[D][FOTO] Diversen Duitsland

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Timmelsjoch
dorpsstraat
Berichten: 133
Lid geworden op: za 09 mar 2013, 16:28
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Timmelsjoch » vr 19 feb 2016, 23:20

Apart dat er geen wegnummers op het bord staan, maar alleen lege vakjes. Zouden ze toen met een omnummering bezig zijn geweest? Of dient het ergens anders voor?
Wegenvideo's uit Europa, op mijn Youtubekanaal 'Out-of-Holland' - Abonneer om niets meer te moeten missen!
https://www.youtube.com/channel/UCPyIUn ... loQgvhTVxA
--> Vanaf nu in 1080p50 ;-)

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Willem » za 20 feb 2016, 11:57

De borden zijn geplaatst in de tijd dat de A - nummering werd ingevoerd. Daarom is al wel rekening gehouden met een wegnummering, maar zijn de vakjes zelf nog leeg gelaten.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Chris » za 20 feb 2016, 12:08

Afbeelding
Tjonge, wat een slecht vormgegeven knooppunt. Geen vluchtstrook en een taper die eigenlijk een rechtsaffer is. Op Street View is te zien dat dit inmiddels is aangepast, alhoewel je de oude markering in 2008 nog kon zien. Er is nu geen taper meer, en de rechterrijstrook is nu een vluchtstrook, waarbij de linkerrijstrook verbreed is. Op Street View is ook te zien dat de jungle al over de kantmarkering is gegroeid van de linkerrijstrook.

Ik verbaas me toch altijd wel over de ontwerpeisen van Duitse knooppunten en aansluiting en het gebrek aan fatsoenlijk groenbeheer. Zelfs in 1990 zou zo'n wegindeling al behoorlijk verouderd zijn.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door RSK » ma 22 feb 2016, 18:07

^^ Het doet mij (los van de iets kortere uitvoegstroken) anders erg denken aan een niet nader te noemen knooppunt in Nederland. Best handig hoor, zo'n dubbele afrit. Je kunt er zeker bij meerdere stroken rechtdoor vaak alvast op anticiperen dat verkeer dat rechts zit, de afrit neemt. Dan kun je daar dus op wachten en ze via de tweede strook inhalen. Niks mis mee, als je het mij vraagt.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door marcel » zo 14 aug 2016, 20:40

In Kleve: voor vrachtverkeer is het Nijmegen, voor anderen Nimwegen
Afbeelding

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door GuteFahrt » vr 30 dec 2016, 11:27

B28 / (B10) Ulm - Neu-Ulm

Hierbij wat foto's van de B28 in en om Ulm: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 8388662096

De stadssnelweg opgekomen t.h.v. kruising Bismarckring/Zinglerstraße. Tot aan het Autobahndreieck Neu-Ulm, waar de wegen der B28 en B30 scheiden:

Afbeelding

1.Wachten voor de VRI, op de achtergrond het Hans-und Sophie Scholl Gymnasium te Ulm
Afbeelding

2.Een oudje op de kruising
Afbeelding

3.Besliswegwijzer aldaar. De B28 staat er niet op
Afbeelding

4.AS Neu-Ulm. We zijn inmiddels op de B28, en ook op de B10 die een klein stukje meelift (of andersom)
Afbeelding

5.Es wird blau... We zijn dan ook aan de oever van de schöne blaue Donau. Op nadering van (AB.Dr.) Neu-Ulm
Afbeelding

6.Dubbele aankondiging (Dr.) Neu-Ulm
Afbeelding

7.Krap alignement
Afbeelding

8.Hier dan eindelijk de B28 op het bord. Op nadering van AS Neu-Ulm
Afbeelding

9.Uitsmijter. De B10 gaat eraf. In Neu-Ulm (Bayern) wonen zo'n 60.000 mensen. In Ulm (BaWü) het dubbele daarvan
Afbeelding

10.Hier wordt nog gewerkt/gebouwd. Wat precies, dat weet ik (nog) niet
Afbeelding

11.Vrijwel onmiddellijk na AS Neu-Ulm volgt het Dreieck met gelijk ook de besliswegwijzers
Afbeelding

