[FOTO] Passau

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

[FOTO] Passau

Bericht door Palance » za 24 sep 2016, 18:48

Afgelopen woensdagochtend ben ik vanuit Oostenrijk door/langs Passau (B388 en B12) gekomen. De B388 is vanaf de Oostenrijkse grens een onmogelijke kronkelweg, totdat de Donau bereikt wordt, dan is het een prettige brede weg om te rijden. Wat foto's van de passage van Passau (het was in de ochtendspits, maar afgezien van soms iets langer wachten bij een verkeerslicht gaf het geen problemen). Het centrum ben ik niet in geweest, maar je hebt een mooi zicht op de oude binnenstad.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij de kruising B388/B12, moet je een klein stukje rond, en dan door een tunneltje terug naar de Donau
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er zit her en der wel een ongelijkvloerse kruising, op weg naar de A3 (maar helaas is de rest gelijkvloers)
Afbeelding
Afbeelding

Dan de brug van de A3 over de Donau. We zijn op weg naar oprit Passau-Nord. Het lukt me niet goed te fotograferen zonder een stukje auto van binnen mee te kieken :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jammer, net de zon die op het bord schittert.
Afbeelding

En dan een blik op de afrit vanuit Linz. Deze borden heb ik in Duitsland nu meerdere malen gezien, is dit een nieuwe actie? Ik ken ze niet van vroeger, wel vanuit andere landen (met andere taal :) ).
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [FOTO] Passau

Bericht door RSK » zo 25 sep 2016, 7:34

^^ Die Falsch-borden doen me om de een of andere reden aan Oostenrijk denken. Misschien dat de Duitsers op dat vlak leentjebuur spelen onder het motto 'beter goed gejat dan slecht bedacht'?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [FOTO] Passau

Bericht door harry » ma 26 sep 2016, 0:07

Palance schreef:Het centrum ben ik niet in geweest, maar je hebt een mooi zicht op de oude binnenstad.
Dat zag er in 2012 ongeveer zó uit: :)
Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [FOTO] Passau

Bericht door SnarfFlevoland » wo 28 sep 2016, 13:54

RSK schreef:Die Falsch-borden doen me om de een of andere reden aan Oostenrijk denken. Misschien dat de Duitsers op dat vlak leentjebuur spelen onder het motto 'beter goed gejat dan slecht bedacht'?
Het is volgens mij een pilotproject om te checken of daarmee daadwerkelijk het aantal spookrijders gereduceerd kan worden. Als het succesvol is wil men dergelijke borden in heel Duitsland plaatsen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [FOTO] Passau

Bericht door Peter » wo 28 sep 2016, 15:02

De laatste keer dat ik er was, 4 jaar geleden of zo, waren ze de kelders nog aan het leegpompen van de overstroming en waren de winkels aan het uitverkopen met waterschade.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Plaats reactie