[D] Tolplannen Duitsland

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door Palance » wo 27 nov 2013, 19:54

Maar het zijn wel valide vragen, vind ik. Ik woon niet in de buurt van Duitsland, maar wat als ik straks bv spontaan een dagje Oberhausen wil gaan doen?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door mhkamp » wo 27 nov 2013, 20:08

^^ Dat begrijp ik. Maar als iets net van de pers is, kan je nog niet zeggen wat de gevolgen zijn.

Ook ik zou graag antwoorden op die vragen weten, maar ik wacht wel af. Ik zie / hoor vanzelf meer info binnendruppelen.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door verfmeer95 » wo 27 nov 2013, 20:10

Als ik jullie was, zou ik sowieso zeker 2 weken wachten. De leden van SPD kunnen het akkoord nog wegstemmen, en in het beeld dat bij de NOS werd neergezet leek het erop dat dat nog wel eens kon gebeuren. En als dat gebeurt moet er weer van voren af aan begonnen worden.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door captain007 » wo 27 nov 2013, 20:16

En daarna is het denk ik ook nog niet duidelijk, omdat de plannen eerst nog verder in detail uitgewerkt moeten worden. Ik hoop zelf overigens dat het niet doorgaat, omdat ik niet het idee heb dat het Duitse wegennet er beter van wordt. De getallen die je zo af en toe hoort wat het zou op moeten leveren zijn volgens mij een druppel op een gloeiende plaat om de problematiek op te lossen. Uiteindelijk zullen de Duitsers het probleem bij zichzelf moeten zoeken en niet afwenden op de buitenlanders die er incidenteel rijden.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door nederland24 » wo 27 nov 2013, 20:22

Als het niet duurder dan 50 euro per jaar wordt, is het nog wel te doen.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door Jackbauer1350 » wo 27 nov 2013, 20:41

Hoeveel buitenlanders zouden er rijden over het Duitse wegennet in vergelijking met bijvoorbeeld Nederland en België. Wat dat betreft zou België eerder recht van spreken hebben om een tol in te voeren. Want daar rijden naar verhouding de meeste buitenlanders over de snelwegen heb ik t idee. Nederland doet daar volgens mij ook niet onder.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door Chris » wo 27 nov 2013, 20:44

In Duitsland ongeveer 5% van de voertuigkilometers (personenauto's). In Nederland is dat iets minder dan 3% (alle voertuigkm, dus inclusief vrachtwagens). België weet ik niet.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door Snelwegenkenner » wo 27 nov 2013, 21:16

Duitsland is meer logistiek hart en doorvoerland in Europa dan Nederland, wat meer als eindpunt fungeert, dus het is wel te verklaren.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door mhkamp » wo 27 nov 2013, 21:35

^^ Snap ik niet. Dus jij wilt suggereren dat Duitsland meer wagens heeft te verwerken dan Nederland? Nederland, en in mindere mate ook België zijn bij uitstek doorvoerlanden. Via weg, spoor en water.

Als je kijkt naar de grootte van het land zou je best gelijk kunnen hebben, maar veel grondstoffen eindigen in de Ruhr-area, om daar als vol product vanuit Duitsland weer de wereld over te gaan.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door Coen Tunnel » wo 27 nov 2013, 21:38

Jackbauer1350 schreef:Hoeveel buitenlanders zouden er rijden over het Duitse wegennet in vergelijking met bijvoorbeeld Nederland en België. Wat dat betreft zou België eerder recht van spreken hebben om een tol in te voeren. Want daar rijden naar verhouding de meeste buitenlanders over de snelwegen heb ik t idee. Nederland doet daar volgens mij ook niet onder.
Wat dacht je van Luxemburg? 60% van iedereen die in Luxemburg werkt woont daar niet en zeker op een weg als de A3 zie je meer Franse dan Luxemburgse kentekens. Men was daar al niet blij met de plannen van de Fransen om tol in te gaan voeren op de A31 tussen Thionville en de grens om de verbreding van de A31 te kunnen financieren (die vooral voor de grensforenzen van Frankrijk naar Luxemburg van belang is) en nu de Duitsers ook tol willen gaan heffen zijn ze daar niet blij.

