[FOTO] Tripje naar Sauerland.

Moderator: Moderatoren

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

[FOTO] Tripje naar Sauerland.

Bericht door Snelwegenkenner » di 01 mei 2012, 17:28

Hoi,

Ik ben afgelopen drie dagen naar Sauerland geweest en ik heb ook een aantal foto's gemaakt van de trip.

Afbeelding
Echt wijds landschap aan een parkeerplaats aan de A57 ten noorden van Keulen.

Afbeelding
Bord aan diezelfde parkeerplaats. Het was lekker rustig toen vroeg in de zondagochtend.

Afbeelding
De Duitse A4 E40 ten oosten van Keulen. Is een mooie snelweg om over heen te rijden.

Afbeelding
De B55 ten oosten van Olpe. Hier proef ik het echte Sauerland aan de Bundesstrasse. 8-)

Afbeelding
Foto aan diezelfde weg.

Afbeelding
De Biggesee. 8-) Prachtig meer bij Olpe.

De terugweg:
Afbeelding
Vorkbord op de A45 bij Olpe.

Afbeelding
Ditmaal de A4 E40 richting west naar Keulen.

Afbeelding
De B55a door Keulen met de Dom op de achtergrond. Die weg door de stad viel op dinsdagmiddag reuze mee. Geen rijen met auto's wat je in NL wel eens ziet.
Op de A57 ten noorden van Keulen vanaf KP Keulen Noord staat al Nijmegen aangegeven op de nieuwere borden.

Afbeelding
De A52 ten westen van Dusseldorf door vrij verstedelijkt platteland. Bij M.Gladbach is het echt frappant hoe weinig verkeer er rijdt voor een stad van meer inwoners dan Eindhoven. De wegen zijn daar ook allemaal 2*2 als ik het goed heb.

Afbeelding
Er liggen flink wat plaatsen en bedrijventerreinen langs deze route naar Venlo, zoals Viersen, Nettetal, Kaldenkirchen, etc. :) Je bent zo bij Venlo.

Afbeelding
De nieuwe A61 bij Kaldenkirchen. 8-) Echt een verademing in vergelijking met de oude situatie.

Afbeelding
De A67 ten westen van Venlo.

Afbeelding
De prachtige ring van Eindhoven.

Willem
2x3 autosnelweg

Re: [FOTO] Tripje naar Sauerland.

Bericht door Willem » di 01 mei 2012, 17:58

Snelwegenkenner schreef: Bij M.Gladbach is het echt frappant hoe weinig verkeer er rijdt voor een stad van meer inwoners dan Eindhoven.
Het zijn in feite twee steden, Mönchengladbach en Rheydt, die in de jaren '70 tot een grote stad zijn samengevoegd. De oppervlakte van die stad is echter vele malen groter dan Eindhoven, waardoor het verkeer zich ook meer spreidt. Bovendien was je er op 1 mei (geldt ook voor je passage van Keulen) en dat is in Duitsland een feestdag (dag van de Arbeid). Op een werkdag is het er wel wat drukker.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » di 01 mei 2012, 18:05

Snelwegenkenner schreef:De A52 ten westen van Dusseldorf door vrij verstedelijkt platteland. Bij M.Gladbach is het echt frappant hoe weinig verkeer er rijdt voor een stad van meer inwoners dan Eindhoven. De wegen zijn daar ook allemaal 2*2 als ik het goed heb.
Probeer het maandagochtend om half 8 nog eens zou ik zeggen...
Warm of koud is een kwestie van referentie.

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bericht door Snelwegenkenner » di 01 mei 2012, 18:11

^^ Ja, dit was meer een ervaring op deze enkele keer. Ik kom er ook niet dagelijks om te weten hoe druk de spits er is. :)

nederland24
2x2 autosnelweg

Bericht door nederland24 » di 01 mei 2012, 18:26

Welke routes heb je precies gereden op de heen- en terugweg?

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bericht door Snelwegenkenner » di 01 mei 2012, 18:32

Deze route:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Heen en terug precies dezelfde route. Met dank aan Snarfflevoland voor de route. :computypen:

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » di 01 mei 2012, 20:45

Mooie foto's :) Het Sauerland leent zich uitstekend voor een roadtripje...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » di 01 mei 2012, 20:46

Leuke foto's Snelwegenkenner! :top:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » di 01 mei 2012, 22:53

Bedankt voor de foto's! :blauweduim: Hoe lang heb je ongeveer over het ritje gedaan?
Zo te zien en te horen heb je het wel naar je zin gehad. En het Sauerland is inderdaad 'gewoon' mooi.
Geen wonder natuurlijk dat ik daar graag woon. :dyn_hyp:

Ik was vandaag ook nog een rondritje aan het maken in het Sauerland. Ik heb de 'verborgen' dorpjes bezocht. Er zijn toch nog wel echt enkele dorpen die uitsluitend door een smal asfalt weggetje te bereiken zijn, waar je tegenverkeer amper kan passeren. Soms moet je gewoon even achteruit rijden om een plekje te vinden waar je elkaar kan passeren. Dat doet me erg denken aan de Zwitserse Bergpoststrassen. Unieke belevenis. Zo ontdek ik ook nog weer eens wat nieuws in het Sauerland, ook al was het slechts 20 minuten van huis uit rijden.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bericht door Snelwegenkenner » di 01 mei 2012, 22:58

Bedankt. Ik heb er ongeveer wel ruim 4 uur over gedaan met pauzes. Met name het stuk Bundesstrasse koste wel wat tijd.

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » wo 02 mei 2012, 17:50

Mooie fotoserie!

De Biggesee is inderdaad een mooi meer ook voor een dagtocht. Je kan er ook mooie wandelingen maken. Het mooiste deel is bij Sondern. Aan beide kanten van het station heb je daar ook een tunnel.
De autogordel: een band voor het leven.