Bewegwijzerde L-wegen

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Bewegwijzerde L-wegen

Bericht door marcel » ma 08 aug 2016, 0:08

Ik was nogal verbaasd in Alzey een B409 tegen te komen:
Afbeelding

Ik wist wel dat de B409 niet meer bestaat (vroeger Pronsfeld - Winterspelt) maar dat dat nummer hier in de buurt opnieuw toegekend zou worden had ik niet verwacht.
Ik ben even later nogeens teruggegaan om dit bord te fotografaren, maar toen ik ook nog een bord met een B406 tegenkwam:
Afbeelding

werd het mij duidelijk: dit zijn gewoon L nummers die verkeerd worden aangegeven.
Ik kwam er niet meteen op waar de B406 echt is (bij Perl en in Saarbrücken - ik had juist een paar maanden geleden borden met dit nummer gefotografeerd) maar ik wist wel zeker dat die niet in de buurt van Alzey is. Bovendien had ik inmiddels (bij de A61) een km-bordje met L406 gezien.

Ik had zoiets nog nooit zelf gezien maar kan het mij wel vaag herinneren van een foto van Harry, maar ik kan hem niet meer vinden.

Nog een bord met 'B'409:
Afbeelding

Hier staat alleen A61:
Afbeelding

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Bewegwijzerde L-wegen

Bericht door harry » ma 08 aug 2016, 20:07

marcel schreef:Ik had zoiets nog nooit zelf gezien maar kan het mij wel vaag herinneren van een foto van Harry, maar ik kan hem niet meer vinden.
De enige foto's die ik me herinner zijn foto's van René en mij over bewegwijzerde St-wegen in Sachsen. Afgezien van jouw avatar had ik nog nooit een bewegwijzerde L-weg gezien.

(En toevallig ben ik net weer terug van 2 dwarsdoorkruisingen Duitsland, met o.a. een overnachting in het "nabije" Wetzlar)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: Bewegwijzerde L-wegen

Bericht door marcel » do 11 aug 2016, 18:32

harry schreef:De enige foto's die ik me herinner zijn foto's van René en mij over bewegwijzerde St-wegen in Sachsen.
Die heb ik ook:
Afbeelding
Afgezien van jouw avatar
Die was ik inderdaad helemaal vergeten. Een heel oud bord dat helaas al lang vervangen is door een gecorrigeerd bord.
Afbeelding
had ik nog nooit een bewegwijzerde L-weg gezien.
Ik zal in het weekend nogeens zoeken.
(En toevallig ben ik net weer terug van 2 dwarsdoorkruisingen Duitsland, met o.a. een overnachting in het "nabije" Wetzlar)
Daar kwam ik vroeger vaak.

Plaats reactie