't Is dat Luxemburg nog wel veel verdient aan dat doorgaande verkeer omdat zo ongeveer iedereen zijn tank daar volgooit en velen ook nog sigaretten en drank inslaan. En ook die grensforenzen zullen vrijwel altijd in Luxemburg tanken.
mhkamp schreef:Als je kijkt naar de grootte van het land zou je best gelijk kunnen hebben, maar veel grondstoffen eindigen in de Ruhr-area, om daar als vol product vanuit Duitsland weer de wereld over te gaan.
Dat genereert ook een hoop internationaal transport. (En wat is er overigens mis met de in Nederland zo gangbare benaming Ruhrgebied?)

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door mhkamp » wo 27 nov 2013, 21:45

Coen Tunnel schreef:(En wat is er overigens mis met de in Nederland zo gangbare benaming Ruhrgebied?)
Kon er even niet opkomen. Maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door Coen Tunnel » wo 27 nov 2013, 21:47

^^ Dat zeker wel. ;)

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door petervdveen » wo 27 nov 2013, 23:31

mhkamp schreef:^^ Je stelt vragen die nu nog niet aan de orde zijn. Voor dezelfde geld gaat het circus niet eens door.
Hoe het in het journaal gebracht werd dacht ik dat het een feit was ;-)

Weet iemand dan misschien hoe dit in andere landen gaat?

De enige ervaring die ik heb is met oostenrijk en daar moest ik, omdat ik in zuid tirol op vakantie was een vignet voor twee weken hebben voor het geval ik toch nog door oostenrijk heen kwam.
En die moest ik dan ook nog eens van te voren bestellen geloof ik.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
ronny forgeron
verkeersader
Berichten: 712
Lid geworden op: do 15 dec 2011, 14:18
Locatie: SanXiang, China / Santpoort, Nederland

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door ronny forgeron » do 28 nov 2013, 4:10

http://www.zeit.de/politik/deutschland/ ... reitpunkte
Niets is zeker tot het zeker is...
Volgens deze Duitse krant gaat het helemaal niet gebeuren...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door Coen Tunnel » do 28 nov 2013, 8:22

petervdveen schreef:De enige ervaring die ik heb is met oostenrijk en daar moest ik, omdat ik in zuid tirol op vakantie was een vignet voor twee weken hebben voor het geval ik toch nog door oostenrijk heen kwam.
En die moest ik dan ook nog eens van te voren bestellen geloof ik.
Vignetten voor Oostenrijk zijn er voor 10 dagen, 2 maanden of een jaar en kun je gewoon direct bij elke ANWB-winkel kopen, of in tankstations in Oostenrijk, en ook al in Duitsland op de route naar Oostenrijk toe (in ieder geval bij alle tankstations langs de A8 en A93 na München).

martwout
dorpsstraat
Berichten: 164
Lid geworden op: do 16 mar 2006, 11:37

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door martwout » do 28 nov 2013, 9:52

Geruchten over bedragen: http://www.telegraaf.nl/buitenland/2209 ... uro__.html

Ik las vanochtend dat mogelijk de EU een stokje ervoor steekt aangezien tol voor zowel buitenlanders als inwoners moet gelden. Je eigen inwoners compenseren is discriminatie o.g.v. Europese regels.

Frank_NL
stadsweg
Berichten: 468
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 13:47
Locatie: Maastricht

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door Frank_NL » do 28 nov 2013, 11:53

Palance schreef:Betaal je mee? Vignetpoolen :)
Nee. Als lifter vergoed ik mijn aanwezigheid door het bieden van, zo ik mij verbeeld, aangenaam gezelschap. Het kan ook zijn dat chauffeurs mij mee laten rijden enkel om de goede daad die zij daarmee verrichten.

Enfin, bij het passeren van tolpoorten in Frankrijk, Polen of Kroatie leg ik niet bij. Zeker de helft van de liftgevers zou dat ook niet willen (trots of principe).

Slechts een keer heb ik wel betaald voor een rit, van Aire de Capellen (Luxembourg) naar Aire de Sprimont (bij Luik) - vijf euro. F**king vijf euro ;) :lol:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door SnarfFlevoland » do 28 nov 2013, 13:35

Ik neem onbekende lifters überhaupt nooit mee, daarmee is dat probleem alvast opgelost. :p
martwout schreef:Ik las vanochtend dat mogelijk de EU een stokje ervoor steekt aangezien tol voor zowel buitenlanders als inwoners moet gelden. Je eigen inwoners compenseren is discriminatie o.g.v. Europese regels.
Tja, dat blijft een lastig concept. Je zou namelijk ook kunnen stellen dat Oostenrijkers worden gecompenseerd voor hun tolvignet. Was die er niet geweest, dan zou de wegenbelasting in Oostenrijk wel meer omhoog moeten. Op die manier zal Duitsland denk ik gewoon de wegenbelasting om ongeveer de prijs van een jaarvignet verlagen. Dan ontstaat er echter een probleem: Kleine auto's betalen minder dan 100 euro per jaar. :|
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

martwout
dorpsstraat
Berichten: 164
Lid geworden op: do 16 mar 2006, 11:37

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door martwout » do 28 nov 2013, 14:31

Oostenrijk woedend, Zwitserland overweegt verhoging voor toeristen en België wil tol ook opnieuw gaan bekijken: http://www.telegraaf.nl/buitenland/2209 ... tol__.html

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door SnarfFlevoland » do 28 nov 2013, 14:57

^^
Zwitserland heeft niks te klagen. Horen niet bij de EU en hebben zelf ook een tolvignet en relatief lage wegenbelasting. Moeten hun mond houden, alhoewel ik best voor kan stellen dat ze mensen extra willen belasten die alleen op doorreis zijn, maar daarvoor mag het Duitse tolvignet geen aanleiding voor zijn. Hoe je overigens "toeristen op doorreis" van "toeristen met een tussen of eindbestemming in Zwitserland" wil gaan onderscheiden is me overigens een raadsel, tenzij je overnachtingen en/of uitgaven moet gaan lopen registreren om onder de extra tol uit te komen.

Dat tolvrije landen gaan klagen vind ik wel logisch en dat België z'n plannen gaat herzien lijkt me ook begrijpelijk, doch ook niet gewenst. Maar goed, ik ben sowieso tegen tol in Duitsland. De wegenbelasting en inkomsten uit accijns op brandstof is hoog genoeg om Duitsland wegen van goud te bezorgen. Aan het einde van de regel komt er gewoon een tolvignet voor iedereen en is het gewoon een onnodige belastingverhoging. Ik ben niet zo goed gelovig dat Duitse automobilisten wel gecompenseerd zullen worden. Wat dat betreft snel plan van tafel vegen. Zo'n stom idee kan ook weer alleen uit Beieren komen... :roll:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

mave94
dorpsstraat
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 04 mar 2011, 15:08
Locatie: Nederland

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door mave94 » do 28 nov 2013, 19:44

Met al die tolvignetten hier in Europa ga je je toch eens afvragen of je niet beter alle vignetten kan afschaffen of om er een gezamenlijk vignet van te maken. Als je dat laatste doet, dan zou je net zo goed toch ook af kunnen schaffen. Je hebt dan niet een overvolle voorruit én je zal toch eerder besluiten om een bepaalde reis te maken. Als je vier of vijf vignetten moet plakken dan ga je je toch wel een paar keer bedenken voordat je op vakantie gaat. Tevens leveren vignetten nu relatief ook weer niet zo veel geld op, althans voor personenauto's.

