Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door duikgek89 » za 21 apr 2018, 23:14

Chris schreef: za 21 apr 2018, 10:34 Richting noorden zijn ze doodleuk wegmarkeringen aan het aanbrengen op de A61 bij Mönchengladbach. Dus de snelweg die als uitwijkroute voor de A3 kan dienen is ook niet volledig beschikbaar (meer dan een half uur vertraging).

Afbeelding
Je vraagt je echt af hoe ze het verzinnen. Je zou haast denken dat ze het met opzet doen...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » zo 22 apr 2018, 6:16

A61-A1-A57 kan wel zo te zien?

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door duikgek89 » zo 22 apr 2018, 9:26

De A3 bij Emmerich was vanochtend zo tegen 08:00 open.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door boe! » zo 22 apr 2018, 10:07

^^ Ik kwam daar vanmorgen langs (6 uur) en was enigszins verbaasd dat de weg inderdaad open was. Overigens Duitse :J16: met onderbord 4 km al voor knooppunt Oud-Dijk.

timaz
polderweggetje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 08 apr 2018, 21:05

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door timaz » zo 22 apr 2018, 23:47

Iemand een idee hoe het met de Baustelle zit op de route Aachen-Freiburg komende zomervakantie? Kan ik veel vertraging verwachten?

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » ma 23 apr 2018, 1:45

Chris schreef: za 21 apr 2018, 15:23 De afsluiting van de A3 bij Emmerich zorgt voor grote vertragingen richting Oberhausen. De totale vertraging op de A12/A3 en verder via de omleiding is circa 2 uur. In de andere richting wordt opvallend genoeg geen vertraging gemeld.
In de tegenrichting stond zaterdag ook file, maar loste in de loop van de middag snel op, terwijl het richting Oberhausen tot 's avonds laat hardnekkig vast stond (vooral op het OWN). Ben zaterdag in het Montferland geweest en via de nieuwe afrit Emmerich-Ost binnendoor gereden. Ging eigenlijk vrij goed. Wel opvallend hoe smal de wegen aan de Nederlandse kant rondom Netterden eigenlijk zijn. Met veel fietsers op de weg schiet dat voor geen meter op.

's Avonds hebben we nog een bezoek aan Hoch-Elten gebracht. Van Beek naar Elten kwam je na de snelwegafrit, waar al het verkeer op het OWN terecht kwam, geen meter meer vooruit. Gelukkig ken ik me ter plaatse vrij goed met sluiproutes uit, want anders sta je daar makkelijk een half uur of meer. Verderop richting Emmerich ook files en opnieuw via sluiproutes gereden.

Overigens was de A3 ook tussen Kreuz Oberhausen en Dinslaken-Süd (alleen in noordelijke rijrichting) afgesloten met flinke vertragingen tot gevolg. Nu kwam ik van de A2 en ben via de laatste afrit voor het knooppunt de snelweg af gegaan. De route door Königshardt was natuurlijk druk, maar echte filevorming was er eigenlijk niet, aangezien het gek genoeg niet de bewegwijzerde omleiding was.
boe! schreef: za 21 apr 2018, 18:14Viaduct Lindhorstweg.
In m'n jeugd vaak overheen gefietst. Het maakt deel uit van een mooie en inmiddels vrij drukke fietsroute om vanaf het Montferland naar de Rijn te komen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door duikgek89 » ma 23 apr 2018, 9:19

Dat stuk via Königshardt staat volgens mij wel als U-route aangegeven, maar ik moet zeggen dat ik daar niet heel goed op gelet heb. Er was uiteraard niks te doen zondagochtend nog voor 08:00.

Dat weggetje via Netterden is inderdaad wel erg smal. Maar echt om te huilen vind ik de oude overgang aan het einde van de B8... Van brede weg met Vmax 100 over een drempel door een versmalling naar een verkl**tte zone 60... Dat was toch ooit een belangrijke route.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » do 26 apr 2018, 13:18

Ik was dinsdag en woensdag in Hamburg. Aangezien in de nacht van dinsdag op woensdag een vrachtwagen met meelzakken is verongelukt op de A7, incl. een volledige afsluiting ter hoogte van Stellingen, was er een enorme gridlock gedurende de hele woensdag in Hamburg. Gelukkig moest ik weer naar huis en kon de A7 bij Bahrenfeld zonder problemen oprijden. Toch merk je wel dat Hamburg te afhankelijk is van twee verbindingen. Is de A1 of A7 vanwege iets afgesloten, loopt alles compleet in de hele stad vast. Verschrikkelijk... Niks voor mij om te wonen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door mhkamp » do 26 apr 2018, 14:54

