[FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2870
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Robbert297 » do 23 apr 2015, 20:37

^^ Excuses. M'n zus zat daar al. :lol:
EDIT: Video is ook meer gericht op de zware hagelbui, niet wetende dat ik de locatie zou gaan vergeten. Ik had de locatie zelfs nog opgeschreven...
De video staat ook op Facebook, met als locatie A5 Heidelberg. Maar rond Heidelberg vind ik niets. :redangry:
Слава Україні

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Coen Tunnel » do 23 apr 2015, 23:08

^^ Rond Heidelberg is de A5 ook 2x2, dus dat is het sowieso niet. Ik zie asfalt op de foto, en grote delen van de A5 hebben ook beton. Het asfalt lijkt ook vrij nieuw. Ook dat sluit aan bij de locatie die ik al eerder suggereerde, tussen Offenburg en Appenweier. Het portaalbord zou dan van de aansluiting Offenburg zijn.

Maar, de configuratie die op het scherm van het navigatiesysteem te zien is sluit niet helemaal aan bij hoe de situatie rond de brug er op Google Maps uitziet, de middenberm lijkt ook wat breder te zijn dan op de A5 (maar dat kan vertekend zijn) en op het scherm van het navigatiesysteem lijkt een afstand van 24,9 km te zien, die ik niet kan plaatsen. Desalniettemin, mijn aanname van de parkeerplaats tussen Offenburg en Appenweier lijkt mij aardig logisch, omdat veel dingen overeenkomen. Al durf ik het niet met 100% zekerheid te zeggen.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2870
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Robbert297 » do 23 apr 2015, 23:13

^^ Ik zal dan morgen nog even goed kijken op dat stuk. Misschien dat dat het ook wel is. :)
En onze TomTom geeft wel vaker vreemde dingen aan. Waarschijnlijk moet je na 24,9km links aanhouden, dus eigenlijk rechtoor.
Слава Україні

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Wesso » do 30 apr 2015, 15:05

Robbert297 schreef:Bij deze de video.
Ik zie geen video, alleen een zwart kader met knipperende banners en pop-ups. :roll:
Misschien kan je via Youtube uploaden?

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2870
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Robbert297 » do 30 apr 2015, 15:16

^^
Bij deze: https://youtu.be/tNpChW0XAvQ
Video is niet al te best, maar misschien kun je er toch nog wat uithalen. :lol:
Слава Україні

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Wesso » do 30 apr 2015, 16:03

Hmm, niet al te veel maar die 24,9 km op jullie TomTom blijft raadselachtig. 24,9 km noordelijker vanaf het punt dat Coen Tunnel aanwijst is werkelijk niets dat op een beslismoment duidt. Verder lijkt het alsof er een behoorlijk hoogteverschil (bosrand) is bij de brug waar jullie overheen rijden. Dat herken ik niet echt bij de Kinzigbrug.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2870
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Robbert297 » do 30 apr 2015, 16:12

Onze TomTom geeft weleens bij de kleinste afritten aan om links aan te houden. Best vreemd inderdaad.
Ik weet wel zeker dat dit überhaupt de A5 is. Ik had destijds de locatie nog in m'n mobiel gezet.

EDIT: Je brengt mij trouwens wel op ideeën! Ik kan de TomTom een demo laten uitvoeren van de rit. Ik kan dus gewoon het start- en eindpunt in de TomTom zetten. Vervolgens wordt er een route gegenereerd en die kun je dan afspelen als demo. Ik ga dat eens proberen.
Ik moet wel eerst die navigatie te pakken zien te krijgen... :lol:
Слава Україні

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door SnarfFlevoland » do 30 apr 2015, 16:36

Hmm... ik moet eigenlijk de A5 goed kennen, aangezien ik er regelmatig overheen rij. Persoonlijk denk ik dat Andries gelijkt heeft. Dat portaalbord zal van afrit Offenburg zijn, parkeerplaats moet dan Waldmatten zijn en de brug dan de Kinzigbrücke. Dat komt dan ook overeen met wat de Autobahnatlas over de A5 heeft vertellen, aangezien ik andere scenario's zo dicht op elkaar niet zie, dus moet dat het daar wel zijn. De A5 ziet er ets noordelijker in de middenberm ook iets minder dicht 'bebost' uit.

