[foto] [D] diverse harry 2016-2022

Moderator: Moderatoren

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door verfmeer95 » zo 06 nov 2016, 13:34

^^ Het is wel zo dat Aachen vanuit Brussel en Namen pas zeer laat wordt aangegeven. Vanuit Namen bij Seraing, en vanuit Brussel zelfs pas bij Loncin. Je hoeft maar 2 borden te missen en je zit (zeker vanuit Brussel) op de E25 naar Luxemburg.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Pino » zo 06 nov 2016, 13:58

Coen Tunnel schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat je hier minder praat over de route Luik-Saarland en meer over het feit dat er met de A60-A1 en de doorsteek naar de Franse A4 een redelijk geliefd tolvrij alternatief was ontstaan naar streken verder zuidelijk, en dat het doel Saarbrücken dat symboliseert. Dat is ook de strekking van die vraag in het Waalse parlement.
Het zijn nou geen gigantische hoeveelheden tol die je ermee bespaart. Vanaf Sarreguemines betaal je immers nog steeds tol voor de Franse A4. Maar er zullen ongetwijfeld wel mensen zijn die zo rijden.
Een oud-collega van mij die daarvoor in Strasbourg had gereden vertelde mij ooit dat "iedereen" in het Nederlandse wereldje in Straatsburg deze route gebruikte. Nou zijn dat er op zijn best ook niet meer dan enkele tientallen, maar de route heeft wel enige bekendheid. Ook hier op het forum zie je liefhebbers ervan (waar ik mezelf overigens niet toe reken).
Vinny schreef:En nee, ik heb er geen bron van. Ik lees dat soort dingen altijd op nuttige informatie en probeer de meest relevante dingen te onthouden:
- Saarbrücken wordt control city op de A 27/E 42
- De E 25 en de E 411 lopen niet meer volgens de officiële (oude) route.

Ik wordt daarin gesterkt door de veranderingen die je op de weg waarneemt: https://goo.gl/maps/LwarGAV5Coy. De reden waarom, ja dat is een kwestie van interpretatie.
Laat ik het erop houden dat je dan nog stellig bent over zaken die klaarblijkelijk geen onderdeel uitmaakten van de informatie waarop je hebt gefilterd. Zaken als moties van het Waalse parlement en verkeer om de Luikse binnenstad heen leiden naar Saarbrücken liggen wat mij betreft ook niet voor de hand.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Coen Tunnel » zo 06 nov 2016, 14:04

verfmeer95 schreef:^^ Het is wel zo dat Aachen vanuit Brussel en Namen pas zeer laat wordt aangegeven. Vanuit Namen bij Seraing, en vanuit Brussel zelfs pas bij Loncin. Je hoeft maar 2 borden te missen en je zit (zeker vanuit Brussel) op de E25 naar Luxemburg.
Ja, vanuit Brussel is het ook wel logisch. Aachen wordt vanaf Leuven immers over de E314 geleid. Dan is er op de E40 geen reden om het tussen KP Heverlee en KP Loncin weer aan te geven.

En Vinny had het specifiek over de oude stadsroute door Luik. Dat is de weg langs de Dérivation. Vanaf Brussel of Namen moet je dan bij Cheratte afslaan naar Luik om daarop te komen. Op die plek staan Aachen en Verviers al lang aangegeven.

Ik zie de link met de verwijzing naar Saarbrücken een stuk verderop bij Battice nog steeds niet.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door verfmeer95 » zo 06 nov 2016, 14:14

^^ Bij Leuven staat er bij de nieuwe bewegwijzering niets meer. Alleen Genk, Leuven en Luik.
Ik denk ook niet dat mensen zomaar bij Cheratte afslaan, maar dat ze te lang Luik blijven volgen en dan via de Dérivation terug naar de E40 proberen te komen.
En ik zie ook geen link met Saarbrücken, het viel me alleen op hoe lang er alleen Luik op de borden staat.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Vinny » zo 06 nov 2016, 18:37