^^ Niet alleen Hamburg. Heden over de BAB1 door Bremen proberen te komen en net voor Stuhr hoor ik het V-woord. Ook de beruchte LKW stau. Bij Dreieck Stuhr er af, de BAB28 op via de B75 en BAB281 en B6 naar de BAB1. Alles stond klem :ongeduldig:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Pino » do 26 apr 2018, 21:24

Een leuke voor wie de meivakantie vanavond al begint met een rit naar het zuiden over de A61. Bij Sinzig is een container van een vrachtwagen afgevallen en de inhoud ligt verspreid over de rijbaan naar Koblenz. 7 kilometer file op dit moment.

https://twitter.com/wdr_verkehr/status/ ... 9803683841

Op de A3 Arnhem-Oberhausen trouwens ook weer flinke vertraging ivm werkzaamheden. Dus beter via Kerpen-Heumar naar de A3.

Bluemoon23
stadsweg
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 21:40

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Bluemoon23 » do 26 apr 2018, 23:45

B83 7 jaar dicht :nuts:
http://www.westfalen-blatt.de/OWL/Kreis ... e-gesperrt
Holzminden/Höxter (WB/iwas). Das ist der Hammer für alle Autofahrer und für den Schwerverkehr: Die B 83 zwischen Polle und Bodenwerder (Kreis Holzminden) soll ab Mai für mindestens sieben Jahre voll gesperrt werden. Grund sind die brüchigen Muschelkalkfelsen, die neu abgesichert werden müssen. Dadurch müssten Autofahrer Umwege von bis zu 45 Minuten in Kauf nehmen.

Die B 83 gilt als eine der Hauptverkehrsadern im Weserbergland.
Wegen der aktuellen Ith-Sperrung (wir berichteten) nutzen einige Autofahrer in Richtung Hannover die B 83 als Ausweichstrecke. Bereits 2017 wurde die Steilwand mit bis zu 80 Meter hohen Felsen, mit einem Laser gescannt.
Dabei wurde nach Angaben der zuständigen Landesbehörde für Straßenbau in Niedersachsen festgestellt, dass sich die Lage im Vergleich zu Messungen im Jahr 2011 verschlechtert habe. Damit könne die Landesbehörde die Verkehrssicherheit nicht mehr gewährleisten.
Die Muschelkalk is een soort van gesteente als ik het goed heb.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Wesso » vr 27 apr 2018, 0:49

^^ Het is een gesteentelaag bestaande uit een afwisseling van kalksteen, mergel en evaporietlagen.
Op onderstaande foto zie je een gedeelte ven de B83 bij Steinmühle (Pegestorf) met de Weserklippen waar het waarschijnlijk om gaat.

Afbeelding

Tot zover een rondje wikipedia. ;)

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door duikgek89 » vr 27 apr 2018, 9:24

Ik ben benieuwd wat voor een speciale technieken ze toe gaan passen daar. Ik neem aan dat het plaatsen van wat schermen en netten geen 10 jaar zou hoeven duren?

edit:
In dit artikel van dezelfde krant: http://www.westfalen-blatt.de/OWL/Kreis ... ng-der-B83

Kwam ik het volgende tegen:
Westfalen Blatt schreef: Herkömmliche Sicherungsmethoden wie Stahlnetze, Schutzzäune und Felsanker sind aber nicht möglich, weil es sich bei dem Areal seit 2004 um ein FFH-Schutzgebiet handelt, in dem seltene Arten wie der Falter »Spanische Flagge« leben. Stahlnetze würden eine erhebliche Beeinträchtigung des Lebensraumes bedeuten. Angeblich favorisiert die Straßenbaubehörde zwei neue Brücken über die Weser, um die B83 mit bis zu 4000 Fahrzeugen am Tag zu verlegen. Alternativ könnte bei der EU-Kommission eine Ausnahmegenehmigung für die herkömmlichen Sicherungsmethoden beantragt werden. Die dann umzusetzen, würde nur einige Wochen oder Monate dauern. Bis die favorisierte Brückenlösung fertiggestellt ist, rechnen Experten mit sieben Jahren.
Beetje vrije vertaling:
Omdat het een beschermd natuurgebied is waar onder andere een weinig voorkomende vlinder leeft is het niet toegestaan de gebruikelijke zekeringsmethoden met staalnetten, beschermhekken en rotsankers te gebruiken. Men wil daarom twee nieuwe bruggen over de Weser bouwen om een deel van de B83 naar de andere oever te verleggen.
Alternatief is het mogelijk om bij de EU-commissie een uitzonderingsvergunning aan te vragen om toch met de traditionele beschermmethodes te werken wat in een paar weken of maanden uitgevoerd zou kunnen worden. Om echter de favoriete bruggenoplossing te bouwen is volgens Experten 7 jaar nodig.
----------------------------------------------------------------------------


