Functie Camera's?

Moderator: Moderatoren

Valtoz
zandpaadje

Functie Camera's?

Bericht door Valtoz » wo 01 aug 2007, 16:36

Hallo!

Wat ik mij nu al een tijdje afvraag.. & waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden..
Wat is eigenlijk de exacte functie van deze camera's? (check image, in de verte, zowel links als rechts..)

Afbeelding

Je komt ze geregeld tegen als je door Duitsland rijdt..
Op sommige plaatsen gaan de mensen er voor op hun rem staan.. op andere plaatsen rijden ze er met mooie snelheid door.. ;)

Hopelijk kan iemand mij helpen :) (& moest dit al eerder in dit forum vermeld staan.. I'm sorry, I must have missed it!)
Thanks in advance!
V.

rysz
woonerf

Bericht door rysz » wo 01 aug 2007, 16:49

Hoi,

wat ik heb begrepen registreren deze camera's vrachtwagens, voor de Maut (tolheffing op de Autobahn voor vrachtwagens). Maar misschien dienen ze nog meer doelen, dat weet ik niet zeker.

Grtz, Richard

snelwegracer
autoweg

Bericht door snelwegracer » wo 01 aug 2007, 17:18

De camera´s dienen voor de controle van tol voor de vrachtwagens in Duitsland. Voor de rest dienen ze nergens om. Je ziet ze overal in Duitsland maar dat is wel logisch. ;)
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » wo 01 aug 2007, 17:30

Het zijn dacht ik geen camera's, maar zendertjes. Deze geven een signaal af aan het Fahrzeuggerät (speciaal kastje in vrachtwagens), om aan de hand van de afgelegde afstand, het aantal assen en de milieuvriendelijkheid (de uitstoot) het verschuldige bedrag van het krediet af te schrijven. Gemiddeld is dat overigens zo'n 15 cent per kilometer.

jeroent
autoweg

Bericht door jeroent » wo 01 aug 2007, 19:19

Op http://de.wikipedia.org/wiki/Lkw-Maut_in_Deutschland wordt het uitgelegd.
Alle voertuigen worden gefotografeerd en vervolgens worden vrachtwagens met 3D herkenning herkend.
Als de vrachtwagen een on-board unit heeft worden gegevens met dat ding per infrarood uitgewisseld.
In andere gevallen wordt het kenteken uit het plaatje herkend en vervolgens vergeleken met de gegevens in de centrale computer om te kijken of er tol is betaald. Zo niet, dan worden de gegevens apart gezet en achteraf bekeken om eventueel een boete uit te schrijven. Er zijn ook autootjes van de BAG op de weg die toegang hebben tot de gegevens en LKW's meteen aan de kant kunnen zetten.

Er is nogal wat discussie over het privacy-gehalte van deze portalen. Officieel worden alle auto-foto's en betalende vrachtwagens meteen gewist, maar veel mensen zijn bang dat er misbruik van de gegevens wordt gemaakt. Duidelijk is wel dat het systeem heel makkelijk omgebouwd kan worden voor tol voor personenauto's. Maar goed, als ik zo'n infrastructuur zou moeten uitrollen, zou ik die mogelijkheid ook gewoon alvast inbouwen voor de toekomst..

dgeleyn
dorpsstraat

Re: Functie Camera's?

Bericht door dgeleyn » di 28 aug 2007, 13:53

Valtoz schreef:Hallo!

Wat ik mij nu al een tijdje afvraag.. & waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden..
Wat is eigenlijk de exacte functie van deze camera's? (check image, in de verte, zowel links als rechts..)

image

Je komt ze geregeld tegen als je door Duitsland rijdt..
Op sommige plaatsen gaan de mensen er voor op hun rem staan.. op andere plaatsen rijden ze er met mooie snelheid door.. ;)

Hopelijk kan iemand mij helpen :) (& moest dit al eerder in dit forum vermeld staan.. I'm sorry, I must have missed it!)
Thanks in advance!
V.
Ik heb in zo'n camera wel al eens opeens een flits gezien... Blijkbaar dienen die dingen dus niet enkel voor de LKW-Maut..
"Thanks to the Interstate Highway System, it is now possible to travel from coast to coast without seeing anything."
- Charles Kuralt

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » di 28 aug 2007, 14:46

Als het om snelheidscamera's gaat wordt dat aangegeven ;)

dgeleyn
dorpsstraat

Bericht door dgeleyn » di 28 aug 2007, 18:53

waldo79 schreef:Als het om snelheidscamera's gaat wordt dat aangegeven ;)
Sinds wanneer is de Polizei een liefdadigheidsinstelling?
"Thanks to the Interstate Highway System, it is now possible to travel from coast to coast without seeing anything."
- Charles Kuralt

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » di 28 aug 2007, 21:54

Als je in D een sterke snelheidsbeperking tot 80 of 60 tegenkomt, dan kun je bedacht zijn op een flitser.
Hangen er ineens portalen boven de weg met kastjes eraan (inclusief snelheidsaanduiding) dan kun je er de donder opzeggen dat er een snelheidsmeting volgt.
(Eigenlijk ken ik alleen die van de Elzerberg in de A3 tussen Köln en Frankfurt).

jeroent
autoweg

Bericht door jeroent » di 28 aug 2007, 23:37

dgeleyn schreef: Ik heb in zo'n camera wel al eens opeens een flits gezien... Blijkbaar dienen die dingen dus niet enkel voor de LKW-Maut..
Als je nou even mijn uitleg had gelezen, had je het geweten. Iedere auto wordt gefotografeerd ("geflitst") en vervolgens worden alle niet-vrachtwagen foto's weggegooid.. dus ja je zou een flits kunnen zien als je er onderdoor rijdt, maar nogmaals, Maut portalen controleren geen snelheid (nog niet tenminste..). Maar er zijn ook portalen met camera's, die dan weer niet voor de LKW Maut dienen (A3 Elzer Berg, maar ook in Beieren in veel signaleringsportalen).