Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » do 27 aug 2020, 14:19

Op de A1 ten westen van Bremen is een tankwagen verongelukt. Het ongeval gebeurde rond 3 uur vannacht, de A1 is zeker tot 19 uur afgesloten. Dit gebeurde net ten westen van het Dreieck Stuhr, wat een geluk bij een ongeluk is want doorgaand verkeer kan relatief makkelijk omgeleid worden via de A28-A29 of B213.

Afbeelding

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » do 27 aug 2020, 15:10

^^ Als er tussen Dreieck Alhorner Heide en Dreieck Stuhr een ongeval gebeurd word er meestal via de BAB28 en BAB29 verwezen. Ik denk dat de B213 meer voor lokaal verkeer is.

Ik blijf me verbazen over wegwerkzaamheden in Duitsland. Net na Kreuz Frankenthal richting Koblenz een stukje van pakweg 100 meter afgezet voor het plaatsen van een geleiderail. Gevolg : 4km file en een LKWstau van 5 km. Straks kom ik daar ook weer langs.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » do 03 sep 2020, 12:58

dWiSta's tonen de corona boodschap nu ook zo:

Afbeelding

Zo komt ook voor:

Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » di 08 sep 2020, 1:11

Afgelopen zondagochtend vroeg rond 05:00 uur is op de A57 bij Sonsbeck, halverwege Kamp-Lintfort <-> Goch een wagen gecrasht in de Baustelle. Vervolgens vatte het voertuig vlam. Daarbij vielen 2 dodelijke slachtoffers te betreuren.

Afbeelding

https://rp-online.de/nrw/staedte/xanten ... d-53173293

De Duitse politie heeft inmiddels laten weten dat het 2 inwoners van de provincie Gelderland betreft.

PeterSchoeber
stadsweg

Bericht door PeterSchoeber » di 08 sep 2020, 16:47

^^ Blijkens een artikel in "De Gelderlander" https://www.gelderlander.nl/duitsland/j ... ~ae57fe0f/ gaat het om twee jongemannen uit Gelderland. Details worden nog niet gegeven.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » di 08 sep 2020, 22:23

^^ Woonplaats Tiel.

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » do 10 sep 2020, 12:28

Nieuwe campagneborden in pop-art stijl:

Afbeelding

Egbert
autoweg

Bericht door Egbert » do 10 sep 2020, 13:29

Beter te begrijpen dan onze Mono-campagne. :roll:

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 11 sep 2020, 23:12

Weer een knetter ongeval, op de A44 bij Bad Wünnenberg werd een busje met aanhanger tussen twee vrachtwagens verpletterd. Er vielen vier doden.

Bei einem Horrorunfall auf der Autobahn 44 sind am Freitagmittag vier Menschen ums Leben gekommen. Der Unfall ereignete sich gegen 12.50 Uhr in Höhe des Bad Wünnenberger Stadtteils Helmern auf der Richtungsfahrbahn Dortmund Ende eines Staus nach einem kleineren Unfall auf der Talbrücke „Apfelbaumgrund". Ein mit fünf Personen besetzter rumänischer Kleinbus vom Typ Opel Vivaro wurde dabei am Stauende zwischen zwei Sattelzügen zerquetscht. Erst nachdem die Fahrzeuge auseinandergezogen waren, entdeckten die Retter, dass der Kleinbus einen Tandemanhänger mitgeführt hatte, der komplett unter dem auffahrenden rumänischen Sattelzug verschwunden war.

https://www.lz.de/owl/22860034_Lkw-faeh ... -A-44.html

Durashift
verkeersader

Bericht door Durashift » vr 18 sep 2020, 21:48

De A40 tussen Duisburg en Mülheim is voor de komende 2 weken afgesloten nadat een tankwagen uitgebrand is op een stukje van die weg dat tussen 2 spoorviaducten ligt.

Een stuk spoorviaduct schijnt gesloopt te moeten worden door de brandschade.

Chauffeur van de tankwagen reed in beschonken toestand. :facepalm:

https://www.ruhr24.de/ruhrgebiet/a40-br ... 03560.html

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 18 sep 2020, 22:00

Vanwege de grote impact is dat incident in het A40 topic verder uitgediept: viewtopic.php?p=1113356#p1113356

Chris
Moderator

Bericht door Chris » zo 20 sep 2020, 10:55

De A7 door Hamburg is vandaag in beide richtingen dicht vanwege werkzaamheden. Maar de beste doorsteek van de A7 naar de A21/A1 is ook dicht (de B205). Vanaf het noorden is dat de meest logische omleidingsroute. Andere omleidingsroutes gaan door bebouwde kommen. Je kan ook nog via Kiel maar dat is alleen interessant als je minstens vanaf Rendsburg over de A7 komt. De A1 loopt aardig vast, maar afgaande op Google Maps gaat het meeste verkeer door de stad Hamburg. De hoeveelheid gridlock valt eigenlijk nog wat mee.

Afbeelding

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » zo 20 sep 2020, 11:29

Chris schreef:
zo 20 sep 2020, 10:55
De hoeveelheid gridlock valt eigenlijk nog wat mee.
Het is dan ook pas 11:30, wat niet is kan nog komen ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

T-hijs
stadsweg

Bericht door T-hijs » zo 20 sep 2020, 11:51

Een vriendin van mij is gisteren vanuit Zweden teruggereden via Jutland. Ook toen was die afsluiting er al. Ze zijn door Hamburg heen gereden, maar ook toen was er op die omleidingsroute zelf weinig vertraging. Best bijzonder, ook vandaag, want zelfs als de Elbtunnel open is staat er best vaak file. Nu was hij dus dicht en kun je op de omleidingsroute heel aardig doorrijden...
Momenteel vooral aan te treffen in en rond Beesd

marcel
expressweg

Bericht door marcel » zo 20 sep 2020, 20:45

Vrijdag op weg naar Borken (Hessen), deed ik over de eerste 400 km na Basel zo'n 6 uur. Bij de verkeersinformatie werd gezegd 'Es ist unglaublich viel los'. Ik stond niet al te vaak echt stil maar veelal reed het verkeer 30-50. Een keer heb ik via Bundesstrassen een file ontweken maar dat had waarschijnlijk weinig zin omdat het daar ook erg druk was.

Ik begrijp nu wel waarom het verkeer niet van de B3 naar de A49 in Neuental geleid wordt. Ik ben vrijdagavond zo gereden, maar het gaat grotendeels door plaatsen heen waar je ten dele maar 30 mag en het wegdek is heel slecht. Toen ik bij Borken van de A49 afging kwamen de vrachtwagens waar ik op de B3 achter zat net aanrijden en moest ik die voorrang geven plus de ca 10-15 auto's die erachter reden. Ondanks dat ze maar 60 reden waren ze dus toch net zo snel als ik via de A49.

Ik wilde vandaag eigenlijk via Alsfeld terug maar de A5 was afgesloten. Daarom wilde ik de B454 naar Kirchhain nemen maar zaterdag zag ik dat die ook afgesloten is, dus heb ik maar gewoon weer de B3 genomen.

Egbert
autoweg

Bericht door Egbert » ma 21 sep 2020, 7:56

Gisteren vanuit de terugreis van de Harz ook het een en ander meegemaakt. In de Harz zijn weer wat wegen afgesloten waardoor ik al heel wat vertraging had. L515 van Langelsheim naar Lautenthal was dicht dus via Wolfhagen gereden met het plan de L516 naar Seesen te doen. In de afdaling stond het daar opeens stil met een lange file en de kop van de file voorbij een bocht, maar toen de eerste motorrijders weer terugkwamen ook maar omgedraaid. Dan maar via Wildemann en Bad Grund, was de B242 richting Bad Grund ook dicht, dus via Clausthal-Zellerfeld moeten rijden met een navigatie die me dan per se weer terug naar Seesen wilde sturen (plan was Kassel en A44). A7 natuurlijk ook druk en regelmatig omleidingen voorgesteld gekregen, maar toch doorgereden, de werkzaamheden bij Kassel reden gewoon met 60-80 door, alleen als je de A44 op ging was het aanschuiven. Zou fijn geweest zijn om daar via de A49 te rijden, maar die afslag was dicht vanwege de werkzaamheden.

