Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door mhkamp » ma 29 apr 2019, 19:56

Die bij de Wesertunnel heb ik zien staan. En voor die betonnen bak geen rimob of zo, dus dat is behoorlijk hard gegaan. Wat ik begrepen heb is dat de chauffeur er met lichte verwondingen er af is gekomen.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8625
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Hajo » di 07 mei 2019, 18:01

De NOS meldt:

Duitse politie betrapt snelheidsduif - https://nos.nl/l/2283612

Dus 12 kmh te snel in een 30 zone in Duitsland kost je een boete van € 25. In Nederland kost dezelfde overtreding € 146 + € 9 adm kosten = € 155. :roll:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » do 09 mei 2019, 11:32

Hajo schreef: di 07 mei 2019, 18:01 us 12 kmh te snel in een 30 zone in Duitsland kost je een boete van € 25. In Nederland kost dezelfde overtreding € 146 + € 9 adm kosten = € 155.
In Duitsland worden daarom zulke bedragen ook geen "boete" genoemd, maar een "vermaning" (Verwarnung). ;) Is wettelijk ook net wat anders als een echte "boete" (Bußgeld), want daarop zitten in Duitsland ook administratiekosten en eventuele strafpunten.

Maar inderdaad, het is een belachelijk verschil. En zo zijn er veel overtredingen die in Duitsland veel goedkoper zijn dan in Nederland of andere landen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Peter » do 09 mei 2019, 13:34

Aan de andere kant krijgt er in Nederland vrijwel niemand een boete voor te snel rijden in een 30 km/h zone, en zo wel dan vrijwel altijd nabij scholen en rond aanvang of eind van de lessen. De straat voldoet ofwel niet aan de inrichtingsvoorwaarden en als hij het wel doet is 45 km/h rijden met een auto best lastig en valt er niet veel te halen met controle.

Maar inderdaad: Nederland is koploper boetebedragen voor de meeste verkeersovertredingen (met een auto). Duitsland aan de andere kant zit wel erg laag voor de rijkere landen. Te laag vermoedelijk om effectief te zijn (zolang er geen Flensburg punten bijkomen).
In India was dat nog erger. Verkeerd parkeren kost je 100 roepie (1.30 Euro) en door rood licht iets van 400 roepie (5 euro), oftewel het equivalent van 1 of 4 liter brandstof in India. Niemand in bezit van auto of vrachtwagen was bang voor een boete en deed dus maar wat.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door mhkamp » wo 15 mei 2019, 0:57

Ik begin nu werkelijk kotsmisselijk te worden van de Duitsers.

Moest naar Hamburg om LNG te tanken, misschien dat ik daar later meer over schrijf, dus via de BAB1 bij Bremen langs. LKW Stau vanaf Bremen/Brinkum. De brug over de Ochtum wordt gerenoveerd, dat is een 4-0 systeem en na wat stop & go, heb het inhaalverbod genegeerd en er links aan voorbij gegaan tot aan Bremen-Hemelingen alwaar weer filevorming begon te ontstaan. Wat blijkt, hebben die sukkels net voor Bremer Kreuz de 1e en 2e rijstrook afgesloten om wat gele markering aan te brengen :facepalm: :nuts: Afbeelding :shoot:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6216
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » wo 15 mei 2019, 15:53

^^
Kan me je frustratie goed voorstellen. Op die manier kunnen ze ook doodleuk op drukke tijden wat groen bijknippen en daarvoor rijstroken afsluiten, met flinke files tot gevolg. En tijdelijke (gele) belijningen aanleggen, tja... dat is ook heel ingewikkeld werk, wat ook zeker niet 's nachts gedaan kan worden.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Wouter N14 » wo 22 mei 2019, 17:44

Duitse politie schaalt op in maatregelen bij kijkersfiles :o
De Beierse politie heeft nu geprobeerd om dit ongewenste gedrag van toeschouwers tegen te gaan met een nieuwe methode. Een politieagent heeft bij een ongeval op de A6 bij Roth ramptoeristen gevorderd uit hun auto te stappen, zodat ze het dodelijke slachtoffer konden zien.
Korte tijd later gaf de snelwegpolitie een andere ramptoerist dezelfde toespraak. “Kijk naar hem! (...) Wil je hem niet zien? Waarom heb je dan foto’s genomen? Schaam je.” De twee getoonde mannen reageren schaapachtig, maar volgens de politie snappen ze alleen zó hoe dom hun gedrag is.
ad.nl, 22-5-2019
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
NWH
verkeersader
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 21:51

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door NWH » wo 22 mei 2019, 18:58

^^
Ik heb een filmpje, zie hieronder, gezien van de maatregelen bij dat ongeluk op de A6. Erg confronterend maar wel effectief, chauffeurs die al rijdende foto's / video's maakten boden snel hun excuses aan en wilden niet even "gedag" zeggen aan de slachtoffers.

https://www.dumpert.nl/mediabase/768684 ... lizei.html
- De shortlist..? Die wordt alleen maar langer -

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Palance » wo 22 mei 2019, 19:04

Die chauffeurs die daar geen behoefte aan hebben zijn watjes. Laf gedrag om te willen scoren met likes, maar als het te vervelend wordt wel aftaaien. :down:

Het zal weer niet mogen van privacyregels, maar zo’n chauffeur dwingen om verantwoording af te leggen op camera en dat op de social media te zetten zou nog beter zijn. Hebben ze toch hun zin met likes, alleen vast niet hoe ze het zelf hadden gewild.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
NWH
verkeersader
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 21:51

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door NWH » wo 22 mei 2019, 20:17

Ik snap sowieso niet wie je blij maakt met je verhaal en foto's van een heftig ongeluk. Daar zit toch niemand op te wachten denk ik dan...
Maar schijnbaar is er een hele groep mensen die geïnteresseerd is in andermans leed en doet men alles voor de "likes" en virtuele aandacht :wall:
- De shortlist..? Die wordt alleen maar langer -

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5357
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Km357 » wo 22 mei 2019, 20:20

Clickbait titels, apps waar niemand om vraagt, aansturen van een noodzaak die er niet is, verslaafd aan smartphone en dan de hele "like me" cultuur erbij en je krijgt zulke zaken ja.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » za 25 mei 2019, 16:52

Vanwege scheuren in het wegdek moest de A1 tussen Bremen en Osnabrück vandaag dicht voor noodreparaties. Het ongelukkige is dat de afrit naar de beste omleidingsroute (B69) ook dicht is. Dus al het verkeer gaat er via secundaire wegen langs, dat kost meer dan 2 uur om er doorheen te komen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sondermaut
stadsweg
Berichten: 394
Lid geworden op: di 09 okt 2018, 20:01
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Sondermaut » do 06 jun 2019, 12:58

Het satirische programma extra 3 heeft bijzondere schades vastgesteld aan de Noord-Duitse Autobahnen. Het betreft kleine gaten in het asfalt van de A21. De betrokken ambtenaren weten niet waar ze vandaan komen, al heeft extra 3 wel wat suggesties voor oorzaken :mrgreen: :

https://www.youtube.com/watch?v=hLbUqjGQydc

Egbert
expressweg
Berichten: 2719
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Egbert » vr 07 jun 2019, 10:03

Nieuwe Autobahn alleen voor baustelles
Für Autofahrer soll die A1000 niemals freigegeben werden. Sie dient ausschließlich Baufirmen, die dort nach Belieben Fahrspuren sperren und ihre Baufahrzeuge parken dürfen.
Duitse variant van de speld

Gebruikersavatar
NWH
verkeersader
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 21:51

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door NWH » vr 07 jun 2019, 10:10

^^ :rofl2:
- De shortlist..? Die wordt alleen maar langer -

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Kaaiman » vr 07 jun 2019, 11:43

Vooral dat 'om gewoon even 2 uur pauze te kunnen nemen'. :rofl2:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » vr 07 jun 2019, 19:40

De huidige Baustellen in Duitsland volgens BAST. Opvallend weinig in Baden-Württemberg, maar de rest is wel drama zoals vanouds.

Afbeelding
Germany Baustelle by European Roads, on Flickr

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Basjuh1981 » za 08 jun 2019, 11:57

Hebben ze het in BW beter op orde dan in de overige Bondsstaten?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » za 08 jun 2019, 12:04

De BAST kaart heeft kennelijk ook niet alle wegwerkzaamheden. In Baden-Württemberg zijn er blijkbaar meer dan er op de kaart staan: https://baustellen.strassen.baden-wuert ... _internet/

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10937
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Willem » za 08 jun 2019, 21:11

Wanneer houdt dit eens op?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Palance » za 08 jun 2019, 21:23

Als het plan Bakker-Schut alsnog wordt uitgevoerd :duck:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Snelwegenkenner » za 08 jun 2019, 22:59

^^ Haha, Bakker Schut plan C? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8625
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Hajo » zo 09 jun 2019, 0:36

^^ Behalve de Duivelsberg zijn er in 1963 meer gebieden niet aan Duitsland teruggegeven. En er zijn ook gebieden geruild. In totaal heeft Nederland 11 km2 voormalig Duits gebied geannexeerd. Ik heb ergens een Amerikaans document waarin die exacte gebieden staan beschreven, inclusief nummers van de betreffende grenspalen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » zo 09 jun 2019, 15:54

Ik ben net naar Kempten gereden. De hoeveelheid snelheidsbeperkingen tot 100 of minder is wel extreem. Op sommige trajecten om de 10 kilometer en er lijken nauwelijks trajecten langer dan 20 km zonder baustelle, brückenschäden of andere hindernissen te zijn. Daarentegen heb ik geen baustellen gezien waar het hele stuk op 60 begrensd is. Maar ik heb vooral 2x3 trajecten gereden, daar doen ze dat minder snel. Viel me ook op dat er zelfs op zondag nauwelijks trajecten zijn waar je langere stukken 150+ kan rijden, ook niet op 2x3. Gewoon te druk.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Pino » zo 09 jun 2019, 20:37

Zelden op een zondagochtend zoveel files gezien als vandaag in Duitsland op weg naar het zuiden. Pinkstervakantie zijn een groot ding daar, in veel deelstaten ook een volle week. Gisteren was zwarte zaterdag-achtig (rijdend over de Brenner-Fernpass-route naar het noorden bedacht ik me dat de Gotthard zo slecht niet was), dus veel mensen zullen hun vertrek met een dag hebben uitgesteld. Baustelles was inderdaad weer ouderwets, al was de route Sinsheim-Köln (via A6-A67-A3) volgens mij vrij van werkzaamheden die werkelijke hinder veroorzaakten.

Cruisecontrol op redelijke stukken op 145 km/h kunnen houden.

En o ja, die Baustelle bij Dinkelsbühl op de A7 veroorzaakte deze hele dag in beide richtingen vertraging. Dat lijkt me er eentje om te mijden deze zomer.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3334
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door sven_engelen » zo 09 jun 2019, 22:49

Hmm ik was net even naar Wuppertal en Keulen en ik heb er niks van gemerkt. De A42 was opvallend rustig alleen op de A3 en A57 was het redelijk druk.

Wel haalde ik iemand op de A3 in en toen ik naar rechts keek had ie een bak bami op zijn schoot en zat ie daar een hap van te nemen :hahaHAHA:
Svenlo

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6127
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door mhkamp » ma 10 jun 2019, 16:49

Vandaag de BAB48 in beide richtingen bereden. De baustelle bij Koblenz is zeker richting BAB3 een misselijke. Toen ik er kwam begon het op te stropen en bij de retourrit stond er al 2 kilometer.

Verder geen bijzonderheden onderweg en heb, op Koblenz na, geen oponthoud gehad.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door boe! » ma 10 jun 2019, 18:12

mhkamp schreef: ma 10 jun 2019, 16:49 Toen ik er kwam begon het op te stropen en bij de retourrit stond er al 2 kilometer.
Ik heb er toevallig vandaag naar gekeken omdat mijn ouders deze route willen nemen op weg naar het vakantieadres. TomTom gaf op dat moment 6 km file.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8625
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Hajo » di 11 jun 2019, 12:30

Gisteren een rondje gereden waarbij ik bij Emmen de grens over ging, de B402. Precies op de grens een bord :J16: met onderbord "2 km". Welkom in Duitsland. :roll:

De linker rijstrook was om onduidelijke reden afgezet. Pas bij de aansluiting met de A31stonden enkele bouwmachines. Men was daar de boel aan het asfalteren. Maar waarom dan op dat hele stuk de linker rijstrook dicht was... :dontknow:

Er was niemand aan het werk, nu is dat ook niet verwonderlijk, het was gisteren immers Tweede Pinksterdag.

Nu moet er ook in Duitsland wel eens aan de weg worden gewerkt, maar dit was wel weer frappant te noemen. :ongeduldig:

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door boe! » di 11 jun 2019, 18:39

Hajo schreef: di 11 jun 2019, 12:30 Gisteren een rondje gereden waarbij ik bij Emmen de grens over ging, de B402. Precies op de grens een bord :J16: met onderbord "2 km". Welkom in Duitsland. :roll:
Dat is nog vrij laat. Toen er werkzaamheden waren aan het viaduct bij Emmerich, stonden de eerste borden al aan de Nederlandse kant van de grens (4 km). ;)

Plaats reactie