Jeroen schreef:Omdat die caravans geen meedogenloze tacho hebben, maar vooral omdat ze een fatsoenlijk alternatief hebben en vrachtwagens nu eenmaal niet. Nu hebben veel autohoven in het weekend nog wel wat restcapaciteit, dus als ze gewoon meebetalen kan ik me er nog wel iets wel bij voorstellen dat de uitbaters het dan wel toelaten, maar doordeweeks kan dat m.i. echt niet.
Ik kan jou standpunt als vrachtwagenchauffeur begrijpen, maar als een auto met caravan 's nachts op een legaal plekje op een VZP staat, doet men niks fout. Ja, erg vervelend voor vrachtwagenchauffeurs dat er dan minder ruimte is voor hen, maar moet iemand met caravan dan maar een betaalde camping opzoeken om het probleem van de vrachtwagenchauffeur op te lossen? Het is niet de automobilist met de caravan die ervoor verantwoordelijk is dat er een tekort is aan parkeerplaatsen voor vrachtwagens.
Luxeprobleem. Ik vind het ook niet fijn om 1200 euro boete te moeten betalen, omdat wegbeheerders het vertikken om voor voldoende parkeerplaatsen te zorgen.
Dan nog staan veel van die vrachtwagens vaak onveilig geparkeerd. Op uitvoegstroken en invoegstroken: dat kan echt niet. En dikwijls rij je er als automobilist zo dicht langs dat je maar moet hopen dat niemand uitstapt, en dat als ze dat doen, ze in ieder geval goed kijken.
Nogmaals, ik snap jouw standpunt wel, ik snap ook dat het voor de vrachtwagenchauffeurs een veel problematischer situatie is dan voor de automobilisten die 's nachts reizen, maar dat betekent natuurlijk nog niet dat er geen probleem is voor de automobilisten. Dat het voor jou 10 keer erger is maakt de problemen voor de automobilist (met of zonder aanhanger) niet minder vervelend.
Maar het is vooral in Duitsland (en ook wel in Luxemburg) een probleem. Langs de Franse wegen is het minder een probleem en daar is op de aires ook een duidelijke scheiding tussen auto's en vrachtwagens, dus heb je bijna niet dat er vrachtwagens autoparkeerplaatsen bezet houden. En dit soort maatregelen helpen dan gelukkig ook wel:
https://www.google.nl/maps/place/Straat ... 13!6m1!1e1