[GB] Verenigd Koninkrijk - United Kingdom

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Coen Tunnel
Voorzitter

Re: [GB] Verenigd Koninkrijk - United Kingdom

Bericht door Coen Tunnel » wo 12 mei 2021, 22:28

Vinny schreef: wo 12 mei 2021, 13:52 Dit is natuurlijk wel stom. Het gedeelte tussen de twee rotondes hoort geen (M) in het nummer te bevatten.
Volgens de Britse regels wel. Als de Motorwayrestricties er gelden dan hoort er een (M) achter.

En hier gelden die restricties. Tussen die twee rotondes is het dus ook een Motorway. Een stukje van hooguit een kilometer, maar het heeft Motorway-status en dus ook eigen Motorway-borden:

Afbeelding

Vermoedelijk zullen de Motorway-restricties wel opgeheven worden als de zijweg(en) van die rotonde worden aangelegd, en/of de twee rotonde en VRI's er komen. Maar voor nu klopt het.

Het alternatief is een hele reeks geslotenverklaringen plaatsen. Dat doet men overigens ook wel eens, zoals op de A14 tussen Cambridge en Huntingdon (waarom dit niet gewoon de M11 is snap ik ook niet, want de facto is dit gewoon een snelweg): https://www.google.com/maps/@52.2572013 ... 384!8i8192

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 13 mei 2021, 9:09

Die restricties gelden er omdat je onontkoombaar ("inescapable") op een 'motorway' uit komt. Daar is mijns inziens geen sprake van; bij de rotonde kun je immers gewoon terug. Maar dat is wellicht een kwestie van smaak.
Het alternatief is een hele reeks geslotenverklaringen plaatsen. Dat doet men overigens ook wel eens, zoals op de A14 tussen Cambridge en Huntingdon (waarom dit niet gewoon de M11 is snap ik ook niet, want de facto is dit gewoon een snelweg):
Is een oude hoofdweg. Volgens Wikipedia zelfs uit de Romeinse tijd, die langzamerhand is uitgebouwd tot expressweg. Blijkbaar vind men het onnodig om de status aan te passen. Het lijkt me dat de weg inmiddels aan alle standaarden voldoet, maar wellicht is er nog ergens een eftoegang ofzo.

Overigens vermoed ik dat ze dan voor A 14(M) gaan, want anders komt er een nummerdiscontinuïteit.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wimpie25
expressweg

Bericht door Wimpie25 » wo 23 jun 2021, 11:06

Stootte onlangs op een leuk historisch filmpje. Opmerkelijk dat het videomateriaal vanuit de jaren 70 vaak van mindere kwaliteit is dan dat van de 60s & 50s.
Link