toeren.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door nederland24 » vr 18 aug 2017, 23:08

SnarfFlevoland schreef:
Jablan schreef:Wat overigens wel typisch Duits is, is hun relatie tot hun auto. In geen ander land zul je meemaken, dat de eerste vraag (na het voorstellen) aan de nieuwe vriend(in) van zoon/dochter is, wat voor auto ze rijden.
Mannen noemen in Duitsland hun auto nog wel eens hun "baby". :lol: Ik vind dat nogal triest en vermakelijk tegelijk. Dat je op een mooie auto trots en zuinig bent kan ik me prima voorstellen, maar zoals sommigen met hun auto omgaan... Alsof het waardevoller is dan je vrouw/vriendin en/of kinderen. :roll:

Voor de gemiddelde Duitser is een mooie auto ook belangrijker dan een mooi huis. Nu woon ik ook niet super deluxe, geef echter ook geen geld uit aan een deluxe auto. Een bekend Duits fenomeen is het "Mit Porsche zum Aldi fahren." In andere landen is het niet voor te stellen dat je een auto op een hogere positie zet als het eten en wonen. Het automerk Dacia heeft voor de Duitse markt opzich wel een grappige slogan gevonden, om daar een beetje de spot mee te drijven. "Dacia: Das Statussymbol für Leute die kein Statussymbol brauchen."

Maar goed, niet overal krijgt de auto natuurlijk een enorme hoge positie. Onder mijn engste vrienden en kenissenkring neemt de auto weliswaar geen onbelangrijke plek in, maar gaan toch (gelukkig) andere dingen voor.
Dat het gevoel heb ik bijna nooit als ik door Duitsland rij. Allemaal van die zwarte, grijze of witte auto's, die voor 80% bestaat uit saaie (Duitse) auto's.

Jablan
woonerf
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Jablan » zo 20 aug 2017, 10:02

Sjoof met teveel uren
duikgek89 schreef:Ik heb wel verhalen gehoord over waterijsjes om wakker te blijven of rijden met de kop uit het raam in de rijwind...
Deze man is toevallig gepakt, maar wat hij heeft gedaan, is zo langzaam aan de norm aan het worden in Speditionsland en wordt dmv aanpassingen aan de wagen onzichtbaar gemaakt cq lastig op te sporen en nog moeilijker te bewijzen bij een controle. Mij lijkt het eerder iemand, die zijn leven lang in zijn vrachtwagen heeft gewoond en nu na zijn pensioen nog even doorwerkt.
duikgek89 schreef:Waar haal je dat vandaan?
Jeroen schreef:Het komt mij wel nogal wanhopig over op die leeftijd nog 90 uur per week te rijden. Dat klinkt meer alsof hij financiële problemen heeft en die zo op korte termijn probeert op te lossen...
duikgek89 schreef:Dan is dat nu toch een beetje mislukt ben ik bang. Ik had datzelfde gevoel bij het lezen van het bericht ook, maar ik wilde dat niet delen omdat ik dacht dat het weer eens een raar hersenspinsel van mij zou zijn.
De prijsdruk of het overaanbod zorgt voor veel fraude, minder dan 56 uur per week brengt niet veel meer dan een hongerloon. Technische en softwareaanpassingen ken ik uit de politie- en inspectieverslagen, de Bulgarije/Roemenie constructie (buiten die landen tegen Bulgaars of Roemeens minimumloon rijden) is al langer bekend. Financiële problemen zou kunnen - de aanvullende pensioenen voor chauffeurs zijn de afgelopen jaren verlaagd - maar dit komt op mij over als iemand, die niet wil stoppen met werken. De meesten, die doorwerken om hun pensioen aan te vullen, doen dat een of twee dagen per week.
Ooit eens een vuilophaaldienst als klant gehad, waar in de kantine een tafel was gereserveerd voor de pensionado's. Drie kerels van begin 70, die gewoon doorwerkten, omdat ze nog geen zin hadden om te stoppen. 'Zijn we te jong voor'


Sukkelend rijgedrag
duikgek89 schreef:Hetzelfde zie je in de vakantietijd in Duitsland ook meer Nederlanders en daaronder ook meer idioten op de weg. Tenminste, ik heb altijd de indruk dat ik in de vakantietijd vaker flink in de remmen moet voor figuren die stompzinnig zonder kijken en zonder noodzaak naar links komen.
duikgek89 schreef:Ik kan het vakantiegangers niet kwalijk nemen dat ze de snelheid van ander verkeer soms wat verkeerd inschatten. Als men niet gewend is dat men met 50km/h of meer verschil inloopt dan is dat hele andere hoek dan thuis met een kilometertje of 10 - 20 in het uur verschil. Maar dan nog zie je wel eens acties die niet nodig waren geweest.
Tja, vakantietijd, alle nationaliteiten door elkaar op de Autobahn. Eigenlijk een wonder, dat het meestal goed gaat. Onnodig naar links komen, valt mij vooral bij campers op.


Testosteron of Fielmann of Ausländer ärgern?
duikgek89 schreef:Ik ben het wel ongeveer met je eens dat er een enorm verschil zit tussen mensen die daadwerkelijk proberen anderen van de rijstrook te vegen en mensen die uit gewoonte of dommigheid net iets te dicht opvaren :wall: volgen.
Overigens vind ik het ergens wel weer asociaal om in het verkeer dingen onopzettelijk te doen, aangezien dat vaak weer betekent dat de persoon in kwestie niet kundig of niet wakker is, maar dat is weer een andere discussie.
duikgek89 schreef:Verder heb ik die indruk ook pas over de tijd gekregen. En ik geloofde het niet zo, tot ik met een Duitse plaat ging rijden... Ik werd er ineens tussen gelaten in plaats van op de valreep nog snel even klem gereden!
Langzaam krijg ik de indruk, dat mijn rijstijl te Duits is ;)
Testosteron? Meestal halen ze in, proberen vol trots ons even aan te kijken, schrikken dan en rijden tot de volgende afrit heel erg netjes. Niet opletten? Dit jaar heb ik het gevoel, dat elke 2e bestuurder ook met zijn mobiel speelt. Altijd nog beter dan een bestuurder inhalen, die het hoofd van de passagier op zijn schoot streelt en de andere hand nog net aan het stuur heeft.


Camera
duikgek89 schreef:Ik zit nog steeds te dubben hierover. Van de ene kant lijkt het me wel leuk om een goede camera te kopen waarmee ook reizen of stukken weg vast te leggen zijn. Van de andere kant heb ik geen zin om dat ding er steeds in en uit te halen en in privacy gezever. Maar dan komt weer het bewijsverhaal in andere landen op de proppen waar dat wellicht geen kwaad kan.
Je kunt de camera('s) onopvallend wegwerken. Net zo goed als bij nieuwe modellen met vaste camera achter het alleen een software-aanpassing vraagt om dat ding constant aan te hebben en zo op te letten wat er achter je gebeurt.

SnarfFlevoland schreef:Een bekend Duits fenomeen is het "Mit Porsche zum Aldi fahren."
Ts, dann toch tenminste een Maybach. ^^

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Jeroen » zo 20 aug 2017, 11:11

Jablan schreef:Financiële problemen zou kunnen - de aanvullende pensioenen voor chauffeurs zijn de afgelopen jaren verlaagd - maar dit komt op mij over als iemand, die niet wil stoppen met werken.
Dat lijkt me eerlijk gezegd niet zo heel waarschijnlijk, omdat zo iemand dan al jaren geleden door de mand was gevallen. Kaartgegevens moeten ook bij het bedrijf uitgelezen en bewaard worden voor controle door het ILT. Als zoiets daar eenmaal aan het licht komt ben je uiteraard nog niet jarig. Hoe dan ook: de werkgever moet hier gewoon van geweten hebben. Wat mij betreft had de boete voor de werkgever nog wel een nulletje extra mogen hebben, want dit is gewoon pure ingecalculeerde fraude...

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » zo 20 aug 2017, 13:02

Jablan schreef:Testosteron? Meestal halen ze in, proberen vol trots ons even aan te kijken, schrikken dan en rijden tot de volgende afrit heel erg netjes.
Mwah, meestal proberen die met testosteron gevulde automobilisten zich er zoveel mogelijk voor te dringen op (enorm) asociale wijze. Dat is althans mijn indruk op de Duitse wegen. De wenigsten schrikken en gaan weer terug, tenzij ze zien dat hun rijstijl gefilmt wordt.
Jablan schreef:Je kunt de camera('s) onopvallend wegwerken. Net zo goed als bij nieuwe modellen met vaste camera achter het alleen een software-aanpassing vraagt om dat ding constant aan te hebben en zo op te letten wat er achter je gebeurt.
Het staat wel mooier, maar voor de rechter later maakt het niet uit of de camera's opvallend hingen of niet. In Duitsland moet je enorm oppassen welke opnames je in geval van een ongeluk aan de politie geeft. Dat kan i.v.m. de strenge privacywetgeving nog wel eens een schot in eigen doel worden.
nederland24 schreef:Dat het gevoel heb ik bijna nooit als ik door Duitsland rij. Allemaal van die zwarte, grijze of witte auto's, die voor 80% bestaat uit saaie (Duitse) auto's.
Die standaardkleuren is inderdaad iets typisch Duits. Een gekleurde auto levert dan ook op de occasion markt (aanzienlijk) minder geld op.
duikgek89 schreef:Als men niet gewend is dat men met 50km/h of meer verschil inloopt dan is dat hele andere hoek dan thuis met een kilometertje of 10 - 20 in het uur verschil. Maar dan nog zie je wel eens acties die niet nodig waren geweest.
Mee eens.
duikgek89 schreef:Verder heb ik die indruk ook pas over de tijd gekregen. En ik geloofde het niet zo, tot ik met een Duitse plaat ging rijden... Ik werd er ineens tussen gelaten in plaats van op de valreep nog snel even klem gereden!
Precies dezelfde ervaring heb ik ook. Het was een wereld van verschil in hoe je in het dagelijks verkeer bejegend wordt. Dat soort zaken merk je niet of nauwelijks als je incidenteel door Duitsland rijdt, maar dagelijks op de weg (zeker in of rondom het Ruhrgebied) had je regelmatig wat ongemakkelijke situaties. Met Duits kenteken werd dat opeens veel minder en toen besefde ik zelf ook pas wat het uitmaakt. Natuurlijk ben ik ook later nog wel gasten met teveel testosteron tegengekomen die je enorm irriteren, daar niet van, maar de standaard dingen waren voorbij.
duikgek89 schreef:Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iemand met een fatsoenlijk inkomen en een fatsoenlijke auto niet bij de Aldi boodschappen mag gaan halen als hij er zin in heeft of dat prettig vind. Het is niet noodzakelijk een slechte winkel.
Hoewel ik zelf geen groot fan van de Aldi ben, ben ik het opzich wel met je eens. Je kan er prima producten krijgen, die vaak zelfs gewoon van dezelfde fabrikant komen als merkartikelen. Hoewel ik meestal bij de Edeka inkoop, koop ik ook wel graag eens bij de Lidl in. Vind ikzelf een fijnere winkel als de Aldi. Het ging er mij meer om dat Duitsers m.i. te weinig voor levensmiddelen over hebben, maar ondertussen wel een (peper)dure auto rijden. Richting de Franse grens merk je overigens al wel een verschil. Daar houden Duitsers ook wel van meer deftiger eten wat wel wat mag kosten, incl. een goed glas wijn etc. Richting oosten is dat in Bayern weer verdwenen: Weißwurst oder Eisbein mit Sauerkraut und ein Maß! :lol:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Feder
verkeersader
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 apr 2006, 12:14
Locatie: Groningen

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Feder » zo 20 aug 2017, 15:57

Op de A1 bij Bremen heeft een Pool een ongeluk veroorzaakt door plotseling op de snelweg te keren en te gaan spookrijden. De spookrijder botste op een Nederlandse bestelbus waardoor 2 Nederlanders van 22 en de Pool zwaargewond zijn geraakt. Meer informatie en beelden op http://www.ndr.de/nachrichten/niedersac ... 10790.html

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76522
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » do 24 aug 2017, 14:38

Gisteren is op de A7 bij Homberg (traject Bad Hersfeld - Kassel) een vrachtwagen op een voertuig van de Autobahnmeisterei ingereden. Drie wegwerkers raakten (zwaar) gewond. De vrachtwagen eindigde in de sloot.

Afbeelding

Afbeelding

Via: http://www.hessenschau.de/panorama/drei ... d-100.html

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door BABKay » vr 25 aug 2017, 0:10

Een bizar en tragisch ongeluk gisteren op de A659: http://www.hessenschau.de/panorama/bagg ... r-102.html
Maakt eens te meer duidelijk waarom je bij pech beter kunt uitstappen en achter de geleiderail (zo te zien in dit geval betonblokken) kunt gaan staan.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door duikgek89 » vr 25 aug 2017, 19:13

Tsja, dan draait de graafmachine die tegen de brug klapt de volgende keer anders en krijg je de schep alsnog voor je kop. Gewoon bizar en triest...

Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 591
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Sibren » za 26 aug 2017, 11:00

Gisteren op en neer gereden naar het noordelijkste plaatsje van Denemarken. De heenweg (vertrek middernacht) duurde acht uur, ondanks dat ik tussen Leer en Bremen vastzat achter een extra breed transport dat niet in te halen was (reed 80 à 90). De terugweg (vertrek 9:00u) duurde bijna tien uur. Vooral de A7 van de Deense grens tot en met Hamburg is een drama: overal Baustellen, tientallen kilometers contraflow. De A1 bij Bremen en de A31 bij Leer stonden ook vast, maar die wist de navigatie nog te ontwijken. Dan zie nog eens een stadje ;)

Ik moet wel zeggen dat ik op de heenweg heb geboft, want zelfs midden in de nacht stond er op een moment op de tegengestelde rijbaan een kilometer of twee file voor een ongeluk, en de Elbetunnel Hamburg was in tegengestelde richting gesloten met enorme STOP matrices, ook met de nodige file.
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » za 26 aug 2017, 17:57

Sibren schreef:ondanks dat ik tussen Leer en Bremen vastzat achter een extra breed transport dat niet in te halen was (reed 80 à 90).
Ook niet via de parallelbaan bij :KP: Oldenburg-Ost?

Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 591
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Sibren » za 26 aug 2017, 18:20

^^ Voor zover ik weet had dat gekund, maar daar wist ik niet van af en ik heb vóór Oldenburg even op een Rastplatz gestaan. Daarna kon ik weer een stuk doorrijden, en pas na Oldenburg kwam ik de stoet weer tegen ;)
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door BABKay » wo 30 aug 2017, 21:43

Zat net even op deze pagina te kijken https://www.strassen.nrw.de/projekte/ba ... anung.html en daar werd ik niet echt vrolijk van... :nothanks:

martien
verkeersader
Berichten: 605
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door martien » do 31 aug 2017, 20:55

Afbeelding
Grappig gif'je boven een interview/opinie over het nut van invoeren nieuwe maximumsnelheden. Helaas is het artikel niet los te koop, kan niet vertellen wat er in staat.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Wouter N14 » do 31 aug 2017, 23:31

^^ Zolang baustellen en kamikazetruckers het land blijven lamleggen mag je blij zijn als je überhaupt iets driecijferigs kan rijden...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door nederland24 » vr 01 sep 2017, 14:50

Door alle baustelles, ongelukken en verkeersdrukte gaan veel automobilisten juist extra hard rijden om de verloren tijd in te kunnen halen door een hogere maximumsnelheid te rijden op stukken, waar het minder druk is.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1111
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Robonus » di 05 sep 2017, 11:21

Triest nieuws, 2 brandweermannen doodgereden toen een vrachtwagen inreed op het ongeluk waar ze iemand uit een auto probeerden te halen. :sadley:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2913 ... e96803810b

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76522
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » zo 24 sep 2017, 11:27

Op de A67 bij Rüsselsheim ging een vrachtwagenchauffeur keren nadat hij een file naderde. Twee auto's reden er op in, er vielen 3 doden (Nederlanders). :nuts:
  • Wie die Polizei am frühen Sonntagmorgen mitteilte, war der 34 Jahre alte Fahrer des Kleinlasters aus Polen am Samstagabend an der Anschlussstelle Rüsselsheim-Ost auf die A67 aufgefahren. Weil sich der Verkehr dort in Richtung Norden staute, wendete er seinen Kleinlaster und fuhr mit hoher Geschwindigkeit auf der linken Spur in die entgegengesetzte Richtung.
    Vor dem Rüsselsheimer Dreieck kam es dann gegen 20.30 Uhr zu dem verheerenden Unfall: Zwei Autos, die in korrekter Richtung fuhren, konnten nicht mehr rechtzeitig ausweichen und kollidierten mit dem Transporter, der sich daraufhin überschlug.

    Die drei Insassen des ersten Wagens, zwei Frauen und ein Mann aus den Niederlanden, wurden bei dem Aufprall tödlich verletzt.
Afbeelding

http://www.hessenschau.de/panorama/lkw- ... n-112.html

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » ma 25 sep 2017, 13:42

^^
Zulke chauffeurs moet het rijbewijs een leven lang afgepakt worden, plus nog een paar jaren cel. Geheel gestoord! :nothanks: :booooos: Mijn oprechte deelneming voor de nabestaanden. Dit is iets wat je nooit hoopt mee te maken.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Plaats reactie