[D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

[D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » wo 31 aug 2016, 13:42

Na aanleiding van het laatste wegenraadsel in het wegrestaurant, begin ik maar eens een topic met verzamelde luchtopnamen van wegen in Duitsland, welke ikzelf of m'n begeleider/vliegleraar vanuit het vliegtuig genomen heb/heeft. 8-)

Een paar weekenden terug heb ik m'n eerste lange overlandvlucht als co-pilot richting Stuttgart gemaakt. Een selectie:
SPOILER: TOON

AfbeeldingGießener Nordkreuz (A480 x A485 x B3) / :arrow: zuidwest

AfbeeldingSeligenstädter Dreieck (A3 x A45) / :arrow: zuid

AfbeeldingKreuz Weinsberg (A6 x A81) / :arrow: zuidwest

AfbeeldingHet doel van vandaag. Stuttgart zelf was nogal ordinair duur voor een landing.

AfbeeldingKreuz Weinsberg (A6 x A81) / :arrow: noordwest

AfbeeldingA81 met Tunnel Hölzern / :arrow: noord

AfbeeldingAutobahnähnliche B469 - Links: Obernburg am Main - Rechts: Elsenfeld / :arrow: noord

AfbeeldingHanauer Kreuz (A45 x A66) / :arrow: noordwest

AfbeeldingGambacher Kreuz (A5 x A45) / :arrow: noordwest
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door Wesso » wo 31 aug 2016, 14:02

Op naar het volgende wegenraadsel. :top:
Kunnen we binnenkort ook Snarf's luchtvideo's aanschouwen?

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door keokiracer » wo 31 aug 2016, 14:07

Dashcam dashcam :honger: :honger: :mrgreen:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door nederland24 » wo 31 aug 2016, 20:55

Op welke hoogte vlieg je ongeveer?

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door Robbert297 » wo 31 aug 2016, 21:39

Erg mooie foto's!! :)
Слава Україні

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » wo 31 aug 2016, 23:39

Wesso schreef:Kunnen we binnenkort ook Snarf's luchtvideo's aanschouwen?
keokiracer schreef:Dashcam dashcam :honger: :honger: :mrgreen:
U vraagt, wij draaien! 8-) Hier alvast één van m'n inmiddels 90 landingen (onbewerkt). Later zal ik nog mooiere videos (met sportcamera's / dashcams) gaan maken op YouTube, maar dat komt allemaal later wel als ik m'n vliegbrevet in z'n geheel heb gehaald. ;)
Link
nederland24 schreef:Op welke hoogte vlieg je ongeveer?
Normaliter zo tussen de 2.500 en 4.500 voet boven zeeniveau (= 762 m - 1371 m), afhankelijk van luchtruimen en heuvels. Op de meeste foto's zit het zo net boven de 3000 (914 m). Maar op sommige vluchten zal ik ook best nog een flink stuk hoger gaan, afhankelijk van wat je wilt, wat je mag en wat het weer en omgeving je toelaat.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » za 29 jul 2017, 0:57

Afgelopen weekend heb ik m'n eerste twee langere vluchten alleen afgelegd. Op de route lag o.a. de Möhnetalsperre waar ik nog bij goed weer langs kwam. Snel even m'n tablet gepakt om een paar foto's te schieten. Het mooie bij het vliegen is, dat je rustig even alle bestuurelementen met rust kunt laten zonder dat er iets gebeurd. :) Toch heb ik me veelal vooral op de vlucht geconcentreerd en m'n opdrachtpunten afgevlogen. De luchtinformatiedienst in Langen hield me ondertussen op de radar in de gaten en voorzag me van de benodigde informatie. Het Sauerland was de afgelopen tijd om te vliegen erg tricky, vanwege de snelle onweersontwikkeling. Je merkt het gebergte en de ophopende bewolking bij labiele weersomstandigheden erg goed.

De Möhnesee is overigens een leuke bestemming voor een weekendje uit aan de noordelijke rand van het Sauerland. Opmerkelijk genoeg niet zo bekend onder Nederlanders, aangezien de meesten liever doorrijden naar Winterberg (waarom is me in de zomer soms een raadsel), maar veel Duitsers en ook wel Nederlandse motorrijders komen er erg graag. In de buurt ligt de erg bezienswaardige hanzestad Soest. Bovendien is van hieruit Paderborn ook niet ver.

Afbeelding

Afbeelding
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door Hajo » za 29 jul 2017, 19:35

^^ Mooi hoor! En je vliegt dus al solo? :top: Ga je met je vliegopleiding door tot je gezagvoerder/ captain op een intercontinentale vlucht bent? Of doe je het meer als hobby?

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » zo 30 jul 2017, 14:32

^^
Ja, ik vlieg eigenlijk al een hele poos solo, echter tot vorig weekend uitsluitend circuits. Sinds ik onlangs m'n complete theorie heb behaald (en radiocommunicatie), en met instructeur natuurlijk genoeg praktisch geoefend heb, mag ik nu ook alleen echt wegvliegen. :) Dit is zeg maar het laatste gedeelte van de PPL-opleiding. Als het weer de aankomende maand wat meer meezit kan ik hopelijk in een paar weken praktijkexamen doen.

Voorlopig bedrijf ik het vliegen alleen als hobby, maar je kan natuurlijk altijd zo doorleren voor een commercieel brevet (CPL) met instrumentenrating (IR). Daarvoor moet je natuurlijk wel eerst het nodige kleingeld hebben... :lol:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » zo 20 aug 2017, 12:31

En opnieuw heb ik nog een paar luchtfoto's in de aanbieding. Dit keer van afgelopen woensdag op een lange solo vlucht. Helaas zijn niet alle foto's scherp geworden. Door turbulenties e.d. is dat alleen in de cockpit soms lastig. ;) Een selectie:

AfbeeldingWinterberg met de wereldberoemde bobbaan (Veltins Eisarena) en de nodige skipistes, liften, panoramabrug en bikepark.

AfbeeldingHerford met autobahnähnliche B239.

AfbeeldingMelle met A30 (Osnabrück - Bad Oeynhausen).

AfbeeldingGeorgsmarienhütte met Teutoburger Wald en op de voorgrond (tussen de struiken) de A33.

AfbeeldingKreuz Osnabrück-Süd (A30 x A33), incl. te herkennen wegwerkzaamheden.

AfbeeldingA2 met Rastplatz Vellern tussen Oelde en Beckum. Het zicht werd helaas aanzienlijk minder.

AfbeeldingA44 bij Soest met Rasthof Soester Börde.

AfbeeldingTenslotte nogmaals de Möhnesee.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door Chris » zo 20 aug 2017, 12:32

Snarf's aerial photography :top: Je kan zo een bedrijf starten.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door keokiracer » zo 20 aug 2017, 12:35

Mooie foto's Snarf :top:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » zo 20 aug 2017, 13:04

Leuk hoor! :D Mooie hobby!

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door Hajo » zo 20 aug 2017, 13:26

Prachtige foto's! :top:

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door Ernst76 » zo 20 aug 2017, 23:22

Mooi he, Duitsland van boven. Als zweefvlieger heb ik meerdere Duitse streken van boven mogen bewonderen, tijdens vliegvakanties waarbij onze Nederlandse club dan te gast is bij een Duitse vliegclub.
Tijdens een kampje in Brilon zijn we op een dag met minder weer naar de Möhnedam geweest. Prachtige stenen stuwdam. Historisch ook van belang. Deze dam is verwoest door de geallieerden, waardoor er stroomafwaarts veel slachtoffers zijn gevallen. Daarna is de dam weer herbouwd.
Als uitstapje vanuit Nederland is de dam ook goed te combineren met de brouwerij van Warstein.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » ma 21 aug 2017, 13:18

Dank heren voor jullie Feedback! Ik zal waarschijnlijk steeds vaker wat luchtopnames posten. ;)
Coen Tunnel schreef:Mooie hobby!
Om het kort en krachtig samen te vatten: Het is de mooiste vrijetijdsbesteding waar ik ooit mee begonnen ben. Begrijp me niet verkeerd: Roadtrips behoren ook zeker nog tot m'n hobby's, maak graag wandeltrips in de zomer en wintersport in de winter, maar zelf vliegen en de wereld van boven te zien is (vooralsnog) iets erg speciaals. Om de mooie woorden van Leonardo da Vinci te gebruiken: "Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return."
Ernst76 schreef:Als zweefvlieger heb ik meerdere Duitse streken van boven mogen bewonderen, tijdens vliegvakanties waarbij onze Nederlandse club dan te gast is bij een Duitse vliegclub. Tijdens een kampje in Brilon zijn we op een dag met minder weer naar de Möhnedam geweest.
Leuk! 8-) Onze vliegclub heeft een partnervereniging in Denemarken en regelmatig zijn er leden over en weer te gast. Verder is onze vliegclub bekend in Münster (Wallis) en Samedan. Brilon vind ik overigens een fraai vliegveld met een mooie heuvel in de eindnadering van westen komend. Ben er desondanks het feit dat het vlakbij ligt (of juist daarom), tot nu toe nog maar één keer geland. Toevallig kwam ik er op m'n laatste vlucht van woensdag er nog langs en heb het zelfs nog snel gefotografeerd:

Afbeelding

Je merkt wel goed dat Brilon op een soort hoogvlakte ligt. Hoewel dit nog zondermeer het Hochsauerland is, heb je minder hoogteverschillen. Richting noorden toe is het zelfs vrij vlak, met helaas de nodige windmolens. Die hogere heuvels beginnen dan wel weer meteen zuidelijk van het vliegveld, hetgeen je net niet op de foto ziet.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door Ernst76 » ma 21 aug 2017, 13:53

Brings back memories, die foto van Brilon! Door die heuvel zie je op lagere hoogte het veld niet vanuit het westen, ook al ben je ruim binnen glijbereik met een zweefvliegtuig. Maar als je ruim over de heuvel heen komt, weet je dat daarachter het veld ligt. En als je wat lager terug kwam van de omgeving Meschede dan kon je altijd nog links om de heuvel heen.
Brilon ligt best hoog, ca 500m dacht ik. Ik ben een keer overland gevlogen naar Uslar en terug. Nadat ik hoogte had gewonnen boven Brilon ben ik weggevlogen naar Warburg. Ik pikte daar pas op 250m boven grondniveau de volgende thermiekbel op na een wel hele lange glijvlucht. Dat was zelfs beneden veldniveau van Brilon!
Op de terugweg heb ik lang tijd moeten besteden aan het genoeg hoogte winnen boven Marsberg om het aan te durven rechtstreeks naar Brilon te glijden. Je hebt namelijk weinig tot geen landingsmogelijkheden daartussenin, tenzij het graan gemaaid is.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » di 22 aug 2017, 11:43

^^
Inderdaad, het vliegveld van Brilon ligt op 460 m. Dat is zeker voor NRW al vrij hoog, alhoewel Meschede (437 m) en Schmallenberg (466 m) een vergelijkbare hoogte hebben. Verder zuidwestelijk heb je dan met (luchthaven) Siegerland nog de recordhouder van NRW met 599 m. ;)

Vanaf Marsberg (240 m) loopt het naar Brilon verradelijk onopvallend op, omdat je daar niet meer de typische bergachtige heuvels hebt, die eigenlijk typerend voor het Sauerland zijn, maar de hoogte juist gelijkmatig toeneemt. Vond ik op geringe hoogte apart om te zien. Maar goed, met motor heb ik natuurlijk makkelijk praten. Gas geven en hoogte winnen. :lol:

Zweefvliegen zou ik vroeger overigens ook graag hebben gedaan, maar thuis is men er nooit serieus op ingegaan, waardoor ik er verder bij m'n ouders ook nooit meer op heb aangedrongen. Daarvoor had ik dan andere hobby's. Nu ik met vliegen begonnen ben, heb ik er de tijd niet echt meer voor en wil sowieso planbare vluchten kunnen maken. Zweefvliegen is toch een teamsport, en in een vliegclub moet je natuurlijk met de groep meedoen en bij ons moet je als je wilt zweefvliegen van 's ochtends tot 's avonds op het vliegveld aawezig zijn en tussendoor meehelpen. Als motorvlieger kan ik echter komen, vliegen en gaan wanneer ik wil. Ik moet alleen vooraf online het vliegtuig reserveren en that's it. Aangezien onze motorvliegtuigen in een werft worden onderhouden, hebben we ook geen verplichte werkuren per jaar. Dat moeten alleen de zweefvliegers bij ons. :twisted:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door Ernst76 » di 22 aug 2017, 11:51

Klopt het zweefvliegen vereist meer inzet. Maar het levert ook goede vriendschappen op. Boven ben je alleen of met zijn 2en, beneden is het een teamsport. Mensen die zeilen leuker vinden dan motorbootvaren, zullen over het algemeen zweefvliegen ook leuker vinden dan motorvliegen. Het is avontuurlijker en onverwachter. Teleurstellingen en grote euforie die elkaar afwisselen. Dat betekent overigens niet dat ik motorvliegen niet kan waarderen.
Overigens kan bij mij de motor niet uitvallen, maar bij jou wel. En dan glijdt het vliegtuig niet zo goed als een zwever dus je komt minder ver met dezelfde hoogte. Dus ook voor motorvliegers kan het geen kwaad om goede buitenlandingsveldjes te leren spotten en je vlucht op zulke risico's af te stemmen.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » di 22 aug 2017, 12:14

^^
Dat geloof ik graag, daarom wordt er bij ons ook veel aandacht besteed aan noodgevallen. Met een TMG kan je de motor tijdens de vlucht uit zetten en heb je dankzij een lange spanwijdte een tamelijk goed zweefvermogen (bijna 1:30). Verder behoort het continu herkennen van akkers en velden waar je potentieel in een noodgeval zou kunnen landen bij ons standaard leerprogramma. Mijn vliegleraar besteed enorm veel aandacht aan safety-issues. Wat dat betreft merk ik wel dat ik in een vliegclub zit waar het merendeel zweefvliegers zijn. Het verenigingsleven is sowieso iets wat in Duitsland erg leeft waaraan zowel zweef- als motorvliegers deelnemen.

Spannend vind ik overigens kunstvliegen. Lijkt me geweldig, maar om daar naartoe te komen moet ik m'n maag nog wat trainen en meer spaarcentjes op de bank hebben staan. :mrgreen:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door Ernst76 » di 22 aug 2017, 13:04

1 op 30 is een behoorlijke glijhoek. Alle kunststof zweefvliegen hebben wel een betere glijhoek. De topkisten van onze club zelfs 1 op 48.
Maar ik heb met 2 vrienden ook een oldtimer tweezitter (Schleicher K7) die zijn fabrieksopgave van 1 op 25 al lang niet meer haalt. Het vliegtuig is dan ook van hout, linnen en staalbuis en 60 jaar oud. Toch heb ik samen met 1 van die vrienden een keer 280 km afgelegd in 5,5 uur boven Thüringen op een geweldige dag.
Kunstvliegen verdraag ik zelf prima maar daar heb ik niet zo'n interesse in. Ieder zijn hobby. Een wedstrijdfinish (laag en hard over het veld) maken kan ik nog wel waarderen.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » di 22 aug 2017, 15:32

Ernst76 schreef:1 op 30 is een behoorlijke glijhoek. Alle kunststof zweefvliegen hebben wel een betere glijhoek. De topkisten van onze club zelfs 1 op 48.
Ja, een TMG is natuurlijk geen echt zweefvliegtuig, maar bedoeld om afstanden mee af te leggen. Tenopzichte van een standaard motorvliegtuig (SEP) kan je er echter tenminste wat mee zweven en valt zonder motor niet meteen als 'baksteen' uit de lucht.
Ernst76 schreef:Maar ik heb met 2 vrienden ook een oldtimer tweezitter (Schleicher K7) die zijn fabrieksopgave van 1 op 25 al lang niet meer haalt. Het vliegtuig is dan ook van hout, linnen en staalbuis en 60 jaar oud. Toch heb ik samen met 1 van die vrienden een keer 280 km afgelegd in 5,5 uur boven Thüringen op een geweldige dag.
Netjes! :top: Heb je wel veel geduld voor nodig natuurlijk. Waar was dat precies? Vanaf Pennewitz?
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door Ernst76 » di 22 aug 2017, 16:13

Vanaf Bad Berka. Veel wolkenstraten afgevlogen en het Thüringer Wald afgevlogen op hoogtes tussen 2000 en 2700m. Met zulke hoogten kun je altijd nog wel een vliegveld bereiken, anders hadden we het ook niet aangedurfd. Ik vermoed dat we wel in de buurt van Pennewitz gevlogen hebben.
Onze club heeft ook een TMG (Heubacher). Daarmee wordt ook gesleept. Maar je komt bij ons toch al hoog genoeg van de lier, dus dat is niet per se nodig. Het is wel handig dat je kan oefenen voor als je in het buitenland een sleepstart wilt maken.
Al met al delen we een mooie hobby. Maar eigenlijk heeft elke vorm van infrastructuur wel mijn interesse :-)

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » wo 27 sep 2017, 13:20

Na diverse luchtfoto's is het nu eens tijd voor een "dashcam" video. Afgelopen vrijdag had ik een dag vrij, het weer was redelijk goed en kwam spontaan met het idee om een uitstapje naar Maastricht te maken. De heenvlucht ging non-stop via Leverkusen en Heerlen. De aanvliegroute vanuit het oosten verloopt precies over de A79, alhoewel ik het laatste stuk van de verkeersleiding mocht afkorten. De terugvlucht heb ik in twee delen afgelegd. De eerste ging tot Dortmund, waar ik nog wat vrienden heb getroffen, alvorens het verder naar huis ging. Van de vlucht naar Dortmund heb ik een samenvattende video gemaakt. Enjoy! 8-)
Link
Quizvraag: Wie herkent alle 9 snelwegen en 2 knooppunten? :dyn_hyp:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14345
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door Attietattie » do 28 sep 2017, 0:08

SnarfFlevoland schreef:"dashcam" video
Supervet. Ben jaloers! Ik moet het ook maar weer eens op gaan pakken. :worship:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door Hajo » do 28 sep 2017, 18:24

:wow: Fantastisch zeg! :top:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » za 30 sep 2017, 14:27

Attietattie schreef:Ik moet het ook maar weer eens op gaan pakken.
Als je portemonnee en tijd het een beetje toelaat: Doen! :top: Vooral de theorie is even door de zure appel heenbijten, maar eenmaal in de praktijk merk je wel hoeveel je ervan profiteert. Gistermiddag/avond nog even naar Kassel gevlogen. Onbeschrijfelijk die avondse sfeer met de ondergaande zon vanuit het cockpit! 8-) O.a. daarvoor was het mij elke cent en moeite waard.

Afbeelding
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [D][FOTO] Snarf's luchtfoto's van Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » zo 05 nov 2017, 13:44

Een nieuwe verse "dashcam" video uit de lucht, dit keer over het noordelijke Sauerland en de Bruchhauser Steine. 8-) Het weer was helaas niet super met de nodige turbulenties, maar dat maakt voor het vliegtuig zelf natuurlijk vrij weinig uit. Bij een tussenlanding in Paderborn moest ik direct achter een AirBerlin-toestel landen, op de laatste dag dat de airline überhaupt actief was. Officieel worden de vluchten al door Niki uitgevoerd en vliegen per direct ook met eigen toestellen op Paderborn.

Voor mijn passagier was het overigens z'n eerste vlucht in een klein toestel. Dat was natuurlijk wat anders als in een groot passagiervliegtuig. :lol:
Link
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Plaats reactie