Post hier je favoriete Raststätte

Moderator: Moderatoren

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door Pino » zo 26 mei 2013, 13:35

kingpin1966 schreef:Die [Tank+Rast-] boekjes ken ik ook nog wel. Ik mis ze soms nog wel, zoals al eerder gemeld stond werkelijk alles er in wat je als automobilist/trucker maar weten moest. Nu is er nog wel zoiets en heet "Links und Rechts der autobahn" maar die is een stuk prijziger en eigenlijk alweer verouderd als je hem gekocht hebt. En de Raststätten staan er ook niet echt in, i.i.g. niet op de website.
Het boekje van Tank+Rast was altijd leuk bladermateriaal voor mij op de achterbank. Handig om de reden die je noemt, maar natuurlijk bovenal reclame van de bewuste bedrijven. Men zal de toegevoegde waarde uiteindelijk toch te klein hebben gevonden. Ik vermoed dat het samenhing met de grote verandering in het Raststätte-wereldje eind jaren '90. Vroeger had je grote verschillen tussen de verschillende bedrijven, vanaf eind jaren '90 is met concepten als Serways een franchise-formule ingevoerd waardoor de verschillende bedrijven veel meer op elkaar zijn gaan lijken. Reclame wordt tegenwoordig veel meer gemaakt onder de Serways-vlag dan met een boodschap als "Kom naar Raststätte zo-of-zo". Daar past een blaadje dat ruimte biedt aan individuele eigenaren niet echt meer in. En wellicht speelt ook de bebording een rol. Afstand tot de volgende verzorgingsplaats, informatie over wat je op deze verzorgingsplaats zult vinden, het staat tegenwoordig allemaal op de borden. Links und Rechts der Autobahn is een heel ander verhaal. Als publicatie die zich richt op bedrijven / plaatsen die je kunt bereiken door af te slaan, is informatie over een Raststätte daar nooit core business geweest. Overigens vind ik op de website nog altijd dezelfde informatie over Raststättes als er 20 jaar geleden in mijn boekje stond.

Terug naar de favoriete Raststättes: ik gebruik ze maar weinig, maar ik sluit me aan bij degenen die Bruchsal langs de A5 al hebben genoemd. Gelegen in een bos, ruim opgezet, veel keuze - en op de een of andere manier kom ik er zowel op weg naar het noorden als op weg naar het zuiden vaak rond lunchtijd langs ...

kingpin1966
verkeersader
Berichten: 618
Lid geworden op: vr 15 jan 2010, 17:14
Locatie: Heerhugowaard

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door kingpin1966 » zo 26 mei 2013, 14:30

^^
Mijn favoriete Raststätten zijn toch wel Brohltal (BAB61 beide kanten) en Heilgenroth (BAB 3).
Raststätte Brohltal is lekker ruim van opzet met veel parkeergelegenheid, vooral richting Venlo is daar geen gebrek aan.
Bij Raststätte Heiligenroth kan je lekker eten en ondertussen van het voorbijrazende (vakantie)verkeer genieten, en er zit ook nog een hotel aan vast dus als je het echt niet meer trekt kun je er nog overnachten ook.
Raststätte Peppenhoven aan de BAB61 vind ik wat minder, eigenlijk iets te klein van opzet.
Ze hadden vroeger een zgn. "Truckerssteak" op de menukaart staan, een vuistdikke klomp vlees waar je wel een tijdje zoet mee was.
Maar als je hem op kreeg zat je de eerste 6 uur goed vol ook. :mrgreen:

Dit jaar stoppen we weer eens op Ohligser Heide West en ik ben erg benieuwd hoe het daar nu is.
De laatste keer dat we daar geweest zijn was ergens in de jaren 80.
I would rather be a little nobody, then to be a evil somebody - President Lincoln

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door Pino » zo 26 mei 2013, 15:09

^^ Grappig dat je Ohlsiger Heide noemt; die pak ik juist wel eens aan de oostkant. Op de terugweg naar Nederland wil ik dan eerst de drukte van Köln voorbij zijn en daarna is het een mooi moment voor een laatste pauze. Aan de westkant geen ervaring mee.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door Jeroen » zo 26 mei 2013, 16:50

Eten doe ik zelden op een raststätte, ik stop daarvoor liever op een autohof/truckstop.

Een selectie van mijn favoriete restaurants in Duitsland:

Autohof Mogendorf aan de A3 Köln - Frankfurt
Truckcenter Castrop-Rauxel aan de A42 Duisburg - Dortmund
Autohof Güdderath aan de A61 bij Mönchengladbach
SVG Autohof aan de A46 bij Düsseldorf
Truckstop Uschi Gundersheim aan de A61 Koblenz - Ludwigshafen
Autohof Achern aan de A5 Karlsruhe - Basel
Autohof Binzen aan de A98 bij Lörrach (Basel)

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door Jeroen » ma 27 mei 2013, 11:30

mhkamp schreef:
Rene schreef:A14 bij Plötzetal
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn daar ook douches.
Op vrijwel alle autohofen/raststättes/rasthofen is er wel een nette douchegelegenheid. Die zijn echter wel primair bedoeld voor vrachtwagenchauffeurs. Meestal betaal je 2 tot 3 euro en moet je je autosleutels inleveren als 'pfand' voor de sleutel van de douche. Ik heb al eens geprobeerd de sleutels van mijn personenauto als pfand mee te geven, werd niet geaccepteerd helaas...

kingpin1966
verkeersader
Berichten: 618
Lid geworden op: vr 15 jan 2010, 17:14
Locatie: Heerhugowaard

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door kingpin1966 » ma 27 mei 2013, 11:39

^^
Toch eigenlijk wel raar dat dat niet kan.
Een trucker mag zich wel opfrissen onderweg maar bijv. een vertegenwoordiger mag wel met zweetplekken onder de oksels en een lichaamsgeur als een natte hond bij een klant op de stoep staan.
I would rather be a little nobody, then to be a evil somebody - President Lincoln

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door Coen Tunnel » ma 27 mei 2013, 18:23

^^ Of backpackers die liften, of mensen die de hele nacht door hebben gereden.

Sophie
expressweg
Berichten: 3441
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door Sophie » ma 27 mei 2013, 19:11

Ik denk dat je bij de meeste Autohöfe ook wel als personenautomobilist kunt douchen, waar dat vrachtwagens wel "voorrang" krijgen. Bij Kassel is er een Autohof, waar ze ook ligbaden hebben. Ik weet niet of je daar ook zonder vrachtwagen in mag.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

MINI
dorpsstraat
Berichten: 197
Lid geworden op: do 30 nov 2006, 17:51

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door MINI » ma 27 mei 2013, 23:11

@kingpin1966

Dat klopt, Brohtal Ost is dat die jij bedoelt van die zeer ruime parkeerruimte.

Frank_NL
stadsweg
Berichten: 468
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 13:47
Locatie: Maastricht

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door Frank_NL » ma 03 jun 2013, 17:21

Mijn gebruik van Raststatten is onlosmakelijk verbonden met liften!

Ik rijd zelden in Duitsland (in eigen of andermans auto):
* naar Polen 2001
* naar Polen 2005 (2x)
* naar Tsjechie 2005

Verder nog een enkele keer met een lijnbus door Duitsland of naar Berlijn vanuit Polen.

Als lifter gebruikte ik de Raststatten Frechen Sud (A4) en Michendorf Sud (A10) het vaakst, beide zeven keer. In verworven liftkilometers scoren Frechen Sud (1701 km, of 243 km gemiddeld) en Michendorf Nord (1014 km, 253 km gemiddeld) het hoogst. Een ander belangrijk station is voor mij Auetal Nord (A2): daar stap ik over als mijn chauffeur verder rijdt richting Osnabruck, terwijl ik op huis aan ga (Zuid-Limburg). Dresdner Tor (A4) is een belangrijke op de zuidelijke route naar Polen.

De keuze van het favoriete tankstation hangt voor mij als lifter niet of nauwelijks vast aan het criterium schoonheid of voorzieningen, maar voornamelijk aan ligging en (in mindere mate) het (lift-) strategisch belang.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door GuteFahrt » vr 09 aug 2013, 14:20

A3 RASTHAUS WÜRZBURG-NORD

Zojuist was ik wat wegenfoto's uit Duitsland aan het doorspitten en toen realiseerde ik mij opeens dat er nog een Raststätte is welke hier nog niet genoemd is, maar wel zeer de moeite waard. Ik heb het dan over de Raststätte t.h.v. Würzburg, en dan m.n. het Rasthaus aan de noordkant (Nürnberg->Frankfurt). Ik ben daar al eens geweest en je hebt daar een prachtig uitzicht over het Maindal (wijnbouwgebied) inclusief Würzburg, met o.a. Festung Marienberg.

Voor meer info zie de link: http://www.rasthof-haidt.de/index.php/nord/C22

Onderstaande foto's geven een impressie van het uitzicht :top:

Afbeelding

Afbeelding

voor nog meer zie: http://www.rasthof-haidt.de/index.php/nord/C22#ansicht
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

kingpin1966
verkeersader
Berichten: 618
Lid geworden op: vr 15 jan 2010, 17:14
Locatie: Heerhugowaard

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door kingpin1966 » vr 09 aug 2013, 14:36

Timmetje schreef:Ik denk dat je bij de meeste Autohöfe ook wel als personenautomobilist kunt douchen, waar dat vrachtwagens wel "voorrang" krijgen. Bij Kassel is er een Autohof, waar ze ook ligbaden hebben. Ik weet niet of je daar ook zonder vrachtwagen in mag.
Denk ook niet dat je vrachtwagen in dat ligbad past. :hahaHAHA:
I would rather be a little nobody, then to be a evil somebody - President Lincoln

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door GuteFahrt » vr 09 aug 2013, 15:03

^^ :lol: dat zal wel wat krap worden ja. ;) Maar soms heb je ze wel in Duitsland hoor. Een maand of wat terug, o.a. op de A3 bij Deggendorf en op de A8 bij de Chiemsee. :PP:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door Coen Tunnel » di 04 feb 2014, 15:45

Een paar mooie historische plaatjes op de website van Rasthof Bottrop Süd aan de A2. Hier een selectie, alle foto's zijn te vinden door op de link te klikken:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zelfs in de jaren '90 hadden de Duitse Raststättes meer stijl en uitstraling dan de eenheidsworst die je nu steeds meer en meer tegenkomt, al zijn er nog steeds wel een paar Raststättes oude stijl, zoals ik ze mij nog kan herinneren uit de vakanties in de jaren '90, die er voor mij positief uitspringen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door Pino » di 04 feb 2014, 22:27

^^ Het aantal pareltjes langs de snelweg is wel sterk beperkt geraakt, ja. Bij een Autohof is de kans op wat authenticiteit wel groter.

Maar goed, die eenheidsworst heeft toch ook wel zeer veel matige wegrestaurants in de vaart der volkeren gebracht. Vroeger was je toch heel sterk aangewezen op wat een individuele restauranthouder toevallig aanbood, tegenwoordig weet je zo ongeveer wat je kunt krijgen en het assortiment is er meestal alleen maar breder op geworden. Maar, ik zal wel doelgroep zijn, want ik ben zo iemand die vrolijk 2.40 euro betaalt voor een espresso als ik rond koffietijd het logo van Lavazza of iets dergelijks zie staan als ik toch even stop.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door Coen Tunnel » di 04 feb 2014, 23:01

^^ Dat ben ik ook wel met je eens, de kwaliteit van de eenheids(bock)worst-restaurants is gewoon goed bij de restaurants van AXXE en de Serways-formules. Neemt niet weg dat de uitstraling vaak achteruit is gegaan. Toch kom ik graag bij de Duitse Raststättes, eten en service is er vaak van goede kwaliteit, voor redelijke prijzen. En er is inderdaad meer keuze. En sinds Sanifair bestaat is de kwaliteit van de toiletten ook vooruit gegaan, al was dat in Duitsland nooit een echt probleem. Nu gooi je 70 cent in een automaat, vroeger legde je 50 pfennig op het schoteltje van de toiletjuffrouw.

Toch vind ik het ook altijd wel leuk als ik bij een Raststätte ben die nog niet in zo'n keurslijf is gedrukt. ;) Zelfs al stelt het eigenlijk niet zoveel voor, zoals Schloß Röttgen aan de A59 (één van de weinigen die niet van Tank & Rast AG is), dan nog vind ik het wel wat hebben. Al is het alleen maar vanwege het oudere gebouwtje, of omdat je in het winkeltje al wat andere producten kan krijgen dan bij de andere standaard verzorgingsplaatsen.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door nederland24 » di 04 feb 2014, 23:07

^^Helaas zijn die losse toiletten langs de snelweg verschrikkelijk. :|
Laatst gewijzigd door nederland24 op do 06 feb 2014, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door marcel » do 06 feb 2014, 20:23

Coen Tunnel schreef:Een paar mooie historische plaatjes op de website van Rasthof Bottrop Süd aan de A2.
Afbeelding
1980 kan niet kloppen, want er staat al Autobahnkreuz Bottrop, terwijl de A31 pas in 1987 geopend is.

Timmelsjoch
dorpsstraat
Berichten: 133
Lid geworden op: za 09 mar 2013, 16:28
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door Timmelsjoch » zo 23 feb 2014, 21:09

Die oude, unieke, raststätten kom je niet zoveel meer tegen, maar er zijn toch ook een aantal unieke moderne gebouwd; bijvoorbeeld Illeral Ost (BAB7). Ziet er wel apart uit.
Wegenvideo's uit Europa, op mijn Youtubekanaal 'Out-of-Holland' - Abonneer om niets meer te moeten missen!
https://www.youtube.com/channel/UCPyIUn ... loQgvhTVxA
--> Vanaf nu in 1080p50 ;-)

MINI
dorpsstraat
Berichten: 197
Lid geworden op: do 30 nov 2006, 17:51

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door MINI » zo 09 mar 2014, 21:43

^^ En daar is het ook altijd even druk, aan beide kanten overigens.

Timmelsjoch
dorpsstraat
Berichten: 133
Lid geworden op: za 09 mar 2013, 16:28
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door Timmelsjoch » zo 09 mar 2014, 22:08

Dat is waar, maar dat maakt ze er zeker niet minder mooi om. En op een doordeweekse niet-vakantiedag valt die drukte ook wel weer mee.
Wegenvideo's uit Europa, op mijn Youtubekanaal 'Out-of-Holland' - Abonneer om niets meer te moeten missen!
https://www.youtube.com/channel/UCPyIUn ... loQgvhTVxA
--> Vanaf nu in 1080p50 ;-)

MINI
dorpsstraat
Berichten: 197
Lid geworden op: do 30 nov 2006, 17:51

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door MINI » zo 09 mar 2014, 22:15

^^ Klopt, ben ik met je eens, toch altijd qua bouwstijl wel een van de mooiste die ik onderweg tegenkom als ik hier weer voorbij kom, elke keer weer verbazen wat voor aparte, maar mooie bouwstijl deze Raststätte is.

En op een niet-vakantiedag zal de drukte inderdaad wel meevallen ja.
Laatst gewijzigd door captain007 op di 11 mar 2014, 9:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door GuteFahrt » di 28 jul 2015, 10:54

A9 RODABORN TRIPTIS

Bij het surfen op het net via de site van de NOS zojuist kennisgemaakt met een interessante -de facto voormalige- Raststätte aan de A9 tussen Leipzig en Nürnberg. Om precies te zijn in de buurt van Triptis, niet ver van de befaamde afrit Lederhose.

Zie allereerst de zomercolumn voor een korte intro: http://nos.nl/artikel/2049236-zomercolu ... worst.html

Uitgebreid artikel van der Tagesspiegel (2 pagina's, klik "seite2" voor vervolg) over dit bijzondere fenomeen:

:arrow: http://www.tagesspiegel.de/weltspiegel/ ... 038-2.html

Korte samenvatting van bovenstaand artikel:

Zie daar het gebouw van 's lands eerste Raststätte, wat in deze vorm dienst deed vanaf 20 december 1936. Voordien (sinds de jaren '20) was het een soort van rustoord in het bos. Na de Tweede Wereldoorlog kwam het gebouw een tijdlang in andere handen, o.a. van de Handelsorganisation van de DDR. Eind jaren '70 werd de rustplaats gesloten totdat vanaf 1986 de draad weer werd opgepakt door de Mitropa (exploitant van o.a. wegrestaurants, tegenwoordig SSP Deutschland).

Ook na de val van het IJzeren Gordijn bleef het mogelijk hier een rustpauze in te lassen en gebruik te maken van de faciliteiten (lees: een broodje braadworst eten). Tot 2004, wanneer de A9 ter plaatse werd verbreed naar 2x3 rijstroken. Daarmee verdwenen veel parkeerplaatsen, enkele werden zuidwaarts richting Triptis verplaatst.

Een paar jaar later werd het gebouw bij opbod verkocht. Een paar uit Baden-Württemberg kreeg in 2009 groen licht om het pand over te nemen met de bedoeling het als Gaststätte te runnen voor dagjesmensen/toeristen, ze gingen er daarbij vanuit dat ze nog steeds degenen die van de parkeerplaats ter plekke gebruik maken mochten bedienen. De plaatselijke autoriteiten zagen dat anders en hebben een hek geplaatst. Zodoende vind de verkoop plaats van achter dat hek. Ook dat zou illegaal zijn, maar zolang de rechtszaak loopt is het er -met hindernissen- tot op de dag van vandaag mogelijk een braadworst te scoren.

Persoonlijk heb ik dit stuk A9 nog niet bereden maar als ik in de buurt ben dan zou ik zeker weten hier een pauze inlassen. 8-) Cultstatus, wat moet je er nog meer van zeggen. :worship:

Ook leuk: zelfs op OSM staat het op ludieke wijze aangegeven, "Bratwurst über den Zaun" (braadworst over het hek):

Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door Pino » ma 03 aug 2015, 19:40

Hoe zwaar de Raststättes in de afgelopen decennia zijn geprofessionaliseerd, kun je zien aan de verkoop van Tank & Rast AG die dezer dagen plaatsvindt. Ik lees over een jaarlijkse winst (EBITDA) van EUR 235 miljoen en een verkoopprijs van EUR 3.5 miljard. Op 390 Raststättes is dat een kleine 9 miljoen per Raststätte. Echt enorm ...

http://www.handelsblatt.com/unternehmen ... 38234.html

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door mhkamp » za 23 jul 2016, 1:01

Mag het ook een minder goede zijn? Dan heb ik er een die niet bepaald mijn smaak is:

Het gaat om deze leverancier van voedsel aan de tankstelles. De BAB30 Brockbachtal en de BAB61 Wonnegau hebben deze voedselgelegenheid, maar het is niet mijn ding :nothanks:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

prijk
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 16:05

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door prijk » di 20 sep 2016, 13:55

Coen Tunnel schreef:Een paar van mijn favoriete Raststättes in Duitsland:
(...)
A61 AUSSICHTSPUNKT MOSELTAL
De wandeling van een paar minuten naar het uitkijkpunt wordt beloond met een prachtig zicht over de met wijnranken begroeide hellingen langs de Moezel en uiteraard een blik op de hoge Moseltalbrücke, waar de A61 overheen gaat.
Ik was twee dagen geleden bij de Moseltalbrücke, op zoek naar avondeten, en we namen ook even een kijkje bij het uitzichtpunt en de trap onder de A61 door. Helaas was het er een smerige bende vol vuilnis en dealende Drogensüchtigen. Geen plek om je auto met vakantiebagage uit het oog te verliezen. In de Serways aan beide zijden van de Autobahn was om 18.30 uur geen enkele klant. We zijn maar snel verder gereden naar Autohof Koblenz-Metternich, waar het Schnitzelhaus nog wel een Wiener dan wel Zigeunerschnitzel bakte (in de pan, niet uit de frituur). Nog net, want de keuken ging al om 19.30 dicht.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door SnarfFlevoland » di 20 sep 2016, 17:09

Nou reis ik heel wat kilometers per jaar over de Duitse snelweg en ben daardoor ook op veel plekken wel eens gestopt, maar drugsverslaafden langs de snelweg zijn me vrij nieuw. Soms wordt wel eens hier en daar gedealt, maar gebruikt met eventuele hangjongeren wordt er nu niet bepaald. Vieze parkeerplaatsen e.d. zijn me uiteraard bekend en zeker ook vieze toiletten op onbeheerde parkeerplaatsen. Maar verder denk ik nergens dat m'n auto nu ergens echt onveilig zou staan, behalve als je ergens zou willen gaan slapen (of een auto dagenlang onbeheerd zou achterlaten), maar dat doe ik liever niet langs de snelweg (en als het toch moet alleen bij verzorgingsplaatsen).
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

kingpin1966
verkeersader
Berichten: 618
Lid geworden op: vr 15 jan 2010, 17:14
Locatie: Heerhugowaard

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door kingpin1966 » za 05 nov 2016, 12:57

^^
Ik heb wel eens gelezen dat er ongure types op parkings van Raststatten rondlopen die je van alles en nog wat proberen aan te smeren, maar drugsdealers is voor mij ook nieuw.
I would rather be a little nobody, then to be a evil somebody - President Lincoln

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door Coen Tunnel » za 05 nov 2016, 13:56

Ik heb het ook nog nooit meegemaakt, ook niet op vele nachtelijke ritten door Duitsland.

Soms heb ik tijdens nachtelijke ritten wel eens geparkeerd om even een half uur tot een uur in de auto te slapen, maar dat doe ik eigenlijk altijd bij een Raststätte of naast een tankstation, zodat ik een beetje in het zicht sta. Een enkele keer heb ik wel eens op een gewone parkeerplaats gestaan om te slapen, maar daar voelde ik me ook niet onveilig. 's Nachts op een parkeerplaats langs de A45, buiten de grote steden, loopt er doorgaans ook geen raar volk rond.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Post hier je favoriete Raststätte

Bericht door GuteFahrt » vr 23 dec 2016, 10:57

A61 AUSSICHTSPUNKT MOSELTAL

Afgelopen zondag op reis naar het zuiden de wagen geparkeerd aan de noordflank van de Moezel en wat foto's gemaakt. Ik ben hier al eens eerder geweest, maar dat was toch alweer even geleden. Destijds onderweg richting noorden en toen te voet onder de brug doorgegaan. Nu aan de westkant gebleven.

20 foto's in het album: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 4288491714

Paar pics uitgelicht:

1.Zijaanzicht van de Moseltalbrücke kijkrichting zuidoost
Afbeelding

2.Met wat zoom. De kerktoren van Waldesch is op de achtergrond te zien
Afbeelding

3.In vol ornaat
Afbeelding

4.Infobord
Afbeelding

5.Kijkrichting zuidwest. Blik op de zgn. Terrassenmosel, Dieblich en Kobern-Gondorf. Links daarvan loopt de B411 als verbinding tussen B49 en A61
Afbeelding

6.Moseltalbrücke (A61), Mosel, B416 (onderaan de foto, KO <-> Treis-Karden), B49 (boven de rivier) en de aansluitende Zubringer (B411) naar de BAB daar weer boven
Afbeelding

7.Gute Fahrt 8-) :top:
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Plaats reactie