Waar is Europa als eenheid gebleven? Is dit een voorteken van weer induvidualisering van landen van Europa? :shutup:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door SnarfFlevoland » vr 29 nov 2013, 9:56

Coen Tunnel schreef:Natuurlijk niet, maar je komt (slechts twee kilometer verder) dan wel onvermijdelijk uit op de Oostenrijkse Autobahn. Die situatie is niks anders dan op de A96, A8 en A3 voor de Oostenrijkse grens, de A6 en A17 voor de Tsjechische grens en de A5 voor de Zwitserse grens. In al die andere gevallen wordt er niet moeilijk over gedaan. En het staat bovendien duidelijk aangegeven. Dit komt bij zoveel grenzen voor, en niet alleen waar tolvignetten gebruikt worden, maar ook daar waar direct na de grens al tol geheven wordt.
Tsjechië mag je tolvrij binnen rijden tot en met het eerste verzorgingsstation. Daar kan vaak nog van de eerste afrit(ten) tolvrij gebruik maken. Alleen richting Duitsland heb je een tolvignet tot en met de grens nodig en dat is nog wel te begrijpen. Voor de rest ken ik niet direct een grensovergang, waarbij afstandstol direct geheven wordt. Meestal zit daar eerst nog een tolvrije afrit tussen. Grensoverschrijdende toltrajecten even daargelaten, zoals bijv. de Fréjustunnel of de Svinesundbrug.

De A5 naar Basel had ik inderdaad al als voorbeeld aangegeven, maar daar wordt ook groots het tolvignet aankondigd, zelfs met de prijs. Bovendien kan je direct op de grens er één kopen, wanneer je voorsorteert op "ohne Vignette". Op de A3 voorbij Passau of de A96 bij Lindau is het magertjes wat betreft de aankondiging van de Oostenrijkse tol op Duits grondgebied. Er zijn dan wel enkele borden die erop wijzen, maar het is niet overduidelijk. Pas op de grens staat in Oostenrijk een groot bord die je op het tolvignet wijst, maar dan is het voor de parkeerplaats eigenlijk al te laat. Zelfs op de A17 naar Tsjechië wordt je nog duidelijker op de tol gewezen bij de laatste Duitse afrit Bad Gottleuba. En dat terwijl je Tsjechië zoals gezegd nog zonder tolvignet mag binnen rijden. Oostenrijk niet. En dat is zeker met vrije grensovergangen zeer verradelijk. M.i. ongewenst, dus luidt mijn motto: "Laat elke eerste afrit na de grens tolvrij."
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door Coen Tunnel » vr 29 nov 2013, 10:23

SnarfFlevoland schreef:Voor de rest ken ik niet direct een grensovergang, waarbij afstandstol direct geheven wordt. Meestal zit daar eerst nog een tolvrije afrit tussen. Grensoverschrijdende toltrajecten even daargelaten, zoals bijv. de Fréjustunnel of de Svinesundbrug.
Franse A9/Spaanse AP-7 bij La Jonquera, Italiaanse A22 direct na de Brennerpas, Italiaanse A10 bij Ventimiglia (aan de Franse zijde is tussen Menton en de grens wel tolvrij).

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door Willem » vr 29 nov 2013, 10:40

Gezien alle discussies over de invoering van een tolvignet in Duitsland en België moeten we in Nederland ook maar eens over de invoering van zo'n vignet gaan nadenken. Dan is het weer gelijk oversteken: wij betalen in de buurlanden en zij bij ons.

mave94
dorpsstraat
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 04 mar 2011, 15:08
Locatie: Nederland

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door mave94 » vr 29 nov 2013, 10:52

^^ En dan natuurlijk alleen voor al die buitenlanders in Nederland; wij betalen al genoeg. :hap:

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5070
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door Rogier » vr 29 nov 2013, 11:26

Willem schreef:Gezien alle discussies over de invoering van een tolvignet in Duitsland en België moeten we in Nederland ook maar eens over de invoering van zo'n vignet gaan nadenken. Dan is het weer gelijk oversteken: wij betalen in de buurlanden en zij bij ons.
Ik denk dat dit per saldo ons meer geld kost, dan dat het oplevert.
Vlaanderen had berekend dat de netto-inkomsten ongeveer 21 miljoen euro zou zijn.
Laten voor Nederland stellen dat de netto-inkomsten 50 miljoen euro zijn.
Bij deze berekening is echter geen rekening gehouden dat Duitsers bijvoorbeeld minder inkopen in de Nederlandse steden gaan doen. Op 3 oktober stond er een dikke file voor Roermond, omdat de Duitsers massa Roermond bezochten. De kans is zeer groot dat deze Duitsers geen inkopen meer in Nederland doen. Het gevolg laat zich uiteraard raden:
- Minder winst, waardoor de winstbelasting lager uitvalt.
- Minder BTW-inkomsten.