Die weg ligt naast de Weser, een bevaarbare rivier. Zou dat dan geen locatie bij uitstek zijn om Prefab liggers in te varen?

En mocht men echt de vlinders niet willen pesten, zou het dan geen oplossing zijn om de gevaarlijkste plekken op de traditionele manier te zekeren zodat het verkeer door kan, dan bruggen te bouwen en over 10-14 jaar (want de Duitse planning haalt men waarschijnlijk toch niet...) het verkeer over de bruggen om te leggen en de tijdelijke zekeringen weer weg te halen?
Laatst gewijzigd door duikgek89 op vr 27 apr 2018, 9:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » vr 27 apr 2018, 9:36

Ik vraag me af wat voor EU-toestemming ze nodig hebben voor dit project?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » vr 27 apr 2018, 12:17

Veel mensen hebben een lang weekend vanwege 1 mei en in Duitsland is het al zeer druk op de weg. De avondspits begon vanochtend vroeg al, op de bekende knelpunten staat al vanaf zeker 9 uur vanochtend onafgebroken een file, zoals bij Bremen, Hannover, Hamburg, Rhein-Ruhrgebied, Mannheim-Heilbronn, rond Stuttgart, München, etc.

Met name op de A7 in Noord-Duitsland is het raak. Om 10 uur al in beide richtingen meer dan 1 uur vertraging om door Hamburg te komen, en ook meer dan 1 uur om de A1 langs de oostkant van Hamburg te passeren. Op de A7 tussen Walsrode en Hannover-Nord is nu om 12 uur meer dan 1,5 uur vertraging voor de wegwerkzaamheden. Noordelijker bij Rendsburg ook 45 minuten vertraging vanwege werkzaamheden op de A7 richting Hamburg.

Ik vraag me af hoe het komt dat het zo vroeg al druk is op de weg. Neemt iedereen de vrijdag vrij om het halve land door te rijden? Normaal zie je vanaf 12 uur wel de bekende knelpunten vollopen, maar vanochtend was dat al om minstens 9 uur het geval.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » vr 27 apr 2018, 14:19

Veel files om 14 uur al. Alhoewel er nog veel free-flow trajecten zijn, kom je bijna altijd op een knelpunt uit. Bijvoorbeeld Noord-Duitsland kan je eigenlijk niet doorkruisen zonder langs Bremen, Hamburg of Hannover te komen en bij die steden kom je overal in de file.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Hajo » vr 27 apr 2018, 15:36

Chris schreef: vr 27 apr 2018, 12:17Ik vraag me af hoe het komt dat het zo vroeg al druk is op de weg. Neemt iedereen de vrijdag vrij om het halve land door te rijden?
Kennelijk. Waarschijnlijk dacht men: "Laten we vroeg vertrekken, dan zijn we de grote drukte nog voor." Als iedereen dat idee heeft en daarom vroeg de weg op gaat, loopt het alsnog vast, alleen vroeger dan gebruikelijk.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » za 28 apr 2018, 11:32

Het is weer behoorlijk druk op de Autobahn, met lange files op de bekende plekken, vooral Hamburg richting noorden is weer een drama met meer dan 1 uur om de stad te passeren op zowel de A1 als A7.

Bijzonder problematisch dit weekend is de A8 bij Pforzheim, die in beide richtingen dicht is. Het verkeer wordt via de A6-A81 omgeleid, maar mensen die door Pforzheim rijden krijgen te maken met grote vertragingen, Google Maps meldt momenteel meer dan 2 uur vertraging richting Stuttgart en ruim een uur richting Karlsruhe. Ook op de omleidingsroute A6 loopt het vol, richting Heilbronn 1 uur vertraging, richting Mannheim 2,5 uur op twee trajecten samen.

