[BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Palance » di 17 nov 2015, 19:25

Is Doboj links- of rechtsaf? :)
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door RSK » di 17 nov 2015, 21:21

Onderste 3 rechtsaf, bovenste 5 linksaf. Maar de inspringing is inderdaad verwarrend klein.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Chris » di 17 nov 2015, 21:22

Добој = Doboj ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Coen Tunnel » di 17 nov 2015, 21:58

RSK schreef:Onderste 3 rechtsaf, bovenste 5 linksaf. Maar de inspringing is inderdaad verwarrend klein.
Ik neem aan dat je wel kan zien dat elke plaatsnaam er in twee schriften staat?

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door RSK » di 17 nov 2015, 22:01

Keek net op mijn telefoon en dat was me niet direct opgevallen. Dan is het des te opmerkelijker dat de onderste drie verder naar rechts staan. Dan wordt het inderdaad een gok als het gaat om Doboj. :lol:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door verfmeer95 » di 17 nov 2015, 22:09

Volgens mij zijn Mostar en Konjic linksaf, en Doboj en Zenica rechtsaf. Beide pijlen zijn rondom 4 namen gecentreerd, dus dat zal de bedoeling wel zijn. Alleen is het op hoge snelheid totaal onleesbaar, een lijn in het midden zou al wonderen doen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Coen Tunnel » di 17 nov 2015, 22:10

RSK schreef:Keek net op mijn telefoon en dat was me niet direct opgevallen. Dan is het des te opmerkelijker dat de onderste drie verder naar rechts staan. Dan wordt het inderdaad een gok als het gaat om Doboj. :lol:
Volgens mij staat alles even ver naar links uitgelijnd. Ik kan niet een inspringing zien. Misschien lijkt het door de Д iets verder naar rechts te staan.
verfmeer95 schreef:Volgens mij zijn Mostar en Konjic linksaf, en Doboj en Zenica rechtsaf. Beide pijlen zijn rondom 4 namen gecentreerd, dus dat zal de bedoeling wel zijn. Alleen is het op hoge snelheid totaal onleesbaar, een lijn in het midden zou al wonderen doen.
Zonder een blik op de kaart te werpen denk ik ook dat dat de bedoeling is.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Willem » wo 18 nov 2015, 18:01

verfmeer95 schreef:Volgens mij zijn Mostar en Konjic linksaf, en Doboj en Zenica rechtsaf.
Als ik daar zou rijden en naar Doboj had gemoeten was ik linksaf geslagen.....

Dit bord is trouwens een mooi voorbeeld hoe tweetalige (of zelfs met twee schriften) borden snel heel vol overkomen. Zoveel doelen staan er niet. In deze situatie was een portaalbord wellicht beter geweest, met voor iedere richting een eigen paneel.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Vinny » wo 18 nov 2015, 21:35

Hier had een streep niet misstaan :dyn_hyp:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Palance » di 24 nov 2015, 18:45

Het bord is al gecorrigeerd :) (althans: de streep, het wegnummer voor linksaf mist nog)

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Palance » zo 28 feb 2016, 17:39

Een terugkerend probleem in met name door Kroaten bewoonde gebieden in het zuiden van het land blijft dat met grafitti massaal cyrillische teksten op wegwijzers met grafitti onleesbaar worden gemaakt. In Široki Brijeg was de wegbeheerder het zo zat dat de cyrillische teksten maar zijn afgeplakt.
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Palance » di 15 mar 2016, 9:39

Een korte compilatie van (wan)gedrag op de A1: Fietsers, spookrijders, achteruitrijders en soms een combinatie van genoemde zaken. Het is maar goed dat het geen hele drukke snelweg is.
Link
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Palance » wo 01 jun 2016, 19:09

Het huidige einde van de A1 bij Zenica.
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Chris » do 30 jun 2016, 22:18

In 2013 is de eerste census sinds de oorlog gehouden in Bosnië-Herzegovina. De definitieve resultaten daarvan zijn vandaag gepubliceerd. Het inwonertal is gedaald naar 3.531.000, 20 procent lager dan tijdens de laatste census voor de oorlog. Bij de voorgaande census in 1991 had het land nog 4.377.000 inwoners.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Palance » vr 01 jul 2016, 21:46

Alle uitslagen zijn hier te vinden: http://www.popis2013.ba/popis2013/doc/P ... zdanje.pdf

De regering van de entiteit Srpska heeft overigens de resultaten dirct naar de prullenbak verwezen als zouden de tellingen niet corrct zijn uitgevoerd. Helemaal erin verdiept heb ik me nog niet, maar waarschijnlijk zijn er minder Seviers/meer niet-Serviers geteld dan verwacht dat dus ook financiele en - zo vreest men - ook geopolitiek conseqenties zou kunnen krijgen.

Dat de bevolking zo is gedaald is geen verrassing: Eerst vele doden en vluchtelingen door de oorlog van ruim 20 jaar geleden en vervolgens hebben veel (met name jonge) mensen het land verlaten door de hondsberoerde economische situatie.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Hanno
autoweg
Berichten: 1046
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 9:49
Locatie: Rotterdam

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Hanno » za 02 jul 2016, 13:03

Palance schreef:Een terugkerend probleem in met name door Kroaten bewoonde gebieden in het zuiden van het land blijft dat met grafitti massaal cyrillische teksten op wegwijzers met grafitti onleesbaar worden gemaakt. In Široki Brijeg was de wegbeheerder het zo zat dat de cyrillische teksten maar zijn afgeplakt.
Er zijn kennelijk ook concrete plannen om de wegen in de regio flink op te waarderen:
Sarajevotimes schreef:89 Million BAM worth speed Road Mostar-Livno soon
JULY 1, 2016 10:00 PM
The project of modernization and acceleration of the highway Mostar – Široki Brijeg – Posušje – Tomislavgrad – Livno found itself on the list of 112 capital investment projects for BiH in the fields of agriculture, energy, industry, traffic, tourism and environmental protection. For the implementation of this project it is necessary to provide 89 million BAM and the construction will take three years to complete.

“The aim of this project is to connect Mostar with Livno, further connecting that route with Republika Srpska, via Bosansko Grahovo with the highway Gradiška – Banja Luka, and even further with the Republic of Croatia,” said Denis Lasić, federal Minister of Transportation and Communications.

With the completion of the speed road Lašva – Donji Vakuf, it would divide into two branches with a traffic epsilon.

One branch would go via Bugojno and Kupres and connect with the highway Mostar – Livno, where that road would connect with Croatia. By connecting Livno with the speed road Lašva – Nević Polje, the Canton 10 would connect with the Corridor 5 C at the Lašva loop.

The second branch of the epsilon would branch off towards Jajce. The importance of construction and modernization of these roads is evidenced by the fact that the speed road Lašva – Nević Polje is a part of the new expanded European speed road network, the so-called route 2A Okučani (Croatia) – Banja Luka – Jajce – Travnik – Lašva.

Several months ago, the FBiH Government adopted the initiative for the implementation of the project of construction of the speed road Lašva – Nević Polje as the first stage of the project of the speed road Lašva – Donji Vakuf after a concession model.

(Source: ekapija.ba/photo: hms.ba)
link naar het bericht

Wij gaan binnenkort weer die kant op. Ik kan van Palance nog wel wat tips gebruiken denk ik. Stuur je wel een PB ;) .

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Palance » za 02 jul 2016, 19:02

De vele plannen ken ik wel. Alleen blijft het maar bij plannen en gebeurt er bar weinig in het land. Het enige echt contrete zijn de snelwegen Banja Luka-Doboj en de A1. Van al die plannen is Travnik-Lašva volgens mij het dichtst bij een uitvoering, omdat vergroting van capaciteit daar Het nuttigst is.

Ik zie je PB wel verschijnen, hoop dat ik je kan helpen :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Palance » za 27 aug 2016, 17:56

Ik kwam vandaag een besluit tegen om de R464 te hernummeren in de M14.2. De gedachte is op zich logisch omdat die aansluit op de M14.1, alleen is men blijkbaar vergeten dat er in het westen van het land ook al een M14.2 bestaat. De oude R464 liep van Odžak naar Orašje in het kanton Posavina in het noorden, tegen de Kroatische grens en liep bij de grensstad Šamac een paar kilometer door Srpska. Daar heeft de weg haar wegnummer behouden, zodat er nu 3 wegdelen M14.2 bestaan: 1 in het westen, en 2 in het noorden van het land. Daar is dus niet over nagedacht.

Tevens is de R462 in het noorden hernummerd in M1.9.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Berrychello » zo 28 aug 2016, 18:31

Vorige week was ik een paar dagen in Trogir en ben met een huurauto naar Mostar gereden. Na het betalen van 1,20 mark tol, mocht ik de Bosnische snelweg op, die na enkele kilometers alweer eindigt. Alles zag er nog erg nieuw uit en er waren ook voorbereidingen aangelegd voor tolpoortjes op de afrit. Overigens viel ook de rest van de route naar Mostar mij niet tegen: een prima verzorgde weg!

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Palance » ma 29 aug 2016, 20:15

Een foto van het viaduct van de R474 over de snelweg-in-aanleg Prnjavor-Doboj. Wegnummers van regionale wegen zijn op nieuwere wegwijzers een tijd weggeweest, maar op dit bord is het wegnummer weer terug. Opvallend is dat de prefix niet gebruikt wordt, en daarmee de buurlanden worden gevolgd voor wat betreft de nummering van het OWN.

En het wegnummer van de nieuwe snelweg lijkt een E-nummer te gaan worden, maar hier lopen geen E-nummers.

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Coen Tunnel » ma 29 aug 2016, 22:09

^^ Nieuw driecijferig E-nummer? Of een nieuwe route voor de E661; Banja Luka-Sarajevo via Doboj in plaats van via Jajce?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Palance » di 30 aug 2016, 15:17

Autoceste FBiH, dat de snelweg A1 beheert, heeft bijna een miljoen mark (ongeveer 500.000 Euro) minder tolinkomsten dan verwacht.
Reden: De ellenlange lijst met uitzonderingen van voertuigen die geen tol hoeven te betalen. Over 2015 zou het om zo'n 178.000 voertuigen gaan. Het gaan dan on invaliden, legervoertuigen, maar ook voertuigen van buitenlandse troepen voor zover die er nog zijn, ambulances en andere hulpdiensten, maar ook ministers (daar zijn er nogal wat van in BiH), medewerkers van de centrale bank, leden van de internationale commissie voor verdwenen personen.
In Kroatië en Servië bestaan ook ontheffingen voor de tol, maar daar schijnt een regeling te zijn dat de wegbeheerder daarvan een rekening in mag dienen bij de overheid, een regeling die in BiH niet bestaat.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Chris » za 10 sep 2016, 18:30

De autosnelweg van Prnjavor naar Doboj, 37 kilometer nieuwe autoput in Republika Srpska, opent morgen voor het verkeer. Er is geen wegnummer van bekend, de wegwijzers geven een 'A' zonder nummer aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door waldo79 » za 10 sep 2016, 18:54

Goed bezig daar in Bosnië :top:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Chris » do 15 sep 2016, 18:33

De bouw van de grensbrug over de Sava op de grens met Kroatië is gisteren begonnen. Dit is een 660 meter lange brug met 2x3 rijstroken tussen de twee grensposten. De brug verbindt dan de Bosnische A1 met de Kroatische A5. Beide snelwegen zijn al aangelegd maar de grensbrug ontbreekt nog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Wesso » do 15 sep 2016, 20:03

^^ Opmerkelijk dat men uitgaat van twee gelijknamige afritten "Svilaj" in Kroatië en Bosnië-Herzegovina. De afritten horen bij twee verschillende dorpjes: Svilaj (HR) en Donji Svilaj (BiH).

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Palance » di 27 sep 2016, 12:45

In Bosnië-Herzegovina is vandaag de 902 meter lange Karaula-tunnel geopend in de M-18. De tunnel vervangt de oude gelijknamige bergpas, waardoor de afstand tussen Sarjevo en Tuzla met 3,6 kilometer, maar de reistijd mer ruim 20 minuten verkort wordt.

Een filmpje van recentere datum toen de laatste hand werd gelegd aan de tunnel en de aansluitende wegen (waaronder enkele nieuwe viaducten). De bouw heeft ruim 2 jaar geduurd.
Link
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Hanno
autoweg
Berichten: 1046
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 9:49
Locatie: Rotterdam

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Hanno » zo 02 okt 2016, 15:14

Wij zijn vorige maand in Bosnië en Servië geweest. Bosnië hebben we helemaal van west (Bihać) naar oost (voorbij Srebrenica) doorkruist. Uiteraard in meerdere dagen, waarbij we vooral Sarajevo bezocht hebben. Onderweg hebben nog wat andere plaatsen aangedaan, zoals Bihać, Jajce en Srebrenica. Een bezoek aan de begraafplaats daar, maar zeker ook de voormalige compound van Dutchbat was indrukwekkend.

De route gaat via de M5 vanaf de Kroatische grens tot voorbij Sarajevo. Vanaf daar gaat het verder via de M19/R454 naar Bratunac en dan via de R453/R452 naar de Servische grens bij Bajina Bašta. De wegen zijn gewoon zeer goed berijdbaar. Prima asfalt, absoluut geen gaten e.d. De bewegwijzering is over het algemeen ook goed.

Een uitgebreide fotoreportage staat in deze link: fotoreportage Bosnië: Bihać - Skelani

De route:
Afbeelding

In de spoiler hieronder heb ik er enkele foto’s uitgelicht. Ik post later nog wat wegenfoto's van Servië.
SPOILER: TOON

Grensovergang Kroatië - Bosnië in de buurt van Bihać
Afbeelding

Centrum van Bihać
Afbeelding

Uitgestrekt landschap tussen Bihać en Bosanski Petrovac
Afbeelding

Oude handwijzers
Afbeelding

Soms staan de wegnummers op de borden
Afbeelding

Hier weer een oud exemplaar
Afbeelding

Inrijden van de Republika Srpska...
Afbeelding

...dus nu eerst (of soms enkel) cyrillisch op de borden en overal de lokale vlag
Afbeelding

Dit soort lussen kwamen we heel veel tegen; permanente telpunten?
Afbeelding

Typisch beeld uit Srpska
Afbeelding

Strak asfalt
Afbeelding

Dit soort borden vertellen volgens mij iets over werkzaamheden...
Afbeelding

Een sticker "SRB" bijgeplakt...
Afbeelding

Veel van dit soort bruggen rondom Mrkonjić Grad
Afbeelding

Bochtige M5 met zeer weinig obstakelvrije ruimte rondom Jajce...beetje bermbeveiliging was ook wel op z'n plek geweest
Afbeelding

Jajce
Afbeelding

Donji Vakuf
Afbeelding

Af en toe is het cyrillisch weggekalkt - het is me niet duidelijk of een (einde-)kombord ook iets zegt over de snelheid; soms ontbraken einde-komborden of was er nauwelijks bebouwing en bleef iedereen 80 rijden...
Afbeelding

Dit lijkt een oude spoorbrug, maar van waar naar waar dat traject dan gelopen zou moeten hebben?
Afbeelding

Het wintersportgebied in de bergen achter Travnik
Afbeelding

Chaotisch en rommelig stuk tussen Travnik en de snelweg bij Zenica
Afbeelding

Krapjes allemaal...
Afbeelding

Eindelijk snelweg...
Afbeelding

...en even doorrijden
Afbeelding

Tolstation en de afslag naar de oude stad van Sarajevo (de vermelding "Centar" was hier wel op z'n plek geweest)
Afbeelding

Knooppunt nabij Sarajevo op de doorgaande A1
Afbeelding

Rechtsaf SA, rechtdoor MO
Afbeelding

Inprikker naar Sarajevo
Afbeelding

Verlenging gepland, maar hoe en wat precies weet ik niet
Afbeelding

Oude Amsterdamse tram in Sarajevo
Afbeelding

Oude bewegwijzering naar Pale
Afbeelding

En weer rijden we Srpska binnen
Afbeelding

Mooi stukje tussen Sarajevo en Pale
Afbeelding

Herceg Novi (MNE) al op de borden
Afbeelding

Diep in Oost-Bosnië, afwisselend mooie gebouwen en kerkjes, maar ook bouwvallen en verlaten huizen
Afbeelding

Het grote kruispunt in Bratunac
Afbeelding

Bizarre bruine informatieborden rondom Srebrenica
Afbeelding
Afbeelding

Komgrens Srebrenica
Afbeelding

Toch nog wat mijnenvelden, iets wat je nog maar weinig ziet in Bosnië
Afbeelding

Grensbrug over de Drina tussen Skelani (BiH) en Bajina Bašta (SRB)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Willem » zo 02 okt 2016, 16:01

Hanno schreef: Oude handwijzers
Afbeelding
Onder de wegwijzers staat keurig aangegeven hoeveel kilometer van de weg asfalt is en hoeveel kilometer onverhard (makadam) is.

Hanno
autoweg
Berichten: 1046
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 9:49
Locatie: Rotterdam

Re: [BiH] Bosnië-Herzegovina - Bosna i Hercegovina

Bericht door Hanno » zo 02 okt 2016, 17:12

Ach natuurlijk, dat moet je zo letterlijk nemen. Grappig en heel correct.

Plaats reactie