[foto] [D] diverse harry 2016-2022

Moderator: Moderatoren

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door waldo79 » zo 28 aug 2016, 22:18

Hoogst interessant, harry :top:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door harry » vr 04 nov 2016, 0:54

En weer kwam ik door Duitsland op reis naar het zuiden.

Op zich niet zo veel bijzonders, behalve dat ik mijn wegnummerverzameling weer kon aanvullen.
Dat viel bij de B406 nog niet mee, want die staan bijna nergens aangegeven.

Dit bord zal niet onbekend zijn, maar het blijft een vreemd gezicht, een niet-autobahn met een A-nummer.
Afbeelding

Deze 2 staan op dezelfde rotonde in Speyer. De B39 is inderdaad op 2 manieren te bereiken.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door harry op za 04 jan 2020, 21:18, 2 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Peter » vr 04 nov 2016, 3:42

Vogelgesang: De route naar een vogelpark, het hoofdkantoor van Twitter of een zusterdorp van onze Vogelenzang ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Route643
polderweggetje
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 05 okt 2015, 22:59

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Route643 » vr 04 nov 2016, 22:09

Het oude gele bord op de A60: hier met Trier 20 km minder :)

Jammer dat daar bij Sarbrücken niet meer Parijs erbij staat :(

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door marcel » za 05 nov 2016, 9:29

Route643 schreef:Het oude gele bord op de A60: hier met Trier 20 km minder
Ja, ze willen blijkbaar dat je de A1 neemt, wat een enorme omweg is.
Ik heb die route net ook gereden en ook dat bord gefotografeerd ... Mij viel nog op dat er bij Verviers eerst alleen Saarbrücken staat, dan Trier, dan Prüm, dan Saarbrücken en Trier en dan tot de grens alleen maar Trier (en Trèves). Zo een chaos is toch wel zeldzaam.

Gebruikersavatar
Luuk22
dorpsstraat
Berichten: 130
Lid geworden op: di 30 aug 2016, 9:02
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Luuk22 » za 05 nov 2016, 9:35

Afbeelding
Kon het nog groter :schrikreactie:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Mark » za 05 nov 2016, 9:55

Is dit bord toevallig op Autobahnformaat ontworpen?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Coen Tunnel » za 05 nov 2016, 11:27

^^ Die indruk krijg ik wel altijd als ik daar rijd. Het is echt een joekel van een bord.
marcel schreef:
Route643 schreef:Het oude gele bord op de A60: hier met Trier 20 km minder
Ja, ze willen blijkbaar dat je de A1 neemt, wat een enorme omweg is.
Ik heb die route net ook gereden en ook dat bord gefotografeerd ... Mij viel nog op dat er bij Verviers eerst alleen Saarbrücken staat, dan Trier, dan Prüm, dan Saarbrücken en Trier en dan tot de grens alleen maar Trier (en Trèves). Zo een chaos is toch wel zeldzaam.
En voor Verviers staat bij Luik ook al een keer Prüm aangegeven, hier bij knooppunt Loncin. En er is op de E42 ook nog een enkel bord met alleen de Franse benaming Trèves en niet Trier.

Waar zit die verwijzing naar Saarbrücken zuidelijker op de E42? Ik kan alleen maar de borden bij knooppunt Battice bedenken, maar hieruit leid ik af dat er ten zuiden van Battice blijkbaar nog een keer Saabrücken staat aangegeven. Dat zal dan nog niet zo lang geleden zijn veranderd. Is dat dan rond Heusy of Spa? Want de verwijzing Prüm staat vlak na Verviers-Sud.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Vinny » za 05 nov 2016, 11:41

In het Waals parlement is een motie aangenomen dat op de hele snelweg verwezen zou moeten worden naar Saarbrucken. De implementatie daar van gaat dus erg traag...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Coen Tunnel » za 05 nov 2016, 11:54

^^ Als dat daadwerkelijk zo is vraag je je af waar het parlement zich mee bemoeit. Dat is meer iets voor de Waalse wegbeheerder. Al wil dat niet zeggen dat die een betere keuze zou hebben gemaakt... Ook zo jammer dat men niet even naar de andere kant van de grens heeft gekeken en blijkbaar niet heeft bemerkt dat daar enkel Trier wordt aangegeven.

Het is nu echt een zooitje met al die verwijzingen door elkaar. Het valt me nog mee dat er op de E42 niet ook een keer naar Bitburg wordt verwezen. :lol:

De verwijzingen naar Prüm dateren nog uit de tijd dat de weg daar eindigde, maar nu ziet het er raar uit dat er al bij Luik en Verviers wordt verwezen naar een klein stadje met net iets meer dan 5.200 inwoners. Trier is een logisch doel, de eerste stad die min of meer op de route ligt. Saarbrücken is een afslaand doel en als je de Belgische E42 in een rechte lijn door zou trekken kom je wel min of meer in Saarbrücken uit, maar dat maakt het nog niet per definitie een logisch doel voor de bewegwijzering. Dan had je Kaiserslautern ook kunnen bewegwijzeren. En als je echt de E42 als doorgaande route had willen benadrukken, had dan voor Frankfurt am Main gekozen. Dan kun je nota bene de E42 blijven volgen, en met de B50n die ook twintig jaar geleden al in planning was is er straks en prima verbinding richting Frankfurt.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door marcel » za 05 nov 2016, 12:11

Coen Tunnel schreef:hieruit leid ik af dat er ten zuiden van Battice blijkbaar nog een keer Saabrücken staat aangegeven. Dat zal dan nog niet zo lang geleden zijn veranderd. Is dat dan rond Heusy of Spa? Want de verwijzing Prüm staat vlak na Verviers-Sud.
Nee, ik bedoelde op de A3, foto's:
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... g2Nk1rSEVB

Ik kan mij niet herinneren of op de A27 ook nog (alleen) Saarbrücken staat en ik heb helaas ook geen (nieuwe) foto's.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Willem » za 05 nov 2016, 16:05

Misschien op een of twee plekken bij Verviers, daarna niet.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Pino » za 05 nov 2016, 16:12

marcel schreef:Ze willen blijkbaar dat je de A1 neemt, wat een enorme omweg is.
Ik heb die route net ook gereden en ook dat bord gefotografeerd ... Mij viel nog op dat er bij Verviers eerst alleen Saarbrücken staat, dan Trier, dan Prüm, dan Saarbrücken en Trier en dan tot de grens alleen maar Trier (en Trèves). Zo een chaos is toch wel zeldzaam.
Het hangt, naast Waalse slordigheid en traagheid om een eenmaal gemaakte keuze ook echt te implementeren, ongetwijfeld samen met de veranderende functie van de A60 vanaf St Vith richting oost. Gewenst als verbinding richting Frankfurt was het heel lang een weg die je niet verder bracht dat Prüm, waar dan een OWN-verbinding naar Trier bestond, als grootste stad in een heel wijde omgeving. Toen uiteindelijk de A60 tussen Prüm en Kreuz Wittlich sloot, nog altijd zonder werkelijk vooruitzicht op een doorlopende snelweg naar Frankfurt, bleek de route ineens geschikt als verbinding naar zowel het Saarland (en daarachter Saarbrücken) als richting Kaiserslautern (en daarachter grote delen van Zuid-Duitsland).

Waar de Duitsers op de A60 nog steeds Trier aangeven, doen ze dat schijnbaar mede als doel om die doorgaande richtingen weer te geven. Omdat je naar Trier-stad in principe over de B51 gaat (geen bebording zal dat kunnen verhinderen), was het wellicht beter om de kruisende A1 bij Wittlich met een ander doel te bewegwijzeren dan Trier. Waarmee je dan op enig moment wel een keertje uitkomt op het Saarbrücken dat de Walen vanaf het moment van completering van de A60 een beter doel vonden. Hoewel je er zeker over kunt twisten of je geen ander doorgaand doel moet gebruiken voor dit stuk A1, haalt het in ieder geval de mogelijke verwarring weg over de beste route naar de stad Trier tegenover de beste route naar een deel van de ommelanden van Trier alsmede naar zuidelijker achterland.

Overigens geloof ik niet dat het bewegwijzeren van Saarbrücken vanaf Battice is afgedwongen bij motie in het Waalse parlement. Het was eerder omgekeerd, als ik me goed herinner. Afgevaardigden uit de regio Spa/Malmédy hadden vragen gesteld over de borden op Battice met Saarbrücken, waardoor hun regio niet goed meer bewegwijzerd zou staan, waarop de minister verklaarde waarom Saarbrücken beter was. En daar is het toen bij gebleven.

EDIT: de bewuste vraag in het Waalse parlement hier
Laatst gewijzigd door Pino op za 05 nov 2016, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Coen Tunnel » za 05 nov 2016, 16:35

Toch blijft het merkwaardig dat men een buitenlandse stad van 180.000 inwoners (ongeveer de grootte van Breda) aangeeft op 230 km afstand.

Ook Trier heeft meer dan 100.000 inwoners en is de eerstvolgende grote stad. Ik blijf het merkwaardig vinden dat men Saarbrücken dan als een beter en richtinggevender doel beschouwt, aangezien Saarbrücken voor mij gevoelsmatig de mogelijke richtingen Kaiserslautern en zeker Hunsrück/Mainz/Frankfurt niet echt dekt.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Chris » za 05 nov 2016, 16:42

Saarbrücken heeft wel een veel grotere stedelijke regio. Als je de steden aan Franse zijde meerekent kom je op meer dan een miljoen inwoners.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Coen Tunnel » za 05 nov 2016, 16:44

^^ Daar heb je wel een punt, het Saarland is sterk verstedelijkt.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Pino » za 05 nov 2016, 18:27

Ik zou op Battice denk ik Trier hebben bewegwijzerd. Het dekt de richtingen Saarland, Strasbourg en Kaiserslautern, doet dat zeker niet slechter dan Saarbrücken en de problematiek welk verkeer je over de A60/A1 stuurt en welk verkeer over de B51 speelt daar totaal nog niet. Maar ergens na de grens moet je iets met die problematiek. Trier als A60-doel wordt dan lastig, en het is niet gek dat op de Duitse borden tegen die tijd ook Saarbrücken verschijnt.

Wanneer de B50n lekker door gaat lopen, zou het logische doel voor de oostelijke richting trouwens Mainz zijn, dat in de Hunsrück best veel terugkomt als doel richting oosten.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door marcel » za 05 nov 2016, 19:53

Het valt mij nu pas op dat er bij Bitburg vroeger (2006) rechtdoor Saarbrücken en Trier stond
Afbeelding
en nu alleen nog maar de volgende afrit Badem
Afbeelding

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Pino » za 05 nov 2016, 20:50

^^ Op het oude vorkbord stond Trier duidelijk nog als afslaand doel, en waren er ook andere rechtdoordoelen. Ongetwijfeld ouder dan het stuk A60 tussen deze afrit en Wittlich. Deze afrit had trouwens een portaalbord als uitsmijter, ook met Trier erop voor rechtdoor. Hangt dat er nog wel?

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Vinny » za 05 nov 2016, 21:22

Coen Tunnel schreef:Toch blijft het merkwaardig dat men een buitenlandse stad van 180.000 inwoners (ongeveer de grootte van Breda) aangeeft op 230 km afstand.

Ook Trier heeft meer dan 100.000 inwoners en is de eerstvolgende grote stad. Ik blijf het merkwaardig vinden dat men Saarbrücken dan als een beter en richtinggevender doel beschouwt, aangezien Saarbrücken voor mij gevoelsmatig de mogelijke richtingen Kaiserslautern en zeker Hunsrück/Mainz/Frankfurt niet echt dekt.
Het argument was volgens mij dat veel mensen vanwege het ontbreken van richtinggevende bewegwijzering via de oude stadsroute door Luik reden. Klaarblijkelijk meende men dat het toevoegen van Saarbrücken op de wegwijzers het doorgaand verkeer op de hoogte zou brengen dat die route comfortabeler en sneller was.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door marcel » za 05 nov 2016, 22:13

Pino schreef:^^ Op het oude vorkbord stond Trier duidelijk nog als afslaand doel, en waren er ook andere rechtdoordoelen. Ongetwijfeld ouder dan het stuk A60 tussen deze afrit en Wittlich. Deze afrit had trouwens een portaalbord als uitsmijter, ook met Trier erop voor rechtdoor. Hangt dat er nog wel?
Ik denk het wel. Ik heb dat bord juist niet gefotografeerd omdat ik wist dat ik het al had ... maar wat erop staat kan ik mij niet herinneren.

De rest van mijn foto's van de A60 in deze richting:
https://goo.gl/photos/dKGHu7ZLbL5EFiGx5

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Coen Tunnel » za 05 nov 2016, 22:32

Vinny schreef:Het argument was volgens mij dat veel mensen vanwege het ontbreken van richtinggevende bewegwijzering via de oude stadsroute door Luik reden. Klaarblijkelijk meende men dat het toevoegen van Saarbrücken op de wegwijzers het doorgaand verkeer op de hoogte zou brengen dat die route comfortabeler en sneller was.
Wat heeft een verwijzing naar Saarbrücken bij Verviers te maken met de stadsroute door Luik? :dontknow: Het wordt een steeds vreemder verhaal... :hm:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Pino » za 05 nov 2016, 23:25

Vooral omdat je dan al een verwijzing Saarbrücken zou moeten hebben op het punt dat mensen de oude stadsroute zouden dreigen te betreden. Op Cheratte dus, of misschien nog eerder. Nee, de enige officiële Waalse bron die ik ooit heb gezien over deze verwijzing is de kamervraag die ik eerder linkte. Dat Vinny over deze verwijzing ieder jaar een ander verhaal vertelt zónder bronvermelding is iets dat ik maar met een korrel zout neem.

Trouwens aardig om op Kreuz Wittlich het rechtdoordoel Mainz te zien, mooi in lijn met mijn eerdere opmerking. Benieuwd of het na opening van de Hochmoselübergang ook stroomopwaarts zal kruipen als Hauptfernziel in plaats van Kreuz Wittlich.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Wesso » zo 06 nov 2016, 0:07

Coen Tunnel schreef:Wat heeft een verwijzing naar Saarbrücken bij Verviers te maken met de stadsroute door Luik? :dontknow: Het wordt een steeds vreemder verhaal...
Als je vanaf Cheratte de stadsroute neemt en de E25 blijft volgen naar Luxemburg om daarna naar Saarbrücken te gaan, ben je 15 minuten en 28 km extra kwijt ten opzichte van de (deels) aangegeven route E42-A60-A1 enz. Dat lijkt me dus geen reden om de stadsroute te nemen.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Willem » zo 06 nov 2016, 8:49

Pino schreef:Trouwens aardig om op Kreuz Wittlich het rechtdoordoel Mainz te zien, mooi in lijn met mijn eerdere opmerking. Benieuwd of het na opening van de Hochmoselübergang ook stroomopwaarts zal kruipen als Hauptfernziel in plaats van Kreuz Wittlich.
Of t.z.t. als vervanger van Saarbrucken bij Battice (en verder langs de A27 en A60).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Chris » zo 06 nov 2016, 9:14

Indertijd was de A60 nog niet klaar tussen Bitburg en Wittlich. Wellicht was dat een reden dat men vroeger via de E25 naar Saarbrücken reed?

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Pino » zo 06 nov 2016, 10:54

Nu ja, de E25-route zelf was tussen Bettembourg en Saarlouis natuurlijk ook nog op allerlei manieren onvoltooid. Ik denk eerlijk gezegd dat je hier minder praat over de route Luik-Saarland en meer over het feit dat er met de A60-A1 en de doorsteek naar de Franse A4 een redelijk geliefd tolvrij alternatief was ontstaan naar streken verder zuidelijk, en dat het doel Saarbrücken dat symboliseert. Dat is ook de strekking van die vraag in het Waalse parlement.

Als je vanaf Battice al met het doel Mainz zou willen werken in plaats van Saarbrücken, kom je vanzelf uit in eerder gevoerde discussies over nut en toekomstige rol van de Hochmoselübergang als achterlandverbinding van België naar Zuid-Duitsland. Wat ik toen dacht, dat is nog steeds van kracht. Oftewel prima om ergens vanaf de Duitse grens te bewegwijzeren, maar vanaf Battice zal verkeer nog primair op weg zijn naar het zuiden en niet naar het oosten.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Coen Tunnel » zo 06 nov 2016, 11:19

Pino schreef:Nu ja, de E25-route zelf was tussen Bettembourg en Saarlouis natuurlijk ook nog op allerlei manieren onvoltooid.
Inderdaad, ik denk dan dat een route via de A60 en daarna de B51 Bitburg-Trier meer voor de hand had gelegen.
Ik denk eerlijk gezegd dat je hier minder praat over de route Luik-Saarland en meer over het feit dat er met de A60-A1 en de doorsteek naar de Franse A4 een redelijk geliefd tolvrij alternatief was ontstaan naar streken verder zuidelijk, en dat het doel Saarbrücken dat symboliseert. Dat is ook de strekking van die vraag in het Waalse parlement.
Het zijn nou geen gigantische hoeveelheden tol die je ermee bespaart. Vanaf Sarreguemines betaal je immers nog steeds tol voor de Franse A4. Maar er zullen ongetwijfeld wel mensen zijn die zo rijden.
Als je vanaf Battice al met het doel Mainz zou willen werken in plaats van Saarbrücken, kom je vanzelf uit in eerder gevoerde discussies over nut en toekomstige rol van de Hochmoselübergang als achterlandverbinding van België naar Zuid-Duitsland. Wat ik toen dacht, dat is nog steeds van kracht. Oftewel prima om ergens vanaf de Duitse grens te bewegwijzeren, maar vanaf Battice zal verkeer nog primair op weg zijn naar het zuiden en niet naar het oosten.
Het meeste grensoverschrijdende verkeer zal niet verder gaan dan Trier, of zal bij Sankt-Vith-Süd al afslaan richting de Luxemburgse E421. Op drukke dagen is er ook veel vakantieverkeer dat deze route neemt richting Luxemburg. Maar ja, dat is ook niet iets wat je bij Battice al aangeeft...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Vinny » zo 06 nov 2016, 11:32

De vermelding van Saarbrücken was in ieder geval bedoeld als geleiding van doorgaand verkeer. Dat staat met zoveel woorden in de link van Pino en dat is ook hoe ik het me herinner. Ik las het in een document dat een aantal andere mysterieuze zaken in Wallonië eveneens ophelderde, zoals de loop van sommige E wegen die niet overeenkwamen met mijn database. Ja, weet ik veel waarom het vervelend is dat Duitsers massaal de weg kwijt raken in Wallonië. De enige reden die ik kan verzinnen is dat ze dan rijden over wegen die er niet voor geschikt zijn, en dat is de stadroute in Luik.

En nee, ik heb er geen bron van. Ik lees dat soort dingen altijd op nuttige informatie en probeer de meest relevante dingen te onthouden:
- Saarbrücken wordt control city op de A 27/E 42
- De E 25 en de E 411 lopen niet meer volgens de officiële (oude) route.

Ik wordt daarin gesterkt door de veranderingen die je op de weg waarneemt:
https://goo.gl/maps/LwarGAV5Coy

De reden waarom, ja dat is een kwestie van interpretatie.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Coen Tunnel » zo 06 nov 2016, 12:03

Vinny schreef:Ja, weet ik veel waarom het vervelend is dat Duitsers massaal de weg kwijt raken in Wallonië. De enige reden die ik kan verzinnen is dat ze dan rijden over wegen die er niet voor geschikt zijn, en dat is de stadroute in Luik.
Hoe zou een Duitser daar in hemelsnaam per ongeluk terecht moeten komen?
En nee, ik heb er geen bron van. Ik lees dat soort dingen altijd op nuttige informatie en probeer de meest relevante dingen te onthouden:
- Saarbrücken wordt control city op de A 27/E 42
- De E 25 en de E 411 lopen niet meer volgens de officiële (oude) route.

Ik wordt daarin gesterkt door de veranderingen die je op de weg waarneemt:
https://goo.gl/maps/LwarGAV5Coy
Wat hebben de E25 en E411 met de vermelding van Saarbrücken bij Verviers te maken? Het enige wat veranderd is aan de E25 is dat niet meer door Luik loopt maar eromheen, over de A3 (E40) en A602 naar de A26. Dat is ook al jaren geleden veranderd en tegenwoordig staat de A25 tussen Cheratte en Luik dus ook gewoon als A25 aangegeven en niet meer als E25. Ook op/rond de A602 zijn de meeste wegwijzers met het nummer A602 vervangen of overgeplakt met E25.

De E411 is op de borden altijd aangegeven geweest als gelijklopend met de A4 vanaf Brussel tot aan de Luxemburgse grens. Daar loopt de E411 feitelijk dood. Op sommige kaarten zou de E411 bij Arlon afslaan en via de N81 en A28 naar de Franse N52 en A30 lopen, maar dat is nooit zo aangegeven geweest. Dus welke veranderingen heb jij op de weg waargenomen? :dontknow:

Leuk dat je verschillende dingen constateert, maar volgens mij zie jij een verband dat er niet is. Saarbrücken zal er hooguit gekomen zijn omdat men vond dat dat langeafstandsverkeer beter zou geleiden dan doelen als Prüm en Trier. Maar dat heeft helemaal niks te maken met de stadsroute door Luik, waar je eigenlijk alleen per ongeluk op kan komen als je vanaf Maastricht komt en de wegwijzer die alle afslaande richtingen bij Cheratte aangeeft mist. Oké, Saarbrücken staat daar niet aangegeven, maar als iemand op dat punt denkt dat hij daadwerkelijk de A25 naar Liège moet volgen in plaats van de richting E40 Aachen/E42 Verviers, dan ligt dat puur aan slechte voorbereiding.

Het enige wat ik kan bedenken, als het daadwerkelijk zou gaan om Duitsers die de weg kwijt raken in Wallonië, is dat men doorgaand verkeer vanaf de A60 richting Aachen tegenwoordig via België stuurt. En dan kom je na de grens bij Winterspelt tot voorbij Verviers geen verwijzing naar Aachen meer tegen. Maar of je daardoor kan verdwalen? Het is alleen maar rechtdoor totdat Aachen weer staat aangegeven. Omgekeerd wordt je vanaf Aachen niet via België naar de A60 verwezen, al krijg je vanaf Aachen bij KP Battice wel Trèves als doel te zien (niet met de Duitse naam Trier, en ook niet Saarbrücken, dat staat alleen aangegeven vanaf Luik).

Plaats reactie