12.Impressie Dr. Neu-Ulm. Qua configuratie een trompet
Afbeelding

13.De B28 volgt links zijn/haar weg richting A7 (Dreieck Hittistetten op Ulm <-> Memmingen)
Afbeelding

14.Hm bordje met 3 cijfers achter de komma
Afbeelding

15.Invoegen op de B30 terwijl we over de Iller rijden, een zijrivier van de Donau. Laatstgenoemde waterweg vormt in deze regio meest de grens tussen Baden-Würrttemberg en Bayern. Hier de Iller. Uiterst rechts nl. weer het welkomstbord van BaWü
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Vinny » vr 30 dec 2016, 16:28

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Wesso » vr 30 dec 2016, 17:31

Tja, De B28 bij Ulm-zuid wordt op de Wegenwiki omschreven als Autobahnähnliche Straße of Gelbe Autobahn, maar de blauwe bewegwijzering en :G1: maken het wel apart...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » vr 30 dec 2016, 17:41

^^ Het is tussen de afrit Neu-Ulm en de A7 een volwaardige Autobahn met overal borden :G1: blauwe wegwijzers, tussen :KP: Neu-Ulm (zie op het bord ook de naam Autobahndreieck) en :KP: Hittistetten staan ook blauwe afstandenborden zonder wegnummer.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door GuteFahrt » za 31 dec 2016, 10:10

Wat ik me zelf afvraag m.b.t. het bord op de laatste foto. Wat betekent dat precies? Wasserschutzgebiet oké, maar had heeft dat met tanktransport te maken?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door mhkamp » za 31 dec 2016, 13:13

^^ Ik ga er van uit dat het hetzelfde is als waterwingebied in Nederland. Wanneer er belastende producten in het milieu komt kan het de drinkwater aantasten.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » za 31 dec 2016, 13:19

^^ Ik denk dat het de Duitse equivalent is van de grondwaterbeschermingsgebieden die in Nederland met deze borden aangegeven:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Wesso » za 31 dec 2016, 16:19

GuteFahrt schreef:Wat ik me zelf afvraag m.b.t. het bord op de laatste foto. Wat betekent dat precies? Wasserschutzgebiet oké, maar wat heeft dat met tanktransport te maken?
Het antwoord staat hier. Transporteurs van stoffen die de waterkwaliteit kunnen aantasten moeten extra voorzichtig zijn.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door GuteFahrt » za 31 dec 2016, 16:32

OK. Dank. :)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door nickdh » do 16 feb 2017, 21:09

Ik zal ook eens een duit in het zakje doen- de BAB4 vanaf Kreuz Kerpen tot Kreuz Olpe-Süd.

Afbeelding

1. Kreuz Kerpen. Vreemd dat Mönchengladbach (A61) of Frankfurt er nog niet bij staan.

Afbeelding

2. Kreuz Köln-West. Frankfurt wordt nu aangegeven, net als het plaatsje Olpe welke nog 90 kilometer hiervandaan ligt.

Afbeelding

3. Een korte dubbelnummering, samen met de BAB3.

Afbeelding

4. Met een tweede TOTSO slaan we af om op de BAB4 te blijven.

Afbeelding

5. Uitzicht op Müllenholz na het verlaten van het Königsforst.

Afbeelding

6. Zoiets zou je nooit in Nederland kunnen zien.

Afbeelding

7. Idem

Afbeelding

8. Olpe is nog 37 km. Je zou hier makkelijk Frankfurt en/of Siegen toe kunnen voegen.

Afbeelding

9. Het laatste stukje eyecandy voordat de BAB4 weer een beboste omgeving induikt.

Afbeelding

10. Kreuz Olpe-Süd. Ik krijg Ten Esschen vibes van dit soort vorkborden.

Afbeelding
SPOILER: TOON

Extratje. Wie kan de fout ontdekken? ;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » do 16 feb 2017, 21:57

nickdh schreef:10. Kreuz Olpe-Süd. Ik krijg Ten Esschen vibes van dit soort vorkborden.
Meer :KP: Kunderberg toch?
Extratje. Wie kan de fout ontdekken? ;)

Afbeelding
Dit is niet meer de E40.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door nickdh » do 16 feb 2017, 22:13

Oops, Kunderberg inderdaad. :worship:

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Willem » di 19 sep 2017, 21:28

De Nederlandse A7 op een Duitse omleidingsroute bij Leer:

Afbeelding

Overigens was die omleiding nogal irriterend. Ik kwam uit Aurich en wilde bij Neermoor de A31 op. Pas bij de oprit stond het eerste bord dat de oprit wegens werkzaamheden dicht was en je een U-route moest volgen. De volgende afslagen waren tijdelijk ook dicht zodat je pas bij de Eemstunnel de A31 op kon. Vervolgens bleek de afslag bij Meppen richting de Nederlandse A37 ook dicht te zijn. Toen had ik het wel weer gehad met alle Baustelles.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door mhkamp » wo 20 sep 2017, 19:27

^^ Mocht je dat weer overkomen, kan je beter de Ausfahrt 10 (Leer-Nord [B70]) pakken, dan de B436 op, Emsbrücke over en dan volgen tot aan Bunde. Kan je zo weer de BAB31 op. In feite is dat ook de ADR route. En anders is BAB28 ausfarht 2 (Leer-Ost [B436]) ook een optie.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Vinny » do 21 sep 2017, 22:42

Misschien ligt het aan het licht, maar ik vind de bewegwijzering er zo wel betreurenswaardig uit zien. Groningen is in een welhaast onleesbaar lettertype geschreven, en de "gewone" wegwijzer ziet er erg versleten uit...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » vr 22 sep 2017, 11:52

Groningen staat gewoon in DIN1451 Engschrift en dat lijkt me voor zo'n tijdelijk bord meer dan voldoende, zeker als je een kruispunt nadert waar verkeer toch al moet afslaan en er een gigantische omleidingspijl naar links wijst, net als dat de reguliere bewegwijzering een duidelijk blauw vlak heeft dat verkeer naar de Autobahn naar links verwijst. Woordbeeld speelt ook mee en dit is duidelijk herkenbaar als Groningen en niet als een andere plaats. Het Nederlandse wegnummer geeft ook nog een goede indicatie. Op de tijdelijke bewegwijzering heb ik dan ook niks aan te merken.

De gewone wegwijzer ziet er voor rechtsaf inderdaad wat minder florissant uit, maar in Duitsland is dit nou ook weer geen grote uitzondering, en zo slecht is het nou ook weer niet.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door GuteFahrt » zo 07 jan 2018, 13:03

Ik heb nog een paar foto's van vorig jaar augustus in de aanbieding, van resp. de A67 en de A5.

28 foto's toegevoegd aan bestaand album: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 3860575725

Selectie:

A67:

1.Besliswegwijzer Mönchhof Dreieck
Afbeelding

2.AS Raunheim
Afbeelding

3.Aankondiging Rüsselsheimer Dreieck en Rüsselsheim-OSt
Afbeelding

4.Rüsselsheim-Ost
Afbeelding

5.Rüsselsheimer Dreieck
Afbeelding

6.Na Groß Gerau. Zou er iets missen?
Afbeelding

A5:

1.Afstanden na :AS: Herbolzheim met op de achtergrond de Kaiserstuhl
Afbeelding

2.Toeristische info. Op de achtergrond het Zwarte Woud
Afbeelding

3.Uitsmijter AS Riegel
Afbeelding

4.Old skool A5 met 2x2 rijstroken op weg naar Freiburg na :AS: Riegel
Afbeelding

5.Aankondiging AS Teningen
Afbeelding

6.Uitsmijter
Afbeelding

7.Na Teningen. Uitzicht op het Zwarte Woud. Op Karlsruhe<->Basel heb je uit mijn hoofd alleen na KA-Süd en voor Freiburg-Nord kort recht vooruit zicht op dit gebergte. Voor de rest moet je naar links kijken, en met mooi, helder weer naar rechts voor de Vogezen
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Chris » zo 07 jan 2018, 13:22

Mooi.

Ik heb sommige voor de hand liggende routes in Duitsland eigenlijk al jaren niet meer gereden, zoals de A3 Arnhem - Frankfurt, wat ondertussen al wel 6 of 7 jaar geleden is. Dit kwam ook door de vele Baustellen, op weg naar het zuiden heb ik vaker de oostelijke route via Kassel gekozen, of juist de A61.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door GuteFahrt » ma 30 apr 2018, 20:00

B68 Borgholzhausen - Künsebeck

Een stuk of wat foto's gemaakt (40) van de missing link in de A33 tussen Borgholzhausen (Bahnhof) en Halle-Künsebeck. Dit gedeelte is 15 kilometer lang en meest nog onderdeel van de B68. Dat zal na de completering van de Autobahn veranderen (afwaardering naar Landstraße).

Op de kaart:

Afbeelding

Link naar het album: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 4532563521

Zie voor een samenvatting de spoiler:

:arrow:
SPOILER: TOON

1.Zo lekker rustig als het was op de A33, zo staat het opeens stil op de B476 ri. Borgholzhausen
Afbeelding

2.Dat zit 'm vooral in een VRI
Afbeelding

3.En niet zozeer in de gelijkvloerse spoorwegkruising
Afbeelding

4.Deze dus. Kruising K26/B476/B68/L785 in Borgholzhausen-Bahnhof. Duurde zeker een kwartier om tot hier te komen
Afbeelding

5.Nog een afslag naar Borgholzhausen. Vmax is 60
Afbeelding

6.Hesseln
Afbeelding

7.Landschappelijk gezien geen onaardige route. Mooi uitzicht op het Teutoburger Wald zo nu en dan
Afbeelding

8.AS Wichlinghausen/Hesseln
Afbeelding

9.Zwaar vrachtverkeer mag niet door Halle, maar moet via de Westumfahrung rijden (L782)
Afbeelding

10.Halle-West. De L782 is hier linksaf
Afbeelding

11.Bovenlangs gaat dan de Theenhausener Straße (L782), ook wel bekend als Westumfahrung Halle. Vanaf eind dit jaar sluit deze weg aan op de A33
Afbeelding

12.Willkommen in Halle (Westfalen). Deze plaats telt ruim 21.000 inwoners
Afbeelding

13.In de buurt van het centrum
Afbeelding

14.Ergens in Halle-Ost
Afbeelding

15.AS Künsebeck/Ascheloh
Afbeelding

16.De afslag naar de Schnatweg (L756). Vanaf daar kun je sinds kort de draad oppakken als het om de A33 gaat
Afbeelding
Hoewel een kleine 10 kilometer ingekort, is de ontbrekende schakel niet je dat. Nog een aantal VRI's, op de eerste na reed het wel aardig door maar op doorreis naar verdere oorden een vervelende realiteit als je op wilt schieten. Desalniettemin schat ik in dat de tijdwinst t.o.v. de situatie van vóór begin april er wel mag zijn.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door GuteFahrt » za 19 mei 2018, 16:30

B1 Bad Meinberg - Barntrup

Een maand geleden heb ik wat rondgereden in het oosten van Nordrhein-Westfalen. Daarbij een gedeelte van de B1 in dit gebied op de foto gezet. Deel I loopt van Bad Meinberg tot Barntrup.

Op de kaart:

Afbeelding

Link naar album (41 foto's): :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 1216850740

Een selectie van een aantal plaatjes:

1.Bewegwijzering t.h.v. de aansluiting met de B239, ten oosten van Bad Meinberg
Afbeelding

2.2+1 configuratie. Dat geldt ook voor het gedeelte vanaf Paderborn tot hier (een kleine 30 kilometer lang)
Afbeelding

3.Afslag naar Wehren
Afbeelding

4.Uitzicht op het Blomberger Wald/Lipper Bergland
Afbeelding

5.Afslag naar Tintrup/Reelkirchen. Hier eindigt het 2+1 gedeelte
Afbeelding

6.Herrentrup. Dorpje dat bij de stad Blomberg hoort
Afbeelding

7.Tussen Herrentrup en Blomberg
Afbeelding

8.Afslag naar Brakel en Steinheim, waar vanaf de B1 aansluiting is op de B252 richting zuiden...
Afbeelding

9...en op de L712 (Ostwestfalenstraße) richting noorden. Beide wegnummers komen niet voor op de borden. In het geval van de B252 zou dit wel netjes zijn
Afbeelding

10.Op nadering van Blomberg (ongeveer 15.000 inwoners). Een stadje met een burcht en oude vakwerkhuizen
Afbeelding

11.In Blomberg. De B1 loopt op enige afstand langs het oude centrum richting het noorden.
Afbeelding

12.Afslag naar Schieder-Schwalenberg en Siekholz, tussen Blomberg en Barntrup
Afbeelding

13.Door het Blomberger Wald
Afbeelding

14.Afslag naar Bad Pyrmont
Afbeelding

15.Op nadering van Barntrup. Hier begint de 50 kilometer lange B66 naar Bielefeld. Deze loopt dwars door eerstgenoemde stadje
Afbeelding

16.Om Barntrup is daarom een rondweg in aanbouw. Daar is aan de oostkant echter niks van te zien
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Chris » za 19 mei 2018, 16:39

Dat ziet er wel afwisselend uit. De B1 is voor regionaal verkeer daar nog van best wel groot belang, de A2 ligt toch wat te ver weg.

Kom je in die regio nou nog veel Nederlanders tegen? Het is wat te ver voor een dagtrip (zoals Tecklenburger Wald of zo), maar volgens mij ook niet bekend genoeg voor een korte vakantie. Het Weserbergland heeft toch wel wat aardige plekken, maar mensen rijden eerder naar de Eifel, Sauerland of Harz denk ik.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door waldo79 » za 19 mei 2018, 19:58

Je zit daar toch al aardig diep in Duitsland. Afstand is gevoelsmatig vergelijkbaar met het Sauerland, maar de Eifel komt toegankelijker over voor mij.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Willem » za 19 mei 2018, 21:11

Dit zijn de wat meer onbekende, of zeg "vergeten" delen van Duitsland. Leuk om daar eens foto's van te zien.

Qua afstand is het ding dat het vanuit Nederland te ver is voor een lang weekend c.q. dagje (lees: lange dag) uit. Tegelijk is het weer te dichtbij voor een langere reis. In sommige delen van Noord-Frankrijk zie je dat ook.

Aan de andere kant ligt deze streek, en vergelijkbare gebieden, teveel afzijdig van de bekende routes naar de diverse bekende vakantieregio's waardoor ze niet snel ontdekt worden.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » vr 25 mei 2018, 11:42

Chris schreef: za 19 mei 2018, 16:39 Kom je in die regio nou nog veel Nederlanders tegen? Het is wat te ver voor een dagtrip (zoals Tecklenburger Wald of zo), maar volgens mij ook niet bekend genoeg voor een korte vakantie. Het Weserbergland heeft toch wel wat aardige plekken, maar mensen rijden eerder naar de Eifel, Sauerland of Harz denk ik.
Ja, daar zitten toch nog best aardig wat Nederlanders in die regio. Je hebt er ook nog best aardig wat campings. Juist de hoek Hameln, Barntrup, Höxter en Detmold zijn redelijk in trek. Het is denk ik zeker niet minder populair dan de Harz, eerder zelfs omgekeerd. Zoveel Nederlanders zitten niet in de Harz.

De Eifel is natuurlijk enorm druk bezocht door Nederlanders in de zomermaanden. Het Sauerland is wel beperkter t.o.v. de winter, alhoewel ook in de winter iedereen naar Winterberg en omgeving trekt, zodat je elders weinig Nederlanders ziet. In de zomer is dat uiteraard wat verspreider, maar lang niet zo massaal als in de Eifel. En zelfs in de zomermaanden is Winterberg toch weer een magneet voor vele Nederlanders, terwijl het Sauerland juist veel mooiere plekjes te bieden heeft. Opvallend is wel dat Belgen het Sauerland wat meer ontdekt hebben als pakweg 5 jaar geleden. Maar misschien is dat ook slechts een onterechte subjectieve waarneming.

De B1 vind ik overigens niet de mooiste weg door het Weserbergland. De B83 langs de Weser of de B64 bevallen me een stuk beter. En vooral natuurlijk de vele L en K-wegen door de dalen en heuvels.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door mvalkenburg » vr 25 mei 2018, 14:46

Een kennis van ons uit Rinteln viel het juist op hoe veel Nederlanders er bij hen in de regio rondsturen.

Plaats reactie