[FOTO][A007] Ulm - Füssen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [FOTO][A007] Ulm - Füssen

Bericht door Willem » za 14 jul 2018, 12:02

In Zwitserland zelf worden ze nogal strak gehouden, met veel flitspalen en hoge boetes.
Dan is het verleidelijk om je over de grens even te laten gaan.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO][A007] Ulm - Füssen

Bericht door Chris » za 14 jul 2018, 12:51

SnarfFlevoland schreef: za 14 jul 2018, 1:56Ook de beroemde Matterhorn is half Italiaans en daar bekend als Monte Cervino. Velen weten dat echter niet. Toegegeven, vanaf de Italiaanse kant is de berg ook niet half zo mooi en indrukwekkend als vanaf de Zwitserse kant.
Wat ik vanaf de Zwitserse kant wel jammer vind is dat de Matterhorn eigenlijk niet te zien is zonder met de trein naar Zermatt te gaan. Vanaf het Goms zie je de berg soms in de verte, maar rij je naar Täsch dan krijg je de Matterhorn niet te zien. Je moet er echt een dagtrip van maken.

Beerta1992
zandpaadje
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 21 feb 2018, 16:26

Re: [FOTO][A007] Ulm - Füssen

Bericht door Beerta1992 » za 14 jul 2018, 17:10

Heerlijk om die foto's even te zien. Ben er 4week geleden nog langsgekomen. Het blijft een machtig gezicht om in 1x de Alpen in zicht te krijgen... Het is terugweg wel een stuk minder natuurlijk. Ik vond het al raar dat München niet op de borden kwam bij de 2e serie. Maar je bent dan natuurlijk allang de bab96 voorbij. Ik rijd Oostenrijk altijd aan via München na de a12.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [FOTO][A007] Ulm - Füssen

Bericht door SnarfFlevoland » za 14 jul 2018, 23:53

Chris schreef: za 14 jul 2018, 12:51 Wat ik vanaf de Zwitserse kant wel jammer vind is dat de Matterhorn eigenlijk niet te zien is zonder met de trein naar Zermatt te gaan. Vanaf het Goms zie je de berg soms in de verte, maar rij je naar Täsch dan krijg je de Matterhorn niet te zien. Je moet er echt een dagtrip van maken.
Dat is natuurlijk wel een mooie troefkaart om toeristen naar Zermatt te lokken, want daar waar je de Matterhorn ook zo kunt zien is inderdaad zo ver weg, dat je daar niet in het genot komt om de berg echt te bewonderen.

Hier een luchtfoto van mij afgelopen april, opgenomen boven Sierre. Daar kan je de Matterhorn ook herkennen in het verlengte van de vleugel, maar echt typisch "Matterhorn" ziet het er nog niet uit:

Afbeelding

Zelfs vanuit de lucht op 4000 m hoogte krijg je de Matterhorn als je het Mattertal volgt ook pas vrij laat te zien, ongeveer vanaf Randa/Täsch. Momenteel ben ik bezig met een video van dat deel.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [FOTO][A007] Ulm - Füssen

Bericht door Pino » zo 15 jul 2018, 9:45

^^ Dat "typisch Matterhorn" waarover je spreekt, is dat kleine knikje naar links bij de top. Dat zie je alleen wanneer je kijkt vanuit het noordoosten. Daardoor dus eerder vanuit de Goms dan uit de hoek van Sierre/Crans (in het skigebied daar, heb je op bepaalde plaatsen ook zicht op de Matterhorn). Min of meer zelfde verhaal vanuit Cervinia of wanneer je vanuit Italië over de regio Aosta terug vliegt. In alle gevallen blijft de berg een heel markant ding dat je er zo uitpikt, maar niet met de "twist" die het zicht vanuit Zermatt zo beroemd maakt.

Vanuit plaatsen verder noordelijk in het Mattertal zit er (in ieder geval vanuit het dal) een berg in je zichtlijn naar de Matterhorn, dus veel alternatieven voor een bezoek aan het dorp zijn er niet. En ja, dat is feitelijk een dagtocht vanaf het Zwitserse hoofdwegennet bij Visp.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][A007] Ulm - Füssen

Bericht door GuteFahrt » wo 18 jul 2018, 12:37

Deel III Oy Mittelberg - Füssen

Tot besluit van deze fotoreportage heb ik nog het derde en laatste deel vanaf :AS: Oy Mittelberg tot :AS: Füssen in de aanbieding. Dit traject is ongeveer 21 kilometer lang, telt 2x2 rijstroken en is voor het leeuwendeel nog geen 10 jaar oud. Vanaf :AS: Nesselwang tot een paar kilometer benoorden Füssen kan men sinds 1 september 2009 over de Autobahn rijden. Tot Füssen sinds ca. 13 jaar. Het 5 kilometer lange deel tussen Oy-Mittelberg en Nesselwang ligt er sinds 1992 en is daarmee 26 jaar oud.

49 foto's toegevoegd aan bestaand album: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 8500/page2

Kaartje voor het overzicht:

Afbeelding

1.Afstanden na :AS: Oy Mittelberg
Afbeelding

2.Toeristische info. de Alpspitz(e) (1575 m. hoog) is de "huisberg" van Nesselwang. Typische "Voralpenberg" ;)
Afbeelding

3.Aankondiging :AS: Nesselwang. Bij deze aansluiting staat ook ergens een bordje wat op het hoogste punt van alle Duitse Autobahnen wijst (914,081 m.ü.NN.)
Afbeelding

4.Uitsmijter. Tussen Oy-Mittelberg en Nesselwang passeerden we 4 bruine borden met toeristische info. O.a. nog voor de Rococo kerk te Seeg. Vanaf hier tevens 'kantelwalswerk'
Afbeelding

5.We rijden nu langzaam maar zeker de Ostallgäu tegemoet. Afgebeeld o.a. kasteel Neuschwanstein. Dat is het eindpunt van -ik meen- 's Lands meest geliefde route, de Romantische Strasse, met beginpunt Würzburg
Afbeelding

6.Ammergauer Alpen op afstand
Afbeelding

7.Nogal wat van deze constructies aanwezig. AQ = Anzeigequerschnitt, A7 wegnummer, 949 285 km/meters Fue rijrichting (Fü ssen)
Afbeelding

8.Een paar Talbrücken kom je tegen op dit stukje, waaronder Enzenstetten. Net ten zuiden van gelijknamig dorp, over de St 2008 gebouwd
Afbeelding

9.Hier zijn we dan op het punt aanbeland dat de A7 weer naar het zuiden afbuigt. De opvallende berg rechts is de Säuling (2047 m. hoog), zuidoostelijk van Füssen op de grens met Oostenrijk gelegen
Afbeelding

10.Wat we hier aan bergen zien zullen voornamelijk de Tannheimer Berge zijn, met o.a. de Große Schlicke (2060 meter hoog). Ofwel, voorbij de grenstunnel gelegen (A)
Afbeelding

11.Füssen is vooral bekend van het nabijgelegen wereldberoemde sprookjesslot Neuschwanstein, maar het stadje zelf is ook zeer toeristisch
Afbeelding

12.Vmax gaat terug naar 80 op nadering van de tunnel "Reinertshof" (650 meter lang) op steenworp afstand van de westoever der Hopfensee. O.a. het spoor Marktoberdorf - Füssen kruist de A7 daar bovenlangs
Afbeelding

13.AS Füssen over 1100 meter...
Afbeelding

14.500- meter portaal. Rechtdoor beland je via de 1284 meter lange grenstunnel in Oostenrijk (Fernpassroute)...
Afbeelding

15.Uitsmijter. De B310 (naar links/ri. oosten afslaan) vormt vanaf deze aansluiting een noordelijke bypass van Füssen (ruim 15.000 inwoners). Daar is uiteindelijk aansluiting op de B16 (Forggensee, het grootste meer in deze regio). Er staan geen bestemmingen genoemd richting westen, maar dan kom je uiteindelijk weer bij Pfronten uit over de St 2521 (ofwel, de ex-B310). Laatsgenoemde liep door naar Nesselwang en Oy, maar is een stuk korter geworden en bestaat nu uit twee delen. Tot slot maakt die weg deel uit van de Deutsche Alpenstrasse, een toeristische route van Lindau tot Berchtesgaden
Afbeelding
Laatst gewijzigd door GuteFahrt op do 19 jul 2018, 12:28, 3 keer totaal gewijzigd.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO][A007] Ulm - Füssen

Bericht door Chris » wo 18 jul 2018, 12:45

GuteFahrt schreef: wo 18 jul 2018, 12:37

9.Hier zijn we dan op het punt aanbeland dat de A7 weer naar het zuiden afbuigt. Als ik bergen zie (zoals zo'n opvallende als hier rechts op de foto) wil ik graag weten hoe ze heten. In dit geval ben ik er nog niet achter
SPOILER: TOON

Afbeelding
De Säuling wellicht?

Afbeelding

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][A007] Ulm - Füssen

Bericht door GuteFahrt » wo 18 jul 2018, 13:27

Helemaal top! Dat is de top. :top: 2047 meter hoog.

Vanaf de Hopfensee gezien:

Afbeelding

Bingo! 8-)

Bijschrift foto 6 ook nog even aangepast. Het lijkt mij toe dat je daar de Ammergauer Alpen ziet. Dat is geheel Duits.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Plaats reactie