[D] Bruggenproblematiek

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76268
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Chris » vr 05 mei 2017, 20:27

Het aantal spoorbruggen in slechte conditie in Nordrhein-Westfalen is ondanks een investeringsprogramma verder gestegen. De spoorbruggen vervallen sneller dan ze gerepareerd worden. Bijna 2.000 spoorbruggen in NRW zijn in slechte conditie en moeten gerenoveerd of vervangen worden.

Die Zahl der dringend sanierungsbedürftigen Bahn-Brücken in Nordrhein-Westfalen ist trotz einer für die Jahre 2015 bis 2019 geplanten Investitionsoffensive des Bundes und der Bahn weiter gestiegen. Demnach sind aktuell 1983 der insgesamt 4458 Bahn-Brücken in NRW dringend sanierungsbedürftig. 2014, vor dem Start des Investitionsplans, waren es mit 1923 noch 60 Brücken weniger.

Bovendien worden niet zoveel bruggen gerepareerd als gepland. Het was gepland om tussen 2015 en 2019 200 bruggen te renoveren, tot nu toe zijn er in 2015-2016 maar 37 bruggen gedaan, minder dan de helft dan wat gepland was.

Het zijn wel absurde aantallen bruggen die in slechte conditie zijn... Hoe zou dat zich tot Nederland of Frankrijk verhouden?

http://www.rp-online.de/politik/fast-20 ... -1.6798454

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Rogier » vr 05 mei 2017, 22:33

^^ Het is een groot probleem, maar wel mogelijk om aan te pakken. 60 - 70 jaar geleden was om ook in staat om de oorlogsschade in 10 - 15 jaar te herstellen, terwijl destijds er veel, veel minder geld was. Dat moet tegenwoordig zeker geen probleem zijn. Overigens worden duikers waarschijnlijk ook in deze cijfers meegenomen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76268
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Chris » vr 05 mei 2017, 23:23

Als ze alle onderdoorgangen en bruggen over wegen meetellen dan kom je wel snel aan een paar duizend bruggen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76268
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Chris » do 13 jul 2017, 17:07

In Hildesheim wordt een viaduct van de B6 over de B494 en een spoorlijn morgen versmald van 2x2 naar 2x1 rijstroken vanwege de slechte conditie. De brug dateert van 1960 en is ongeveer 750 meter lang, dus vervanging gaat wel wat kosten, ik denk wel rond € 25 miljoen of nog wat meer. De B6 is hier onderdeel van de stadsring van Hildesheim, dagelijks rijden er 21.000 voertuigen met 10% vrachtverkeer. Vermoedelijk zal dit niet tot onoverkomelijke verkeersoverlast leiden, maar vervelend is het wel.
  • Grundsätzlich soll die Brücke durch einen Neubau ersetzt werden. Die Planungen hierfür sind bereits angelaufen. Eine Realisierung des Neubaus der Brücke ist aufgrund planungsrechtlicher Vorgaben aber erst mittelfristig zu erwarten.
Wel weer typisch Duits dat de procedures voor een vervanging zo lang duren dat het project pas op middellange termijn kan starten. Eigenlijk zouden hier helemaal geen uitgebreide procedures voor nodig hoeven zijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76268
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Chris » wo 19 jul 2017, 19:33

In Moers is vandaag een brug over het spoor op de grens met Duisburg acuut afgesloten vanwege instortingsgevaar. Uit inspectie bleek dat de liggers in een jaar in hoog tempo doorgeroest waren. De brug heropent waarschijnlijk niet meer voordat een vervanging van € 5 miljoen gereed komt - maar er is geen zicht op de financiering ervan. In 2015 is nog € 140.000,- uitgegeven om de brug te versterken, tevergeefs blijkt nu. De brug is sinds 1994 in het beheer van de stad Moers. Een vervanging moet ook hoger worden vanwege het vrije profiel van de spoorlijn. Nu is de bovenleiding aan de brug bevestigd.

http://www.rp-online.de/nrw/staedte/moe ... -1.6957543

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Rene » wo 19 jul 2017, 19:47

Gelukkig is An der Cölve geen al te belangrijke schakel in het wegennetwerk.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Hajo » ma 31 jul 2017, 23:17

Weet iemand hier of er inmiddels met de bouw van de nieuwe brug bij Leverkusen in de A1 is begonnen?

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door keokiracer » ma 31 jul 2017, 23:56

Nog niet voor zover ik weet, dat zou volgens de planning wel dit jaar moeten beginnen.
Wegenwiki schreef:Bij het vaststellen van het Planfeststellungsbeschluß in 2016 ging men uit van een start van de bouw in 2017, de oplevering van de eerste brughelft in 2020, waarna vrachtverkeer weer over de brug mag, en een volledige oplevering in 2023.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Rene » ma 31 jul 2017, 23:57

Hajo schreef:Weet iemand hier of er inmiddels met de bouw van de nieuwe brug bij Leverkusen in de A1 is begonnen?
Je bedoelt of ze begonnen zijn om geld te reserveren voor het begin van een studie naar het begin van een ontwerp voor een nieuwe brug die begin volgende eeuw op zijn plek zou moeten kunnen liggen ? :geenlach:

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Hajo » di 01 aug 2017, 12:02

^^ Zoiets, ja. :D

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door mhkamp » wo 06 sep 2017, 21:59

De Duitsers hebben humor. Vanmiddag hoorde ik op Hitradio Antenne Wahr oder unwahr over de Stephanibrücke in Bremen.

De brug zou versmald worden voor fietsers en voetgangers omdat de brug kapot zou zijn door middel van hekwerk en zou daardoor 8 ton zwaarder worden.

Klik (adblock uitschakelen)
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76268
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Chris » do 07 sep 2017, 15:25

Het is wel bekend dat sommige bruggen niet bestand zijn tegen jersey barriers, geluidsschermen en geleiderails. Op de Rheinbrücke Leverkusen hebben ze een paar jaar terug alle betonnen barriers verwijderd en vervangen door stalen geleiderails om de brug lichter te maken.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door duikgek89 » do 07 sep 2017, 19:42

mhkamp schreef:De Duitsers hebben humor. Vanmiddag hoorde ik op Hitradio Antenne Wahr oder unwahr over de Stephanibrücke in Bremen.

De brug zou versmald worden voor fietsers en voetgangers omdat de brug kapot zou zijn door middel van hekwerk en zou daardoor 8 ton zwaarder worden.

Klik (adblock uitschakelen)

En het Realer Irrsinn item daartoe: https://www.youtube.com/watch?v=pNuFQyfPQv8

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door mhkamp » do 07 sep 2017, 21:16

^^ :rofl2: Ik doe het niet snel, maar dit is een rofl waard! Geweldig dit :hahaHAHA:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door vynkce » vr 08 sep 2017, 8:17

Vandaag in de Standaard een artikel over de verouderde Duitse infrastructuur:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170907_03059849

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Rogier » vr 08 sep 2017, 14:26

^^

Zie hier waarom Duitsland een derde wereldland geworden is. Het valt mij nog mee dat men nog geen economische crisis heeft en eigenlijk zou het bedrijfsleven massaal Duitsland moeten gaan verlaten. Misschien dat dan de bal een keer in Berlijn aankomt.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door mhkamp » za 09 sep 2017, 23:48

Afgelopen middag met een Duitse chauffeur gesproken in Weert. Uiteraard kwamen ook de infrastructuur ter sprake:

Mijn quotes:

"Ich kann besser nach Rumänien fahren für 200+ km/h."
"Wann ich nach Polen fahr brauch in neue teile für meinen Auto." Om deze uitspraak kon hij de humor wel inzien, maar de ondertoon was serieus bedoeld.

Daarnaast nam hij voor de Duitse politiek qua infrastructuur een heel zwaar woord in de mond : Corruptie. Ik heb hem dat natuurlijk ook duidelijk gemaakt ("Schwere worte"), maar hij kon niets anders verzinnen.

Is dat ook zo? Zit er corruptie in het bestel van de infrastructuur van Duitsland? Glijd het zo ver af?
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door duikgek89 » zo 10 sep 2017, 0:34

Dat gevoel heb ik wel, maar ik kan het niet hard maken.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door SnarfFlevoland » zo 10 sep 2017, 0:53

Duitsers doen graag extreme uitspraken en/of in het uiterste geloven. Zeker als het om politiek gaat hebben nogal wat mensen een "grote mond". Hoewel corruptie principieel niet uit te sluiten is, vind ik beweringen van heel wat mensen toch absurd. Er zijn ook genoeg die geloven dat er actief wordt gemanipuleerd bij verkiezingen. Dat is ook wel zo'n beetje het 'typische' clienteel dat AfD, Linke e.d. stemt.

Er wordt sowieso op de politiek enorm graag gescholden. Sommigen doen het netjes met wat minder zware woorden, maar het is wel een beetje deel van de Duitse klaagcultuur. Ik ken zelfs mensen die enorm hard tegen Merkel e.d. aan het schoppen waren, maar uiteindelijk toch weer CDU kiezen, om ook weer niet extremere partijen als de AfD te moeten kiezen en andere partijen ook geen optie zijn. Jongeren lijken nu weer wat meer naar de FDP te lopen, maar zo'n liberale partij wordt in Duitsland natuurlijk nooit een echte sterke kracht.

Overigens heb ik wel het idee dat het fanatisme nalaat. Het TV-duel tussen Merkel en Schulz liet dit wel heel erg symbolisch zien. De oude felle debatten, waar men elkaar nog net niet fysiek aanvloog, zijn allang verledentijd. Opzich ook wel jammer dat er zo weinig verschil tussen de grootste partijen zit. Natuurlijk kan je het CDU niet met de SPD vergelijken, maar de topkandidaten van beide partijen zijn gewoon goede collega's en zien het wel zitten om samen verder te regeren is mijn indruk.

Ook onder het stemmend publiek zie je de gemoedelijkheid wel terug. Merkel wordt misschien nog eens onder NPD en AfD-aanhangers uitgevloten, maar wat is dat t.o.v. de toestanden die vroeger de politici moesten doorstaan? In mijn ogen niks.

Tot zover mijn persoonlijke ervaringen en inschattingen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76268
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Chris » zo 10 sep 2017, 8:55

Ik denk niet dat er noemenswaardige corruptie in de Duitse wegenbouw zit. Het probleem is vooral bestuurlijk / praktisch: de onwil om dingen te veranderen. Ik betwijfel of ze überhaupt inzien dat dingen ook anders kunnen. Zoals een tijdje terug de minister van verkeer in Nordrhein-Westfalen die in Rotterdam op bezoek was en mind-boggled was dat een brug ook in 3 maanden in plaats van 1,5 jaar gebouwd kan worden. Duitsers zijn heel erg van de richtlijnen en die zonder twijfelen gründlich volgen, maar daardoor zijn ze minder creatief en minder goed in innovaties. Door de decentralisatie van het wegbeheer is de kennis ook versnipperd en verschilt dus per staat of regio.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Vinny » zo 10 sep 2017, 10:51

duikgek89 schreef:
mhkamp schreef:De Duitsers hebben humor. Vanmiddag hoorde ik op Hitradio Antenne Wahr oder unwahr over de Stephanibrücke in Bremen.

De brug zou versmald worden voor fietsers en voetgangers omdat de brug kapot zou zijn door middel van hekwerk en zou daardoor 8 ton zwaarder worden.

Klik (adblock uitschakelen)

En het Realer Irrsinn item daartoe: https://www.youtube.com/watch?v=pNuFQyfPQv8
Het is inderdaad tamelijk ridicuul maar in het vertalen naar het Nederlands worden een paar oorzakelijke verbanden verkeerd gelegd.

"De Stephanibrücke in Bremen is versleten. Er rijden zo'n 94.000 mvt/etmaal overheen waarvan 10% vrachtverkeer. De brug mag nu niet meer zo sterk belast worden. Aangezien het afsluiten van een rijstrook geen optie is, heeft de wegbeheerder besloten om het fiets- en voetpad te versmallen en een gedeelte van het pad af te sluiten met een hekwerk. Rekenkundig wordt hiermee een verlaging van de brugbelasting met 234 ton bereikt. Dat wordt bereikt als 3000 mensen tegelijk op de brug zouden staan. Dat wordt in de praktijk nooit gehaald. Het hekwerk zelf levert (met betonnen voeten) een extra belasting van 8 ton op. Op papier wordt een reductie van 228 ton bereikt, in de praktijk is de brug belasting natuurlijk alleen maar toegenomen".

Overigens vraag ik me af of het voetpad niet (ook) is ingesnoerd omdat men bang is dat voetgangers gewond kunnen raken als er iets met het beton gebeurt.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door SnarfFlevoland » zo 10 sep 2017, 12:37

^^
Daar is zover bekend geen sprake van. Het is zo wel enorm absurd om het fietspad te versmallen. Wat zich de wegbeheerder daarbij gedacht heeft is me een raadsel, maar het is zeker niet de eerste keer dat geheel absurde beslissingen worden genomen.
Chris schreef:Het probleem is vooral bestuurlijk / praktisch: de onwil om dingen te veranderen. Ik betwijfel of ze überhaupt inzien dat dingen ook anders kunnen. [...] Duitsers zijn heel erg van de richtlijnen en die zonder twijfelen gründlich volgen, maar daardoor zijn ze minder creatief en minder goed in innovaties.
Daar noem je precies het cruiciale punt. En dat geldt niet alleen voor infrastructuur, maar voor heel veel (overheids)zaken in Duitsland.
Chris schreef:Zoals een tijdje terug de minister van verkeer in Nordrhein-Westfalen die in Rotterdam op bezoek was en mind-boggled was dat een brug ook in 3 maanden in plaats van 1,5 jaar gebouwd kan worden.
En dat is ook weer een voorbeeld hoe know-how-transfer ook tussen de deelstaten niet plaatsvindt. Afgevaardigden van andere deelstaten waren ook al eens in Denemarken, Frankrijk, Oostenrijk en Polen kijken, maar de facto gebeurd er niks. Ben zelf nog benieuwd of er in NRW echt wat gaat veranderen. Het regeringsakkoord van NRW gaf hoop, maar wat er nu in de praktijk van terecht zal komen moet nog maar blijken. Ik hou m'n hart vast...
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Coen Tunnel » zo 10 sep 2017, 12:52

Chris schreef:Zoals een tijdje terug de minister van verkeer in Nordrhein-Westfalen die in Rotterdam op bezoek was en mind-boggled was dat een brug ook in 3 maanden in plaats van 1,5 jaar gebouwd kan worden.
En vermoedelijk waren er tot zijn verbazingop de rit van Düsseldorf naar Rotterdam nergens wegwerkzaamheden in Nederland, maar lagen we wegen wel een stuk beter bij dan in Duitsland. :mrgreen:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door SnarfFlevoland » zo 10 sep 2017, 12:58

^^
Alleen politici verbazen zich nog daarover. De gewone burger die ook wel eens in het buitenland komt denkt inmiddels allang dat het elders alleen maar beter kan zijn als in Duitsland. :facepalm:

Naja, zo slecht kan ik het ook niet altijd noemen. In mijn regio heeft men de afgelopen jaren heel hard aan het onderliggend wegennetwerk gewerkt en men is nog steeds bezig. Er waren nogal wat wegen in een dramatische toestand. Inmiddels is het aandeel daarvan enorm teruggedrongen en heeft men de wegen op sommige delen ook (aanzienlijk) breder gemaakt. Verder heeft men fietspaden aangelegd en heeft zelfs het spoor een complete renovering gekregen. Natuurlijk gingen deze opknapbeurten gepaard met de nodige wegafsluitingen die soms irritant waren, wat wellicht anders had gekund, maar nu proef ik ook wel de vruchten er van.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Vinny » zo 10 sep 2017, 21:19

Nederland is tussen 1990 en 2000 ook aardig in de versukkeling geraakt als het ging om beheer en onderhoud van de infrastructuur. Ik denk dat de grote infrastructurele projecten: de HSL en de Betuweroute die als speerpunten van het Paarse kabinet golden toch wel wat beleidsmakers hebben doen laten inzien dat het zo niet langer ging. In de 21e eeuw hebben ProRail en Rijkswaterstaat een behoorlijke taak gekregen om beter en efficiënter te presteren. Dat zijn ze ook gaan doen. Daar profiteren we in Nederland gewoon van. Ik denk dat men in Duitsland gewoon nog moet wakker worden. Sommige dingen bij onze oosterburen - daarvan denk ik: dat kan toch echt niet meer.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Hajo » do 21 sep 2017, 23:10

Nieuws met betrekking tot de nieuwe Rheinbrücke Leverkusen:

Gegen den Neubau hat die Bürgerinitiative NGL - Netzwerk gegen Lärm, Feinstaub und andere schädliche Immissionen e.V. (NGL) geklagt. Über die Klage wird am 26. September 2017 vor dem Bundesverwaltungsgericht verhandelt.

Tegen de nieuwbouw heeft de burger protestbeweging NGL (Netwerk tegen geluidsoverlast, fijnstof en andere schadelijke emissies) bezwaar aangetekend. Op 26 september wordt dit bezwaar door het Bundesverwaltungsgericht behandeld.

Bron: Duits Wikipedia artikel over deze brug.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Hajo » wo 11 okt 2017, 15:02

^^ Vandaag zou het BWG uitspraak doen in deze zaak.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door keokiracer » wo 11 okt 2017, 15:09

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Hajo » wo 11 okt 2017, 17:59

^^ :top:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76268
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D] Bruggenproblematiek

Bericht door Chris » wo 18 okt 2017, 18:21

Een nieuwe brug over de Weser bij Hessisch Oldendorf. De brug wordt eigenlijk vooral vervangen omdat de aanbruggen in zeer slechte staat zijn, het beton is er dermate afgevallen dat de wapening bloot ligt.
  • Die "alte" Brücke ist mittlerweile 65 Jahre alt und muss in erster Linie wegen des Zustands der sogenannten Zufahrtsbrücken vor der eigentlichen Brücke ersetzt werden. Hier gibt es zahlreiche Risse im Beton - teilweise liegt der Stahl im Beton sogar schon frei.
http://www.ndr.de/nachrichten/niedersac ... ke104.html

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie