Waar heb jij gereden?

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Wouter N14 » wo 22 jul 2015, 21:16

Wesso schreef:Er bestaat al een topic over dit onderwerp. De laatste posting dateert van december 2012 :confuuuse:

http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... rt=150#top
Bedankt voor de link, onderwerpen samengevoegd.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

JayBeeke
stadsweg
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 21 mei 2007, 19:47
Locatie: Brabant, BE

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door JayBeeke » do 30 jul 2015, 11:51

Mooi, er staan ook heel wat wereldwijde lijstjes in. Dan kom ik aan de volgende landen:

- Zelf gereden in: België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Tsjechië, Denemarken, Italië, Oostenrijk, Hongarije, Slovakije, Turkije, de Verenigde Staten (11 staten), Canada (3 provincies) en Brazilië (2 staten). Vooral Turkije en Brazilië waren een leuke uitdaging :)

- Meegereden (bus, taxi, trein...) in bovenstaande landen plus: Zwitserland, Noorwegen, Zweden, VK, Oekraïne, Slovenië, Kroatië, Servië, Bosnië-Herzegovina, Griekenland, Portugal, Spanje, Polen, Argentinië, Chili, Uruguay en Egypte.

Nog altijd benieuwd naar jullie kaartjes of lijstjes!
Gr
JJN

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Wouter N14 » do 30 jul 2015, 22:42

Kaartjes is wat veel werk, lijstjes kan ik wel geven :)

Zelf gereden:
Europa: Benelux, Duitsland, Groot-Brittannië (Engeland, Schotland, Noord-Ierland), Ierland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, IJsland, Frankrijk, Monaco, Italië, Kroatië, Servië, Montenegro, Bosnië-Herzegovina, Albanië, Slovenië, Tsjechië, Polen, Liechtenstein, Zwitserland, Oostenrijk.
Buiten Europa: Australië (Queensland), Bahrein, Chili, Nepal (motor), Verenigde Staten (illegaal klein stukje, staat weet ik niet meer), Canada (idem).

Meegereden:
Europa: Spanje, Rusland.
Buiten Europa: Zuid-Afrika, Botswana, Argentinië, Bolivia, India, Nepal, Indonesië, Hong Kong.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Coen Tunnel » do 30 jul 2015, 22:57

Zelf gereden:

Europa: Nederland, België, Luxemburg, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Andorra, Spanje, Gibraltar, Monaco, Italië, Zwitserland, Liechtenstein, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Bosnië en Herzegovina, Slowakije, Tsjechië, Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen

Buiten Europa: Verenigde Staten (Colorado), Oman

Wel bezocht, maar niet zelf gereden:

Vaticaanstad (lopen), Portugal (trein, metro, funiculaire, bus), Servië (trein, tram), Macedonië (trein), Griekenland (trein, metro, bus), Polen (trein, metro, meerijden), Verenigde Arabische Emiraten (metro)

Noordelijkste punt: Geilo, Noorwegen
Zuidelijkste punt: Tarifa, Spanje (wereld: op weg 17 bij Ramlah, Oman)
Oostelijkste punt: Lavrio, Griekenland (wereld: Quriyat, Oman)
Westelijkste punt: Cascais, Portugal (wereld: Glenwood Springs, Verenigde Staten)
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op do 30 jul 2015, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Wesso » do 30 jul 2015, 23:11

Van de Europese dwergstaatjes heb ik San Marino en Vaticaanstad nog niet gehad. Wel Andorra en Liechtenstein, beide 1x met de auto.

Noordelijkste punt: Lillfjäten, Zweden (auto)
Zuidelijkste punt: runway 13/31, Malta International Airport
Laatst gewijzigd door Wesso op zo 02 aug 2015, 16:55, 2 keer totaal gewijzigd.

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door JB81 » vr 31 jul 2015, 7:28

Grappig. Ook eens gekeken naar die persoonlijke noord-zuid-oost-west-records :) (resp. op continentaal Europa/wereldwijd)

Noordelijkst: Holstebro (Denemarken) / vliegveld Keflavík (IJsland)
Zuidelijkst: Pompeï (Italië) / Alanya (Turkije)
Oostelijkst: Kraków (Polen) / Alanya (Turkije)
Westelijkst: Land's End (UK) / Washington D.C. (USA)

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door RSK » vr 31 jul 2015, 8:36

Als ik op volgorde kijk naar de landen waar ik (als ik het goed heb) gereden heb, dan kom ik op Frankrijk (mei 2010*), Nederland (november 2010), Luxemburg (april 2011), Duitsland (juli 2011), België (augustus 2011), Spanje (augustus 2011), Italië (augustus 2012), Zwitserland (mei 2013), Monaco (augustus 2013), Portugal (oktober 2014).

Alle extremen qua windrichtingen:
Noord: Heeg (NL) (1 september 2014)
Oost: Siena (I) (augustus 2012)
Zuid: Faro (P) (oktober 2014)
West: Lissabon (P) (oktober 2014)

Hopelijk kan ik eind deze maand Gran Canaria toevoegen, het valt echter nog niet mee een huurauto te vinden waar dat makkelijk en niet te duur kan. Wat dat betreft was ik zeer enthousiast over Guerin in Portugal, waar je zonder toeslag vanaf 21 mag rijden.

* In mei heb ik met mijn vader ernaast voor het eerst wat ervaring opgedaan achter het stuur op een verlaten parkeerplaats in Les Menuires. Als dat niet telt, komt april 2011: daags na het behalen van mijn permis de conduire vloog ik naar Genève voor de wintersport, op de terugreis met de familie reed ik gelijk een stuk van 4,5 uur van de A39 tot in Luxemburg.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Coen Tunnel » vr 31 jul 2015, 8:51

RSK schreef:Hopelijk kan ik eind deze maand Gran Canaria toevoegen, het valt echter nog niet mee een huurauto te vinden waar dat makkelijk en niet te duur kan. Wat dat betreft was ik zeer enthousiast over Guerin in Portugal, waar je zonder toeslag vanaf 21 mag rijden.
Check op vergelijkingssites eens de beoordelingen van verhuurders. Mijn ervaring is dat het het makkelijkst is bij verhuurders met en hoge beoordeling, en dat je dan ook geen of weinig extra kosten hebt ten opzichte van de afgesproken prijs.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door RSK » vr 31 jul 2015, 10:07

^^ Dank voor de tip! Ik had vorig jaar ook al de indruk dat het weinig zinvol is om te sorteren op de laagste prijs, aangezien die alleen van toepassing is als je het kale pakket neemt. Wil je dan een extra bestuurder, dan hang je gelijk aan de pan. Bij ons reisgezelschap is het altijd prettig als ik kan rijden, aangezien ik de enige ben die eigenlijk zelden alcohol drinkt. Bij een enkele Radler en een glaasje citroenbrandewijn of Kruškovac op zijn tijd houdt het wel op. En dat is eigenlijk ook alleen maar thuis.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Coen Tunnel » vr 31 jul 2015, 10:20

^^ Als de beoordeling hoog is, is dat vaak een goede indicatie dat je ook weinig gezeur en extra kosten kan verwachten. :) Dit jaar op Mallorca een huurauto geboekt bij een verhuurbedrijf dat een beoordeling van een 8,9 had (Enterprise/Atesa, geboekt via cheapcars.nl). We hebben geloof ik rond de € 42 betaald voor een kleine huurauto (Ford Fiesta) met twee bestuurders van vrijdag t/m zondag. Er waren bedrijven die het voor € 6 per dag aanboden, maar daar zitten doorgaans allemaal addertjes onder het gras die de totale prijs nog wel eens veel hoger laten uitvallen.

Let ook op de brandstof. Ophalen met een volle tank en inleveren met een volle tank is doorgaans het meest voordelig. Als je moet betalen voor een volle tank (daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor) en de auto zo leeg mogelijk moet terugbrengen, kost het je vrijwel altijd veel geld. Daar gaat dan een deel van je vermeende voordeel... Ook proberen (soms zelfs dwingen) 'goedkope' verhuurbedrijven je extra verzekeringen te laten afsluiten. Goedkoop is bij autoverhuur helaas vaak duurkoop.

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Ger81 » vr 31 jul 2015, 17:56

RSK schreef:Hopelijk kan ik eind deze maand Gran Canaria toevoegen, het valt echter nog niet mee een huurauto te vinden waar dat makkelijk en niet te duur kan.
Ik heb afgelopen januari op Gran Canaria een auto gehuurd.
Een Citroën C-elysee (categorie was Renault Megane of soortgelijk), handgeschakeld met airco.
Inclusief 0 euro eigen risico en glas- en bandendekking.
Van zaterdag t/m zaterdag, inclusief 2e bestuurder, voor 136 euro.
Dat vond ik zeer schappelijk.

Dit was bij Hertz. Die heeft ook een hoge beoordeling, dat is sowieso een goede tip. Geen gezeik/addertjes achteraf, we konden hem zo neerzetten, ze geloofden het allemaal wel.

Prima ervaring.

Aanvulling: Let op, boetes uit Gran Canaria komen aan in NL, met een keurige brief in het Nederlands.
Ubi volentia est, via est

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Chris » vr 31 jul 2015, 18:19

Ger81 schreef:Aanvulling: Let op, boetes uit Gran Canaria komen aan in NL, met een keurige brief in het Nederlands.
Ook boetes uit de rest van Spanje? Ik heb heel veel flitspalen voorbij zien komen in Spanje. Ze worden allemaal van te voren aangegeven, dus ik denk niet dat ik er veel heb gemist, maar als je 4.000 kilometer door een land rijdt is de kans aanwezig dat je er toch één of twee mist.

Ik ben geen hardrijder, en de boetes uit Frankrijk waren allemaal voor zulke marginale overtredingen (1 tot 5 km/h) dat ik er in een ander land waarschijnlijk geen boete voor gekregen zou hebben, dus ik denk dat het meevalt.

Uit Frankrijk lagen ze binnen 2 weken in de brievenbus. Uit Spanje heb ik ze (nog) niet gehad en dat was al 7-8 weken geleden.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Palance » vr 31 jul 2015, 19:12

Zelf gereden in Nederland, Verenigd Koninkrijk (Engeland en Wales), Ierland, België, Frankrijk, Spanje (Mallorca), Portugal, Italië, San Marino, Kroatië, Slovenië, Bosnië-Herzegovina, Montenegro, Hongarije, Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland, Luxemburg, Finland, Zweden, Noorwegen, Griekenland, Cyprus, Canada, Verenigde Arabische Emiraten, Nieuw-Zeeland, Curacao.

Nooit zelf gereden (dus in taxi, OV, etc) in Denemarken, Estland, Tsjechië, Malta, Spanje (vasteland), Turkije, Monaco, Verenigde Staten, Oman, Singapore. En ook in de niet meer bestaande landen DDR, Joegoslavië en Tsjechoslowakije.

Ik verwacht dit jaar nog wel twee landen toe te voegen, Gibraltar en Marokko.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door duikgek89 » vr 31 jul 2015, 19:23

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Coen Tunnel » vr 31 jul 2015, 21:45

Chris schreef:
Ger81 schreef:Aanvulling: Let op, boetes uit Gran Canaria komen aan in NL, met een keurige brief in het Nederlands.
Ook boetes uit de rest van Spanje? Ik heb heel veel flitspalen voorbij zien komen in Spanje. Ze worden allemaal van te voren aangegeven, dus ik denk niet dat ik er veel heb gemist, maar als je 4.000 kilometer door een land rijdt is de kans aanwezig dat je er toch één of twee mist.

Ik ben geen hardrijder, en de boetes uit Frankrijk waren allemaal voor zulke marginale overtredingen (1 tot 5 km/h) dat ik er in een ander land waarschijnlijk geen boete voor gekregen zou hebben, dus ik denk dat het meevalt.

Uit Frankrijk lagen ze binnen 2 weken in de brievenbus. Uit Spanje heb ik ze (nog) niet gehad en dat was al 7-8 weken geleden.
Voor een huurauto is het natuurlijk anders. Die hebben gewoon Spaanse kentekens, dus de boete wordt naar het verhuurbedrijf gestuurd en die stuurt de boete door, of die geeft jouw gegevens door, of ze halen het gelijk van je creditcard af. Overigens kun je ook geluk hebben: ik ben in Oman ook twee of drie keer duidelijk geflitst (volgens mij staan de flitspalen daar nogal strak afgesteld), had ook bij het verhuurbedrijf getekend dat eentuele boetes van de creditcard afgeschreven zouden worden met 3 OMR administratieve kosten per boete, maar er is nooit wat afgeschreven. En de auto had gewoon een Omaans kenteken. :)

Ik denk dat je je met een Nederlands kenteken geen zorgen hoeft te maken. :) Ik heb ook met de eigen auto al duizenden kilometers door heel Spanje gereden, ook wel eens te hard (al heb ik nooit gezien dat ik geflitst ben), maar ik heb nooit een boete ontvangen.

Je mist de flitspalen in Spanje inderdaad moeilijk, al vind ik die op de A-62 wel geniepig. Die kun je vooraf niet zien omdat ze achter de portaalborden verstopt zitten. En dat is op meerdere plekken langs de A-62 het geval.

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Ger81 » vr 31 jul 2015, 23:54

Chris schreef:Uit Spanje heb ik ze (nog) niet gehad en dat was al 7-8 weken geleden.
Die van januari kwam een week of 3 geleden binnen...

Coen Tunnel schreef:Voor een huurauto is het natuurlijk anders. Die hebben gewoon Spaanse kentekens, dus de boete wordt naar het verhuurbedrijf gestuurd en die stuurt de boete door, of die geeft jouw gegevens door, of ze halen het gelijk van je creditcard af.
Coen Tunnel schreef:Ik denk dat je je met een Nederlands kenteken geen zorgen hoeft te maken.
Enerzijds klopt het wel van de huurauto's.
Aan de andere kant, de boete was geen door de autoverhuurder doorgestuurde Spaanse boete, maar kwam van overheidsinstelling huppelepup, in het Nederlands opgesteld, op mijn naam binnen. Als ze zoveel moeite doen is de kans best aanwezig dat ze ook achter een Nederlands kenteken aangaan.
Het zal ervan afhangen of Spanje die gegevens uitwisselt met Nederland. Ik weet niet of dat inmiddels gebeurt (vanuit Frankrijk zeker wel).
Ubi volentia est, via est

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Coen Tunnel » za 01 aug 2015, 0:45

^^ Het is natuurlijk relatief eenvoudig om Spaanse verhuurbedrijven te verplichten die gegevens te verstrekken.

Maar voor Nederlandse kentekens zal een verdrag met Nederland moeten worden gesloten om gegevens uit te wisselen. Zoveel Nederlanders rijden niet met de eigen auto naar Spanje.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Rein » za 01 aug 2015, 9:56

^^ Naar de noordelijke Costa's rijden nog wel behoorlijk wat Nederlanders denk ik.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Chris » za 01 aug 2015, 10:13

Die indruk had ik wel afgelopen juni. Buiten Catalonië zie je echter veel minder Nederlanders. Alhoewel ik in de Alentejo in Portugal op een kleine camping stond met alleen maar Nederlanders. Maar die camping had ook Nederlandse eigenaren.

JayBeeke
stadsweg
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 21 mei 2007, 19:47
Locatie: Brabant, BE

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door JayBeeke » ma 03 aug 2015, 12:11

Leuke lijtjes :) Ik voeg mijn N/Z/O/W even toe:

Noordelijkst: Oslo, NOO (Europees), Whistler, CAN (niet-Europees)
Zuidelijkst: Malaga, SPA (Europees), Buenos Aires, ARG (niet-Europees)
Oostelijkst: Alushta, UKR (op de Krim, nu de facto Rusland?) (Europees), Luxor, EGY (niet-Europees)
Westelijkst: Brest, FRA (Europees), Victoria, CAN (niet-Europees)

Zomerse groeten!
JJN

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Ger81 » wo 05 aug 2015, 20:03

Ook maar eens een poging ondernomen 8-)

Niet op de kaart: Sao Miguel (Azoren), Gran Canaria en Curacao.

Afbeelding
Ubi volentia est, via est

Japsuh
polderweggetje
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 10:22

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Japsuh » wo 05 aug 2015, 20:52

Zelf gereden met eigen auto in Nederland, België, Frankrijk, Spanje, Kroatië, Slovenië, Bosnië-Herzegovina, Montenegro, Hongarije, Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein, Duitsland, Luxemburg, Griekenland, Albanië, Macedonië, Servië, Kosovo. Ik heb nu bijna 4 jaar mijn rijbewijs, dus een aardig lijstje al.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Chris » di 11 aug 2015, 15:38

Mijn kaart. Kostte flink wat werk om te maken met Inkscape...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Ger81 » wo 19 aug 2015, 11:36

Indrukwekkend archief 8-)
Richting Portugal tot op de grens gereden?
Ubi volentia est, via est

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Chris » wo 19 aug 2015, 11:40

Nee, ik heb ook 50 kilometer in Portugal gereden en er overnacht. Ik wou er langer blijven maar het was te heet.

BeervVtV
woonerf
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 24 jul 2015, 21:53
Locatie: Bussum

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door BeervVtV » za 29 aug 2015, 22:27

Alleen maar als passagier:
Nederland, Duitsland, België, Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Italië, Spanje en Andorra
Zelf gereden:
Nederland en Denemarken (LEGOLAND) :yes:

Noordelijkste: [DK], BIllund
Oostelijkste: , San Benedetto del Tronto
Zuidelijkste: , Roma
Westelijkste: [UK], London
Spits, het stomste moment van de dag.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door brytje008 » wo 02 sep 2015, 11:03

:heygrr: hallo allemaal ik volg dit forum al een tijdje, ik dacht laat ik nu is een een account maken.. gelijk hier even waar ik gereden hebt,

Belgie, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk ( alpen, Pyreneeën Ardeche, Rhonne vallei midden frankrijk) ,spanje ( vanaf figueres naar berga en daar in de buurt gereden) Andorra , Zwitserland ( allerlei bergpassen waaronder grimselpas, furkapas, nufenenpas , abulapass, umbrailpass),,, italie ( de beroemde stelviopass :), naar gardameer, rimini, pesaro ,Comomeer) San marino. Dit jaar komt er waarschijnlijk nog Denemarken bij Dit is nog niet helemaal zeker. maar ik denk dat ik voor mijn 21 jaar toch al in aardig wat landen gereden hebt hoor je toch niet zo vaak op die leeftijd haha :)
Touren is rough so you got to be tough

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door nederland24 » wo 02 sep 2015, 12:26

Noordelijkste punt: Edinburgh, Groot Brittannië
Zuidelijkste punt: San Remo, Italië
Oostelijkste punt: Frombork, Polen
Westelijkste punt: Glasgow, Groot Brittannië

Emolenaar
dorpsstraat
Berichten: 176
Lid geworden op: di 07 feb 2012, 18:35
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door Emolenaar » wo 02 sep 2015, 18:23

Allemaal als passagier (zelf nog geen rijbewijs):

Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland, Oostenrijk, Hongarije en Roemenië.

- Noordelijkste punt: (NL) Pieterburen e.o. (provincie Groningen)
- Zuidelijkste punt: (I) Roma
- Oostelijkste punt: (RO) Havârna (District Botoșani)
- Westelijkste punt: (F) Ergens in west-Frankrijk (Bordeaux e.o.)

Ik hoop ooit nog te gaan naar:
Tsjechië, Slowakije, Polen, Oekraïne (west), Moldavië, Slovenië, Zwitserland, Portugal, Denemarken, Noorwegen, Ierland.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Waar heb jij gereden?

Bericht door mhkamp » wo 02 sep 2015, 18:41

Noordelijkste punt : DK-4290 Borup
Oostelijke punt : PL-32-020 Wieliczka
Zuidelijkste punt : S-08820 El Prat de Llobregat (Vliegveld van Barcelona)
Westelijkste punt : F-85600 Saint-Hilaire-de-Loulay
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Plaats reactie