Pino schreef:Laat ik het erop houden dat je dan nog stellig bent over zaken die klaarblijkelijk geen onderdeel uitmaakten van de informatie waarop je hebt gefilterd. Zaken als moties van het Waalse parlement en verkeer om de Luikse binnenstad heen leiden naar Saarbrücken liggen wat mij betreft ook niet voor de hand.
Ik was niet stellig en ik legde geen verband. Maar goed, ik moet ook niet meer iets posten as ik een te gezellig feestje heb gehad merk ik wel. Niettemin, Saarbrücken staat op de wegwijzers omdat er een parlementaire discussie over is geweest. Ik ben daar niet verantwoordelijk voor, van mij hadden ze het niet hoeven doen. Maar nu ze het wel op de borden zetten, pas het dan consequent toe en doe het ook in Duitsland. :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Coen Tunnel » zo 06 nov 2016, 18:39

^^ De Duitsers hoeven hun doelensystematiek toch niet aan te passen aan wat de Belgen goede doelen vinden voor de andere kant van de grens? Je past je bewegwijzering voor buitenlandse doelen toch aan op wat er aan de andere kant van de grens wordt aangegeven? De Belgen hadden het m.i. gewoon bij Trier moeten houden. Dat geven de Duitsers ook aan.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Vinny » zo 06 nov 2016, 18:46

verfmeer95 schreef:^^ Bij Leuven staat er bij de nieuwe bewegwijzering niets meer. Alleen Genk, Leuven en Luik.
Ik denk ook niet dat mensen zomaar bij Cheratte afslaan, maar dat ze te lang Luik blijven volgen en dan via de Dérivation terug naar de E40 proberen te komen.
En ik zie ook geen link met Saarbrücken, het viel me alleen op hoe lang er alleen Luik op de borden staat.
Er staat nu dit:
https://goo.gl/maps/Xvk8ZAzHckF2

Aachen suggereert een richting die niet het zuidwesten van Duitsland aangeeft. Verkeer zal het gevoel hebben dat het terugsteken is. Het verkeer richting Trier/Saarbrücken/Eifel etc. "men" het liefst over de A 27/E 42 leiden denk ik. Wat mij betreft zou Trier hier gewoon bij kunnen staan (of Saarbrücken).

Op dit bord mis ik trouwens ook Luxemburg: https://goo.gl/maps/gF5jMx1raqC2
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Vinny » zo 06 nov 2016, 18:48

Coen Tunnel schreef:^^ De Duitsers hoeven hun doelensystematiek toch niet aan te passen aan wat de Belgen goede doelen vinden voor de andere kant van de grens? Je past je bewegwijzering voor buitenlandse doelen toch aan op wat er aan de andere kant van de grens wordt aangegeven? De Belgen hadden het m.i. gewoon bij Trier moeten houden. Dat geven de Duitsers ook aan.
In Duitsland hebben ze het weggepopnageld :facepalm:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Coen Tunnel » zo 06 nov 2016, 19:02

^^ In Duitsland heeft Saarbrücken nooit op het eerste deel na de grens aangegeven gestaan, dus waar heb je het over? :dontknow:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Vinny » zo 06 nov 2016, 19:16

Over het bord van Harry.

Ik vind zoals het er nu staat in ieder geval een aanfluiting. Hopelijk ben je dat met mij en met Pino eens. Mijn voorstel is om OF Trier integraal te bewegwijzeren vanaf Cheratte tot aan Trier OF Saarbrücken te bewegwijzeren. Zo kan het verkeer dat die kant op wil zich beter orienteren, want kennelijk heeft men in Wallonië wel Duitsers gesproken die in de war zijn geraakt. Waar en hoe weet ik zelf ook niet, ik ben er niet bij geweest, de reden dat ik de Derivation van Liêge noem is omdat het me de enige plek lijkt waar je in de war kunt raken. Als je op knp Battice ten onrechte rechtdoor rijdt, rij je gewoon Duitsland in. Jammer voor de persoon die naar Saarbrücken wil, maar mij lijkt dat ze daar in Wallonië geen last van hebben, zelfs niet in de Oost-kantons. De enige plek waar je dus logischerwijze de verkeerde keuze kan maken is Cheratte. Daar ontbreken beide bestemmingen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door harry » zo 06 nov 2016, 19:24