De SWR heeft een korte reportage over de sloop van de brug bij Pforzheim: https://www.swr.de/swraktuell/baden-wue ... 8-100.html

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » za 28 apr 2018, 20:06

De ADAC meldt dat er nu al 430 Baustellen zijn op de Autobahn. Dat is gemiddeld elke 30 kilometer een Baustelle. Alleen al op de A1 zijn 35 Baustellen.

https://www.adac.de/der-adac/verein/akt ... austellen/

Afbeelding
Baustellen 28-04-2018 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » za 28 apr 2018, 21:44

Alsof er nog niet genoeg vertraging is op de Autobahn heeft de politie besloten om op de A7 bij Schleswig een verkeerscontrole uit te voeren:

Afbeelding

Comments op de NDR:

De vertraging was 2 uur:
  • Für meine Frau und mich bedeutete diese Art von polizeilicher Nötigung 2 Stunden Zeitverlust, echte Schmerzen im linken Knie durch dauernde Kupplungsarbeit im Schneckentempo, Benzinverbrauch, Blasenschmerzen usw.
Iemand deed gisteren 12 uur over de 570 kilometer van Köln naar Flensburg
  • Danke an die Polizei für eine Erweiterung meiner Fahrzeit von Köln nach Flensburg heute.auf insgesamt 12 Stunden!!
Ook iemand die 2 uur in de rij heeft gestaan:
  • ..und dafuer haben wir mehr als zwei Stunden im Stau gestanden. Das ist echt das allerletzte!
  • War gestern in der Gegenrichtung unterwegs.... unglaublich eine solche Aktion, wenn diese zu über 10km (!) Stau führt mit mehr als 2 Stunden Wartezeit. Unzumutbar, wenn dadurch Urlauber Ihre Fähren oder Züge auf die Nordseeinseln verpassen und eine Zwischenübernachtung einplanen müssen...
  • Der Imageschaden den unser Ferienland alleine durch die Infrastrukturprobleme erleidet ist schon enorm, dann noch an eine’ Hauptreisetag eine derartige Aktion durchzuführen, zeigt wie sehr die Verwaltung an der Realität vorbei arbeitet.
    Mein Familie stand gestern von kurz vor 20:00 Uhr bis nach 22:00 Uhr für 2 1/2 Stunden im Stau auf dem Nachhauseweg von deren Urlaub. 3 Kinder, 2 im Alter von 4 und 1 zwei Jahre alt. Ohne Information und auch ohne die Möglichkeit sich mit Getränken oder ähnlichem zu versorgen. Aussteigen oder auf einem Rastplatz halten war auch nicht möglich. Somit haben Sie auch den letzten Autozug verpasst und waren völlig übermüdet und gestresst erst um 24:00 Uhr nach über 10 Stunden Reisezeit zuhause.
  • Ich stand zwei Stunden im Stau und hatte nach zwölf Stunden Arbeit nun absolut kein Verständnis für diese blöde Kontrolle. Jeder halbwegs intelligente Mensch weiß doch, das sowas zu Beginn des verlängerten Wochenendes (Brückentag) zu einem Verkehrschaos führt. Unsere Landespolizei natürlich nicht.
  • Vielen Dank für eine tolle Verkehrskontrolle an einem Freitagabend vor einem verlaengerten Wochenende! Ich stand von 19.30 - 22 Uhr in diesem Stau, habe alle Autozüge in meine Heimat nach Sylt verpasst und musste auch noch Geld für eine Übernachtung auf dem Festland ausgeben! Grandiose Aktion!

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Hajo » za 28 apr 2018, 23:50

^^ Ze zijn echt totaal getikt... :facepalm: :nuts:

Ik wil op 9 mei om 08.00 uur vanuit Zeist naar Bremerhaven vertrekken. Op je kaartje zie ik ook op mijn route in Duitsland de nodige Baustellen. Ongeacht waar ik de grens passeer: bij Emmen of bij Bunde, meerdere Baustellen zijn zeker.... :roll:

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door duikgek89 » zo 29 apr 2018, 0:16

Ja en als kers op de taart nog die idioten die hun macht misbruiken om gewone mensen lastig te vallen. Voor dergelijke onzin zo'n file laten ontstaan... Belachelijk!

