Ik kan me niet herinneren het buiten NRW al te hebben gezien. Bij de grens Duitsland-Luxemburg wordt het bijvoorbeeld zo opgelost:
Bij de grens met België aan de A44 staat alleen een E-nummer:
Op de A60 staat het Belgische A-nummer op z'n Duits aangegeven...:
RSK schreef:
Tja, dat wisselen van wegnummer is natuurlijk een gegeven als je de grens overgaat. Alhoewel je het in Nederland nog wel zou kunnen ondervangen door wat met de nummers te schuiven; geef de N3 een ander nummertje en je kunt de A12 ook gewoon A3 noemen.

Ik denk dat dat niet de oplossing is, al lopen de Duitse en Poolse A4 wel in elkaar over, evenals de Tsjechische en Slowaakse D2. Dat zal eerder toeval zijn. Maar we moeten mijns inziens nationale wegnummering niet afstemmen op andere landen. Daarvoor zijn juist ooit E-nummers bedacht.
Wat voor het ene land een onbeduidende verbindingsweg naar het buitenland is, is aan de andere grens een belangrijke verkeersas. Dat kun je niet altijd stroomlijnen. Zie bv. A7 (NL) - A280 (D) en A320 (F) - A6 (D). Wat mij bij de Nederlands-Duitse grens opvalt is dat de snelwegverbindingen zo slecht op elkaar zijn afgestemd. De A37 houdt als autosnelweg bij de grens op, aan Duitse zijde houdt de A52 bij de grens op, in de toekomst misschien ook de A46 en in het verleden ook de A61. Dat moet toch beter kunnen...