Vinny schreef:ik moet ook niet meer iets posten as ik een te gezellig feestje heb gehad merk ik wel.
Goeie conclusie.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door marcel » zo 06 nov 2016, 19:37

Vinny schreef:Op dit bord mis ik trouwens ook Luxemburg: https://goo.gl/maps/gF5jMx1raqC2
Daarvoor is dit bord:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Coen Tunnel » zo 06 nov 2016, 19:49

Vinny schreef:Over het bord van Harry.
Ik heb nog steeds geen idee waar je het over hebt. Dit is volgens mij het eerste afstandenbord na de grens:

Afbeelding

Op die plek heeft nooit Saarbrücken gestaan.

Als je doelt op de constatering van Marcel (in zijn post van gisteren om 19:53) dat er bij Bitburg Saarbrücken heeft gestaan: ja, dat klopt, en dat bord is vervangen door een nieuw, kleiner bord en conform het Duitse systeem staat daar enkel de eerstvolgende afrit (Badem) aangegeven. Saarbrücken staat waarschijnlijk nog wel op dit bord:

Afbeelding

Maar je zit op deze plek al 37 km na de grens. Op die 37 km tussen de grens en Bitburg heeft Saarbrücken nooit aangegeven gestaan.
Ik vind zoals het er nu staat in ieder geval een aanfluiting. Hopelijk ben je dat met mij en met Pino eens. Mijn voorstel is om OF Trier integraal te bewegwijzeren vanaf Cheratte tot aan Trier OF Saarbrücken te bewegwijzeren.
Ja, het is een aanfluiting, nee, Trier vanaf Cheratte integraal bewegwijzeren is geen goed idee. Als je wel eens bij Cheratte komt weet je dat de borden daar overvol zijn. Dat wordt enigszins verminderd door een aantal doelen voor de E25/E40/E42 richting westen samen te brengen onder de noemer 'Ring' (inclusief extra volgborden voor de bestemmingen Lille en Paris). Maar uiteindelijk zit je daar op die plek met heel veel relevante doelen. Om dan naast Verviers nog een tweede E42-doel er bij te plaatsen terwijl voor alle andere uitvalswegen maar één doel wordt gebruikt vind ik onlogisch, zeker omdat de E42 richting Duitsland niet de meest belangrijke uitvalsweg vanaf Luik is. Misschien dat er nog ruimte is voor nog een volgbord: Trier - Saarbrücken suivre [E42] Verviers. Of dat veel toevoegt vraag ik me af, maar het zou kunnen.

Probleem is blijkbaar dat Verviers voor internationaal verkeer te onbekend is, maar wel de laatste grotere plaats van betekenis in België en te belangrijk om niet aan te geven in de regio Luik. Aangezien daar niet enorm veel ruimte is voor nog meer doelen is Battice het logische punt om te beginnen met een verwijzing richting Trier (en/of Saarbrücken). Blijkbaar geeft ook de verwijzing Aachen voor sommigen niet voldoende aan dat je ook richting Trier/Saarbrücken/Kaiserslautern/Mainz die kant op moet rijden, maar dat lijkt me nog geen reden om dan maar Luik te blijven volgen.