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Palance » zo 29 apr 2018, 8:27

Maar als er nooit gecontroleerd wordt is het ook niet goed, want dan krijg je weer die borrelpraat dat criminelen vrij spel hebben enzo :roll:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door mhkamp » zo 29 apr 2018, 8:54

Waarom niet de vluchtstrook en rijbaan 1 ook gebruiken voor het personenverkeer? In rijbaan 2 de voertuigen van de politie en zoll en ik denk dat de afhandeling veel vlotter gelopen had. dat had men de parkeerplaatsen kunnen gebruiken voor vrachtwagens, caravans ect.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door duikgek89 » zo 29 apr 2018, 9:11

Je kunt je afvragen of de baten van deze controle zo'n monsterfile waard zijn. Ik had er begrip voor gehad als men met motoren "verdachte" voertuigen van de weg afgehaald had. Maar voor machtsvertoon op deze manier? Nee.

En dan zou het mij helemaal niks verbazen als de Bullen daarbij de wet de nodige keren overtreden hebben.
Sterker nog, alleen het laten ontstaan van de file is al een gevaarlijke ingreep in het stratenverkeer.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » zo 29 apr 2018, 13:22

Absoluut onacceptabel. Kon door deze actie tenminste een terroraanslag, moord of inbraak voorkomen worden?! Ik vrees met grote vreze van niet. De professionele criminelen zullen wel binnendoor rijden, zodra bekend wordt dat ergens een snelweg afgesloten is door de politie. Vervolgens maak je als politie alleen nog maar het leven van onschuldige burgers zuur door ze ruim 2 uur in de file te laten staan.

Als ik die vent was die de laatste trein naar Sylt had gemist, zou ik de kosten van de overnachting plus schadevergoeding gaan verhalen. Desnoods via de rechter. Meeste Duitsers zijn toch rechtsbijstandverzekerd, dus dan al helemaal voor dergelijke onzin.
duikgek89 schreef: zo 29 apr 2018, 9:11 Ik had er begrip voor gehad als men met motoren "verdachte" voertuigen van de weg afgehaald had. Maar voor machtsvertoon op deze manier?
Inderdaad, dat zou opzich best prima geweest zijn en m.i. ook effectiever om criminelen aan banden te leggen dan een algemene controle die vrij snel via radio en digitale verkeersinformatie bekend wordt.
Palance schreef: zo 29 apr 2018, 8:27 Maar als er nooit gecontroleerd wordt is het ook niet goed, want dan krijg je weer die borrelpraat dat criminelen vrij spel hebben enzo.
Vlak voor of na een grensovergang zou ik er tot op zekere hoogte nog begrip voor hebben, maar midden in een land zo'n gigantische controle met monsterfile tot gevolg is absoluut onacceptabel. Heb wel eens gehad dat de A4 richting Polen vlak voor Görlitz 's nachts ook zo was afgesloten voor een politiecontrole. Behalve even afremmen hadden we geen enkele vertraging, aangezien we meteen konden doorrijden.

Vervelender vond ik ooit al eens een volledige snelwegafzetting voor een politiecontrole op de Oostenrijkse A2 tussen Klagenfurt en Graz. Daar was de vertraging iets van 15 - 30 min. Niet erg veel, maar alsnog zeer vervelend en dat zonder een grensovergang in de buurt. Vond ik ook al volledig onnodig. Het was zelfs een speciaal gebouwde politiecontroleplaats en geen normale parkeerplaats. Ook bij deze controle kon ik overigens meteen doorrijden.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Palance » zo 29 apr 2018, 13:40

SnarfFlevoland schreef: zo 29 apr 2018, 13:22 Absoluut onacceptabel. Kon door deze actie tenminste een terroraanslag, moord of inbraak voorkomen worden?! Ik vrees met grote vreze van niet. De professionele criminelen zullen wel binnendoor rijden, zodra bekend wordt dat ergens een snelweg afgesloten is door de politie.
Weet je zeker of er niets is voorkomen? Ik weet niet hoe ver de controle ging, maar als er auto’s worden opengemaakt en er zijn inbraakspullen of vuurwapens gevonden dan is er zeke wat voorkomen. Om maar te zwijgen van drugs, heel veel contant geld, illegalen, dronken bestuurders, e.d.

Lang niet elke terrorist of inbreker kun je overigens als professioneel beschouwen.

Vervelend voor de lange wachttijd,maar zoals gezegd: Er wordt constant gehamerd op pakkans van ‘de echte boeven’, maar de consequentie ven het verhogen van een pakkans is dus dit soort acties en de gevolgen ervan. Iemand die het hier niet mee eens is moet dan ook niet zeuren over agenten die boeven moeten vangen als die bv met een snelheidscontrole bezig zijn.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Hajo » zo 29 apr 2018, 13:45

^^ Eens. Zo'n grote politie actie zou erop kunnen wijzen dat men gerichte aanwijzingen had, in welk geval deze actie te billijken valt. Maar als het echt alleen maar om een routine controle ging, is het absurd. Er is al sprake van grote hinder en vertraging door de talloze Baustellen, om dan ook nog zo'n grote actie op touw te zetten, en ook nog eens midden in de mei vakantie... :nuts:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » zo 29 apr 2018, 13:51

Palance schreef: zo 29 apr 2018, 13:40 Vervelend voor de lange wachttijd,maar zoals gezegd: Er wordt constant gehamerd op pakkans van ‘de echte boeven’, maar de consequentie ven het verhogen van een pakkans is dus dit soort acties en de gevolgen ervan. Iemand die het hier niet mee eens is moet dan ook niet zeuren over agenten die boeven moeten vangen als die bv met een snelheidscontrole bezig zijn.
Boeven vangen kan ook op heel veel andere manieren. Een snelweg volledig afsluiten is bij zoveel verkeer de verkeerde manier. Zoals aangegeven kan je veel beter verdachte voertuigen er tussenuit pikken. Doet de Nederlandse marechaussee en douane ook bij grensovergangen. Is effectief en leidt niet tot enorme files.
Palance schreef: zo 29 apr 2018, 13:40 Weet je zeker of er niets is voorkomen?
Zeker weten doen we niks, maar waarschijnlijk is dat zo'n afsluiting weinig nut is t.o.v. een alternatieve controle, zoals bovenstaand voorgesteld. En dan nog: Als je ieder voertuig onder het oog van de politieagent wilt laten komen, dan moet je bijv. drie rijstroken inrichten waar je mensen kunt uitsorteren. Al het verkeer via een parkeerplaats leiden en dan langzaam uitsorteren is vragen om problemen. Ik vind het verdedigen van dit soort acties echt absurd, tenzij er wel een hele grote aanleiding moet zijn dat zich een gevaarlijke terrorist op de snelweg bevond.
Hajo schreef: zo 29 apr 2018, 13:45en ook nog eens midden in de mei vakantie...
In Duitsland bestaat er geen meivakantie, maar het is inderdaad een lang weekend, aangezien de meesten t/m dinsdag vrij nemen en de scholen op 30 april ook grotendeels dicht zijn.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door duikgek89 » zo 29 apr 2018, 16:37

Palance schreef: zo 29 apr 2018, 13:40
SnarfFlevoland schreef: zo 29 apr 2018, 13:22 Absoluut onacceptabel. Kon door deze actie tenminste een terroraanslag, moord of inbraak voorkomen worden?! Ik vrees met grote vreze van niet. De professionele criminelen zullen wel binnendoor rijden, zodra bekend wordt dat ergens een snelweg afgesloten is door de politie.
Weet je zeker of er niets is voorkomen? Ik weet niet hoe ver de controle ging, maar als er auto’s worden opengemaakt en er zijn inbraakspullen of vuurwapens gevonden dan is er zeke wat voorkomen. Om maar te zwijgen van drugs, heel veel contant geld, illegalen, dronken bestuurders, e.d.
Ik weet twee dingen vrijwel zeker. Ten eerste dat de wet is overtreden door de overheid met illegale doorzoekingen. Ten tweede dat dit binnen korte tijd bekend was en de criminelen vast en zeker de snelweg verlaten hadden...

SnarfFlevoland schreef: zo 29 apr 2018, 13:51. Ik vind het verdedigen van dit soort acties echt absurd, tenzij er wel een hele grote aanleiding moet zijn dat zich een gevaarlijke terrorist op de snelweg bevond.
Als je concrete aanwijzigingen hebt, kun je ook zeer specifiek de juiste verdachten aanpakken. Desnoods veroorzaak je daarvoor een korte file met een paar minuten vertraging. Maar niet dit.

Plaats reactie