[GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76528
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

[GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door Chris » ma 21 jun 2010, 10:39

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die de kanaaltunnel of veerdiensten van Frankrijk naar Groot-Brittannië hebben gebruikt.

Als ik het goed heb kan je bij de kanaaltunnel gewoon de afslag nemen, tol betalen zoals je dat anders ook doet, en dan de trein op. Zijn er lange wachttijden / hoge prijzen als je op de bonnefooi gaat? Ik heb een beetje in de prijzen gekeken, die lijken het goedkoopst te zijn tot een uur of 12, en na 18 uur, alhoewel je dan nog wel circa € 80 kwijt bent voor een passage. De ANWB geeft aan dat van de Autoroute tot Motorway circa een uur duurt in totaal. Die shuttletreinen zullen wel achter elkaar door gaan, zodat je nooit lang hoeft te wachten (behoudens vakantieuittochten wellicht). Ik neem aan dat GB uit vooral vr/za druk is, en GB in vooral zondags.

Calais:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door Palance » ma 21 jun 2010, 10:44

Veerboten zijn net vliegtuigen of hogesnelheidstreinen: Hoe eerder je boekt, hoe groter de kans is op een goedkoop ticket. En je bent verzekerd van een plaatsje.
Mijn laatste overtocht naar GB was in 2007 toen we veel te vroeg in de (vrijwel lege) haven van Calais aankwamen. Hoewel mijn overtocht al vastlag kon ik het kostenloos bij de check-in overzetten naar een vroegere afvaart, dat scheelde weer 75 minuten wachten. Het was overigens een zondagochtend, nou niet echt de drukste dag van de week. Op de relatie Calais-Dover is natuurlijk heel veel mogelijk qua afvaarten, in tegenstelling tot bv. een nachtboot terug naar Nederland vanuit Newcastle of Hull.

Ik ben ook een keer even heen en weer geweest met de Shuttle, maar dat was georganiseerd dus ik zou niet weten hoe dat verder in zijn werk gaat.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

JB81
autoweg
Berichten: 1543
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door JB81 » ma 21 jun 2010, 12:12

Mijn enige zelf-geboekte ervaring was met de Kanaaltunnel. Ik heb toen een maand of drie van tevoren geboekt en kon voor 30 euro heen (zaterdagochtend) en voor nog eens 30 terug (zondagmiddag). Als je geluk hebt en op de eerstvolgende trein mee kunt, is het in een uurtje wel gepiept. Ik had toen zelf de pech dat niet veel eerder een brand in één van de tunnelbuizen had plaatsgevonden, waardoor verkeer in beide richtingen door één tunnelbuis moest. Dan is de wachttijd vanzelfsprekend wat langer.

Van de veerboten heb ik ook een paar keer gebruik gemaakt, maar dat was in mijn tijd als koerier. Dan kreeg ik een reserveringsnummer mee, waarmee ik bij de check-in meteen kon doorrijden. De overtocht zelf duurt dan een uurtje of anderhalf, met in- en uitschepen erbij ben je al gauw twee uur verder.

De langste wachttijd heb ik overigens toch bij de tunnel meegemaakt. Er was die dag een staking geweest (Fransen...) waardoor ik 23.30 arriveerde, maar het bijna 5:00 was voor ik op de trein stond. En dan had ik nog het geluk dat ik met m'n bestelbusje "per ongeluk" naar de check-in voor personenverkeer reed, van waaruit ik werd doorverwezen naar de check-in voor goederenverkeer. Daar had men gelukkig een fijne short-cut voor gemaakt. Ik deelde mijn trein met truckers die al vanaf een uurtje of zes de vorige avond in de rij hadden gestaan...

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door jeroent » ma 06 sep 2010, 22:18

Heb de overtocht Calais/Dover/Folkestone nu zo'n 5 keer gedaan, telkens op een andere manier. Er is qua tijd niet heel veel verschil tussen veerboot en trein. Als je bij de boot meteen kunt doorrijden en nog net een eerdere boot kunt meepakken red je dat in anderhalf uur. De trein is ongeveer net zo snel.
De prijzen zijn ook bij de trein niet echt voor bonnefooi geschikt. Boek je vroeg dan zijn de prijzen duidelijk lager. De goedkoopste overtocht is trouwens meestal Duinkerken-Dover, waar Norfolkline flink stunt met zijn prijzen. MAar ook hier geldt, vroeg boeken.

Dit jaar hebben we Europoort-Hull van P&O genomen voor Schotland. Dat is toch de kwalitatief betere boot vergeleken met IJmuiden-Newcastle van DFDS, ook al is het wat verder rijden naar het noorden. Overigens is een paar weken geleden bekend geworden dat de enige boot direct naar Schotland: Zeebrugge-Rosyth wordt opgeheven. Er is felle concurrentie op de Noordzee onderling en met goedkope vluchten van Easyjet/Ryanair.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door Davy » di 07 sep 2010, 2:12

jeroent schreef:Overigens is een paar weken geleden bekend geworden dat de enige boot direct naar Schotland: Zeebrugge-Rosyth wordt opgeheven. Er is felle concurrentie op de Noordzee onderling en met goedkope vluchten van Easyjet/Ryanair.
klopt inderdaad, toch wat passagiers betreft. men wil wel nog de vrachtdienst behouden, deze doet het wel nog goed... een groot verlies is het niet, deze lijn heeft als passagiersdienst nooit echt gedraaid, zowel bij Norfolkline als bij Superfast Ferries, de hoofdoorzaak lijkt me dat het gewoon veel te prijzig was...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door Willem » di 07 sep 2010, 12:05

Wat bij het plannen en boeken irritant is, is dat maatschappijen volop adverteren met vanaf prijzen. Dan wordt er geadverteerd met een overtocht vanaf € 29, maar vervolgens blijkt die aanbieding alleen geldig te zijn in de nacht van 1e op 2e kerstdag, bij de afvaart van 2:00 uur. Wil je op een normaal tijdstip reizen dan betaal je opeens € 175 voor de overtocht (even een fictief voorbeeld).

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door jeroent » di 07 sep 2010, 17:25

Juist, en daarom is het 'op de bonnefooi' gaan de laatste jaren nauwelijks nog mogelijk, tenzij je bereid bent de hoofdprijs te betalen. Dat was vroeger wel heel anders. Vaak loont het trouwens om op de engelse site van de veerbootmaatschappijen te kijken, daar zijn de prijzen soms lager en is het soms gunstiger omdat je in GBP betaalt (maar alleen als de Euro wat sterker is, bijv. toen 1 GBP=1,10 EUR)

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door Jeroen » di 07 sep 2010, 18:12

Ik heb de boot Duinkerken - Dover en v.v. genomen. Officieel moet je 45 minuten voor vertrek ingecheckt zijn, maar ik zag nog een hoop mensen nog 10 minuten voor vertrek aansluiten en op de boot was nog meer dan voldoende ruimte. Wat je er zonder reservering voor betaalt zal natuurlijk een ander verhaal zijn. Ik heb een half jaar van tevoren geboekt en betaalde maar 7 tientjes (retour), terwijl mijn terugreis op een zondagavond viel.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door sirdanilot » zo 12 sep 2010, 22:40

Hoe zit het eigenlijk met op Engelse wegen rijden in een Nederlandse auto waar je stuur links zit? Is dat niet nogal moeilijk?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32170
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door Coen Tunnel » ma 13 sep 2010, 2:18

Ik denk dat het stuur aan de rechterkant voor Nederlanders lastiger is om te wennen, omdat je dan met links moet schakelen.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1336
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door mvalkenburg » ma 13 sep 2010, 8:41

Ik vind het persoolijk in linksrijden landen makkelijker rijden met een "lokale" auto. Je zit dan automatisch "aan de goede kant" in de auto en daarmee voelt het natuurlijker aan om "aan de goede kant" te rijden. Met mijn NL auto moest ik in GB meer opletten om links te houden.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door Palance » ma 13 sep 2010, 9:13

Geen van beiden stelt veel voor.

Met een Nederlandse auto: Het kan bij inhalen wat lastiger zijn omdat je relatief verder moet uitwijken om het overzicht te hebben. Maar ik had een passagier naast me die uiteraard ook mee kon kijken, dus dat scheelt een hoop. Gelukkig wel, want in Engeland en Wales zijn ook tolpoortjes en die zitten uiteraard rechts, dat is lastig als je alleen rijdt. Bij de veerdiensten en kanaaltunnel heb je diverse poortjes voor auto's met het stuur links of rechts.

Met een "Engelse" auto: Dat is even wennen: Je schakelt inderdaad met links, waarbij de versnellingen opdezelfde plekken zitten als in Nederland, dus je duwt de pook van je af als in 'm in z'n 1 wilt zetten. De pedalen zitten gelukkig wel op de juiste plek. Maar na een half uurtje op pad weetje al niet anders meer. Ik heb in Ierland, Cyprus en Nieuw-Zeeland zelf gereden in een auto met het stuur rechts, en je bent echt heel snel gewend.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1336
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door mvalkenburg » ma 13 sep 2010, 9:48

Klopt, het went ook heel erg gauw. Maar ik vind dus zelf links schakelen nog veel sneller wennen dan met een Nederlandse auto in Engeland rijden. Daar ging ik in het begin op heel rustige weggetjes bij het wegrijden nog wel eens onbewust de mist in, als er helemaal geen ander verkeer was.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door Palance » ma 13 sep 2010, 9:53

Die kans kreeg ik nauwelijks bij het afrijden van de boot in Dover. Het eerste stukje A25 is 2+2, en daar kun je rustig wennen. Maar ik ben daarna al heel snel de A259 langs de zuidkust gaan volgen en dat is andere koek. Maar je wenst dan wel heel snel.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door jeroent » ma 13 sep 2010, 21:33

De vele rotondes zijn soms wel lastig als je links in de auto zit, zeker als de weg iets scheef naar links op de rotonde aankomt, dan is het lastig kijken of er verkeer van rechts aan komt. En bij inhalen op provinciale wegen is het inderdaad ook wat onhandiger. En de neiging om dichter bij de as van de weg te gaan rijden. Ik snap niet helemaal waar dat door veroorzaakt was, maar je zag het vaak.

Die rotondes zijn wel echt een verademing, veel ruimer dan in Nederland en er wordt zeer gedisciplineerd gereden. De eerste paar keer rijd je misschien iets te snel op als Nederlander, maar dat heb je vrij snel door dat dat niet handig is :-)
Vaak zijn er twee opstelstroken voor een rotonde, maar als er geen pijlen staan vind ik het wel lastig om te bepalen of ik links of rechts moet staan als ik rechtdoor wil. Engelsen zijn daar zelf ook niet helemaal consequent in. 1e afslag is links opstellen, 3e afslag en verder betekent rechts opstellen, maar de 2e eraf, dat verschilt nogal.

En please, mede-Nederlanders, plak alsjeblieft je koplampen af. Doe je het niet, dan verblind je tegenliggers behoorlijk omdat continentale koplampen enorm naar rechts schijnen. Plak je niet af, volg dan de Engelse gedragscode voor licht overdag: normaal overdag geen licht aan, maar als het echt grijs is/regent dan alleen stadslicht. Dan verblind je niemand en ben je toch redelijk goed zichtbaar. Het minste wat je kunt doen is even je hoogteinstelling van je lampen naar beneden regelen, dat scheelt ook.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door Palance » di 14 sep 2010, 9:18

jeroent schreef:Het minste wat je kunt doen is even je hoogteinstelling van je lampen naar beneden regelen, dat scheelt ook.
Ik heb dat ook gedaan toen ik naar Engeland ging. Ik heb begrepen dat je lampen van nieuwere auto's niet af kunt plakken vanwege de manier van het uitstralen van het licht.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door Wouter N14 » di 14 sep 2010, 11:52

Oude koplampen hadden de reflectoren in het glas zitten en die kon je afplakken. De meeste nieuwe auto's hebben heldere glazen en reflectoren in het binnenwerk. Volgens mij kan je dan nog steeds afplakken, maar is het moeilijker zoeken naar het juiste stuk. Daarnaast hebben sommige auto's ook een (verborgen) schakelaar om de koplampen om te wisselen van rechts- naar linksrijdend verkeer.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door jeroent » di 14 sep 2010, 20:43

Inderdaad, Xenon lampen hebben vrijwel allemaal zo'n schakelaar.
Moderne koplampen kun je nog steeds afplakken, alleen moet je weten welke segmenten je afplakt. Mijn dealer had daarvoor een sjabloon wat hij mij toemailde en wat ik kon uitprinten. Was vrij snel gepiept.
Maar op vakantie heb ik heel weinig in het donker gereden, dus eigenlijk was het niet nodig geweest.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door Palance » di 14 sep 2010, 20:46

Voor mij uiteindelijk ook niet, ik heb tijdens mijn vakantie slechts 2 kilometer in het donker gereden (en ook nog eens bibeko) in Wales.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76528
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door Chris » vr 08 mei 2015, 20:21

Voor vrachtwagenchauffeurs is het ook niet bepaald leuk meer om de veerdienst te nemen, als je bestormd wordt door migranten die naar de UK willen...

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... alais.html

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door Palance » vr 08 mei 2015, 20:27

Ik snap dat niet: Die mensen hebben het veilige en welvarende Europa bereikt, en dan nog per sé naar Engeland willen. Dat lijkt een soort Beloofd Land te zijn ofzo.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76528
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door Chris » vr 08 mei 2015, 20:31

Ik snap ook niet waarom ze per sé naar de UK willen. Misschien hebben ze makkelijkere immigratieregels als je eenmaal binnen bent. Ze kunnen bij wijze van spreken zo naar Nederland of Luxemburg lopen.

Ik heb wel eens een video gezien van een trucker in de haven van volgens mij Igoumenitsa in Griekenland. Je wist niet wat je zag, die vrachtwagens rijden daar vrij langzaam en overal komen Afrikanen vandaan die op de truck klimmen. En vaak ben je als chauffeur zwaar de sjaak als je gepakt wordt. Net zoals ze in Marokko vaak schijnen te proberen om drugs in je wagen te laden. Dan kom je vervolgens in een Spaanse gevangenis terecht.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3563
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door verfmeer95 » vr 08 mei 2015, 22:59

^^ Het VK is samen met Ierland het enige land waar ze Engels spreken, dat is voor een groot gedeelte van de Afrikanen handig. Want Nigerianen en dergelijke vluchten meestal niet voor een oorlog, hongersnood of andere rampspoed, dan hadden ze Nederland ook goed gevonden. Deze mensen komen hier puur om een beter leven te zoeken. En om in de zwarte markt aan het werk te komen is het handig als je de taal spreekt. Bovendien zijn er in het VK vanwege het koloniale verleden vaak gemeenschappen van geëmigreerde Afrikanen, dat maakt het voor de illegaal ook een fijner land om te zijn.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door Alfa » vr 08 mei 2015, 23:59

De reden is simpel: in het VK heb je geen identiteitskaarten laat staan identificatieplicht. Illegalen kunnen daar dus veel moeilijker opgespoord worden dan hier. Vanaf het moment het VK de identificatieregels gelijkstemt met de rest van de EU zal het rap gedaan zijn met die massale instroom.

http://www.standaard.be/cnt/dst07112003_006

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door Willem » za 09 mei 2015, 9:38

verfmeer95 schreef:^^ Het VK is samen met Ierland het enige land waar ze Engels spreken, dat is voor een groot gedeelte van de Afrikanen handig.
In grote delen van Afrika spreken ze juist Frans.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3563
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door verfmeer95 » za 09 mei 2015, 11:03

^^ In de landen waar Frans een officiële taal is wonen zo'n 200 miljoen mensen, terwijl dat het er in de Engelstalige landen meer dan 300 miljoen zijn (Bron).
Natuurlijk zullen er veel Franstaligen naar Franstalige landen gaan. Maar het valt niet te ontkennen dat er ook een grote groep Engelstalige Afrikanen zijn, en die zullen waarschijnlijk naar Engeland willen. Het totaal aantal immigranten is zo groot dat als zelfs maar 5% van die mensen naar Groot-Brittannië wil, we het al over 100.000 mensen per jaar hebben. Dat zijn er bijna 3000 per dag. Geen wonder dat er dan dat soort Getto's ontstaan.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76528
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door Chris » za 09 mei 2015, 11:17

Nigeria weegt daar nogal zwaar in mee met 175 miljoen inwoners. Maar in Nigeria is het aantal inwoners met Engels als eerste taal beperkt tot de stedelijke elite.

Maar ja, Nigerianen zullen eerder Engels dan Frans kunnen waarschijnlijk, dus dan is de UK wel een meer logische bestemming dan Frankrijk.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door keokiracer » za 09 mei 2015, 11:18

Chris schreef:Ik heb wel eens een video gezien van een trucker in de haven van volgens mij Igoumenitsa in Griekenland. Je wist niet wat je zag, die vrachtwagens rijden daar vrij langzaam en overal komen Afrikanen vandaan die op de truck klimmen.
Je bedoelt dit filmpje uit Patras?
Link
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76528
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door Chris » vr 31 jul 2015, 14:31

De problemen rond de kanaaltunnel en veerdiensten zijn wel erg groot dit jaar. Havenarbeiders staken frequent en blokkeren de toegang, terwijl de migranteninvasie bij de Kanaaltunnel een voortdurend probleem is.

Momenteel is voor de zoveelste keer al Operation Stack van kracht. 6.000 vrachtwagens staan op de M20 geparkeerd.

De economische schade voor de UK wordt nu geschat op £250 miljoen per dag dat Operation Stack van kracht is met fase 3/4. Operation Stack is nu bijna de hele maand juli al in meer of mindere mate van kracht.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [GB][F] Kanaaltunnel / veerdiensten

Bericht door captain007 » vr 31 jul 2015, 14:42

Wordt tijd dat ze de stakingen verbieden en de stakers hard aanpakken.

Plaats reactie