Wat mij betreft wordt vanaf Battice op de hele E42 Trier gecontinueerd. Die enkele verwijzing naar Saarbrücken voegt niet veel toe en wordt in Duitsland toch niet gecontinueerd. Trier wel. Dus elk bord met Saarbrücken, Prüm of louter Trèves in het Frans vervangen door Trier en ik denk dat we een heel eind op weg zijn met een logische bewegwijzering. Ik vind wel dat de verwijzing naar Trier niet ten koste moet gaan van Verviers; in het Luikse is het veel logischer om naar Verviers te verwijzen en is Trier nog minder relevant. Zoals hierboven al voorgesteld, als het per se moet kun je een volgbord plaatsen, indien daar ruimte voor is.
Zo kan het verkeer dat die kant op wil zich beter orienteren, want kennelijk heeft men in Wallonië wel Duitsers gesproken die in de war zijn geraakt. Waar en hoe weet ik zelf ook niet, ik ben er niet bij geweest, de reden dat ik de Derivation van Liêge noem is omdat het me de enige plek lijkt waar je in de war kunt raken.
Maar daar kom je alleen maar terecht als je komende vanaf Maastricht alle bewegwijzering negeert. Vanuit het zuiden, westen of oosten kom je er niet per ongeluk, en als je vanaf Maastricht eenmaal op de Dérivation zit kun je rechtdoor blijven rijden en kom je daarna al weer verwijzingen naar de snelweg tegen. Ik heb niet de indruk dat er mensen en maase fout rijden en op de Dérivation terecht komen terwijl ze eigenlijk de E42 richting Duitsland hadden moeten hebben.
Als je op knp Battice ten onrechte rechtdoor rijdt, rij je gewoon Duitsland in. Jammer voor de persoon die naar Saarbrücken wil, maar mij lijkt dat ze daar in Wallonië geen last van hebben, zelfs niet in de Oost-kantons. De enige plek waar je dus logischerwijze de verkeerde keuze kan maken is Cheratte. Daar ontbreken beide bestemmingen...
Ja klopt, beide bestemmingen ontbreken, maar als jij naar Saarbrücken zou moeten, zou je dan intuïtief de A25 naar Liege en Bressoux volgen, nota bene aangegeven als linkse uitvoeger, of de E40 en E42 naar Aachen en Verviers?

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door paolie » zo 06 nov 2016, 20:12

Coen Tunnel schreef:^^ De Duitsers hoeven hun doelensystematiek toch niet aan te passen aan wat de Belgen goede doelen vinden voor de andere kant van de grens? Je past je bewegwijzering voor buitenlandse doelen toch aan op wat er aan de andere kant van de grens wordt aangegeven? De Belgen hadden het m.i. gewoon bij Trier moeten houden. Dat geven de Duitsers ook aan.
Dan plaats je toch gewoon een bordje "Saarbrücken volg route Trier" ;)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Pino » zo 06 nov 2016, 20:32

Coen Tunnel schreef:Als je doelt op de constatering van Marcel (in zijn post van gisteren om 19:53) dat er bij Bitburg Saarbrücken heeft gestaan: ja, dat klopt, en dat bord is vervangen door een nieuw, kleiner bord en conform het Duitse systeem staat daar enkel de eerstvolgende afrit (Badem) aangegeven. Saarbrücken staat waarschijnlijk nog wel op dit bord
Saarbrücken verschijnt al eerder op afstandenborden dan dit. Volgens mij al op het eerste (blauwe) afstandenbord na het enkelbaans gedeelte.
Vinny schreef:Niettemin, Saarbrücken staat op de wegwijzers omdat er een parlementaire discussie over is geweest.
Nu ben je weer behoorlijk stellig, en stelliger dan je eerdere lijst met belangrijke conclusies die je wél had onthouden van de stukken die je gezien hebt rechtvaardigt. Weer een feestje gehad gisteren? Er is een cruciaal verschil tussen een parlement dat discussieert over een ontstane situatie en een parlement dat zelf het initiatief neemt om een situatie te creëren. Jij stelt tot twee keer toe dat het laatste is gebeurd. De discussie in het parlement die we uit online bronnen kennen, is beperkt tot het eerste, namelijk een vraag gesteld aan de minister toen de borden er al stonden en een (sindsdien niet gehonoreerd) verzoek om een doel in de Oostkantons toe te voegen. Het stellen van zo'n vraag sluit niet uit dat er eerdere discussies zijn geweest in het parlement waarin het initiatief is genomen om Saarbrücken te bewegwijzeren, maar dat die discussies niet online terug te vinden zijn. Dan zou jouw stelling waar zijn. Maar de vraagstelling die online beschikbaar is, weerspreekt jouw stelling. Niet het parlement heeft dit besloten of gewild, maar "Ce sont des décisions qui se prennent au niveau international, en l’occurrence entre la Belgique et l’Allemagne".

