[FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

[FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Chris » wo 25 sep 2013, 14:08

A5 Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Een fotoserie van de A5 richting noorden, vanaf het Kreuz Walldorf (A6) tot het Frankfurter Kreuz (A3) over een afstand van 87 kilometer. Dit deel is een dichtbevolkte corridor, maar de A5 telt tussen het Kreuz Walldorf en het Darmstädter Kreuz slechts 2x2 rijstroken, ondanks intensiteiten tot bijna 100.000 voertuigen per etmaal. De A5 is daarmee één van de drukste 2x2-snelwegen van Duitsland. Vanaf het Darmstädter Kreuz tot het Frankfurter Kreuz liggen 2x4 rijstroken.

De A5 is de oudste Autobahn van Duitsland, het eerste deel tussen Darmstadt en Frankfurt opende al in 1935 voor het verkeer. De rest is voornamelijk in de jaren '60 aangelegd, in 1970 opende het laatste deel van de A5 langs Heidelberg.

kaart:
Afbeelding

:arrow: foto's in de spoiler:
SPOILER: TOON

1. Het Kreuz Walldorf, komende vanaf de A6. Stuttgart wordt via de A6-A81 bewegwijzerd, vaak wordt gedacht dat die route via Karlsruhe (A5-A8) verloopt.
Afbeelding
A5-1 by Chriszwolle, on Flickr

2. De A5 richting noorden. 2x2 en jam-packed.
Afbeelding
A5-2 by Chriszwolle, on Flickr

3. opvallend, afritbord in de middenberm.
Afbeelding
A5-4 by Chriszwolle, on Flickr

4. Frankfurt is vanaf hier nog 100 kilometer, alhoewel het Frankfurter Kreuz maar op circa 80 kilometer afstand ligt.
Afbeelding
A5-5 by Chriszwolle, on Flickr

5. Heidelberg/Schwetzingen.
Afbeelding
A5-9 by Chriszwolle, on Flickr

6. Rechts doemt het Odenwald op. Dat is een mooi vakantiegebied overigens, op zo'n 5 uur rijden van Nederland.
Afbeelding
A5-11 by Chriszwolle, on Flickr

7. Het Kreuz Heidelberg. Volgens mij is dat viaduct een tijd terug kapotgereden door een te hoge vrachtwagen.
Afbeelding
A5-12 by Chriszwolle, on Flickr

8. 100 ivm lärmschutz.
Afbeelding
A5-14 by Chriszwolle, on Flickr

9. Köln staat al vrij vroeg aangegeven op de A5. Later zal daar Hannover bijkomen voor verkeer richting noorden.
Afbeelding
A5-16 by Chriszwolle, on Flickr

10. Dossenheim. De A5 loopt langs de voet van het Odenwald.
Afbeelding
A5-17 by Chriszwolle, on Flickr

11.
Afbeelding
A5-20 by Chriszwolle, on Flickr

12. Ladenburg.
Afbeelding
A5-21 by Chriszwolle, on Flickr

13. Hirschberg.
Afbeelding
A5-23 by Chriszwolle, on Flickr

14. Oud E35 schildje. Links zie je verstevigde geleiderails, die zie je steeds meer in Duitsland.
Afbeelding
A5-25 by Chriszwolle, on Flickr

15. Het Kreuz Weinheim.
Afbeelding
A5-26 by Chriszwolle, on Flickr

16. De A659 is een korte verbinding tussen Weinheim en Mannheim. Je kan makkelijk oversteken naar de A67 als de A5 afgesloten is.
Afbeelding
A5-27 by Chriszwolle, on Flickr

17. Hannover komt hier erbij.
Afbeelding
A5-28 by Chriszwolle, on Flickr

18. Hemsbach.
Afbeelding
A5-29 by Chriszwolle, on Flickr

19.
Afbeelding
A5-31 by Chriszwolle, on Flickr

20.
Afbeelding
A5-32 by Chriszwolle, on Flickr

21. Heppenheim.
Afbeelding
A5-35 by Chriszwolle, on Flickr

22.
Afbeelding
A5-36 by Chriszwolle, on Flickr

23. Hannover is toch nog bijna 4 uur rijden als je normaal rijdt en een pauze neemt.
Afbeelding
A5-37 by Chriszwolle, on Flickr

