GRIPs München

Moderator: Moderatoren

Mexxodus
dorpsstraat

Bericht door Mexxodus » do 14 jul 2005, 14:23

Om nog even terug te komen op die Ringborden voor Rotterdam van forumlid praatpaal: ik ben bij mijn terugkeer uit vakantie gepasseerd langs München en daar hebben ze gelijkaardige borden boven de invalswegen hangen, met daarop een overzicht van de Ring met de aansluitingen én de files die erop staan. Dit zowel voor de autobahnring A99 als voor de Mittler (stads)Ring.

Met een combinatie van elektronische borden was het mogelijk om omleidingen aan te geven. Ik vond het in alle geval een zeer overzichtelijk systeem. En ook al stond er veel info op sommige borden, het was zeer goed leesbaar.

Zie ook deze url: http://www.mobinet.de/themen/urban/ur_theme_mai.htm en http://www.mobinet.de/themen/urban/ur_theme_april.htm.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 14 jul 2005, 14:52

Mobinet schreef:Im Westen viel Neues
LOL. Mooi woordgrapje (tot zover offtopic)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » do 14 jul 2005, 15:03

Afbeelding
Inderdaad een goed leesbaar bord, maar de "kracht" ligt er ook in dat er maar weinig gegevens opstaan. Één doel per weg, geen wegnummers en volgens mij ook niet alle snelwegen die op de A 99 / Mittler Ring aansluiten. 't Is natuurlijk ook geen wegwijzer, maar dient om informatie weg te geven ten aanzien van de ring zelf.

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » vr 15 jul 2005, 11:23

Die panelen noemen wij in Nederland GRIP's. Dat staat voor Grafische Route Informatiepanelen. Het verschil met DRIP's is dat de GRIP's grafisch werkt en de DRIP dynamisch (lees, met tekst). Zie ook René's site.