Overigens: als het Waalse verhaal over beslissingen op internationaal niveau waar is, zouden het dus ook de Duitsers zijn die zich ertoe verplicht zouden hebben om Saarbrücken al vanaf de grens te bewegwijzeren. Dan heeft het Autobahnamt Rheinland-Pfalz ook nog het een en ander te doen op dat eerste stuk na de grens.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door marcel » zo 06 nov 2016, 22:43

Pino schreef:Saarbrücken verschijnt al eerder op afstandenborden dan dit. Volgens mij al op het eerste (blauwe) afstandenbord na het enkelbaans gedeelte.
Nee (helaas een slechte foto):
Afbeelding

Het eerste afstandenbord met Saarbrücken is pas na Bitburg:
Afbeelding

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Pino » ma 07 nov 2016, 8:41

Op autobahn-bilder.de staat hoe dan ook nog dit afstandenbord vóór de splitsing A60-B51 zuid. Kan uit mijn hoofd niet zeggen of dat bord er nog steeds staat, maar het zou vreemd zijn als ze Saarbrücken alleen maar minder ver zouden gaan bewegwijzeren.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Coen Tunnel » ma 07 nov 2016, 9:32

^^ De afstand tot aan Trier is praktisch hetzelfde op beide borden (77 om 78 km). Gezien de afstand naar Trier en naar Luxemburg is het in beide gevallen na aansluiting Prüm en wordt Trier over de A1 geleid.

De vraag is dan welke foto nieuwer is en welke de actuele situatie aangeeft. Ik kom daar niet zo heel vaak (hooguit als ik in de regio Echternach moet zijn) en ik heb er de laatste keer in juni ook niet op gelet.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door marcel » ma 07 nov 2016, 17:35

Coen Tunnel schreef:^^ De afstand tot aan Trier is praktisch hetzelfde op beide borden (77 om 78 km). Gezien de afstand naar Trier en naar Luxemburg is het in beide gevallen na aansluiting Prüm en wordt Trier over de A1 geleid.

De vraag is dan welke foto nieuwer is en welke de actuele situatie aangeeft. Ik kom daar niet zo heel vaak (hooguit als ik in de regio Echternach moet zijn) en ik heb er de laatste keer in juni ook niet op gelet.
Mijn foto's zijn beide van 29-10-2016.
Overigens heb ik het in streetview nagekeken: het bord bij Prum is vervangen tussen Augustus 2008 en October 2009.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016

Bericht door Pino » ma 07 nov 2016, 17:39

^^ Saarbrücken vervangen door Bitburg en Luxembourg het hoofddoel van de route maken. Het is dat de Walen er nog slechter op staan, maar ik ben bepaald niet onder de indruk van de manier waarop het Autobahnamt van Rheinland-Pfalz dit aanpakt...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016 / 2017

Bericht door harry » do 01 jun 2017, 17:41

Opnieuw een reisje door Duitsland gemaakt (en BE/LU/FR/AT/IT).

Opvallende dingen:

Afbeelding
Freudenstadt. Een half uur om het stadje door te komen, gemiddeld 5 km/uur of zo. Ik had alle gelegenheid voor dit soort foto's...

Afbeelding
Dit is op de B31 bij Lindau. We hebben de Arlpass zonder problemen genomen (op Hemelvaartsdag).
Op de terugweg (zondag) niet - en toen stonden er juist lange files, volgens de radio.