De kans is zeer groot dat het uiteindelijk ons geld gaat kosten en dan praat nog niet voor de administratieve rompslomp dat zo'n systeem oplevert.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door SnarfFlevoland » vr 29 nov 2013, 12:37

Coen Tunnel schreef:Franse A9/Spaanse AP-7 bij La Jonquera
Die is zo te zien aan beide kanten van de grens tolplichtig. Maakt de situatie toch iets anders als dat een deel wel tolvrij is.
Coen Tunnel schreef:Italiaanse A22 direct na de Brennerpas
De A22 kan je na de Brenner nog prima tolvrij verlaten, voordat je bij het tolstation van Sterzing komt. ;) Aan de Oostenrijkse zijde kan je naar mijn weten ook tolvrij van de eerste afrit gebruik maken. Daar stond geen tolhuisje, maar volgens de website van de ASFiNAG kost dat traject wel 1€. Is dat toevallig in de laatste tijd veranderd?
Coen Tunnel schreef:Italiaanse A10 bij Ventimiglia (aan de Franse zijde is tussen Menton en de grens wel tolvrij).
Inderdaad een situatie die ik zocht. Ben benieuwd naar nog meer voorbeelden.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door Coen Tunnel » vr 29 nov 2013, 12:51

SnarfFlevoland schreef:
Coen Tunnel schreef:Italiaanse A22 direct na de Brennerpas
De A22 kan je na de Brenner nog prima tolvrij verlaten, voordat je bij het tolstation van Sterzing komt. ;)
Je hebt gelijk, daar zit nog een kleine afrit. Had ik niet gezien op de kaart.
Inderdaad een situatie die ik zocht. Ben benieuwd naar nog meer voorbeelden.
Kroatische A3 bij Bregana.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door nederland24 » vr 29 nov 2013, 14:10

Rogier schreef:
Willem schreef:Gezien alle discussies over de invoering van een tolvignet in Duitsland en België moeten we in Nederland ook maar eens over de invoering van zo'n vignet gaan nadenken. Dan is het weer gelijk oversteken: wij betalen in de buurlanden en zij bij ons.
Ik denk dat dit per saldo ons meer geld kost, dan dat het oplevert.
Vlaanderen had berekend dat de netto-inkomsten ongeveer 21 miljoen euro zou zijn.
Laten voor Nederland stellen dat de netto-inkomsten 50 miljoen euro zijn.
Bij deze berekening is echter geen rekening gehouden dat Duitsers bijvoorbeeld minder inkopen in de Nederlandse steden gaan doen. Op 3 oktober stond er een dikke file voor Roermond, omdat de Duitsers massa Roermond bezochten. De kans is zeer groot dat deze Duitsers geen inkopen meer in Nederland doen. Het gevolg laat zich uiteraard raden:
- Minder winst, waardoor de winstbelasting lager uitvalt.
- Minder BTW-inkomsten.

De kans is zeer groot dat het uiteindelijk ons geld gaat kosten en dan praat nog niet voor de administratieve rompslomp dat zo'n systeem oplevert.
Net zoals de verhoging van de accijns per saldo helemaal niks oplevert.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [D] Autobahnvignet

Bericht door Willem » vr 29 nov 2013, 14:53

Rogier schreef:Bij deze berekening is echter geen rekening gehouden dat Duitsers bijvoorbeeld minder inkopen in de Nederlandse steden gaan doen.
Veel grensplaatsen zijn vanuit Duitsland zonder snelwegen te gebruiken te bereiken (Enschede, Roermond, Venlo, Heerlen, Sittard, Nijmegen, Maastricht) zodat die schade wel mee valt.

Plaats reactie