Waar heb jij gereden?

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Coen Tunnel » ma 21 mei 2018, 15:39

Palance schreef: ma 21 mei 2018, 9:03
Coen Tunnel schreef: zo 20 mei 2018, 23:46 Als we alleen maar in problemen zouden denken kunnen we nergens meer naar toe. Ik denk liever in mogelijkheden in plaats van allemaal beren op de weg te zien.
Wijze woorden :top: Voor mij ligt er een roadtrip in Marokko in het verschiet, dat vereist ook wel iets meer voorbereiding.
Mooi plan! :) Dat staat ook nog bij mij op het verlanglijstje, maar dat zal niet voor dit jaar zijn. Maar misschien volgend jaar of het jaar daarna.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Vinny » ma 21 mei 2018, 21:36

Een aantal off topic bijdragen zijn verwijderd. Gelieve hier geen politieke discussie over veiligheid, taalbarrieres of wegbermen te voeren.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Chris » wo 13 jun 2018, 14:02

Een update voor 2018: Scandinavië uitgebreid.

Afbeelding

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Groningen » wo 13 jun 2018, 19:00

^^ Indrukwekkend kaartje! Nu Nederland nog, daar is het weinig blauw :lol:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Palance » wo 13 jun 2018, 19:30

Er valt nogal wat te ontdekken in Centraal-, Oost- en Zuidoost-Europa alsmede het Verenigd Koninkrijk.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door duikgek89 » wo 13 jun 2018, 19:44

Onder andere Polen en Kroatië kun je goed bezoeken. Dat is gewoon veilig en de wegen zijn min of meer ok. Je hoeft je daar in ieder geval niet heel veel zorgen te maken om grote gaten.
Dat mensen voor bijvoorbeeld Oekraïne wat huiveriger zijn kan ik me voorstellen, al is dat ook best goed te doen.

Bert65
dorpsstraat
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 22:20

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Bert65 » wo 13 jun 2018, 21:03

Coen Tunnel schreef:
Chris schreef: zo 20 mei 2018, 21:43heeft geen enkele grensovergang mij meer dan 2 uur gekost:
Ik zou mij ook niet druk maken over onbekende wegen, verkeer of gebruiken en al helemaal niet over wachttijd voor een grensovergang. Voordat de grendelen open gingen, was het heel normaal om in de rij te staan. Trouwens, over in de rij gaan staan wachten; dat doen de mensen op de Zwarte Zaterdagen. Men vind het dan heel normaal om uren op de Peage, Fernpass of voor de Gothardtunnel te gaan staan. Nee, dan zoek ik wel de plekken (en dagen) uit waar je niet tussen je buren terecht dreigt te komen. Tsjechië, Slowakije, Kroatië maar inderdaad ook het Verenigd Koninkrijk hebben mooie plekken.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door SnarfFlevoland » do 14 jun 2018, 1:07

Chris schreef: wo 13 jun 2018, 14:02 Een update voor 2018: Scandinavië uitgebreid.
Allereerst een indrukwekkend resultaat! :biertje: Toch valt me meteen op dat je zelfs in Oostenrijk en vooral Italië nog weinig hebt bereden voor een roadgeek. Dat je bijvoorbeeld de Brenner nog nooit hebt bereden is toch vrij uitzonderlijk en dat terwijl het een mooie snelwegroute door de Alpen is die je verder wel vrij intensief bereden hebt. Misschien een reisje voor de zomer? Of toch maar eens naar het Verenigd Koninkrijk?
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Chris » do 14 jun 2018, 9:08

De Brenner is inderdaad nog de belangrijkste "to do" dichtbij. Slowakije wil ik ook nog wel eens heen op korte termijn.

In Italië heb ik ook nog niet veel gehad, maar Italië trekt me om de één of andere reden minder dan Frankrijk of Spanje. De UK (Engeland) trekt me totaal niet. Al zal ik eerlijk zeggen dat Wales of Schotland me nog wel wat lijkt.

Gebruikersavatar
SilentScreamer
dorpsstraat
Berichten: 231
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 5:09
Locatie: Zwolle

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door SilentScreamer » do 14 jun 2018, 10:47

Ik vond Wales wel tof. Ik heb de Cader Idris beklommen, wat een best leuke tocht is. Verder kan je helemaal los op de smalspoor stoomtreintjes, daar zijn ze helemaal gek op.

Ik heb helemaal in een scheur gelegen om de Magic Roundabout (daar MOESTEN we echt langs!), wat een bizar ding is dat zeg. Onveilig voelt het nergens, maar efficiënt is het allerminst.

Afbeelding

Ik heb met de Puch Maxi nu dit gedaan. Helaas staat de brommer al weer twee jaar stil.

Afbeelding

Kaart van Nederland hangt ook weer in het nieuwe huis:

Afbeelding

Verder gaat de brommer geen lange reizen meer maken. Wel wil ik nog de Skik-route en de elfstedentocht doen. Ik wou ook nog over de Dam in Amsterdam, maar dat mag niet meer...

EDIT: Wat doe ik fout met de afbeeldingen? :down:

EDIT2: Fixed!
Laatst gewijzigd door SilentScreamer op do 14 jun 2018, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door SnarfFlevoland » do 14 jun 2018, 14:23

Chris schreef: do 14 jun 2018, 9:08 In Italië heb ik ook nog niet veel gehad, maar Italië trekt me om de één of andere reden minder dan Frankrijk of Spanje.
Zo zie je maar, andere mensen, andere wensen. ;) Persoonlijk vind ik Italië veel aantrekkelijker dan Frankrijk. Mooier landschap, mooiere stadjes, lekkerder eten, gemoedelijkere sfeer. In (Noord)-Italië voel ik me op m'n gemak, in Frankrijk blijf ik toch wat "in den vreemde". Daarbij moet ik zeggen dat ik nog nooit diep de laars in ben geweest, dus Zuid-Italië is voor mij geheel onbekend terrein, mogelijk dat ik daar (mocht ik er ooit komen) wat anders over zal denken. Het trekt me in ieder geval nu ook niet zo.

Spanje vind ik ook een prachtig land, voor zover ik er tot dusver wat van gezien heb. Daar moet ik in ieder geval vaker naartoe. Frankrijk... naja, nee, ik zal nooit echte vrienden met het land worden, ook al heeft het best aantrekkelijke gebieden.

Voor wat betreft de Brenner: Waar je uit komt is Zuid-Tirol en dat is natuurlijk niet het echte Italië. Gevoeld blijft het Oostenrijk, maar dan met wat Italiaanse invloeden. Zeg daarom ook nooit tegen een Zuid-Tiroler dat het een Italiaan is, anders krijg je een pak slaag. :lol: Daarbij zijn de Dolomieten één van de mooiste regio's van de Alpen. 8-) Die vele passen moeten m.i. toch absoluut tot je verbeelding spreken. Een echt gemis als je elders in Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk al wel de nodige passen hebt gezien en deze graag rijdt.

Chris schreef: do 14 jun 2018, 9:08 Slowakije wil ik ook nog wel eens heen op korte termijn.
Ja, dat is ook een prachtig land wat gevoeld jaar voor jaar westelijker wordt, maar wees erop behoed dat de toeristische bezienswaardigheden in de maanden juli en augustus extreem druk kunnen zijn. Vooral de regio Hoge Tatra is dan zwart van de toeristen uit de omringende landen, maar ook het Fatra-gebergte, Lage Tatra en het Slowaaks "paradijs" zijn enorm in trek. Beter hier in het voor- of naseizoen gaan of in de winter als je van wintersport houdt. Vergeet daarbij ook niet de Poolse kant van de Tatra te bezoeken, dat is ook erg mooi. Mogelijk dat je een dergelijke reis ook met een stukje Zuidwest-Oekraïne kunt combineren, dat lijkt mij namelijk ook een mooi stukje Karpaten.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Basjuh1981 » do 14 jun 2018, 14:40

SilentScreamer schreef: do 14 jun 2018, 10:47 EDIT: Wat doe ik fout met de afbeeldingen? :down:
Je gebruikt niet de volledige links. Er moet o.a. eindigen op .jpg of ander format.

Gebruikersavatar
SilentScreamer
dorpsstraat
Berichten: 231
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 5:09
Locatie: Zwolle

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door SilentScreamer » do 14 jun 2018, 15:15

Top, ze werken nu wel :woop:

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door duikgek89 » do 14 jun 2018, 16:18

SnarfFlevoland schreef: do 14 jun 2018, 14:23Mogelijk dat je een dergelijke reis ook met een stukje Zuidwest-Oekraïne kunt combineren, dat lijkt mij namelijk ook een mooi stukje Karpaten.
Let wel, vrienden van ons hebben met het visa vrije regime besloten om naar Slowakije te gaan omdat de Oekraïense Karpaten duur zouden zijn. Of dat helemaal waar is weet ik niet.

Lviv is wel aardig om eens te bezoeken en behoorlijk goedkoop en de M10 vanaf Krakovets is vrij goed te doen. Alleen de grens zelf is daar een zooitje (Yagodin maakte een veel betere indruk maar is voor die regio niet de beste oplossing).

Zondagochtend vroeg zul je ook vrij vlot erover zijn. Tenminste, die indruk heb ik. Poolse kant wijst zich vanzelf, erg professioneel. De Oekraïense kant hoort thuis in een museum. Bij het binnenrijden krijg je een stuk papier. Je gaat dan met je papieren naar het eerste hokje met een pipo en hij geeft je stempels (1× paspoort, 1x blaadje) na het invoeren van wat data. Bij het tweede hokje ga je dan ook nog even buurten, die zullen ook even achterin willen kijken en dan krijg je nog een stempel op dat blaadje. Bij het uitrijden moet je dat blaadje aan pipo IV geven en die doet dan de poort voor je open.
Uiteraard is het de bedoeling om zodra je dat blaadje hebt zo hard mogelijk naar het hokje te hollen en iedereen aan de kant te beuken om als eerste je stempels te hebben. Dan kun je daarna rustig wat muziek maken terwijl je wacht tot het plebs voor je ook wat stempels heeft gekregen en je eindelijk van het complex af kunt. Ondertussen staan daar natuurlijk gekke westerlingen die het systeem niet snappen en denken dat je de stempels moet gaan halen in de volgorde van de auto's en pas als je bij de pipo-hokken komt, MAAR die benadering is natuurlijk veel te saai. Straks gaat het nog op het Poolse deel lijken!

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Gerhard » do 14 jun 2018, 19:26

De Karpaten in Oekraïe zijn zeker mooi. Ik heb daar niks duurs gezien. Integendeel :D . Als je bij de Oekraïense grenshokjes bent pak je je reispapaieren en ga je bij het eerste hokje staan. Je zal er vast niet alleen staan, in het begin. Mensen staan daar alvast om dat het tijd scheelt.
En dan komt inderdaad het papiertjes verhaal. Ik moest ook mijn kind persoonlijk aan de douanebeambte in het hokje laten zien. Dat is tegen kindersmokkel. Het 2e hokje is voor de invoer van je auto en spullen. Op dat papiertje staat dacht ik je kenteken en een stempel uit hokje 2. Als je dat allemaal gedaan hebt en kan laten zien aan de persoon bij de laatste slagboom, doet deze de slagboom omhoog en kan je het douanecomplex verlaten.
Valt allemaal wel mee.
Het is er erg mooi, maar je moet als bestuurder wel je aandacht bij het wegdek èn het verkeer houden. Soms de bijrijder ook :geenlach:
Als je toch in de buurt bent zou ik er zeker heen gaan.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door duikgek89 » do 14 jun 2018, 21:04

Gerhard schreef: do 14 jun 2018, 19:26Mensen staan daar alvast om dat het tijd scheelt.
Nee. Omdat het domme sukkels zijn. Ze staan met hun stempeltjes achter de auto's vast van de mensen die nog een stempel moeten halen en die bij het hokje achter ze staan. Het duurt alleen maar langer en veroorzaakt alleen maar meer chaos omdat de stroom om zeep geholpen word...

Op dat papiertje staat dacht ik je kenteken en een stempel uit hokje 2.
Het kenteken schrijft men bij aankomst op als ze je dat blaadje geven. Bij beide hokjes krijg je een stempel zodat de laatste beambte kan zien dat je alle stations gepasseerd bent.

Op je talon staan uiteindelijk dus twee stempels, van de pascontrole en van de goederen invoer. Het is zeker niet moeilijk maar wel lachwekkend. En als je er de eerste keer komt ook wat irritant want de aanwijzingen zijn niet super duidelijk en Engels is ook een verhaal apart...

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door nederland24 » di 19 jun 2018, 14:28

Chris schreef: do 14 jun 2018, 9:08 De Brenner is inderdaad nog de belangrijkste "to do" dichtbij. Slowakije wil ik ook nog wel eens heen op korte termijn.

In Italië heb ik ook nog niet veel gehad, maar Italië trekt me om de één of andere reden minder dan Frankrijk of Spanje. De UK (Engeland) trekt me totaal niet. Al zal ik eerlijk zeggen dat Wales of Schotland me nog wel wat lijkt.
In Italië is het ook heel lastig om wegnummers te fotograferen. ;) Ze worden amper of slecht aangeven. :lol:

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Jeff » di 26 jun 2018, 20:54

@Chris: het oude industriegebied in Engeland is inderdaad saai, de kust is duidelijk een ander verhaal.
Ook mooi: Van Cardiff naar Liverpool (Albert Docks) via Newtown en Snowdonia

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Ernst76 » di 26 jun 2018, 22:54

Engeland had ik ook geen beste gedachten over, totdat ik er geweest ben. Ik heb zelf Devon en Cornwall bezocht, dat zijn prachtige streken. Vooral de prachtige kust van Cornwall. Google maar eens op Bedruthan Steps of Minark Theatre bij Porthcurno.