Afbeelding
Flintsbach am Inn. Geen snelwegsymbool of wegnummer (93), alleen de naam van de weg.
Laatst gewijzigd door harry op za 04 jan 2020, 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [foto] [D] diverse harry 2016 / 2017

Bericht door Chris » do 01 jun 2017, 17:52

Apart inderdaad dat de naam van de snelweg voluit geschreven staat, zo gebruikelijk zijn namen van Autobahnen in Duitsland niet (in tegenstelling tot Oostenrijk waar dat juist zeer gebruikelijk is in de volksmond/media/persberichten).

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [foto] [D] diverse harry 2016 / 2017

Bericht door Willem » do 01 jun 2017, 19:37

^^ Juist om die reden is je eerste indruk dat naar een snelweg net over de grens in Oostenrijk wordt verwezen, maar dat kan hier niet.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016 / 2017

Bericht door harry » do 01 jun 2017, 20:54

^^ We zitten hier niet echt ver van Oostenrijk. 1 km zuidelijker ligt Oostenrijk ten oosten van de Inn, terwijl de snelweg nog even ten westen van de Inn ligt, op Duits grondgebied.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [foto] [D] diverse harry 2016 / 2017

Bericht door Vinny » do 01 jun 2017, 21:33

Het verwijst kennelijk wel naar de Oostenrijkse A 12. Een merkwaardig bord, misschien uit de tijd dat de A 93 als stompje niet met eigen nummer bewegwijzerd werd?

Ik vind het ook raar dat er voor een gele achtergrondkleur is gekozen. Indirecte verwijzingen naar de autobahn zijn in Duitsland meestal blauw.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016 / 2017

Bericht door marcel » za 17 jun 2017, 16:34

Vinny schreef:Het verwijst kennelijk wel naar de Oostenrijkse A 12.
Dat lijkt mij niet. Gezien de afstanden moet het eigenlijk wel bij 47.7268,12.123 zijn (ik kan het maandag in streetview opzoeken).
Een merkwaardig bord, misschien uit de tijd dat de A 93 als stompje niet met eigen nummer bewegwijzerd werd?
Het kan uit de tijd zijn dat er nog geen snelwegnummering was: tot Kiefersfelden opende de weg in 1965 en tot de grens in 1968. Alleen ziet het er niet zo oud uit.
Ik vind het ook raar dat er voor een gele achtergrondkleur is gekozen. Indirecte verwijzingen naar de autobahn zijn in Duitsland meestal blauw.
Inderdaad heel bijzonder.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016 / 2017

Bericht door harry » za 17 jun 2017, 22:29

marcel schreef:moet het eigenlijk wel bij 47.7268,12.123 zijn
Dat is dichtbij, maar volgens mij niet precies dat kruispunt. Ik gok Oberfeldweg/Alpenstrasse(/Dannergasse).
marcel schreef:(ik kan het maandag in streetview opzoeken).
Ik helaas niet. :)
marcel schreef:Inderdaad heel bijzonder.
Leuk, dan heb ik dus iets bijzonders in mijn verzameling. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016 / 2017

Bericht door marcel » ma 19 jun 2017, 8:55

harry schreef:
marcel schreef:moet het eigenlijk wel bij 47.7268,12.123 zijn
Dat is dichtbij, maar volgens mij niet precies dat kruispunt. Ik gok Oberfeldweg/Alpenstrasse(/Dannergasse).
Je hebt inderdaad gelijk, het is op 47.7268147,12.1214815
De Oberfeldweg is dus te laag geclassificeerd in Google Maps, ik zal het aanpassen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016 / 2017 / 2019

Bericht door harry » do 15 aug 2019, 21:45

(schop)

Een paar filefoto's van Noord-Duitsland:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een paar foto's tijdens het mijden van een file in Noord-Duitsland.
In Noord-Friesland zijn zelfs de wegwijzers tweetalig. Dat hebben ze in Fryslân nog niet voor mekaar.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door harry op za 04 jan 2020, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [foto] [D] diverse harry 2016 / 2017 / 2019

Bericht door Palance » vr 16 aug 2019, 6:44

Bremen-Centrum, Hamburg-Zentrum en HH-Centrum :roll:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie