[D] Mobiliteitsbeleid

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Basjuh1981 » ma 24 dec 2018, 16:56

ZwolleNoord1 schreef: za 22 dec 2018, 19:46 Duitsers vind ik wel beschaafder rijden dan Luxemburgers, reed laatst in Wallonië en haalde een vrachtwagen in met 120, een luxe Audi haalde mij in, vervolgens ging hij naar rechts terwijl ik daar nog reed.. Dus moest op mijn rem staan, vervolgens drukt hij even 4 keer stevig het gaspedaal in, (dus ik ook weer remmen) en ging hij er vandoor.

Ik was toen zo in woede dat ik er probeerde achteraan te rijden, maar hij reed zo hard.. Laat dan maar, maar dat soort afstraffingen omdat je in hun ogen 'te langzaam inhaalt' vind ik bizar. Duitsers rijden hard, maar zullen niet snel dit soort pesterijen uithalen
Een bestuurder die uit het niets een brake-test geeft :roll:

Je hebt zelf niet zitten schoolmeesteren?

ZwolleNoord1
woonerf
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 24 nov 2017, 19:46

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door ZwolleNoord1 » di 25 dec 2018, 12:57

^^ Als mensen gaan bumperkleven met een zeer geringe afstand tot mijn bumper, dan laat ik automatisch het gaspedaal los.
Al meerdere keren ruzies gehad hiermee, maar ik stoor mij enorm aan kleven, en het brengt een boosheid in mij los.

Weet dat het niet slim is, maar het heeft met mentaliteit te maken, in Spanje bijvoorbeeld kleeft men veel minder. Frankrijk houden ze buiten Marseille en Parijs ook wel ruim afstand.
Als men afstand houd, ga ik zo snel mogelijk weer naar rechts, als ze gaan kleven bereiken ze het tegenovergestelde.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door GuteFahrt » di 25 dec 2018, 13:14

Point taken, maar uiteindelijk zijn het wollige woorden. Zoals mhkamp al aangaf. Als er toch zo'n behoefte aan is erover door te praten, graag afsplitsen. :idea:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Jeroen » di 25 dec 2018, 13:20

Actie - reactie. Door olie op het vuur te gooien haal je alleen maar het slechtste in mensen naar boven en breng je jezelf andere weggebruikers in gevaar, hoe veel schuld de ander op dat moment ook heeft.

Zelfs als je op zo'n moment er helemaal niets aan kunt doen dat de snelheid terug loopt is het voor sommigen als een rode lap op een stier. Ik heb zo eens in Duitsland een ééncellige 'collega' achter me gehad die nadat hij al kilometers achter mij bumperkleefde terwijl ik gewoon continu 83 op de CC reed helemaal door het lint ging toen mijn snelheid terug zakte richting de 70 doordat het bergop ging. Eerst met een schijnbeweging bijna mijn linkerspiegel er af proberen te rijden en vervolgens 2 keer een braketest...

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Basjuh1981 » wo 26 dec 2018, 19:42

ZwolleNoord1 schreef: di 25 dec 2018, 12:57 Als mensen gaan bumperkleven met een zeer geringe afstand tot mijn bumper, dan laat ik automatisch het gaspedaal los.
Al meerdere keren ruzies gehad hiermee, maar ik stoor mij enorm aan kleven, en het brengt een boosheid in mij los.

Weet dat het niet slim is, maar het heeft met mentaliteit te maken, in Spanje bijvoorbeeld kleeft men veel minder. Frankrijk houden ze buiten Marseille en Parijs ook wel ruim afstand.
Als men afstand houd, ga ik zo snel mogelijk weer naar rechts, als ze gaan kleven bereiken ze het tegenovergestelde.
Het was zeker niet slim :lol:

De mentaliteit van gas loslaten of nog erger braketesten snap ik sowieso niet.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Wouter N14 » wo 26 dec 2018, 19:48

En weer terug naar het Duitse mobiliteitsbeleid, bitte.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Chris » za 29 dec 2018, 13:26

MichiH heeft op Skyscrapercity een overzicht gemaakt van alle aanpassingen aan het Duitse wegennet in 2018: https://www.skyscrapercity.com/showpost ... ount=10430

In 2018 is er;
* 45 kilometer Autobahn geopend
* 46 kilometer Autobahn verbreed
* 20 kilometer Autobahnähnlich geopend
* 63 kilometer nieuwe Bundesstraßen en omleggingen geopend

Overigens zie je wel hoe gefragmenteerd het is. De verbredingen en openstellingen zijn allemaal stukjes van een paar kilometer. Alleen de A7 is een groter stuk, de enige PPS ook.

De bouwsnelheid is echt dramatisch. De 7 opengestelde stukken snelweg zijn allemaal na 6 - 10 jaar bouwtijd aangelegd. De gemiddelde bouwtijd bedroeg 7,6 jaar terwijl de gemiddelde projectlengte maar 6,1 kilometer betrof. De wegenbouw is echt totaal vastgelopen in Duitsland...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Coen Tunnel » za 29 dec 2018, 18:36

46 km verbreed is wel dramatisch weinig.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Vinny » zo 30 dec 2018, 21:05

Ik heb de cijfers zo niet paraat, maar wel de indruk dat er Nederland meer kilometer asfalt is toegevoegd of verbreed aan het hoofdwegennet. Dat zou gek zijn, want Duitsland is qua omvang en bevolking veel groter.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door GuteFahrt » vr 04 jan 2019, 13:17

Niedersachsen

De plannen voor het nieuwe jaar in Niedersachsen:

:arrow: https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... te134.html
NDR (3-1-2019) schreef:Diese Strecken sollen 2019 freigegeben werden
-A7 Richtung Hamburg: Sechsspuriger Ausbau eines acht Kilometer langen Abschnitts zwischen dem Dreieck Walsrode und Fallingbostel.
-B212, Ortsumgehung Berne im Landkreis Wesermarsch: Freigabe des dritten Abschnitts Mitte 2019.
-Nordumgehung Nordhorn: Freigabe der 8,6 Kilometer langen Umgehung.

Hier sollen 2019 die Bagger rollen
-A1 zwischen Osnabrück und Bremen: Auftragsvergabe im Oktober für sechsspurigen Ausbau auf 30 Kilometern zwischen Bramsche und Lohne/Dinklage.
-Weiterbau A26: Erste bauvorbereitende Arbeiten zwischen der Anschlussstelle Neu Wulmstorf bei Buxtehude und der A7.
-B3 bei Celle: Geplanter Baustart des 5,2 Kilometer langen Mittelteils der B3-Umfahrung.
-B240 bei Marienhagen und Weenzen: Geplanter Baustart eines gut fünf Kilometer langen Abschnitts zur Ortsumgehung.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Chris » di 15 jan 2019, 11:09

Het contract voor de LKW-Maut met Toll-Collect liep op 31 augustus 2018 af. Men heeft nu besloten de vrachtwagentol helemaal in eigen beheer te houden en niet opnieuw te gunnen aan een private partij. Dit is vrij ongebruikelijk in Europa, maar men zegt dat het goedkoper is.

ZwolleNoord1
woonerf
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 24 nov 2017, 19:46

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door ZwolleNoord1 » di 15 jan 2019, 16:06

Wat mij ook opvalt, of je nu aan het rijden bent op een bundesstrasse met 100 of midden in Duisburg, de weg inrichting lijkt nauwelijks te verschillen. Redelijk lange strepen, en 2 brede rijstroken.

In Nederland is de markering in de bebouwde kom anders, dan op een autoweg. Ook vind ik de op en afritten in het Roergebied soms redelijk krap, en voelt de infrastructuur inderdaad redelijk verouderd.

Als ik een Duitser zou zijn, zou ik liever wat meer accijns betalen, dan dat ik over dit soort wegen moet rijden dagelijks.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Chris » do 17 jan 2019, 15:28

De ADAC Staubilanz 2018: 3% meer files en 5% meer filelengte. De hoeveelheid Stau is duidelijk gerelateerd aan de hoeveelheid wegwerkzaamheden. In december-januari-februari zijn de minste files ondanks de grotere impact van winterweer. Dit komt omdat er in de winter aanzienlijk minder wegwerkzaamheden zijn.

Nordrhein-Westfalen heeft met afstand de meeste congestie in Duitsland, fors meer dan de nummer 2. Als je de filelengte in verhouding tot de lengte van het snelwegennet zet dan heeft Hamburg de meeste files.

Duitsland is denk ik het enige land waar er zoveel congestie veroorzaakt wordt door wegwerkzaamheden, in andere landen speelt dat veel minder een rol. In Duitsland zou veel minder file staan als het wegennet in dezelfde conditie was als Nederland (dus bijna geen Dauerbaustellen).