Ik denk dat we het raadsel wel opgelost hebben. Andere mogelijke locaties op de A5 zie ik niet. Wat ik eventueel nog wilde overwegen bestrijd de Autobahnatlas met de kilometertelling overduidelijk.
Wesso schreef:Verder lijkt het alsof er een behoorlijk hoogteverschil (bosrand) is bij de brug waar jullie overheen rijden. Dat herken ik niet echt bij de Kinzigbrug.
Hmm.. dat lijkt kort even zo misschien, maar vind het voor de rest niks speciaal hoog.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2870
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Robbert297 » do 30 apr 2015, 17:05

Ik denk dat het inderdaad dan bij Offenburg moet zijn. Ik zal het nog wel een keertje nachecken met de TomTom, maar nu geloof ik jullie! :lol:
Raadsel opgelost. Bedankt! :D
Laatst gewijzigd door Robbert297 op do 30 apr 2015, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Слава Україні

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Wesso » do 30 apr 2015, 17:12

Als ik uitga van een beslismoment op circa 25 km van een parkeerplaats en een brug, zou het ook de Rench-Flutkanal-Brücke bij Appenweier kunnen zijn. Die ligt op 25,9 km van Kreuz Baden-Baden. En de omgeving is daar sterk bebost.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2870
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Robbert297 » do 30 apr 2015, 17:23

^^ Ik denk niet dat het die locatie is. Die parkeerplaats was maar een kleine parkeerplaats en het was nog bebost voordat we de brug overgingen. Maar het lijkt er wel sterk op!
EDIT: Ik heb die kleine parkeerplaats over het hoofd gezien. Ik zal er even goed naar kijken.
Слава Україні

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Wesso » do 30 apr 2015, 18:04

:wijsvinger: ik denk dat Coen Tunnel toch gelijk heeft. De Kinzigbrücke is zo te zien een breed viaduct en de Rench-Flutkanal-Brücke stelt niets voor. Bovendien past dat portaalbord wel bij afrit Offenburg.

Zie deze video, waarop de 2x3 in aanleg is te zien.
Link

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2870
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Robbert297 » do 30 apr 2015, 18:44

Ik zie inderdaad grote gelijkenissen. Het lijkt me nu wel duidelijk dat het Offenburg moet zijn, ook al had ik niet gedacht dat het nog zo zuidelijk was. :)
Слава Україні

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door GuteFahrt » ma 05 okt 2015, 19:08

Ik heb dit traject ook weer eens bereden in beide richtingen, gister in noordelijke richting. Wat mij opviel t.h.v. Heidelberg is dat de bewegwijzering welke verwees naar de Amerikaanse basis daar is verdwenen. Er stonden indertijd grote witte borden met "US Facilities" exit Heidelberg/Schwetzingen" of iets dergelijks. Momenteel is daar een aanzienlijke Baustelle, maar op de foto's van Chris ook al niet meer te zien.
Pino schreef:Ook al zit er in de A67 nog steeds een stuk 2x2
Liefst 53 kilometer van de 65 kilometer. :idea: Ik zie liever het Odenwald vanuit mijn ooghoeken dan de fabrieken van Mannheim en omstreken. ;)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Chris » ma 05 okt 2015, 19:18

Dat was de Patrick Henry Village, gesloten sinds 2013.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door GuteFahrt » ma 05 okt 2015, 23:49

^^ Via de link kwam ik erachter dat het nogal wat meer inhield dan enkel Patrick Henry Village. In ieder geval is vanaf 2012 een verhuizing in gang gezet naar o.a. Wiesbaden en die operatie is nu ongeveer afgerond. De laatste kazernes zijn/worden dit jaar overgedragen aan Duitsland.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Route643
polderweggetje
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 05 okt 2015, 22:59

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Route643 » za 23 apr 2016, 22:49

Vaandaag op de A 5 vanaf Frankfurter Kreuz tot Dreieck Karlsruhe en vice versa gereden. Volgendes viel me op:

- de knooppunt met de A672 was vroeger samen met de knooppunten A5/A67 en A67/A672 als "Darmstädter Kreuz" aangegeven. Uit richting Frankfurt word de eerste nu als "Darmstädter Nordkreuz" aangekondigt.

- het Autobahnkreuz Weinheim heeft uit zuidelijke richting nieuwe borden gekregen. In plaats van de oude hessische wisselwegwijzers zijn er nu dWiSta's en de normale snelwegborden.

- het erste bord aan de rangeerbaan is dubbel vals. Naar Weinheim wordt niet naar de B38 verwezen en richting Mannheim staat ipv de nummer 659 een 5.

- ook het afstandenbord na de Kreuz Weinheim was in nordelijke richting vervangen door een nieuw bord waarop al de A7 (Hannover 411km) aangekondigt wordt.

Plaats reactie