[GB] Verenigd Koninkrijk - United Kingdom

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Jump
autoweg

Re: [GB] Verenigd Koninkrijk - United Kingdom

Bericht door Jump » wo 17 dec 2014, 21:25

Inderdaad. Ik heb het ook even moeten opzoeken en komt inderdaad overeen met een kettingzaag. Die 120 was dan nog gemeten tijdens werken in de nacht, ...

Wimpie25
expressweg

Bericht door Wimpie25 » wo 17 dec 2014, 21:34

Het zou mij verbazen mocht het decibelniveau daar 's nachts boven de 60Db gaan. Te vergelijken met een normale woonkomer bij dag en complete stilte.

Vinny
Voorzitter

Bericht door Vinny » do 18 dec 2014, 21:22

Chris schreef:120 dB dat kan eigenlijk niet. Op de vluchtstrook kom je misschien tot 85 dB bij een luidruchtig wegdek. 120 dB is vergelijkbaar met een kettingzaag of straaljager met afterburner. Op meer dan 20 meter van een autosnelweg komt 75+ dB al weinig voor.
Maar het is natuurlijk wel een gemiddelde. Ik heb met een decibelmeter wel waarden hoger dan 75 dB opgemeten langs de N 200 bij Halfweg (op het fietspad) en bij de Ring A 10 west vlak achter een (resonerend) viaduct.
Overigens waren beide metingen vooral het gevolg van snel optrekkende motorfietsen die voor een piekje in mijn meting zorgde. :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 02 jan 2015, 21:48

De tol op de Dartford Crossing bij London (A282 - onderdeel van de ringweg die verder uit de M25 bestaat) is in november vervangen door een congestieheffing, de 'Dart Charge'. Dit is een volledig elektronische tolheffing. Men kan kiezen om een account aan te maken, of de tol achteraf te betalen, maximaal de volgende dag middernacht. Voor toeristen is dit onhandig, omdat je meestal niet zo snel weer thuis bent.

Verwacht was dat 7% van de bestuurders de heffing niet zou betalen, maar uit de eerste twee maanden blijkt dat wel 15% niet de tol betaald. Het probleem is niet alleen onbekendheid met het nieuwe systeem, maar ook te weinig betaalterminals. Zo zijn er geen 'PayZone' betaalterminals op relevante verzorgingsplaatsen of bij de Eurotunnel en haven van Dover.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » vr 02 jan 2015, 21:52

En als ik daar met mijn Nederlandse kentekenplaat niet betaal, hoe dan verder?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 02 jan 2015, 22:04

Non compliance will be dealt with by penalty charge notice (£35 if paid within 14 days plus the original road user charge) with those for non-UK vehicles being issued via a European debt recovery agency.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » vr 02 jan 2015, 22:41

Volgens Wikipedia kan je ook met je mobiele telefoon betalen. Ook niet erg gunstig voor toeristen, maar wel goed uitvoerbaar lijkt mij.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 » vr 02 jan 2015, 22:51

Ben benieuwd of de congestie dan ook zal afnemen. Er stonden altijd dikke files voor die tolpoorten.

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » za 03 jan 2015, 8:06

Wouter N14 schreef:Volgens Wikipedia kan je ook met je mobiele telefoon betalen. Ook niet erg gunstig voor toeristen, maar wel goed uitvoerbaar lijkt mij.
Dan moet je maar ergens gratis wifi zoeken. Niet heel moeilijk in Engeland en vermoedelijk zelfs te regelen bij de gemiddelde Costa op een verzorgingsplaats.
Laatst gewijzigd door Pino op za 03 jan 2015, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » za 03 jan 2015, 9:32

Betalingen doen via gratis (en dus veelal open) Wifi-netwerken is niet echt verstandig.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

doorn
verkeersader

Bericht door doorn » za 03 jan 2015, 18:06

Mijn ervaring met gratis Wifi in de UK is dat ze vaak een Brits adres willen hebben of een bevestiging per SMS willen doen.
Het adres is heel makkelijk op te lossen door bijv. het adres van je verblijfplaats erin te zetten en de SMS-bevestiging kan dacht ik ook naar een Nederlands nummer. Al is het voor mij een reden om het niet te doen.
Daarom gaat er bij mij altijd een Britse simkaart in de telefoon.

Overigens heb ik eind oktober nog 1,5 uur vertraging opgelopen voor de Dartford Crossing, dus ben wel benieuwd of de wachttijden nu een stuk korter zijn.

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » za 03 jan 2015, 18:17

^^ Ik heb die tunnel nu een keer of drie genomen en heb me altijd verbaasd waarom je enkel cash kon betalen en bij een deel van de poortjes zelfs enkel gepast... ('no change given') :dontknow:

Coen Tunnel
4x4 autosnelweg

Bericht door Coen Tunnel » zo 04 jan 2015, 0:09

Chris schreef:De tol op de Dartford Crossing bij London (A282 - onderdeel van de ringweg die verder uit de M25 bestaat) is in november vervangen door een congestieheffing, de 'Dart Charge'. Dit is een volledig elektronische tolheffing. Men kan kiezen om een account aan te maken, of de tol achteraf te betalen, maximaal de volgende dag middernacht. Voor toeristen is dit onhandig, omdat je meestal niet zo snel weer thuis bent.

Verwacht was dat 7% van de bestuurders de heffing niet zou betalen, maar uit de eerste twee maanden blijkt dat wel 15% niet de tol betaald. Het probleem is niet alleen onbekendheid met het nieuwe systeem, maar ook te weinig betaalterminals. Zo zijn er geen 'PayZone' betaalterminals op relevante verzorgingsplaatsen of bij de Eurotunnel en haven van Dover.
Is de Dartford Crossing nog steeds gratis te gebruiken in de nachtelijke uren? Ik kwam er dit jaar 's nachts langs en tussen 22:00 en 06:00 stonden de tolpoortjes gewoon open.

Is het niet mogelijk de tol vooraf te betalen? Dat zou veel praktischer zijn.

doorn
verkeersader

Bericht door doorn » zo 04 jan 2015, 0:27

^^ Ja, dat is mogelijk.
Filmpje waarin alles kort wordt uitgelegd:
Link
Edit:
En in de aanbevolen video's vond ik dit ietwat knullig inmekaar gezette filmpje.
Misschien wat om je voor aan te melden als je de Dartford Crossing op de planning hebt staan.
Link

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 22 jan 2015, 20:13

Vanwege de brand in de Kanaaltunnel is Operation Stack weer in werking gesteld, waarbij vrachtverkeer op de M20 wordt geparkeerd. Gisteravond was die rij ruim 30 kilometer lang.

Afbeelding

JB81
autoweg

Bericht door JB81 » vr 23 jan 2015, 8:02

Gezellige kampeerplaats...

Momenteel kost het volgens Eurotunnel voor vrachtverkeer 6 uur om van UK naar F te reizen en 8 uur van F naar UK. Voor de bootterminals in Calais en Dover staan dan ook flinke rijen.
De treinen voor personenwagens zouden volgens dienstregeling rijden, maar ik kan me voorstellen dat je ook dan hinder ondervindt van de wachtrijen aan beide zijden.

Coen Tunnel
4x4 autosnelweg

Bericht door Coen Tunnel » vr 23 jan 2015, 8:13

^^ Ik denk dat dat wel meevalt. Ik moest zelf in juli terug van Folkestone naar Calais, op een dag dat er door een breuk van één van de stroomkabels er ook maar één buis beschikbaar was. Er stonden lange rijen met vrachtwagens, maar als automobilist kon je er gewoon langs rijden. De vertraging was beperkt, maar dat kwam ook doordat ik toen toevallig met een extra trein mee kon.

JB81
autoweg

Bericht door JB81 » vr 23 jan 2015, 8:21

^^
Operation Stack zal wel een hoop schelen ja :).
Maar voor zover ik weet doen de Fransen daar niet aan, en de A16 is ook wat minder royaal uitgebouwd dan de M20. Aan de Franse kant kun je er dus best nog wel eens last van hebben.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de redenen om de rij vrachtauto's tegen de middenberm te zetten, in plaats van aan de "langzame kant".

Coen Tunnel
4x4 autosnelweg

Bericht door Coen Tunnel » vr 23 jan 2015, 8:30

JB81 schreef:^^
Operation Stack zal wel een hoop schelen ja :).
Die dag in juli was er geen Operation Stack, ik kon gewoon over de M20 doorrijden tot aan de Kanaaltunnel. Wel stond op de linkerrijstrook al een kilometerslange rij met vrachtwagens voor de uitvoegstrook. En ook de DRIP's op de M20 gaven al aan dat er problemen in de Kanaaltunnel waren. Gelukkig had ik al een reservering en door de extra trein was ik, ondanks alle chaos, zelfs nog wat eerder op het continent dan gepland (terwijl bij het inchecken op het scherm stond dat de wachttijd een uur of drie was). :lol:

JB81
autoweg

Bericht door JB81 » vr 23 jan 2015, 8:38

^^
Da's lekker ja :). Is me ook één keer gelukt met een vrachtticket en een (lege) bestelbus. Toen mocht ik snel op een vrijgekomen plekje in zo'n hoog rijtuig voor touringcars en caravans. Maar over het algemeen zijn ze er geloof ik niet zo happig op om te schuiven tussen vracht- en personenvervoer.

Komend weekend ligt de boel ook nog eens een paar uur stil in verband met een veiligheidsoefening. Benieuwd of ze die laten doorgaan...

Coen Tunnel
4x4 autosnelweg

Bericht door Coen Tunnel » vr 23 jan 2015, 8:39

JB81 schreef:^^
Da's lekker ja :). Is me ook één keer gelukt met een vrachtticket en een (lege) bestelbus. Toen mocht ik snel op een vrijgekomen plekje in zo'n hoog rijtuig voor touringcars en caravans.
Dat had ik op die betreffende trein ook. :)

Mandelsoft
expressweg

Bericht door Mandelsoft » vr 23 jan 2015, 9:36

JB81 schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de redenen om de rij vrachtauto's tegen de middenberm te zetten, in plaats van aan de "langzame kant".
Simpel: in de middenberm blokkeren de vrachtwagens de afritten niet als de file te lang wordt.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Coen Tunnel
4x4 autosnelweg

Bericht door Coen Tunnel » vr 23 jan 2015, 11:21

^^ Dat klopt, maar de M20 is op dat soort momenten voor al het andere verkeer afgesloten, dus of die afritten nou veel gebruikt zullen worden... Wellicht door hulpdiensten.

Jump
autoweg

Bericht door Jump » vr 23 jan 2015, 13:08

Operation Stack is telkens tussen afritten voorzien. Dus de enige zaken die je zou blokkeren zijn de services areas. Zie volgend plan: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ck_map.jpg

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » vr 23 jan 2015, 13:13

Op videobeelden lijkt het alsof men al bij Stage 3 is. Als ik de beelden op 0:30 moet geloven met geparkeerde vrachtwagens in beide richtingen
(ongelofelijk irritant dat het beeld en geluid niet in-sync zijn, dus daar even niet op letten...)
Link
Mooie luchtbeelden: Opvallend is dat deze beelden bij 'junction 7' gemaakt zijn, terwijl - zoals via de link in de post van Jump te zien is - het afgesloten wegvak voor Operation Stack tussen 'junctions' 8 en 9 is.
Link
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Jump
autoweg

Bericht door Jump » di 03 feb 2015, 13:21

ik kwam dit tegen, blijkt ergens uit Noord-Ierland te zijn: http://www.theweathernetwork.com/videos ... 0901196001

Afbeelding

hugomol
stadsweg

Bericht door hugomol » di 03 feb 2015, 19:19

Ziet er wel vrolijk uit :hahaHAHA:

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bericht door Snelwegenkenner » di 03 feb 2015, 19:27

This is serious business. :schrikreactie:

Mandelsoft
expressweg

Bericht door Mandelsoft » di 03 feb 2015, 20:47

Zijn dit soms boogie-woogiepalen? :mrgreen:
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » di 03 feb 2015, 21:16

Waarschijnlijk het gevolg van vortex-induced vibrations.
Volg je het Wegenforum al op Twitter?
Wegenforum updatesHeralder.net
#A4ZuidNu!