Later bij Diemelstadt opeens een grote rookwolk in de verte, iedereen op de rem, ik kon nog net bij Diemelstadt eraf en bij de volgend oprit Marsberg reed het weer. Ook verderop richting Dortmund steeds waarschuwingen van file, maar de enige van betekenis was bij Kruez Wunneberg waar blijkbaar iedereen naar Paderborn wil en al op de vluchtstrook stond aan te schuiven. Helaas wel 5 km rückstau.
In het Ruhrgebiet was dan weer niks los, maar het was onderhand ook alweer na 20:00 uur.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 22 sep 2020, 11:20

Weer een verpletterend ongeval op de A44, dit keer tussen Werl en Unna, waar een vrachtwagen met volle vaart op een file is ingereden en een kleine transporter tegen een andere vrachtwagen heeft verpletterd.

https://www.sauerlandkurier.de/nordrhei ... 06313.html

Afbeelding

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » di 22 sep 2020, 12:27

Zit... Zit daar nog een voertuig tussen? :nahzeg:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » di 22 sep 2020, 12:29

^^ Nee.
Durch die ungeheure Wucht des Aufpralls wurde der Sprinter auf die linke Fahrbahn katapultiert.
Het is in ieder geval ook feest op de A445/B63.

Afbeelding

^Meer dan 10 kilometer file richting Hamm, meer dan een uur vertraging.

Egbert
autoweg

Bericht door Egbert » di 22 sep 2020, 13:06

Tja, want op de parallel an de A44 liggende B1 is het ook aanschuiven dus de helft zal wel denken "naar de A2 toe". Zo te zien is de A44 tot de A1 gestremd, dus dan moet je ook nog door/langs Unna met gelijkvloerse kruisingen.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » di 22 sep 2020, 15:29

Bij meer dan 20 minuten vertraging kan doorgaand verkeer vanaf Kreuz Bad Wünnenberg/Haaren al beter via Bielefeld omrijden. Over de A33 en A2 is maar zo'n 35 km om tot aan Kamener Kreuz.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » di 22 sep 2020, 15:54

Als op de A44 tussen Werl en Unna file staat dan is zowel de parallele B1 als ook de B63 naar Hamm altijd vol, zelfs zonder "Vollsperrung". Zeker op het stuk B63 tussen Hilbeck en de A2 bij Rhynern ben je dan makkelijk 30 minuten extra kwijt, bij dergelijke ongevallen als deze sta je er met file op de A445 ruim een uur vast. Dan is de parallele B1 bijna nog een beter idee... :roll:

Ook zie je het nu vast staan op de B7 tussen Menden en Hemer. Opzich logisch, want aardig wat verkeer richting zuidwesten neemt dan de B63 langs Wickede en Menden naar de A46 bij Iserlohn. Echter ook geen serieuze tijdswinst, want als het op de B7 bij Menden en Hemer vast staat, ben je daar ook makkelijk 30 minuten extra kwijt en de B63-B7 route rijdt sowieso al erg stoperig.

Voor locals is het redelijk makkelijk de files op de A44 te omzeilen, aangezien ten zuiden van de A44 genoeg parallele boeren weggetjes lopen. Daar staat natuurlijk nooit file, zelfs bij een Vollsperrung rijdt er bijna niemand. Helaas is het door de afsluiting van Unna-Ost door de wegwerkzaamheden wel lastig om dan weer terug de A44 op te komen, waardoor je alsnog op een bepaalde manier Unna moet passeren. De oprit van de A1 bij Schwerte richting Köln is ook al afgesloten, zodat binnendoor naar Schwerte ook geen zin heeft.

Voor de oplettende rijders vanuit Kassel rest eigenlijk alleen de A33 en A2 als serieus alternatief, wat Coen Tunnel al schreef. Zelfs op de goed uitgebouwde B475 staat het voor de oprit Hamm-Uentrop vast, wat dan ook niet opschiet.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"