24. Bensheim. De B47 is ook een hoogwaardige link naar de A67, met 2x2 rijstroken en ongelijkvloerse kruisingen.
Afbeelding
A5-39 by Chriszwolle, on Flickr

25. Bergstraße.
Afbeelding
A5-42 by Chriszwolle, on Flickr

26. Zwingenberg. Vanaf hier is de A5 recent gerenoveerd, maar helaas niet verbreed.
Afbeelding
A5-44 by Chriszwolle, on Flickr

27. Seeheim-Jugenheim.
Afbeelding
A5-46 by Chriszwolle, on Flickr

28. 7 regels bestemmingen.
Afbeelding
A5-47 by Chriszwolle, on Flickr

29. Darmstadt-Eberstadt.
Afbeelding
A5-51 by Chriszwolle, on Flickr

30. Vanaf Darmstadt-Eberstadt is een spitsstrook in noordelijke richting tot het Darmstädter Kreuz.
Afbeelding
A5-53 by Chriszwolle, on Flickr

31. Darmstädter Kreuz. Ik maakte hier even een uitstapje via de A672 tot in Darmstadt.
Afbeelding
A5-54 by Chriszwolle, on Flickr

32. splitsing.
Afbeelding
A5-56 by Chriszwolle, on Flickr

33. En weer op de A5 net na het Darmstädter Kreuz. 2x4 rijstroken vanaf hier tot het Frankfurter Kreuz, het langste achtstrooks deel van Duitsland, en tevens sowieso één van de weinige stukken met meer dan 2x3 rijstroken in Duitsland.
Afbeelding
A5-57 by Chriszwolle, on Flickr

34. Dit zal zelfs in de spits goed doorstromen. De verkeersintensiteiten zijn hier niet bijzonder hoog voor 2x4.
Afbeelding
A5-58 by Chriszwolle, on Flickr

35. De A5 is grotendeels in goede toestand, her en der zijn wat oudere stukken verharding. Wel enkele korte baustelles.
Afbeelding
A5-59 by Chriszwolle, on Flickr

36. Een baustelle met 4 rijstroken per richting, dat zie je vrijwel nooit in Duitsland.
Afbeelding
A5-60 by Chriszwolle, on Flickr

37. De A5 is wel een beetje de lokale racebaan van het Rhein-Maingebied.
Afbeelding
A5-61 by Chriszwolle, on Flickr

38. Langen/Mörfelden. Alle aansluitingen tussen Darmstadt en Frankfurt zijn overigens klaverbladen.
Afbeelding
A5-64 by Chriszwolle, on Flickr

39.
Afbeelding
A5-66 by Chriszwolle, on Flickr

40. Led Zeppelinheim.
Afbeelding
A5-69 by Chriszwolle, on Flickr

41.
Afbeelding
A5-70 by Chriszwolle, on Flickr

42. Vlak voor het Frankfurter Kreuz wordt het wegdek slechter.
Afbeelding
A5-72 by Chriszwolle, on Flickr

43. We gaan hier de A3 op richting Wiesbaden.
Afbeelding
A5-73 by Chriszwolle, on Flickr

44. Het Frankfurter Kreuz is niet meer dan een krap klaverblad, alhoewel het wel ontvlochten is, een vrij aparte constructie.
Afbeelding
A5-76 by Chriszwolle, on Flickr

45. Typisch alignement.
Afbeelding
A5-77 by Chriszwolle, on Flickr

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door waldo79 » wo 25 sep 2013, 14:41

De A3 richting Würzburg heeft toch ook kortstondig 2*4 rijstroken bezuiden Frankfurt :confuuuse:

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door captain007 » wo 25 sep 2013, 15:03

Chris schreef:6. Rechts doemt het Odenwald op. Dat is een mooi vakantiegebied overigens, op zo'n 5 uur rijden van Nederland.41.
Deze zomer nog daar op vakantie geweest en kan dit beamen. Nederlanders ga je er nauwelijks tegenkomen, omdat dit gebied relatief onbekend is voor de meeste Nederlanders. Overigens zijn die heuvels daar bij Heidelberg knap hoog. Op deze foto kan je het uitzicht vanaf die heuvels aardig zien, die heb ik vanaf het hoogste station van de Bergbahn in Heidelberg gemaakt. Afbeelding
DSC_0204 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Hensepens » wo 25 sep 2013, 16:30

waldo79 schreef:De A3 richting Würzburg heeft toch ook kortstondig 2*4 rijstroken bezuiden Frankfurt :confuuuse:
yep. Hoewel ik het meer naar het zuidoosten zou willen betitelen.
(https://www.google.nl/maps/preview#!q=f ... 13.1&fid=7)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Pino » wo 25 sep 2013, 17:04

Zeer bekend gebied (en de foto van captain007 nog het meest). Het aparte van de A5 tussen Walldorf en Darmstadt is toch dat hij gebouwd is als ontlastingsroute voor de aloude HaFraBa, die de parallelle route via Mannheim volgt. Je ziet dat nog mooi in de kilometrering van dit stuk A5, die op enig moment een sprong maakt zodat hij ter hoogte van het Darmstädter Kreuz weer aansluit op het vervolg van de route. Volgens de traditie van Reichsautobahnen geven de kilometerwaarden verder de afstand naar de Berliner Ring aan.

Maar goed, je hebt op dit stuk A5 toch nog steeds het gevoel dat het niet meer is dan een alternatieve route; het heeft niet de standing die je van een eencijferige Duitse Autobahn zou verwachten. Je ziet het aan de vaak oude bewegwijzering (afritborden waar het nummer nog geruiterd is, afstandenborden zonder streep). Vermoedelijk is dat ook de reden dat de weg nog maar 2x2 is; de parallelle route langs Mannheim is beter uitgebouwd. Persoonlijk neem ik ook altijd liever die laatste route op weg naar het zuiden. Ook al zit er in de A67 nog steeds een stuk 2x2, het geringe aantal afritten op het 2x2-gedeelte zorgt daar voor meer rust op de weg. Omdat de A67 door vrij leeg bosgebied loopt en de A5 vrij dicht langs bebouwing zou op die eerste route ook meer ruimte moeten zijn voor uitbouw.

Nog over het stuk in de buurt van Frankfurt: het blijft een gebied met een niet alledaagse doelenkeuze. Een doel als Westkreuz Frankfurt is meer dan de toevallige volgende afrit, maar een doel waarmee een belangrijke inprikker wordt aangegeven. In de stad Frankfurt wordt dat doel ook gebruikt om naar dezelfde uitvalsweg te verwijzen. De Eschborner Dreieck vervult een vergelijkbare functie. Het doel Hannover vind ik dan minder raar. Het lijkt op het eerste gezicht raar, maar ten noorden van Frankfurt begint het lege midden van Duitsland en ik heb dan toch liever een echt richtinggevend doel dan bijvoorbeeld het veel kleinere Kassel. Jammer dat Niedersachsen in zuidelijke richting niet hetzelfde doet, al heeft Kassel daar wellicht ook de functie heeft om de andere hoofdrichtingen van de A7-zuid (Stuttgart, München) af te dekken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Chris » wo 25 sep 2013, 17:14

De A5 is volgens mij wel de bewegwijzerde route naar Frankfurt vanuit het zuiden. De A6-A67 is inderdaad beter uitgebouwd, maar de A5 is drukker, zeker het deel dat parallel aan de A67 loopt. Ik denk dat beide snelwegen wel uitbouw waardig zijn voor 2x3, ik vond dat de A5 ook veel vrachtverkeer verwerkt. De B3, die naast de A5 loopt, loopt ook vrijwel continu door bebouwd gebied tussen Heidelberg en Darmstadt. Er zijn geen grote steden tussen Heidelberg en Darmstadt, maar ik denk toch dat het wel om een paar honderdduizend inwoners gaat die van de A5 afhankelijk zijn.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door captain007 » wo 25 sep 2013, 17:22

Volgens mij wordt het doorgaande verkeer afhankelijk van de drukte middels DRIPS wel verspreid over beide wegen. Deze zomer kregen we bijvoorbeeld nog vanaf Frankfurt het advies de A67 te nemen vanwege een lange file op de A5 (overigens niet gedaan, want we moesten nu net voor die file een afrit van de A5 hebben om het Odenwald in te komen).

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door nederland24 » wo 25 sep 2013, 18:29

Apart dat ze al zo vroeg kiezen voor Hannover. Kassel komt namelijk eerder voorbij en is toch ook een netwerkdoel?

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door GuteFahrt » wo 25 sep 2013, 23:01

Mooie foto's van een voor mij zeer bekende route. Het Odenwald ben ik ook weleens geweest en dan moet je Heidelberg zeker niet overslaan zoals de foto ook al wel weergeeft.

Het meeste verkeer richting het zuiden maakt gebruik van deze weg denk ik t.o.v. de A67 vanaf Darmstadt. Al is het dan in tegengestelde richting. M.i. ook leuker, aangezien je nog wat uitzicht hebt op de heuvels van eerder genoemd gebergte. Bij de 67 is dat minder. Daar zit je tegen de fabrieken van Mannheim en omgeving aan te kijken. ;)

Ben benieuwd of je ook nog foto's hebt van de A3 ri. noorden.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Mandelsoft » wo 25 sep 2013, 23:25

captain007 schreef:Volgens mij wordt het doorgaande verkeer afhankelijk van de drukte middels DRIPS wel verspreid over beide wegen. Deze zomer kregen we bijvoorbeeld nog vanaf Frankfurt het advies de A67 te nemen vanwege een lange file op de A5 (overigens niet gedaan, want we moesten nu net voor die file een afrit van de A5 hebben om het Odenwald in te komen).
Toen wij er langs kwamen (richting het zuiden), was er een ongeluk gebeurd op de A5 en we moesten dus omrijden via de A661:
Afbeelding

Let op de aparte plaatsing van Basel! Handig, die kantelwalsen!
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Pino » do 26 sep 2013, 4:28

nederland24 schreef:Apart dat ze al zo vroeg kiezen voor Hannover. Kassel komt namelijk eerder voorbij en is toch ook een netwerkdoel?
Duitsland heeft geen lijsten netwerkdoelen. De richtlijn schrijft voor dat je als hoofddoel (Hauptfernziel) kiest voor het einddoel van de weg en de vrijheid hebt om voor een daarvóór gelegen doel met netwerkbelang te kiezen. Die term staat niet verder omschreven en deelstaten nemen zich behoorlijke vrijheid. Ze kiezen zelfs regelmatig voor doelen die niet binnen de omschrijving passen, bijvoorbeeld München op de A3.

Anyway, komend vanuit het zuiden heeft men kennelijk gemeend dat er onvoldoende netwerkbelang zit in Kassel. Als je kijkt naar de aldaar kruisende wegen, en hun belang voor verkeer vanuit de richting Frankfurt, kan ik dat volkomen begrijpen.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door marcel » zo 29 sep 2013, 18:09

Mandelsoft schreef:Let op de aparte plaatsing van Basel! Handig, die kantelwalsen!
Ik ben gisteren in de verkeerscentrale geweest waar ze deze borden kunnen aanpassen, hier
https://maps.google.de/maps?hl=de&ll=50 ... 95521&z=20
We kregen een rondleiding en presentatie, en toen de werking van de borden werd uitgelegd aan de hand van het Nordwestkreuz Frankfurt, zei iemand 'kunt u dat even laten zien'?
Uiteraard een grapje, maar de baas zei 'natuurlijk, laat voor mijn part Basel even weg, er let toch niemand op de borden'. Alom hilariteit, maar degene die de borden bediende durfde het toch niet aan te knoeien met Basel. Hij liet even (ca. een seconde) F-Miquelallee zien op het middelste bord (waar normaal niets staat).

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Vinny » wo 02 okt 2013, 19:06

Als zelfs ongebruikelijke stationsomroepen het nieuws halen (wel ja, een artikel in 20 minute) zou ik me kunnen voorstellen dat het "groot" nieuws zou worden in Zwitserland. :mrgreen:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door marcel » zo 08 jun 2014, 13:10

Als je heel goed kijkt zie je dat dit bord vervangen is:

2013
Afbeelding

2014
Afbeelding

Ik heb geen idee waarom.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Coen Tunnel » ma 09 jun 2014, 12:27

^^ Schade na een aanrijding wellicht?

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Vinny » ma 09 jun 2014, 15:53

Heel vreemd. De onderste lijkt ouder te zijn dan de bovenste, maar volgens het bijschrift is het niet zo. Of is het gewoon de foto die vertekent?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door captain007 » ma 09 jun 2014, 15:57

De pijl is duidelijk nieuwere stijl bij het onderste bord en ook de iets minder grote letters is typische voor nieuwere generatie panelen.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Robbert297 » wo 22 apr 2015, 20:30

Ik weet niet of dit het goede topic is, maar ik kon geen andere vinden.
Ik heb een paar jaar geleden een filmpje geschoten met mijn camera op de A5 terwijl er een dikke hagelbui op ons kwam.
Nou weet ik niet meer de exacte locatie ervan. Ik kan wel een paar dingen herkennen, maar die zie ik niet meer terug op een road video van de A5.
Op het filmpje is ook een parkeerplaats aan één kant van de weg te zien.
Nou is mijn vraag: Is er ook een overzicht van alle P's op de A5?
Bij voorbaat dank.
Слава Україні

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door boe! » wo 22 apr 2015, 20:33


Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Robbert297 » wo 22 apr 2015, 20:51

Hmm... Ik zie hier niet de kleine P's.
Het was ook dicht bij een lange brug met daarvoor (daaronder, want we reden in Noordelijke richting) een kleine P, en daarvoor zat er een knooppunt of normale Ausfahrt, aan het portaalbord aan de andere kant te zien. Ook was het stuk 2x3.
Frustrerend dit... :wall:

Ik zal anders morgen wel het filmpje hier zetten.
Слава Україні

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Coen Tunnel » do 23 apr 2015, 10:43

Robbert297 schreef:Hmm... Ik zie hier niet de kleine P's.
Die staan er gewoon op hoor.

Maar eens even kijken. :)

De A5 tussen Hattenbach en Darmstadt is het waarschijnlijk niet, want vanuit Nederland is dat niet gauw een logische route.

De A5 tussen Darmstadt en Walldorf valt af, want 2x2. Datzelfde geldt voor de A5 tussen Offenburg en de Zwitserse grens.

Blijft over de A5 tussen Walldorf en Offenburg, waarbij moet worden aangetekend dat het deel tussen Baden-Baden en Offenburg pas recentelijk naar 2x3 rijstroken is verbreed (tot ca. 2012 waren daar nog wegwerkzaamheden).

Gebaseerd op jouw omschrijving vermoed ik dat het ten noorden van Karlsruhe-Nord moet zijn. De aansluiting Karlsruhe-Nord is een klaverblad, daarna volgt een brug en daarna een eenvoudige parkeerplaats alleen aan de rijbaan richting Frankfurt:

https://maps.google.nl/maps?q=karlsruhe ... rmany&z=14

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Mandelsoft » do 23 apr 2015, 10:55

Ik zie nu net pas: is foto 41 niet genomen nabij de locatie van deze foto uit 1988 van WikiMedia?

Afbeelding
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Robbert297 » do 23 apr 2015, 13:05

Coen Tunnel schreef:
Robbert297 schreef:Hmm... Ik zie hier niet de kleine P's.
Die staan er gewoon op hoor.

Maar eens even kijken. :)

De A5 tussen Hattenbach en Darmstadt is het waarschijnlijk niet, want vanuit Nederland is dat niet gauw een logische route.

De A5 tussen Darmstadt en Walldorf valt af, want 2x2. Datzelfde geldt voor de A5 tussen Offenburg en de Zwitserse grens.

Blijft over de A5 tussen Walldorf en Offenburg, waarbij moet worden aangetekend dat het deel tussen Baden-Baden en Offenburg pas recentelijk naar 2x3 rijstroken is verbreed (tot ca. 2012 waren daar nog wegwerkzaamheden).

Gebaseerd op jouw omschrijving vermoed ik dat het ten noorden van Karlsruhe-Nord moet zijn. De aansluiting Karlsruhe-Nord is een klaverblad, daarna volgt een brug en daarna een eenvoudige parkeerplaats alleen aan de rijbaan richting Frankfurt:

https://maps.google.nl/maps?q=karlsruhe ... rmany&z=14
Het was andersom: eerst zo'n kleine P die alleen aan de kant richting Frankfurt staat, en dan een (aardig lange) brug. Het beeldmateriaal is van 2013.
Maar bedankt voor de tips! Ik blijf verder zoeken. :lol:
Ik zal trouwens straks een stukje van het (slechte) beeldmateriaal plaatsen. Eens kijken of iemand erin iets herkent. :sorry:
Слава Україні

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Coen Tunnel » do 23 apr 2015, 15:36

Gebaseerd op die gegevens ben ik nog eens verder gaan zoeken. Dan lijkt het mij deze locatie:

P Waldmatten tussen Offenburg en Appenweier, vlak voor de Kinzigbrücke

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Robbert297 » do 23 apr 2015, 15:47

^^ Is dat stuk al 2x3? Want op Maps is het nog 2x2.
Ben trouwens m'n filmpje aan het monteren. Zal hem ergens vanavond op het forum gooien ivm leren voor school.
Слава Україні

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Coen Tunnel » do 23 apr 2015, 15:51

^^ De verbreding naar 2x3 tussen Offenburg en Baden-Baden was, als ik het goed heb, in 2012 gereed. Jij kwam er in 2013 langs, toen was het zeker al gereed.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Chris » do 23 apr 2015, 15:54

In 2013 was het grootste deel verbreed, behalve bij Appenweier, dat was pas in juli 2014 klaar.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Robbert297 » do 23 apr 2015, 16:02

Ah oké. De beelden op Maps zijn dus gewoon up-to-date.
Слава Україні

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door Robbert297 » do 23 apr 2015, 19:31

Bij deze de video.
Ik was in 2013 wat jonger, en daardoor waren mijn filmtechnieken nog niet zo goed. Ook heb ik de meeste stukken waar ik inzoomde eruit gemonteerd. Duidelijk beeld heb ik dus niet, maar ik hoop dat jullie hier wat uit kunnen halen. Niet geschoten is altijd mis. :lol:

Aan het begin van het filmpje zit een stukje muziek. Dat komt door de taalgebruik van ons toen de hagelbui kwam. Was puur een schrikreactie aangezien we een 35-jaar oude caravan op onze trekhaak hadden. :lol:
Overigens is de kwaliteit van TinyPic qua video's belabberd...
Слава Україні

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [FOTO][A005] Kreuz Walldorf - Frankfurter Kreuz

Bericht door boe! » do 23 apr 2015, 20:35

^^ Volgende keer aan de rechterkant gaan zitten, dan kunnen we a.d.h.v. hectometerpaaltjes de locatie bepalen. ;)

Plaats reactie