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door nielske1990 » ma 03 sep 2018, 22:20

nielske1990 schreef: ma 21 sep 2015, 10:46Invloed op de verste locaties in Europa heeft het echter niet;
Noord: Húsavík, IJsland
Oost: Zamość, Polen
Zuid: Marina del Cantone (Amalfi), Italië (buiten Europa: Tempe, AZ, USA)
West: Hellissandur, IJsland (buiten Europa: Moss Beach, CA, USA)
In de afgelopen weken zowel Noord als Oost verbroken en 8 landen toegevoegd waar ik nog niet zelf achter het stuur had gezeten (PL, LV, LT, EST, FIN, N, S, DK). Bovenstaand rijtje van uitersten is anno 2018 als volgt:

Noord: Knivskjelodden, Noorwegen
Oost: Grense Jakobselv, Noorwegen
Zuid: Punta Campanella, Italië (buiten Europa: Aït Melloul, Marokko)
West: Hellissandur, IJsland (buiten Europa: Moss Beach, Verenigde Staten)
Gereden in 25 landen: A, B, CH, CZ, D, DK, EST, F, FIN, FL, GB, I, IRL, IS, L, LT, LV, MA, N, NL, PL, RSM, S, SLO, USA
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Palance » do 11 okt 2018, 22:01

Tijd om na zoveel tijd weer eens een update te plaatsen.

Zelf gereden:
  1. Nederland
  2. België
  3. Luxemburg
  4. Duitsland
  5. Oostenrijk
  6. Spanje
  7. Portugal
  8. Frankrijk
  9. Italië
  10. San Marino
  11. Zwitserland
  12. Slovenië
  13. Kroatië
  14. Bosnië-Herzegovina
  15. Montenegro
  16. Hongarije
  17. Tsjechië
  18. Cyprus
  19. Griekenland
  20. Finland
  21. Zweden
  22. Noorwegen
  23. Ierland
  24. Verenigd Koninkrijk
  25. Verenigde Arabische Emiraten
  26. Canada
  27. Nieuw-Zeeland
  28. Curaçao
  29. Marokko
Niet zelf gereden: (dus als passagier in auto, (lijn)bus of in een taxi)
  1. Verenigde Staten van Amerika
  2. Denemarken
  3. Malta
  4. DDR
  5. Joegoslavië
  6. Tsjechoslowakije
  7. Monaco
  8. Turkije
  9. Oman
  10. Estland
  11. Gibraltar
  12. Kaapverdië
Wel geweest maar nooit in een gemotoriseerd voertuig gezeten:
  1. Singapore
  2. Vaticaanstad
Laatst gewijzigd door Palance op wo 24 jun 2020, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Jeff » zo 08 sep 2019, 16:04

Tijd voor een update:

Afbeelding

Thomasdef03
polderweggetje
Berichten: 23
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 17:16

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Thomasdef03 » wo 24 jun 2020, 17:08

Bestuurder:
1. Nederland
2. Duitsland
3. Denemarken
4. Zweden
5. Noorwegen
6. Slovenië
7. Oostenrijk (vermoedelijk)

Als passagier:

8. België
9. Luxemburg
10. Frankrijk
11. Zwitserland
12. Monaco
13. Italië
14. Kroatië
15. Tsjechië
16. Polen
17. Finland
18. Estland
19. Verenigd Koninkrijk
20. Kanaaleilanden
21. Ierland

Als bussen ook meetellen:

22. Malta
23. Griekenland

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Palance » wo 24 jun 2020, 17:21

Thomasdef03 schreef: wo 24 jun 2020, 17:08 Bestuurder:
7. Oostenrijk (vermoedelijk)
:hahaHAHA:

Was je zo onder invloed dat je niet meer weet of je zelf gereden hebt? :D
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Thomasdef03
polderweggetje
Berichten: 23
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 17:16

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Thomasdef03 » wo 24 jun 2020, 17:33

Hahaha, ja :P
Nee, was op vakantie met m'n ouders toen ik nog niet zo lang m'n rijbewijs had. We waren onderweg en ik reed wel stukken (van Nederland naar Slovenië), maar geen idee of ik dat ook op het Oostenrijkse deel heb gedaan.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Coen Tunnel » wo 24 jun 2020, 17:53

Dit is bij mij de status in Europa:

Afbeelding

Zelf gereden in:

1. Nederland
2. België
3. Luxemburg
4. Ierland*
5. Verenigd Koninkrijk
6. Frankrijk
7. Andorra
8. Spanje
9. Portugal*
10. Monaco
11. Italië
12. San Marino
13. Duitsland
14. Zwitserland
15. Liechtenstein
16. Oostenrijk
17. Slovenië
18. Kroatië
19. Bosnië en Herzegovina
20. Servië
21. Montenegro
22. Kosovo
23. Noord-Macedonië
24. Albanië
25. Bulgarije
26. Turkije
27. Denemarken
28. Noorwegen
29. Zweden
30. Finland*
31. Polen
32. Tsjechië
33. Slowakije
34. Hongarije
35. Litouwen
36. Wit-Rusland
37. Oekraïne
38. Rusland
39. Georgië
40. Azerbeidzjan
41. Armenië

Niet-soevereine gebieden waar ik zelf heb gereden:

A. Gibraltar
B. Nagorno-Karabach

Wel bezocht, maar niet zelf gereden in Europa:

42. Griekenland
43. Vaticaanstad

Buiten Europa zelf gereden in:

44. Canada*
45. Verenigde Staten*
46. Oman*
47. Libanon*

Wel bezocht, maar niet zelf gereden buiten Europa:

48. Cuba
49. Panama
50. Colombia
51. Peru
52. Ecuador
53. Brazilië
54. Kaapverdië
55. Verenigde Arabische Emiraten

In de landen die gemarkeerd zijn met een * heb ik uitsluitend met een huurauto gereden. Met de eigen auto heb ik als bestuurder dus 38 landen bezocht. Huurauto's meegerekend heb ik in 45 landen zelf gereden. Behalve in Vaticaanstad en de Verenigde Arabische Emiraten heb ik in alle landen wel als passagier in motorvoertuigen (Uber/taxi/bus) gereisd. In de Emiraten heb ik alleen met de metro van Dubai gereisd.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Gerhard » wo 24 jun 2020, 21:37

Lekker veel, Coen Tunnel :woop:
Afgelopen weekend een Opel K38 gekocht ten oosten van Berlijn.
Dus vanaf mijn huis bij St. Vith stukje naar het zuiden, 60, 1, toen richting Koblenz, 48, daarna de B49 :ongeduldig: , de 5, 4, 9 richting Berlijn, 10 ten zuiden en oosten van Berlijn. Stukje B1 naar het oosten.
Op zaterdag heen en op zondag teug gereden. Zondag ook weer terug naar Beverwijk en Haarlem. Totaal 1960km.
Best veel...

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Jeff » wo 24 jun 2020, 21:55

@Coen: Zomer 2021 rondje Baltics? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Coen Tunnel » wo 24 jun 2020, 22:03

^^ Ik wil nog altijd een keer een ruim rondje Oostzee zonder veerboten doen, zeker nu die gratis e-visa voor Kaliningrad en Sint Petersburg er zijn. :) Dus via de Baltische Staten naar Sint Petersburg, dan naar Finland, en dan via Noorwegen, Zweden en Denemarken weer terug. Maar dat staat niet voor dit jaar of volgend jaar gepland. Het is wel mijn doel om alle landen van Europa een keer bezocht te hebben, en op het continent ontbreken nu enkel nog Estland, Letland, Roemenië en Moldavië. Die landen moet ik toch zeker nog wel een keer gaan bezoeken. Verder nog de eilandnaties Malta, Cyprus en IJsland. Spreekt me allemaal ook aan, maar ik kan niet alles in één keer bezoeken.

Het Midden-Oosten is ook een gebied wat ik razend interessant vind, dus daar wil ik ook graag nog meer bezoeken.

Als de situatie het toelaat gaan we volgend jaar waarschijnlijk de vakantie doen die dit jaar gepland was, naar Kazachstan, Tadzjikistan, Oezbekistan en Kirgizië. Maar ik hou er rekening mee dat dat volgend jaar wellicht ook nog niet mogelijk is. In dat geval zullen we kijken of er intercontinentale bestemmingen zijn waar we wel naar toe kunnen reizen. En anders wordt het misschien toch dat rondje Oostzee. ;)

Dit jaar heb ik mijn vakantie ingekort en ben ik begin deze maand naar Luxemburg, Duitsland en Italië geweest. Met een tripje naar San Marino heb ik toch nog een land kunnen bezoeken waar ik niet eerder was geweest!
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op wo 24 jun 2020, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Palance » wo 24 jun 2020, 22:05

Van de microstaatjes moet ik Andorra en Liechtenstein nog bezoeken. Monaco, San Marino en Vaticaanstad heb ik al gehad.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie