[FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

[FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door GuteFahrt » do 08 okt 2015, 12:32

A3 Oberhausen - Frankfurt

Anderhalve week geleden heb ik een groot gedeelte van het noordelijke gedeelte van de Bundesautobahn 3 op de foto gezet. Het eerste deel vanaf de grens tot aan Autobahnkreuz Oberhausen heb ik daarbij overgeslagen, aangezien dit traject al heel vaak is gefotografeerd. Daardoor heb ik wel de nieuwe borden voor dit knooppunt gemist, die op dat moment werden geplaatst.

Van Oberhausen tot Frankfurt heb ik plaatjes geschoten. In het begin veel last van tegenlicht en reflectie, vanaf Köln daarom even een andere camera gebruikt. Achtereenvolgens passeer je op de route het Ruhrgebiet, het Rheinland, Het Siebengebirge, Westerwald, Taunusgebirge en het Rhein-Main dal.

Gezien de lengte van het traject en daaraan gekoppeld het aantal foto's zal ik in gedeeltes reportages plaatsen.

Deel 1 loopt van Oberhausen tot aan Kreuz Breitscheid, over een afstand van ca. 25 kilometer. 54 foto's in het album via onderstaande link:

:arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 9202204358

Kaartje:

Afbeelding

Selectie:

1.Een Königsblaue lucht boven het Ruhrgebiet t.h.v. de TOTSO 8-)
Afbeelding

2.Hier kruist de spoorlijn Arnhem-Oberhausen de A3 onderlangs
Afbeelding

3.Afstandenbord na Kreuz Oberhausen. Köln is dan nog 74 kilometer.
Afbeelding

4.Uitsmijter Oberhausen-Holten
Afbeelding

5.Voorwegwijzer Kreuz Oberhausen-West
Afbeelding

6.Dan komt afrit Oberhausen-Lirich. We naderen tevens Duisburg
Afbeelding

7.De brug over het Rhein-Herne kanaal
Afbeelding

8.Vmax 120 na de brug en de afrit
Afbeelding

9.Aankondiging Kreuz Kaiserberg
Afbeelding

10.Van noord naar zuid kruist de A3 hier de laatste van de drie oost-west-Autobahnen door het Ruhrgebiet, de A40 (Venlo-Dortmund)
Afbeelding

11.Voor het knooppunt uit ga je hier over de Ruhr-rivier. Rechts van de weg spoorverbindingen ri. zuiden die hier kortstondig parallel langs de Autobahn liggen
Afbeelding

12.Besliswegwijzer
Afbeelding

13.Na het knooppunt rechts van de snelweg de dierentuin van Duisburg. Daarachter de Kaiserberg (78 m. hoog), naamgever v.h. knooppunt
Afbeelding

14.Köln is nu nog 63 kilometer
Afbeelding

15.EXPO 1958 brug als ik mij niet vergis
Afbeelding

16.Afrit Duisburg-Wedau met een Zeist-achtig ogende geluidswal
Afbeelding

17.Aankondiging PWC Entenfang, al is de WC in het wild
Afbeelding

18.Vlak na deze parkeerplaats aankondiging Kr. Breitscheid
Afbeelding

19.De eerste dWiSta sinds de TOTSO bij Oberhausen. Tekst gaat over de gehavende Rheinbrücke bij Leverkusen (A1)
Afbeelding

20.Kreuz Breitscheid, kruising met de A52 (Essen-Düsseldorf-Roermond). Aan weerszijden liggen overigens nog een Dreieck en een aansluiting Breitscheid
Afbeelding

Tot zover deel 1.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door waldo79 » do 08 okt 2015, 15:54

Kennelijk zit er een stukje met 4 rijstroken ten zuiden van Kreuz Oberhausen :dyn_hyp: Ben benieuwd naar het vervolg.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door duikgek89 » do 08 okt 2015, 17:48

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door Chris » do 08 okt 2015, 17:54

De 2x2 door het Kreuz Kaiserberg is wel de zwakke schakel van de A3 door het Rhein-Ruhrgebied. Het volgende 2x2 deel is volgens mij bij Dreieck Heumar aan de zuidkant van Köln. Gezien de hoeveelheid verkeer zou een volledige upgrade naar 2x4 tussen Oberhausen en Leverkusen niet misstaan. Momenteel wordt alleen het deel langs Köln verbreed.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door Coen Tunnel » do 08 okt 2015, 17:58

duikgek89 schreef:^^ Bij Kreuz Oberhausen-West is er een stukje 2x2, dat is min of meer het stukje onder het knooppunt door, de strook naar de A42 valt eraf en later gaat die toerit over in een extra rijstrook zodat het weer 2x3 is.
2x4 heb je daar niet, wel wat lange invoegers en uitvoegers.
Waldo doelt op het stuk gelijk na Kreuz Oberhausen.: https://www.google.nl/maps/place/Oberha ... b46d8e6aae

De vierde rijstrook is daar gewoon een invoegstrook en die valt al snel af. Iets eerder liggen er zelfs vijf rijstroken naast elkaar, omdat er vanaf de A2 3 rijstroken komen en vanaf de invoeger van de A3 vanuit Arnhem 2 rijstroken.

Bij Oberhausen-West heeft de A3 gewoon doorgaand 2x3 rijstroken en gaat de A3 bovenlangs. Ik denk dat je Kreuz Kaiserberg bedoelt, daar heeft de A3 wel even 2x2 rijstroken omdat de derde rijstrook afvalt naar de A40 en daarna er weer bij komt.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door duikgek89 » do 08 okt 2015, 18:13

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door Chris » do 08 okt 2015, 18:17

duikgek89 schreef:Maar ik denk dat wel al blij mogen zijn dat de weg nog niet is afgesloten vanwege kapotte bruggen of iets dergelijks.
De A3 heeft het voordeel dat de snelweg tussen Oberhausen en Frankfurt in de jaren 70-80 naar 2x3 rijstroken is verbreed. Daarbij zijn bijna alle bruggen vervangen. Daardoor is de gemiddelde leeftijd van de bruggen minder oud dan bijvoorbeeld de A45, alhoewel er wel een paar slechte bruggen tussen zitten. Deze zomer zijn ze met 9 bruggen ten noorden van Wiesbaden bezig geweest, maar dat waren vrij kleine bruggen / onderdoorgangen.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door GuteFahrt » vr 09 okt 2015, 14:52

Deel II Kreuz Breitscheid - Kreuz Leverkusen

Deel II vormt wat de A3 aangaat de verbindende schakel tussen het Ruhrgebiet en de regio Köln/Bonn en voert door het Rheinland. Langzaam maar zeker merk je dan ook dat het landschap heuvelachtiger wordt, al moet je daarvoor soms links en rechts door de doorzichtige geluidswanden kijken.

Dit traject is een kleine 40 kilometer lang.

91 foto's toegevoegd aan bestaand album: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 4358/page1

Kaartje:

Afbeelding

Selectie in de spoiler:

:arrow:
SPOILER: TOON

1.Aankondiging Kreuz Ratingen-Ost
Afbeelding

2.Voorwegwijzer. Werkzaamheden worden reeds aangekondigd
Afbeelding

3.Hier gaan we dan onder 1 der viaducten door welke dit weekend zal worden verwijderd (Achtung: vollsperrung!)
Afbeelding

4.Aankondiging Großbaustelle Köln
Afbeelding

5.Na Kr. Ratingen-Ost verschijnt voor het eerst Frankfurt op de borden. Köln is nog 47 kilometer
Afbeelding

6.Talbruecke over de Schwarzbach
Afbeelding

7.AS Mettmann. Hoe noem je zo'n systeem ook alweer wat hier wordt aangekondigd?
Afbeelding

8.Rijdend in de Baustelle
Afbeelding

9.Idem
Afbeelding

10.Materieel en Baustellenausfahrt
Afbeelding

11.De afstanden tussen aansluitingen worden in dit gebied wat langer t.o.v. Ruhrgebiet en Köln
Afbeelding

12.AB. Kr. Hilden. Een stukje reguliere rijbaan voor de afwisseling
Afbeelding

13.Dubbele ruiter op het bord. We kruisen de A46 (Düsseldorf-Wuppertal e.v.)
Afbeelding

14.Uitsmijter met nog steeds een afstandsaanduiding (80 m.) t.h.v. Ohligser Heide. Opvallend
Afbeelding

15.Aankondiging AS Solingen
Afbeelding

16.Solingen, bekend van de kleinmetaalindustrie, telt zo'n 155.000 inwoners en wordt tot het Bergisches Land gerekend
Afbeelding

17.Vlak na AS Solingen komt Dreieck Langenfeld, zo blijkt uit deze foto
Afbeelding

18.Bij dit Dreieck is aansluiting naar de A542, welke slechts een paar kilometer lang is. Je kunt deze weg eventueel als omleidingsroute gebruiken naar de A1 via de A59 in het geval de file voor Koeln op de "3" reeds voor Leverkusen begint. Momenteel is de A1 echter ook problematisch, het zal dus weinig nut hebben in de meeste gevallen vandaag de dag
Afbeelding

19.Je zou denken aan een ecoduct als je dit zo ziet, maar er ligt een weg over dit viaduct, welke de A3 diagonaal kruist
Afbeelding

20.We naderen stilaan Leverkusen, al doet deze plaats niet mee op de Entfernungstafel
Afbeelding

21.Aankondiging AS en Kreuz Leverkusen
Afbeelding

22.Leverkusen telt zo'n 160.000 inwoners en is bekend van het Bayer werk (farmaceutische industrie) en de aanverwante voetbalclub, die geheel in handen is van Bayer AG
Afbeelding

23.Vrachtverkeer wordt omgeleid via A4/A48 voor resp. Aachen/Koblenz
Afbeelding

24.5 rijstroken naast elkaar
Afbeelding

25.Door de jungle is het stadion van Bayer 04 mij ontgaan, alhoewel er een tweede ring bovenop is gebouwd enkele jaren geleden
Afbeelding
Laatst gewijzigd door GuteFahrt op do 15 okt 2015, 9:59, 1 keer totaal gewijzigd.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door Coen Tunnel » vr 09 okt 2015, 16:48

GuteFahrt schreef:23.Vrachtverkeer wordt omgeleid via A4/A48 voor resp. Aachen/Koblenz
De A48 staat nergens genoemd. Koblenz wordt gewoon omgeleid over de A4 en A1 naar de A61, omdat Koblenz bij AK Leverkusen vermeld wordt als doel om de A61 te duiden.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door GuteFahrt » vr 09 okt 2015, 17:09

^^ Denk dat je gelijk hebt. Had de tekst zo geïnterpreteerd dat vrachtverkeer naar Koblenz "A3 Frankfurt" aan moet houden en met bestemming Aachen de A4 naar die stad. Waarschijnlijk bedoelt men deze route (A3/A4) voor beide plaatsen aanhouden. M.a.w. via Köln-Ost en de Südring naar de A1/A61.

Ik geloof het graag. Overigens scheelt het qua tijd en in kilometers nagenoeg niets naar Koblenz vanaf dat punt, nog wel een beetje afhankelijk van waar je dan in die stad moet zijn. EDIT: dat betreft dan de route via Bonn. Via Kr. Köln-West naar de "61" is 20 kilometer langer t.o.v. A3/A48.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door marcel » za 10 okt 2015, 15:06

GuteFahrt schreef: Ik geloof het graag. Overigens scheelt het qua tijd en in kilometers nagenoeg niets naar Koblenz vanaf dat punt, nog wel een beetje afhankelijk van waar je dan in die stad moet zijn. EDIT: dat betreft dan de route via Bonn. Via Kr. Köln-West naar de "61" is 20 kilometer langer t.o.v. A3/A48.
Volgens mij is A1-A61, A3-A4-A555-A565 en A3-A59-A565 allemaal ongeveer even ver.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door GuteFahrt » za 10 okt 2015, 21:31

Deel III Kreuz Leverkusen - Dreieck Heumar

Deel III omvat de oostelijke ring van Köln vanaf Leverkusen tot aan Dreieck Heumar. Dit traject is ca. 15 kilometer lang en nogal filegevoelig. Dat hangt samen met verbredingswerkzaamheden die nog steeds niet klaar zijn. In 2017 moet het ergste leed hier voorbij zijn. Tot die tijd is bij tijd en wijle geduld gefragt.

57 foto's toegevoegd aan bestaand album: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 4358/page2

Kaartje:

Afbeelding

Selectie:

1.Vrijwel onmiddellijk na Kreuz Leverkusen is het aansluiten in de rij
Afbeelding

2.Aankondiging AS Leverkusen-Zentrum
Afbeelding

3.Vanaf de A3 is dit de afrit naar het stadion
Afbeelding

4.Aansluiting is een klassieke Haarlemmermeer
Afbeelding

5.Infobord werkzaamheden Köln
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.Vmax 60 in de Baustelle
Afbeelding

8.Vanaf AS Köln-Muellheim is het 2x4 rijstroken zonder hindernissen. In vroeger tijden kon je hier rechts tussen 't struikgewas de dom nog wel eens op zien duiken. Nu dichtgetimmerd met robuuste geluidswallen
Afbeelding

9.Aankondiging Köln-Dellbrueck en Kr. Köln-Ost
Afbeelding

10.Volgens mij is dit een spoorbrug (S-bahn)
Afbeelding

11.Even verderop bij Kr. Köln-Ost, alwaar een stukje dubbelnummering begint. Köln-Deutz lag eruit, zoals is te zien
Afbeelding

12.Kunstwerken Kr. Köln-Ost
Afbeelding

13.Aankondiging Dreieck Heumar
Afbeelding

14.Bewegwijzering
Afbeelding

15.Aansluiting naar de A59 is ook aanwezig, o.a. naar de luchthaven Köln/Bonn
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door GuteFahrt » ma 12 okt 2015, 13:20

Deel IV Dreieck Heumar - Fernthal (Westerwald)

Deel IV loopt van Dreieck Heumar tot aan Rasthof Fernthal in het Westerwald. Dit traject is zo'n 50 kilometer lang en voert door de zuidelijke bossen van Köln door het dal van de Sieg, langs Siegburg, het Siebengebirge tot in het Westerwald. Eenmaal daar aangekomen merk je goed dat 't middelgebergte-landschap is bereikt. De aanloop naar dit gebied gaat verder geleidelijk, qua stijgen en dalen.

130 foto's in het album: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 9750822861

Kaartje:

Afbeelding

Selectie in de spoiler:

:arrow:
SPOILER: TOON

1.Na Dreieck Heumar volgt AS Königsforst. De gelijknamige Raststätte wordt ook al aangekondigd
Afbeelding

2.Het Königsforst is een ruim 2500 ha. groot bosgebied aan de zuidoostkant van Köln. In feite dus "afrit bos," al kun je nog stadsdelen van Köln bereiken via deze aansluiting
Afbeelding

3.Afstandenbord na Königsforst
Afbeelding

4.Dit is wel een ecoduct
Afbeelding

5.Landschapsimpressie Königsforst
Afbeelding

6.Uitsmijter naar de Raststätte
Afbeelding

7.Aankondiging AS Rösrath (30a)
Afbeelding

8.AS Lohmar-Nord (Rösrath, 30a) en AS Lohmar (31a) zijn halve aansluitingen en pas later aan de A3 gerealiseerd
Afbeelding

9.Bij Rösrath kun je enkel eraf ri. die plaats of erop ri. Köln
Afbeelding

10.Tussen Lohmar-Nord en Lohmar
Afbeelding

11.T.h.v. aansluiting Lohmar (31a). Hier kun je enkel ri. Frankfurt vanaf het OWN, of de afrit nemen komende vanuit het zuiden
Afbeelding

12.Lärmschutz in aanbouw t.h.v. Lohmar.
Afbeelding

13.500 m. portaalbord t.h.v. AS Lohmar (31)
Afbeelding

14.Is hier een Bundesstraße omgenummerd? Voor zover ik het zie op OSM kom je via de L16 op de B56 uit, niet op de B484. Verder bedient deze aansluiting Siegburg en het verstedelijkte gebied eromheen. Er lijkt ook een rechtdoor bord te missen
Afbeelding

15.Raststätte Siegburg-West
Afbeelding

16.Dan rijden we het Siegtal in. Toeristisch infobord abdij van Siegburg
Afbeelding

17.Aankondiging Kreuz Bonn/Siegburg
Afbeelding

18.Hier kruist de A3 de A560 (St. Augustin - Hennef (Sieg)). Tevens is Bonn via die snelweg te bereiken, alsook Siegburg zelf
Afbeelding

19.Afstandenbord na Kr. Bonn/Siegburg
Afbeelding

20.Een eindje verderop komt de ICE-hogesnelheidsverbinding Köln-Frankfurt parallel aan de A3 te liggen
Afbeelding

21.We naderen het Siebengebirge, met uiterst rechts de Großer Ölberg (460 m. hoog)
Afbeelding

22.De afrit naar het Siebengebirge
Afbeelding

23.De Drakenrots (Drachenfels) is ook een geliefd doel in dit gebied. Te bereiken via deze afrit, unweit van Königswinter am Rhein gelegen
Afbeelding

24.PWC Logebachtal over 500 m. We naderen het Westerwald
Afbeelding

25.Opvallende constructie even verderop. Hier meer van dat soort Autobahngeschiedenis
Afbeelding

26.Hier hebben we het dal van de Kochenbach in het vizier
Afbeelding

27.Achtung, Langsame LKW. Auffahrgefahr! Vlak voor AS Bad Honnef/Linz
Afbeelding

28.AS Bad Honnef/Linz
Afbeelding

29.Wilkommen im Westerwald! :top: (na Bad Honnef)
Afbeelding

30.We naderen het Wiedtal
Afbeelding

31....Maar eerst volgt nog een leuke beklimming
Afbeelding

32.Aankondiging Rasthof Fernthal
Afbeelding

33.Hier geldt Vmax 100
Afbeelding

34.ICE spoorbrug in zicht
Afbeelding

35.Alsook de beklimming van de Bertenauer Berge. 8-) (Grote resolutie: Klik)
Afbeelding

36.Een van mijn favoriete stukken Autobahn in Duitsland :D
Afbeelding

37.Parkeerplaats Pfaffenbach, met links zicht op de Bertenauer Kopf (352 m. hoog)
Afbeelding

38.Hier ben je bijna boven
Afbeelding

39.Aankondiging Rasthof Fernthal en AS Neustadt an der Wied
Afbeelding

40. Tijd voor pauze ;)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door GuteFahrt op do 15 okt 2015, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

BeervVtV
woonerf
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 24 jul 2015, 21:53
Locatie: Bussum

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door BeervVtV » ma 12 okt 2015, 14:17

GuteFahrt schreef: 36.Een van mijn favoriete stukken Autobahn in Duitsland :D
Afbeelding
Dat stukje is ook een van mijn favorieten :top: . Ik wist vroeger daar nooit wanneer je nou omhoog of omlaag reed. :?
Spits, het stomste moment van de dag.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door Coen Tunnel » ma 12 okt 2015, 14:22

Bekend terrein voor mij - in ieder geval de A3 tussen de grens en het Mönchhof-Dreieck. Het is ook een mooi en afwisselend stuk snelweg.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door GuteFahrt » ma 12 okt 2015, 21:16

^^ Eens! 8-)

@ BeervVtV: de afdaling in tegengestelde richting is ook wel gaaf. ;)
ik schreef:Is hier een Bundesstraße omgenummerd? Voor zover ik het zie op OSM kom je via de L16 op de B56 uit, niet op de B484.
In GM zie je bij AS Lohmar (31) dat de B484 als Autobahnzubringer fungeert. Noordelijker gaat deze weg onder dit nummer noordwaarts vanaf Donrath. Hoe het nu precies zit weet ik nog steeds niet, maar m.i. lijkt het me beter om nu de B56 aan te geven op de bewegwijzering.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door GuteFahrt » di 13 okt 2015, 20:08

Deel V A3 Westerwald (Fernthal - Selters)

We gaan verder auf der Straße nach süden: deel 5 voert door het landschappelijk afwisselende natuurgebied het "Westerwald." Van Fernthal tot aan Selters (vlak voor Bad Camberg) gaat het op en neer over 2x3 rijstroken langs o.a Montabaur en Limburg, over een lengte van circa 70 kilometer.

170 foto's toegevoegd aan bestaand album: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 2861/page2

Overzichtskaartje van het traject:

Afbeelding

In vogelvlucht zie de spoiler:

:arrow:
SPOILER: TOON

1.Tussen AS Neustadt/Wied en AS Neuwied. Links Raststätte Epgert
Afbeelding

2.Vorkbord AS Neuwied. Hier kruist de B256 de A3, belangrijke schakel in het onderliggend wegennet in het Westerwald. Je kunt Altenkirchen via deze verkeersader bereiken, alsook het Rijndal, waar de B256 uiteindelijk op de Autobahnähnliche B9 (Bonn-Koblenz) uitkomt
Afbeelding

3.De afrit
Afbeelding

4.Afstandenbord na AS Neuwied. Frankfurt is hier nog 123 kilometer rijden
Afbeelding

5.Dan volgt aansluiting Dierdorf
Afbeelding

6.Hier is aansluiting met de B413 (Hachenburg - Bendorf)
Afbeelding

7.De Autobahn golft op en neer...typisch Westerwaldplaatje
Afbeelding

8.Uitsmijter naar Kleinraststätte Sessenhausen
Afbeelding

9.We doorkruisen het dal van de Saynbach en koersen aan op de volgende heuvelrug
Afbeelding

10.ICE spoorverbinding nog steeds rechts van de Autobahn
Afbeelding

11.Portaalbewegwijzering AS Ransbach-Baumbach, we naderen Dreieck Dernbach
Afbeelding

12.Besliswegwijzer Dreieck Dernbach. De A48 loopt vanaf hier naar het westen ri. Trier en uiteindelijk Luxemburg (onder andere nummers)
Afbeelding

13.We naderen Montabaur
Afbeelding

14.Daar is ook een Raststätte
Afbeelding

15.Aankondiging AS Montabaur, we rijden inmiddels in de eerste van vele Baustellen op dit stuk A3 tussen Dernbach en Medenbach
Afbeelding

16.Het kasteel van Montabaur. Deze plaats telt ca. 12.500 inwoners
Afbeelding

17.Er is inmiddels ook een Outlet Center
Afbeelding

18.Uitsmijter
Afbeelding

19.T.h.v. Raststätte Heiligenroth
Afbeelding

20.Toeristische info Diez
Afbeelding

21.Uitsmijter AS Diez
Afbeelding

22.Naast Frankfurt en Wiesbaden worden nu ook Würzburg en Gießen aangegeven hier in Rheinland Pfalz
Afbeelding

23.Welkom in Hessen, de entree van deze deelstaat begint met de Aufstieg am Elzerberg
Afbeelding

24.Wir bauen für Sie
Afbeelding

25.Bij Limburg is momenteel geen Raststätte meer, i.v.m. bouw nieuwe Lahntalbrug
Afbeelding

26.Flitzer-Blitzer
Afbeelding

27.Dan duiken we het Limburger Becken in
Afbeelding

28.Mooi gezicht
Afbeelding

29.Baustelle voor Limburg-Nord
Afbeelding

30.Dit is Hessen-style. Veel blauwvlak i.v.m afplakken Raststätte Limburg. Dit was een gecombineerde afrit
Afbeelding

31.AS Limburg-Nord is een soort van klaverblad. O.a. aansluiting op de Autobahnähnliche B49
Afbeelding

32.Aankondiging AS Limburg-Süd, met links dé Baustelle van de A3 momenteel: bouw nieuwe Lahntalbrücke
Afbeelding

33.Van nog iets dichterbij gezien
Afbeelding

34.Aan je rechterhand heb je vanaf de Lahntalbrücke uitzicht op dé blikvanger van Limburg (34.000 inwoners): de Dom
Afbeelding

35.Vorkbord Limburg-Süd
Afbeelding

36.In Hessen heeft Würzburg plaatsgemaakt voor München. Basel komt voor het eerst op het afstandenbord
Afbeelding

37.Tschüss und Gute Fahrt! ;)
Afbeelding

38.Opvallend vlak stukje weg tussen de gebergtes en heuvelruggen in
Afbeelding

39.We hebben het Taunus gebergte echter al in het vizier
Afbeelding

40.Baustelle niet ver van Dauborn/Niederselters, vlak voor AS Bad Camberg. Deze Autobahnbrücke gaat over een weg heen. ICE spoorbaan nu links van de A3
Afbeelding
Laatst gewijzigd door GuteFahrt op do 15 okt 2015, 10:01, 2 keer totaal gewijzigd.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door GuteFahrt » wo 14 okt 2015, 21:11

Deel VI Selters (Taunus) - Frankfurter Kreuz

Tot besluit van deze fotoreportages van het noordelijke gedeelte van de A3 een serie vanaf het Taunus gebergte tot aan het Frankfurter Kreuz. Dit traject is circa 52 km. lang en voert door voornoemd gebergte noordelijk van Wiesbaden langs naar het Rhein-Main dal.

95 foto's toegevoegd aan bestaand album: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 2861/page4

Overzichtskaartje:
Afbeelding

Selectie:

1.Toeristisch bord Taunusgebergte
Afbeelding

2.De eerste aansluiting die zich in dit gebied aandient is AS Bad Camberg
Afbeelding

3.Gecombineerde afrit met de gelijknamige Rasthof
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.De borden doen al iets vermoeden
Afbeelding

6.In de verte het verdere verloop van de A3 ri. zuiden, halverwege de Rugert (402 m.)
Afbeelding

7.Het dal van de Worsbach
Afbeelding

8.500 m. portaal AS Idstein
Afbeelding

9.Afstandenbord na AS Idstein, met de Hohe Kanzel in zicht (592 m. hoog)
Afbeelding

10.Volgens mij de enige Autobahnbrücke tussen Koblenz en Wiesbaden welke niet aan onderhoud onderhevig is (Theißtal)
Afbeelding

11.Uitsmijter AS Wiesbaden/Niedernhausen
Afbeelding

12.De Autobahn doorsnijdt een der laatste heuvelruggen voorlopig
Afbeelding

13.Na Raststätte Medenbach-West
Afbeelding

14.Aankondiging Wiesbadener Kreuz (kruising met de A66 Wiesbaden <-> Frankfurt)
Afbeelding

15.Aanwijzingen op de dWiSta inzake stremming Schiersteiner Brücke tussen Wiesbaden en Mainz
Afbeelding

16.Men heeft vanwege de problemen met die brug een ruiter aangebracht op de bewegwijzering; zwaar verkeer moet via Rüsselsheim rijden
Afbeelding

17.Dit afstandenbord ziet er nog vrij nieuw uit
Afbeelding

18.We duiken definitief het dal in op nadering van het Mönchhof-Dreieck
Afbeelding

19.Bewegwijzering aldaar
Afbeelding

20.Ik geloof dat hier een stukje vluchtstrook als spitsstrook te gebruiken is wanneer nodig. De constructie lijkt op flitskasten in aanbouw
Afbeelding

21.Hier ook camera's zo lijkt het. Of die strook nou open was op dat moment of niet dat weet ik niet meer
Afbeelding

22.Die lampen aan weerszijden van de borden gaan knipperen wanneer de kantelwalsen in werking worden gezet neem ik aan?
Afbeelding

23.Hier ligt de A3 ingeklemd tussen de luchthaven Rhein-Main en het "Frankfurt am Main Flughafen Fernbahnhof"
Afbeelding

24."Fraport"
Afbeelding

25.Bewegwijzering op het Frankfurter Kreuz
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door GuteFahrt » za 23 jan 2016, 22:00

A3 Wiesbadener Kreuz - Bad Camberg

Foto's van de terugreis over de A3 richting noorden vanaf het Wiesbadener Kreuz tot aan Bad Camberg. Gemaakt in oktober vorig jaar.

50 foto's in het flick-r album: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 3729368671

De afgelegde route:

Afbeelding

1.Afstandenbord na het Wiesbadener Kreuz
Afbeelding

2.Afslag naar Rasthof Medenbach
Afbeelding

3.Trucks zover het oog reikt
Afbeelding

4.Toeristische info
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.Aankondiging AS Wiesbaden/Niedernhausen
Afbeelding

7.Uitsmijter
Afbeelding

8.Talbrücke over de Theiß
Afbeelding

9.500 meterbord in Hessenstijl op nadering van Idstein
Afbeelding

10.Gute Fahrt! 8-)
Afbeelding

11.De A3 baant zich een weg door het Taunusgebergte
Afbeelding

12.De hogesnelheidslijn voor de ICE trein ook
Afbeelding

13.Veel Baustelles met Vmax 80
Afbeelding

14.De Taunus dus
Afbeelding

15.Aankondiging (Rasthof) Bad Camberg
Afbeelding

16.Uitsmijter
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door GuteFahrt » wo 27 jan 2016, 21:53

Bad Camberg - Limburg

Een stukje verder naar het noorden, inclusief de passage van de (nieuwe) Lahntalbrücke (in aanbouw).

50 foto's toegevoegd aan bestaande set: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 3729368671

1.Verkeersbeïnvloeding in 2015
Afbeelding

2.Weet iemand toevallig het verhaal van de hectometrering van de A3? We zijn halverwege Wiesbaden - Limburg en we zitten op 119,0
Afbeelding

3.Baustelle
Afbeelding

4.Nog een Baustelle
Afbeelding

5.We naderen Limburg
Afbeelding

6.500-meter portaal AS Limburg-Süd, met aansluiting naar de B8
Afbeelding

7.Rechts de werkzaamheden aan de nieuwe Lahntalbrücke, waar het verkeer inmiddels deels overheen rijdt
Afbeelding

8.Gecombineerde afrit Limburg-Nord + Raststätte. Aan de noordkant was die nog intact
Afbeelding

9.Einde Vmax 100, eindelijk weer gas op de plank zou je denken
Afbeelding

10.Deze foto illustreert echter perfect de situatie van destijds. Het welkomstbord van de ene Baustelle staat op een steenworp afstand van het afscheidsbord van de andere...Baustelle :|
Afbeelding

11.Een hoop Vmax 80 borden dus :ongeduldig:
Afbeelding

12.Vanaf Limburg kun je dan met een uurtje in Keulen zijn. De gemiddelde snelheid die je kunt halen ligt namelijk niet erg hoog :mrgreen:
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door marcel » wo 27 jan 2016, 22:38

GuteFahrt schreef:Weet iemand toevallig het verhaal van de hectometrering van de A3? We zijn halverwege Wiesbaden - Limburg en we zitten op 119,0
Vanaf Dreieck Heumar.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door GuteFahrt » wo 27 jan 2016, 23:27

^^ Dat was het begin van de Reichsautobahn destijds?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door Coen Tunnel » wo 27 jan 2016, 23:48

^^ Nee, het hele deel van Köln-Mülheim tot Siegburg, dus langs AD Köln-Heumar, opende in één keer in 1937. Dus de kilometersprong is later gemaakt, of men begon bij Keulen opnieuw met tellen. De aansluitende A4 opende in 1941, vanaf toen was er dus sprake van een Dreieck Heumar.

Het is me wel al vaker opgevallen dat middenin AD Heumar een paaltje staat met twee bordjes met verschillende waardes er op: https://www.google.nl/maps/@50.9241789, ... 56!6m1!1e1

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door BABKay » do 28 jan 2016, 19:16

waldo79 schreef:Kennelijk zit er een stukje met 4 rijstroken ten zuiden van Kreuz Oberhausen :dyn_hyp: Ben benieuwd naar het vervolg.
Misschien een beetje een late reactie, maar moest ineens aan iets denken.

In 2012 heeft men van April tot Oktober een test gedaan tussen het Kreuz Kaiserberg en Duisburg - Wedau. Hierbij kreeg dit wegvak, inclusief dat door Kreuz Kaiserberg richting zuiden een rijstrook extra en ging de vmax naar 100 km/h (ipv. 120). Dit kon door vluchtstrook op te offeren. In Kreuz Kaiserberg waren dus 3 rijstroken beschikbaar en tussen het knooppunt en Duisburg - Wedau 4 rijstroken. Het aantal files bleef - behoudens incidenten - steken op 0. Hopelijk is ook dat een aanleiding om die weg vlug te verbreden :honger: , want vorig jaar stonden we tussen Kreuz Breitscheid en Kreuz Oberhausen in de dagelijkse spitsfile van 20 kilometer :ongeduldig: .

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door GuteFahrt » wo 03 feb 2016, 21:00

Limburg - Dreieck Dernbach

Weer een stukje verder naar het noorden, tot aan Dreieck Dernbach (aansluiting met de A48 ri. Trier/Koblenz).

50 foto's toegevoegd aan bestaande set: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 8671/page2

1.Na het Limburger Becken volgt wederom de Aufstieg Elzer Berg
Afbeelding

2.Richting noorden (westen) geen flitskasten, "slechts" een tempolimiet van 120
Afbeelding

3.Aankondiging AS Diez nabij de deelstaatgrens (Hessen<->Rheinland-Pfalz)
Afbeelding

4.Uitsmijter
Afbeelding

5.Na Diez voor het eerst sinds -op z'n minst- Frankfurt weer doelen onder de streep
Afbeelding

6.Dan volgt wederom een afdaling
Afbeelding

7.Rasthof Montabaur over 5 km. Op de achtergrond Girod
Afbeelding

8.Net als bij Limburg een gecombineerde aansluiting wat betreft de VZP
Afbeelding

9.Hessenstyle in Rheinland-Pfalz :!:
Afbeelding

10.Zo zit dat
Afbeelding

11.Linksonder in beeld het FOC- Fashion Outlet Center- van Montabaur. Iemand een idee wat voor wagen er hier voor ons rijdt :?:
Afbeelding

12.Dreieck Dernbach over 2200 meter
Afbeelding

13.3 stroken voor de A3, 2 voor de A48
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door Pino » wo 03 feb 2016, 22:44

Coen Tunnel schreef:Nee, het hele deel van Köln-Mülheim tot Siegburg, dus langs AD Köln-Heumar, opende in één keer in 1937. Dus de kilometersprong is later gemaakt, of men begon bij Keulen opnieuw met tellen. De aansluitende A4 opende in 1941, vanaf toen was er dus sprake van een Dreieck Heumar.
Het antwoord vind je op http://www.strassengeschichte.de/Menueo ... Berlin.htm

Heumar was nulpunt omdat de route Berlin-Oberhausen-Heumar-Aachen doorlopende kilometrering zou krijgen gerekend vanaf de Berliner Ring. De huidige A3 Köln-Passau had pas eigen waardes nodig vanaf de aftakking vanaf eerstgenoemde route. Maar de huidige A3-noord en A4-west hebben hun nulpunt uiteindelijk toch op de grens en niet in Berlijn. Van alle gedachten uit de RAB-jaren heeft in deze regio alleen de kilometrering van de A3-zuid de tand des tijds overleefd. Ik weet daarbij niet wanneer de huidige kilometrering van de A3-noord en de A4-west tot stand is gekomen. Misschien op de een of andere manier in samenhang met de totstandkoming van de huidige Autobahn-numbering? Ik leid dat laatste met name af uit het feit dat de kilometrering van de A3-noord nu in één keer doorloopt van Bergh tot Heumar, terwijl dat in eerste instantie niet één wegnummer was.

Andere voorbeelden van deze RAB-kilometrering bevinden zich in het zuid-westen: de A5/A67 is altijd wel een aardige, waarbij de kilometrering vanaf de Darmstädter Kreuz via de A67/A6 oploopt naar Walldorf en de later aangelegde A5 bij Darmstadt een sprongetje maakt om bij Walldorf op dezelfde kilometerwaarde uit te komen als waar de A6 zich dan bevindt. Op de A6 is de Viernheimer Dreieck een belangrijk punt, want vanaf daar lopen de kilometerwaardes op in twee richtingen. De grensovergang bij Saarbrucken heeft dus een kilometerwaarde gerekend vanaf de Berliner Ring, maar bizar genoeg heeft het oostelijke eindpunt van de A6 dat ook. Behalve dat die waarde dan dus neerkomt op de afstand horend bij de bepaald onlogische route Berliner Ring - Viernheim - Waidhaus. Overigens was dit laatste in 1939 nog niet gepland. Daardoor heeft ook de A81 rare kilometerwaarden. Die is gekilometreerd om de afstand tot Berlijn aan te geven over de route Berliner Ring - Nürnberg - Weinsberg. Maar omdat de A6 Nurnberg-Weinsberg niet op die manier is gekilometreerd, is de kilometrering van de A81 een wat raar standalone ding geworden.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door GuteFahrt » wo 10 feb 2016, 16:47

Dreieck Dernbach - Neustadt/Wied

Verder westwaarts door het Westerwald richting Köln.

50 foto's toegevoegd aan bestaande set: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 8671/page2

1.Afstandenbord na Dreieck Dernbach
Afbeelding

2.Vorkbord AS Ransbach-Baumbach
Afbeelding

3.Afdaling
Afbeelding

4.Tussen Ransbach-Baumbach en Dierdorf
Afbeelding

5.Restaurant Landsberg a.d. Warthe
Afbeelding

6.Westerwald
Afbeelding

7.Aankondiging AS Dierdorf
Afbeelding

8.Aansluiting op de B413
Afbeelding

9.Dan volgt Raststätte Urbacher Wald
Afbeelding

10.Uitsmijter AS Neuwied, met aansluiting op de B256
Afbeelding

11.Köln is dan nog 66 km
Afbeelding

12.Raststätte Epgert
Afbeelding

13.We naderen het Wiedtal weer
Afbeelding

14.Aankondiging AS Neustadt/Wied
Afbeelding

15.Uitsmijter
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door GuteFahrt » wo 17 feb 2016, 21:23

AS Neustadt/Wied - Kreuz Bonn/Siegburg

Het laatste gedeelte van de A3 wat ik op de foto heb gezet afgelopen najaar, vanaf Neustadt/Wied tot aan Kreuz Bonn/Siegburg.

50 foto's toegevoegd aan bestaande set: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 8671/page3

1.Opmaat voor de afdaling tussen AS Neustadt en AS Bad Honnef
Afbeelding

2.Een beste afdaling
Afbeelding

3.Met zoom ziet het er dan zo uit
Afbeelding

4.Bijna beneden...
Afbeelding

5.Nogal een verschil in Vmax bij wel of niet nat wegdek
Afbeelding

6.Aankondiging Bad Honnef/Linz
Afbeelding

7.Uitsmijter. Ondertussen zijn we weer in NRW aanbeland
Afbeelding

8.Mooi uitzicht recht vooruit. Middenin beeld ziet er minder fraai uit, daar ligt een terreinwagen ondersteboven
Afbeelding

9.Met nogal wat filevorming tot gevolg
Afbeelding

10.De bijzondere boogbrug weer
Afbeelding

11.Einde van de file in zicht
Afbeelding

12.Dan volgt de aansluiting naar het Siebengebirge
Afbeelding

13.Even verderop wordt in de zuidelijke richting alle verkeer van de Autobahn gehaald
Afbeelding

14.Nog meer file
Afbeelding

15.Één van de laatste (zo niet de laatste) afdaling(en) richting Köln. Links is vaag de abdij van Siegburg te zien
Afbeelding

16.Aankondiging Kreuz Bonn/Siegburg
Afbeelding

17.Uitsmijter
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door Robbert297 » wo 17 feb 2016, 21:31

^^
Afbeelding
Bekend stukje. :D

Erg mooie foto's! :top:
Слава Україні

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [FOTO][A003] Kr. Oberhausen - Frankfurter Kreuz

Bericht door Frits » do 25 feb 2016, 18:49

https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 729368671/
^Dit leidt tot onnodig grote snelheidsverschillen op de rijstroken. Als het niet druk is rij je 60 op de rechter rijstrook met je auto wat niet nodig is.

https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 729368671/
^Het 130 bord is overbodig.
De autogordel: een band voor het leven.

Plaats reactie