[D][FOTO] Diversen Duitsland

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Vinny » za 20 sep 2014, 9:10

De bewegwijzering begint een beetje oud te worden... :dyn_hyp:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

nicho32
woonerf
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 23:16

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door nicho32 » za 20 sep 2014, 9:33

Gelijkaardige vraag over die flitsers, dit jaar in een baustelle waar 60km/uur gereden moets worden ook 20 teveel (hoop ik) en een mobiele camera flitste :facepalm: hoeveel dagen mag je rekenen?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door boe! » za 20 sep 2014, 11:20

Albaufstieg schreef:^^ Hoe snel had je de boete binnen?
Ik ben twee keer geflitst bij Jackerath en ontving de bekeuringen na een week of drie. Kreis Düren is bij Jackerath verantwoordelijk voor de afhandeling. Op andere locaties zal er dus een ander Kreis verantwoordelijk zijn, met mogelijk ook andere doorlooptijden.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door marcel » za 20 sep 2014, 11:23

Naar Zwitserland worden vanuit Duitsland en Frankrijk alleen boetes vanaf 70 euro doorgestuurd. Hoe zit dat met Nederland?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door boe! » za 20 sep 2014, 11:25

Ik kreeg twee keer een boete van 10 euro in de bus. Dat was in 2012. Kan natuurlijk daarna zijn gewijzigd.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door marcel » za 20 sep 2014, 20:24

Wat foto's uit Bad Kreuznach van 4-9-2014:
https://picasaweb.google.com/monterie.de/BadKreuznach

Het viel mij op hoe vaak wegnummers ontbreken:
B48 ontbreekt rechtdoor
Afbeelding

linksaf en rechtsaf
Afbeelding

Hier staat het wel linksaf maar niet rechtdoor
Afbeelding

Anderzijds staat de al meer dan tien jaar geleden omgeleide B41 nog steeds op de borden:
Afbeelding

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door RSK » zo 21 sep 2014, 12:19

marcel schreef:Anderzijds staat de al meer dan tien jaar geleden omgeleide B41 nog steeds op de borden:
Afbeelding
Het bordje 'Museen' spreekt dus boekdelen! :rofl2:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door GuteFahrt » zo 21 sep 2014, 21:40

@ marcel: dat valt zeker op, zoals mij dat ook al eens was opgevallen. Dit zijn echter wel behoorlijk wat foutjes en ontbreken van wegnummers geconcentreerd in één plaats.
KH heb ik altijd al een niet voor de hand liggende afkorting gevonden van Bad Kreuznach, maar die zijn er wel meer. Is dat gewoon de eerste en de laatste letter van Kreuznach of staat de H nog ergens anders voor?

Dat is trouwens een hele mond vol, Bad Münster am Stein-Ebernburg. :)

Ik heb nog wat foto's gemaakt van de A61 vanaf Dreieck Jackerath tot aan de grensovergang nabij Venlo, waar de 61 in de A74 overgaat. Het betreffende gedeelte is ca. 45 kilometer lang en voert langs Mönchengladbach, Viersen en Kaldenkirchen. Een aantal Nederlanders (lees: forumgebruikers) zullen de route kunnen dromen, maar ik niet. ;)


kaartje:


Afbeelding

Set @ Flickr (80 foto's): :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 860328661/

een selectie hieronder..

1. Direct na het Dreieck volgt afrit Jackerath
Afbeelding

2.Afstandenbord na Jackerath
Afbeelding

3.Bewegwijzering op het Kreuz Mönchengladbach-Wanlo
Afbeelding

4.Mönchengladbach (hierna: MG) in zicht, Vmax gaat terug naar 120
Afbeelding

5.Vorkbord afrit MG-Rheydt
Afbeelding

6.Uitsmijter MG-Holt, hier kruist de B57 de A61 onderlangs. Het stadion van Borussia Mönchengladbach is hier niet ver vandaan
Afbeelding

7.Venlo nog 25 kilometer, ook Roermond wordt aangegeven voor de A52 (afslaan bij Kreuz MG)
Afbeelding

8.Hoogspanningscrossing nabij AS MG-Nordpark
Afbeelding

9.Bewegwijzering Kreuz MG
Afbeelding

10.Voorbij het Kreuz komt Mackenstein, als het treft kun je nog even gas geven tot aan de grens
Afbeelding

11.Uitsmijter AS Viersen. Op de achtergrond de Süchtelner Höhen
Afbeelding

12.Als je het niet treft wordt het filerijden. Wel met een reden overigens
Afbeelding

13.Unfall
Afbeelding

14.Vorkbord AS Nettetal
Afbeelding

15.Vorkbord Kaldenkirchen-Süd met aansluiting naar de B221
Afbeelding

16.Aankondiging Nettetal-West
Afbeelding

17.West, Nord en Ost, het kan allemaal
Afbeelding

18.Nederland in zicht en daarmee beter weer. Wie had dat gedacht. 8-)
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Vinny » zo 21 sep 2014, 21:46

Even een technisch vraagje. Hoe zit het met het wegbeheer van Duitse B-wegen? Is dat binnen sommige bebouwde kommen van de gemeente?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door harry » zo 21 sep 2014, 22:00

^^ Ik neem aan van wel: ik zie vaak paaltjes met "OD" (Ortsdurchfahrt) aan het begin en eind van een kom. Dat lijkt op een wisseling van beheerder.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

nicho32
woonerf
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 23:16

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door nicho32 » ma 22 sep 2014, 16:10

Et voila boete binnen, volledig int duits, betalen of niet? er staat geen prijs op enkel een blaadje met vraag achter gegevens.
ik ree 83km/uur waar je 60 mocht, dus volgens internet €40.

Is een terug rit om snel te vergeten al bij al auto pech gehad en al..

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » ma 22 sep 2014, 18:56

^^ Als het meer dan 20 km/u te hard is wordt het niet met een eenvoudige bekeuring (Verwarnung) afgedaan, maar moet je inderdaad zo'n formulier helemaal invullen (Bußgeldbescheid). Dit is omdat in Duitsland de kentekenhouder niet aansprakelijk is voor een snelheidsovertreding, maar de bestuurder van het voertuig. Overigens kun je zo'n formulier ook invullen als de overtreding onder de 20 km/u te hard was, als jij zelf niet de bestuurder was. Maar jij hebt dus een Bußgeldbescheid ontvangen en zult dus sowieso de gegevens moeten invullen en terugsturen. Daarna krijg je het definitieve Bußgeldbescheid - als er geen reden is om het te seponeren (bv. als de bebording ondeugdelijk was) zal dat € 40 zijn. Volgens mij kun je bij overtredingen boven de 20 km/u te hard bovendien ook strafpunten krijgen, die worden ook voor buitenlanders in Flensburg geregistreerd. Maar met zo'n overtreding moet je je daar niet al te veel zorgen over maken. :)

Je kunt bezwaar maken dat de brief enkel in het Nederlands is, maar als je de feiten niet betwist heeft dat m.i. weinig zin.

Hier staat het verschil tussen Verwarnung en Bußgeldbescheid wat duidelijker uitgelegd.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door GuteFahrt » ma 22 sep 2014, 19:31

Hoe is de situatie eigenlijk precies bij het Kreuz en afrit Mönchengladbach-Wanlo? Als ik op GM en OSM kijk zie ik een halfklaverblad aansluiting nog voor het knooppunt en dan kun je die via de rangeerbaan nemen, die dan doorgaat naar de klaverturbine. In de fotoserie hierboven staat MG-Wanlo er nog op, maar bij de daaropvolgende foto is dat als sneeuw voor de zon verdwenen:

Afbeelding


Waarschijnlijk heb ik een bord gemist?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door boe! » ma 22 sep 2014, 22:16

^^ Als je de rood-witte paaltjes wegdenkt, dan zie je links de hoofdrijbaan richting Venlo, ik rijd op de parallelbaan naar Kreuz Wanlo en rechts zie je de uitvoeger naar Wanlo. Is dit wat je bedoelt?
Afbeelding

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door GuteFahrt » ma 22 sep 2014, 22:27

^^ Helemaal. :top: Nu kan ik me ook wel weer voor de geest halen dat ik het bord in een flits heb gezien. Getuige mijn eigen foto's vroeg ik me al af of ze afrit MG-Wanlo hadden verplaatst naar de A46... :mrgreen:

Het :A1-60: bord zit juist voor de pijl? Ik kan er niet iets van ontdekken.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door GuteFahrt » di 23 sep 2014, 9:38

boe! schreef:ik rijd op de parallelbaan naar Kreuz Wanlo
Interessant dat je parallelbaan noemt, valt me nu op. Ik had het nl. over een rangeerbaan. ;)

Waar ligt het verschil: praat je enkel over een rangeerbaan als het alleen het knooppunt zelf betreft? Aangezien afrit MG-Wanlo er ook bij betrokken is betreft het een parallelbaan, zeg ik dat goed?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » di 23 sep 2014, 10:46


boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door boe! » di 23 sep 2014, 13:57

GuteFahrt schreef:Het :A1-60: bord zit juist voor de pijl? Ik kan er niet iets van ontdekken.
Ja, de pijl zit achter dat bord.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door GuteFahrt » wo 24 sep 2014, 18:36

Wat ik mij afvraag n.a.v. onderstaande foto en het bestuderen van wat kaartmateriaal: wordt "Nettetal" gebruikt als verzamelnaam gebruikt voor een aantal dorpen in het gebied net over de grens?

Afbeelding

De laatste afrit voor de grensovergang (1a) is Nettetal-West, maar Nettetal ligt volgens mij een stuk verder naar het oosten (volgens GM). Als ik in OSM kijk zie ik enkel Lobberich staan (spoiler):
SPOILER: TOON

Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » wo 24 sep 2014, 18:46

^^ Nettetal is de gemeentenaam, al wordt het hele gebied als Stadt Nettetal gezien. Kaldenkirchen is bijvoorbeeld formeel geen aparte kom maar een Ortsteil van Nettetal. Misschien een beetje vergelijkbaar met de Nederlandse situatie van Zaanstad.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Wesso » wo 24 sep 2014, 18:48

Nettetal-West klinkt een beetje als Tietjerksteradeel-Noord. In dit verband vind ik het een beetje raar, omdat Kaldenkirchen(-Nord) als plaats op het bord staat onder Nettetal(-west), de gemeente waar het in ligt.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door marcel » wo 24 sep 2014, 22:16

GuteFahrt schreef:^^ Helemaal. :top: Nu kan ik me ook wel weer voor de geest halen dat ik het bord in een flits heb gezien. Getuige mijn eigen foto's vroeg ik me al af of ze afrit MG-Wanlo hadden verplaatst naar de A46... :mrgreen:

Het :A1-60: bord zit juist voor de pijl? Ik kan er niet iets van ontdekken.
Ik heb er een wat betere foto van:
Afbeelding

Ik was er overigens 22 uur voor jou ... maar deze foto is van 2009.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door duikgek89 » do 25 sep 2014, 11:04

Wesso schreef:Nettetal-West klinkt een beetje als Tietjerksteradeel-Noord. In dit verband vind ik het een beetje raar, omdat Kaldenkirchen(-Nord) als plaats op het bord staat onder Nettetal(-west), de gemeente waar het in ligt.
In Duitsland is dat normaal. Zo heb je ook Pfalzdorf wat officieel Goch-Pfalzdorf is. Hommersum is officiëel ook Goch-Hommersum.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » do 25 sep 2014, 11:17

^^ Op de foto boven jou staat ook een mooi voorbeeld. Mönchengladbach-Wanlo, al is Wanlo eigenlijk een klein dorpje onder de rook van de grote stad.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Wesso » do 25 sep 2014, 12:11

^^ Bij Goch-Pfalzdorf en Mönchengladbach-Wanlo gaat het om Stadtteile, die worden inderdaad voorafgegaan door de Stadt waar ze toe behoren.

Bij Nettetal ligt dat waarschijnlijk iets anders. Kaldenkirchen is een Bezirk / Ortschaft van Nettetal. Dat klinkt toch meer als een plaats met enige status en dat wordt dan ook zo behandeld door de bewegwijzeringsdienst.

Blijft de vraag waarom Nettetal-West op de bewegwijzering staat. Misschien heeft het te maken met VeNeTe, een bedrijvenpark waar de Ne van Nettetal in zit. :dontknow:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Pino » do 25 sep 2014, 12:47

Wesso schreef:Dat klinkt toch meer als een plaats met enige status en dat wordt dan ook zo behandeld door de bewegwijzeringsdienst.
Desalniettemin heeft de eerste afrit van de A61 nog heel lang Nettetal-Kaldenkirchen geheten. En zo had je er nog wel een paar. Blij dat men daarop teruggekomen is. Thans nog resterende verwijzingen naar Nettetal zien vrijwel allemaal op de kern Lobberich, de grootste kern en hoofdstad van de gemeente. Ik wil niet uitsluiten dat de verwijzing Nettetal-West ziet op de westkant van die plaats, al lijkt het zeker vanuit het zuiden niet de meest logische route daarheen. Stond hier vroeger niet het doel (Nettetal-) Leuth op de borden? Dat is simpelweg de eerste kern aan de oostkant van de A61.

Ook Wanlo is trouwens een zeer zelfstandig dorp, dat enkele kilometers verwijderd ligt van het aaneengesloten stadsgebied van Mönchengladbach. Dat mag wat mij betreft ook zelfstandig worden gehouden op de bewegwijzering. Het aparte aan Mönchengladbach wat dat betreft is dat het in de jaren '70 ineens drie of vier keer zo groot werd door allerhande annexaties, waaronder van het naburige Rheydt dat ongeveer even groot was/is. Bewegwijzering van allemaal buitengebieden als MG-Wasweisich geeft dan al helemaal een oneigenlijk beeld.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Rene » do 25 sep 2014, 13:46

^^
Bestuurlijke samenvoegingen waren eind jaren '70 schering en inslag in Duitsland. Waarbij kleinere plaatsen onderdeel werden van grotere, en dat ook als zodanig op de wegwijzers kwam. We kennen allemaal nog wel het voorbeeld van Emmerich-Elten als eerste afrit van de BAB3. Maar ook op andere plaatsen had men grootse plannen. Gelukkig is door een aantal daarvan later een dikke streep gegaan. Het ultieme voorbeeld vind ik wel de Stadt Lahn (Gießen en Wetzlar + omgeving (1977-1979)). Na amper 2,5 jaar bleek dat veel te hoog gegrepen (protesten), en daarna zie je dat dat soort bestuurlijke molochs op z'n retour is. Maar in de bewegwijzering zie je op veel plekken toch nog die stedelijke grootheidswaanzin van destijds.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Pino » do 25 sep 2014, 14:03

^^ Grappig. Waar jouw eerste associatie Emmerich-Elten is, is die van mij Nettetal-Kaldenkirchen. Duidelijk een gevolg van andere grensovergangen gebruiken op weg naar het zuiden. Of het bestuurlijk wenselijk was, laat ik graag in het midden en over aan de politiek. Maar op de bewegwijzering hadden dat soort samenvoegingen niets te zoeken. Overigens heb ik ook moeite met een ander soort samenvoeging dat je in Duitsland wel ziet, namelijk afritnamen die bestaan uit twee zelfstandige plaatsnamen: Wiesloch/Rauenberg (was ooit vaste gast op de verkeersinformatie, pas bij het zien van de borden kwam ik erachter dat Rauenberg geen Ortsteil van Wiesloch is), Heidelberg/Schwetzingen, dan soort werk.

Ceterum censeo dat in principe alle vermeldingen plaatsnaam-stadsdeel moeten worden verkort tot alleen het stadsdeel.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Wesso » do 25 sep 2014, 16:23

Rene schreef: Maar in de bewegwijzering zie je op veel plekken toch nog die stedelijke grootheidswaanzin van destijds.
Ik wist niet dat Elten en Kaldenkirchen ooit achter Emmerich en Nettetal hebben gestaan. Da's blijkbaar voor mijn tijd ;)

In het geval van Nettetal-West (op een vrij nieuw bord) lijkt het erop dat die grootheidswaanzin weer een beetje terug is. Ik kan zo even geen andere voorbeelden bedenken van gemeentenamen op de bewegwijzering.
TOEVOEGING
Het kan nog gekker. Nettetal en zijn hoofdplaats Lobberich op één bord.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [D][FOTO] Diversen Duitsland

Bericht door Vinny » do 25 sep 2014, 23:01

Bestaat Nettetal wel? Of is dat een soort "Zaanstad" / "Haarlemmermeer" een gedachtenconstructie om het hele dal een overkoepelende gemeentenaam mee te geven.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie