[FOTO] Oude foto's uit het archief van Palance

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [FOTO] Oude foto's uit het archief van Palance

Bericht door Rene » ma 08 sep 2008, 22:20

Vroeger met die geraniums had het toch wel iets wat je tegenwoordig mist...
En de straatverlichting was vroeger ook niet zo enorm opzichtig.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO] Oude foto's uit het archief van Palance

Bericht door Coen Tunnel » ma 08 sep 2008, 23:40

Het had meer sfeer. Tegenwoordig zien de straten er killer en cleaner uit.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [FOTO] Oude foto's uit het archief van Palance

Bericht door kees » di 09 sep 2008, 0:37

Nou, als ik de verhalen van bijvoorbeeld 's-Hertogenbosch hoor, vraag ik me dat toch af. De panden waren vervallen en door het ontbreken van riolering werd de Binnendieze, de plaatselijke rivierstroompjes door de stad, als open riool gebruikt.
Dan ben ik toch veel blijer met de huidige situatie.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [FOTO] Oude foto's uit het archief van Palance

Bericht door Kaaiman » za 13 sep 2008, 11:32

Rene schreef:Voor wat betreft foto 1: die foto kun je nog aardig opkalefateren met fotobewerkingssoftware:
Afbeelding

Leuk trouwens, dat oude schrift in combinatie met de A-schildjes. Moet wel ergens in 1978-1979 zijn geweest.
Opmerkelijk: de wegnummers zijn in Cc, terwijl de rest in E19 staat. :)

Leuke oude foto's. Maar wie is toch steeds die persoon met die zwarte bivakmuts op. :mrgreen:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] Oude foto's uit het archief van Palance

Bericht door Palance » di 03 mar 2009, 14:13

Ik heb geprobeerd de lokatie te vinden van bovengenoemde foto. Op die plek staat geen bord meer, wel een stuk terug:

Afbeelding

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Oude foto's

Bericht door paolie » di 03 mar 2009, 15:15

Pino schreef:
Palance schreef:Ergens in Duitsland, waarschijnlijk eind jaren 70, locatie onbekend (we reden wel altijd via de A3, A9 en A8)
http://img355.imageshack.us/img355/3603/621026dr.jpg
Waarom heb ik het idee dat dit de Albaufstieg is (A 8 bij Aichelberg)?
Ik denk eerder aan de A3 tussen Würzburg en Nürnberg. Zou in ieder geval wel veel beter kloppen met de vermelde route.
Prachtig trouwens, die oude foto's, Palance!

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] Oude foto's uit het archief van Palance

Bericht door Palance » ma 20 apr 2015, 10:04

Een hele grote schop.

Omdat Imageschack zo bagger is geworden en ik de foto's nog wil redden (er waren er al een paar van de server verdwenen), heb ik ze opnieuw geupload binnen mijn eigen domein (en ook nog een enkel fotootje toegevoegd), zodat de foto's in mijn postings in deze draad weer grotendeels zichtbaar zouden moeten zijn.

Daarnaast ben ik ook in het bezit van een DVD waar oude 8mm-films uit privé-collectie op zijn gezet. Daar kwam ik een klein stukje tegen van het Kethelplein, gefilmd (in kleur) in 1971 vanaf de Zwaluwlaan in Vlaardingen. Het duurt maar 11 seconden, maar toch... :) Eerst heel kort een stukje richting Vlaardingen, daarna van de bewegwijzering bij het Kethelplein.

Screenshot
Afbeelding
Link
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [FOTO] Oude foto's uit het archief van Palance

Bericht door Albaufstieg » ma 20 apr 2015, 14:39

Wat een leuke foto's in deze draad, Palance. Favoriet is toch wel de foto waarop de aanbouw van een deel van de A10 Taurenautobahn te zien is. Gaaf! :blauweduim:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re:

Bericht door Palance » zo 12 jan 2020, 12:08

Een hele laag stof wegblazend kom ik weer even terug bij deze post van bijna 14,5 (!) jaar geleden.
Palance schreef: wo 21 sep 2005, 10:32 Een rotonde, eind jaren 70. Ik weet niet precies waar het is, maar aan de vlaggen te zien moet het in Kroatië zijn (ik vermoed zelfs Pula, maar kan de locatie niet terugvinden)
Afbeelding
Ik kwam deze post pas weer tegen, maar zag dat ik de locatie nog niet gevonden had. Na lang en goed zoeken blijkt het op het Trg Slobode in Poreč te zijn.

Situatie nu, het ziet er nu stukken gezelliger uit dan weleer.
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [FOTO] Oude foto's uit het archief van Palance

Bericht door Pino » zo 12 jan 2020, 16:28

Als je dan toch bezig bent ...
Palance schreef: wo 21 sep 2005, 10:28 Ergens in Duitsland, waarschijnlijk eind jaren 70, locatie onbekend (we reden wel altijd via de A3, A9 en A8)
Afbeelding
Als ik het goed zie, is dit de A3 ten oosten van Schlüsselfeld (rijrichting oost). Bonuspunten voor Paolie die indertijd het al goed inschatte dat dit de A3 tussen Würzburg en Nürnberg zou zijn.

Ik vind zo vlug geen foto van deze plek, maar hij komt wel langs in dit filmpje, rond 6:21. Het waren de vier doelen op het afstandenbord halverwege de foto die me op het juiste spoor zetten. Ik kon ze niet lezen, maar dat vind je nog niet op zoveel Zuid-Duitse hoofdroutes (Regensburg / München / Bamberg / Nürnberg), zeker niet in de tijd dat kruisende doelen op afstandenborden nog minder vanzelfsprekend waren.
Laatst gewijzigd door Pino op zo 12 jan 2020, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] Oude foto's uit het archief van Palance

Bericht door Chris » zo 12 jan 2020, 16:30

^^ Lijkt goed te matchen met satellietbeelden van dat punt, met die beboste helling. De foto zou dan vanaf het viaduct van de aansluiting genomen zijn.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [FOTO] Oude foto's uit het archief van Palance

Bericht door Pino » zo 12 jan 2020, 16:45

^^ Nadat ik had besloten dat dit de A3 Würzburg - Nürnberg moest zijn, kort na een afrit (ivm afstandenbord), ben ik op zoek gegaan naar een afrit met twee flauwe bochten er kort achter. Dat zijn er al niet zoveel, en dan geven luchtfoto’s en het filmpje een heel redelijke bevestiging. En inderdaad, vanaf de zuidkant van het viaduct over de A3 kijk je door die bochten heen en zie je nog net het einde van de invoegstrook die je op de foto in de voorgrond ziet 8-)

Plaats reactie