>> https://www.adac.de/der-adac/verein/akt ... taubilanz/

Afbeelding

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door GuteFahrt » vr 18 jan 2019, 13:16

Van Bundesstraße naar Staatsstraße

-Administratieve- afwaardering: https://www.mittelbayerische.de/region/ ... 40238.html

Achtergrond:
Mittelbayerische (18-1-19) schreef:Hintergrund der Abstufung, an der seit über 30 Jahren geplant wird, ist der Autobahnausbau. Der Bund ist der Auffassung, mit parallel verlaufenden Autobahnen seine Verpflichtung zu einem Fernstraßennetz erfüllt zu haben und übergibt diese parallelen Teilstücke gemäß vertraglicher Vereinbarung an die Länder. Der Freistaat Bayern lässt sich diese Übernahme mit millionenschweren Verbesserungen versüßen. So ist der Streckenzug im nördlichen Landkreis vor der Übergabe durch den Neubau der Bahnüberführung bei Laub „auf Vordermann gebracht worden“, erklärt Manfred Rieger vom Staatlichen Bauamt.
Veel verandert er veelal niet als het enkel administratief is, uitgezonderd wellicht dit:
Weil ja Bundesstraßen für Lastwagen ab 7,5 Tonnen Gewicht mautpflichtig sind und dies durch die Abstufung entfällt, fürchtet Böhringer, dass nun Mautpreller von der Autobahn abfahren und den Weg durch den Ortskern nehmen könnten.
Dat speelt hier niet echt volgens ingewijden, maar kan elders wel een thema zijn.

Tot slot:
Südlich von Regensburg wird die B 15 in absehbarer Zeit ebenfalls verschwinden. Sobald die autobahnähnliche B 15neu bis zur Autobahn bei Landshut durchgebaut ist, wird auch hier die Baulast vom Bund auf den Freistaat übertragen und die B 15 wird bis hinunter zur A 92 zur Staatsstraße.
Kan nog even duren. :mrgreen:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Chris » vr 18 jan 2019, 20:42

Die declasseringen van Bundesstraßen zijn wel moeilijk te volgen. Er is geen centraal punt waar zoiets medegedeeld wordt, soms komt het in regionale media maar meestal zal je er de staatscourant van elke staat op moeten naslaan.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Chris » di 05 feb 2019, 10:01

Het Bundesverfassungsgericht in Karlsruhe heeft ANPR gedeeltelijk ongrondwettelijk verklaart. Dus wat zeg maar in Nederland de Marechaussee doet met die portalen met camera's aan de grens is in Duitsland dus niet automatisch toegestaan.
  • In solchen Kontrollen liegen Grundrechtseingriffe gegenüber allen Personen, deren Kraftfahrzeugkennzeichen erfasst und abgeglichen werden, unabhängig davon, ob die Kontrolle zu einem Treffer führt (Änderung der Rechtsprechung). Diese Eingriffe sind nur teilweise gerechtfertigt.
Het probleem is dus dat iedereen gecontroleerd wordt ongeacht of het tot een hit in de database resulteert. Deze inbreuk op de privacy is maar gedeeltelijk gerechtvaardigd. Men heeft het verder nog specifiek over ANPR aan de grenzen. Volgens de media gaat het om systemen die door Bayern, Baden-Württemberg und Hessen worden gebruikt.


Voor de liefhebbers: https://www.bundesverfassungsgericht.de ... 9-008.html

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Chris » di 19 feb 2019, 20:36

Uit statistieken blijkt dat Bayern met afstand het meeste geld vanuit Berlijn ontvangt voor de wegenbouw. Volgens de Grüne komt dit omdat de verkeersministers al 10 jaar van de CSU komen, en zij hun thuisstaat zouden bevoordelen. Bayern ontving in 2018 € 2 miljard en Nordrhein-Westfalen maar € 1,4 miljard.

Het verkeersministerie wijst de kritiek echter van de hand: geld wordt uitgegeven naar noodzaak, niet een verdeelsleutel onder de staten. En Bayern heeft niet bespaard op de plan- en ontwerpcapaciteiten waardoor zij veel meer procedures hebben doorlopen voor verbreding en vervanging. Als er geld overblijft doordat staten hun planning niet afgerond hebben vloeit dit naar andere staten waar wel projecten bouwrijp zijn. En dit is vaak in Bayern.

Ook bij brugrenovaties scoort Bayern goed, van de landelijk 187 gerenoveerde of vervangen bruggen staan er 54 in Bayern. Ook bij de aanleg van breedbandinternet doet Bayern het beter: van de 2593 projecten waren er 1329 in deze staat.

De Grüne willen nu dat het Bundesrechnungshof alles narekent of het wel eerlijk gaat.

BR: Bayern bekommt am meisten Bundesgeld für seine Straßen

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door waldo79 » za 23 feb 2019, 16:39

Heel vreemd is het niet. Bayern is in oppervlakte de grootste deelstaat.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door GuteFahrt » za 23 feb 2019, 17:56

Klopt. Maar het lijkt me dat er meer factoren een rol spelen dan alleen de oppervlakte. Misschien is het wel vreemd.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Chris » za 23 feb 2019, 18:06

Bayern heeft ook de meeste Autobahn-kilometers in Duitsland. Veel meer ook dan Niedersachsen, dat de 2e staat is qua oppervlakte. In die zin is het wel logisch dat deze staat het meeste geld krijgt, maar een oorzaak dat veel resterend geld overgeheveld wordt naar Bayern is ook omdat ze veel meer projecten door de procedures krijgen dan in andere staten. Bijvoorbeeld Baden-Württemberg verliest daardoor veel financiering omdat ze bijna geen bouwrijpe projecten hebben. Het geld is er op zich wel.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door GuteFahrt » za 23 feb 2019, 21:13

Los van alles vond ik het nog interessant wat de verhouding zou zijn tussen NRW en Bayern als je oppervlakte afzet tegen de lengte van het Autobahnnetwerk. Daar past Nordrhein-Westfalen zo'n beetje 2 keer in Bayern en heeft Bayern een kleine 300 kilometers meer op het grondgebied.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Chris » za 23 feb 2019, 21:26

Bayern heeft niet echt een dicht netwerk van Autobahnen. Rond München en Nürnberg komt het nodige samen maar waar NRW een groot regionaal snelwegennet heeft ontbreekt dat een beetje in Bayern, waar je vooral veel kilometers aan lange-afstandsroutes hebt.

In Baden-Württemberg een beetje hetzelfde en hier ontbreekt duidelijk nog een oost-westverbinding in het zuiden van de staat.

Daarentegen hebben BY en BW wel vrij veel kilometers 2x2 Bundesstraße. Dat is in NRW weer minder.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Willem » za 23 feb 2019, 21:28

En de bevolkingsdichtheid is in NRW veel hoger, waardoor daar meer Autobahnen zijn.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Chris » do 07 mar 2019, 16:00

Chris schreef: di 08 mei 2018, 21:46 Nordrhein-Westfalen

De regering van de staat Nordrhein-Westfalen heeft een pakket maatregelen vastgesteld die de complete gridlock door Baustellen moet aanpakken.

3) Sinds 2017 is het met federale toestemming mogelijk om werkzaamheden versneld uit te voeren. Bij 8 projecten wordt dit gebruikt, wat een bouwtijdverkorting van 5-23 weken geeft. Het gaat om de volgende projecten:
  • * A1 Ausbau auf sechs Spuren, Höllenbachtalbrücke bei Remscheid
    * A43 Recklinghausen, 1. Bauabschnitt Ausbau auf 6 Spuren
    * A3 8-streifiger Ausbau Leverkusen bis Anschluss Köln Mülheim
    * A57/A1 Neubau Zentralbauwerk, Brücke im Kreuz Köln Nord
    * A42 Erhaltungsmaßnahme Gelsenkirchen-Heßler
    * A2 Ersatzneubauten zwischen DO-Lanstrop und Kamen/Bergkamen (Brücken)
    * A1 Brückenerneuerung Kamen-Zentrum - Kamener Kreuz
    * A33 Lückenschluss L 782 bis Anschluss Borgholzhausen
Er komt geld voor 5 extra projecten om de werkzaamheden sneller af te ronden.

* A1 grondwerkzaamheden rond de Rheinbrücke Leverkusen
* A1 vervanging Emsumflutbrücke (ten noorden van Münster)
* A1/A30 vervanging Kreuz Lotte/Osnabrück
* A1 vervanging van de brug over de Sölder Straße ter hoogte van Dortmund
* A3 vervanging van twee bruggen ter hoogte van Hamminkeln.

>> http://www.vm.nrw.de/presse/pressemitte ... /index.php

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Chris » wo 13 mar 2019, 18:23

Nordrhein-Westfalen heeft een Baustellenconferentie gehouden. De komende twee jaar zijn 140 grote Baustellen gepland op de Autobahnen in NRW. Dat betekent dat de komende 2 jaar gemiddeld om elke 15 kilometer Autobahn een grotere Baustelle gepland is. Met name in het Rhein-Ruhrgebied zijn zeer veel wegwerkzaamheden gepland.

In 2018 waren er 330 Baustellen die langer dan 24 uur duurden. Daarbij kwamen 22.000 Tagesbaustellen (reparatie na ongeval, markeringen, reiniging, snoeien, schilderen, borden). 47% van de Tagesbaustellen op drukke snelwegen wordt inmiddels in de nacht uitgevoerd. Daarmee moet voorkomen worden dat het hele netwerk de hele dag vast staat. Dit is al een groot probleem want in het Rhein-Ruhrgebied staan op sommige trajecten van 's ochtends vroeg tot 's avonds onafgebroken file. Men wil ook meer werkzaamheden in het weekend inplannen om de doordeweekse verkeerschaos te verminderen.

Straßen.NRW heeft ook kaarten gemaakt met de grote Baustellen in het Rhein-Ruhrgebied de komende 2 jaar: https://www.strassen.nrw.de/files/oe/1a ... ate.v2.pdf (25 MB)

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door mavas » wo 13 mar 2019, 18:30

Als ik het goed begrijp was die conferentie er dus eigenlijk om informatie te delen ipv om aan te geven dat er iets moet gebeuren met de hoeveelheid werkzaamheden?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Chris » wo 13 mar 2019, 19:03

Men poogt wel door meer in de nacht en het weekend te doen.

Maar de staat van onderhoud kan men natuurlijk niet van het ene op andere moment veranderen. Wat nu tot op de fundering gesloopt moet worden is het gevolg van beleidskeuzes 15-20 jaar geleden (geen periodiek preventief onderhoud, maar complete vervanging op een wat langere termijn).

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5066
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door Rogier » do 14 mar 2019, 6:45

Totale reconstructie (vervanging verharding tot op fundering hoeft in veel gevallen niet eens gedaan te worden, als de bezwijkschades plaatselijk is.
In dat geval hoeft men alleen de plaatselijke schades te herstellen, zodat de verharding stabiel (maar zwak is) en daarna kan men over de verzwakte verharding een stevige versterking doorvoeren. Dan kunnen deze werkzaamheden ook in de nachturen \ weekenden gedaan worden.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door SnarfFlevoland » ma 18 mar 2019, 11:05

Dit bouwseizoen wordt opnieuw de B236 tussen Winterberg en Züschen onder handen genomen voor verdere renovatie. Dit wordt per bouwseizoen (maart-november) in blokdelen van steeds twee korte stukjes gedaan met 2x een 1+0 incl. verkeerslicht situatie. Dit is het derde seizoen op een rij dat aan de weg gewerkt wordt en ik betwijfel of de 7 km eindelijk compleet gerenoveerd zullen zijn na dit seizoen... :roll:

Persoonlijk vind ik het ronduit belachelijk dat aan zo'n kort traject wel 3-4 jaar gesleuteld wordt. Het deel dat vorig seizoen is gerenoveerd heeft officieel nog steeds een Vmax van 50 km/h, vanwege missende markering, waar zich overigens niemad aan houdt. Het seizoen daarvoor was dat met het eerste deel ook al zo. Bovendien zijn de verkeerslichten op tijd ingesteld (ook al schijnen ze een sensor te hebben) en dan sta je 's nachts ook doodleuk een poos te wachten voor niks.

Nu is de B236 tussen Winterberg en Züschen geen enorm drukke weg, maar het blijft alsnog wel een belangrijke verbinding tussen Brilon/Winterberg en Marburg. Het is vanuit het Hochsauerland toch min of meer de verbinding naar Frankfurt en heb je ook met wat meer interregionaal verkeer te maken als op pakweg de B480 tussen Winterberg en Bad Berleburg.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: [D] Mobiliteitsbeleid

Bericht door BABKay » do 06 jun 2019, 17:14

Link
In deze video wordt geprobeerd uit te zoeken hoe het in Duitsland loopt met de Baustellen en wordt er ook een vergelijking met Nederland gemaakt. Zodra ze over de BER beginnen wordt het voor menig Duitser wel ietwat Peinlich :lol:

Plaats reactie