[CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door Rene » zo 04 dec 2016, 17:31

Chris schreef:Snelwegen bouwen over instabiele hellingen is problematisch op de lange termijn, het schuift vaak maar een paar millimeter of centimeter per jaar, maar op een gegeven moment is de rek eruit.
Probleem is natuurlijk de groeve aldaar. Ook de spoorlijn naar Teplice werd erdoor onderbroken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door GuteFahrt » di 06 dec 2016, 12:13

VWCaddy schreef:Volgens Tsjechische media gaat de D8 bij Usti nad Labem op 17 december open.

(...)

Men wil het nog voor de kerst open hebben, zodat bezoekers aan de kerstmarkt in Dresden van de nieuwe weg gebruik kunnen maken.
Is dat werkelijk van doorslaggevend belang m.b.t. de 17e? :emo: :biertje: :razz:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door GuteFahrt » do 15 dec 2016, 21:49

Het laatste deel der D8 opent zaterdag, het Tsjechische ministerie van verkeer heeft definitief groen licht gegeven als ik het goed begrijp..

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci ... ne-uzivani

't Is wat winters in het noordwesten van Tsjechië zo lijkt het. Ziet er mooi uit. 8-)

EDIT: klik op de link en dan de blauwe banner "Dalších 18 fotek" voor een hele galerij aan -Winter Wonderland- foto's (18 in totaal)! :top:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door GuteFahrt » vr 16 dec 2016, 20:32

De MDR is inmiddels ook met een uitgebreid artikel gekomen voorzien van de nodige foto's en een interessante multimedia reportage omtrent de openstelling van het sluitstuk op de route Dresden Praag:

artikel: http://www.mdr.de/sachsen/dresden/eroef ... g-100.html

repo: http://reportage.mdr.de/freie-fahrt-nach-prag#5940

Via de link van het artikel valt er ook nog een video te bekijken.

edit: ben de hele reportage welke afwisselend foto, video en audiofragmenten bevat door geweest. Hulde voor de MDR hoe die dat in elkaar hebben gezet. 8-)

Bij één der laatste reportages las ik nog het volgende:
Ab Januar 2017 wird es auf der D8 eine Ausnahme von der Mautpflicht auf tschechischen Autobahnen geben: von Deutschland aus darf dann bis zur Abfahrt nach Rehlovice mautfrei gefahren werden.

Auf den restlichen Autobahnen und für den Rückweg nach Deutschland gilt aber weiterhin Vignettenpflicht.
Hoe moet je dat zien, als een lokkertje?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door Coen Tunnel » vr 16 dec 2016, 22:02

^^ Opvallend. Nu wordt het gedoogd dat je zonder vignet tot de eerste VZP op Tsjechisch grondgebied rijdt, maar die zit al vlak voor Chlumec. Rehlovice is nog een stukje verder.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door GuteFahrt » za 17 dec 2016, 8:53

Aha, maar waarom überhaupt dit fenomeen dan?

Zoiets heb je in Zwitserland ook met de A4 komende vanaf de grensovergang bij Bargen (geen vignetteplicht tot Schaffhausen), maar dat is toch anders geloof ik.

EDIT: op SSC lees ik dat de D8 wel opent, maar slechts 1 rijstrook per richting. Er is geloof ik beweging in de onstabiele helling, zoiets.

Staat in dit artikel.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door Coen Tunnel » za 17 dec 2016, 12:24

GuteFahrt schreef:Zoiets heb je in Zwitserland ook met de A4 komende vanaf de grensovergang bij Bargen (geen vignetteplicht tot Schaffhausen), maar dat is toch anders geloof ik.
Die weg is geen Nationalstrasse (meer) en is tegenwoordig de H4/J4. De A4 loopt vanaf Schaffhausen naar Thayngen (vroegere J15). Op de Wegenwiki staat dit nog verkeerd.

Wel een duidelijke uitzondering is de A7 bij de grensovergang Konstanz/Kreuzlingen. Die weg is Nationalstrasse, maar om de lokale wegen te ontlasten is er tussen de grens en de aansluiting Kreuzlingen-Nord geen vignetplicht.

Ondanks dat de aansluiting Kreuzlingen-Nord een rotonde is, houdt de Autobahnstatus hier niet op. Formeel is het tot aan de Duitse grens een Autobahn.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door Chris » za 17 dec 2016, 13:10

Volgens mij is dit de situatie met de verschuivingen. Het problematische deel vandaag is de oude verschuiving die al bestond voordat de D8 in aanleg ging. Het verkeer wordt hier over 2 kilometer over één rijbaan geleid.

Afbeelding

VWCaddy
dorpsstraat
Berichten: 107
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 7:58
Locatie: Gelderland

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door VWCaddy » za 17 dec 2016, 13:20

Het laatste deel van de snelweg D8 richting Praag werd vandaag geopend door President Miloš Zeman. Vanaf 18.00 mogen de eerste auto's gaan rijden. Vanwege de instabiele helling bij prackovické is er daar maar één rijstrook open.

Het ministerie van Verkeer gaat de situatie bij de bewuste helling de komende tijd nauwgezet monitoren.
En als er iets gebeurt, wat de stabiliteit van de snelweg zou beinvloeden, worden passende maatregelen genomen, waarbij eventueel sluiting van de snelweg niet is uitgesloten.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door Chris » za 17 dec 2016, 16:16

Een kaart van het geopende deel (Lovosice - Bílinka is in 2012 geopend).
Afbeelding

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door SnarfFlevoland » zo 18 dec 2016, 19:46

Coen Tunnel schreef:
GuteFahrt schreef:Zoiets heb je in Zwitserland ook met de A4 komende vanaf de grensovergang bij Bargen (geen vignetteplicht tot Schaffhausen), maar dat is toch anders geloof ik.
Die weg is geen Nationalstrasse (meer) en is tegenwoordig de H4/J4. De A4 loopt vanaf Schaffhausen naar Thayngen (vroegere J15). Op de Wegenwiki staat dit nog verkeerd.
Dat klopt uiteraard, maar ook op de huidige A4 is een vignet vanaf de grensovergang tot Schaffhausen-Herblingen niet verplicht. Verder bekend voorbeeld uit Zwitserland, naast de A4 en A7 is de aftakking naar de Duitse A861, waar tussen de grensovergang en Rheinfelden-West ook geen vignet verplicht is.

Opzich vind ik het wel keurig van Tsjechië om automobilisten minimaal tot de eerste verzorgingsplaats de tijd te geven om een vignet te kopen. Nu op de D8 zelfs tot Řehlovice. In Oostenrijk is men uiterst precies en is er geen genade voor mensen die na de grens nog een vignet willen kopen. De grensovergang geldt als laatste legale mogelijkheid. Ik heb zelfs op TV een keer een reportage gezien dat iemand net uit de shop van een tankstation (VZP) liep met fris gekocht tolvignet, maar de mensen van de ASFiNAG alsnog een boete (Ersatzmaut) gingen uitschrijven van €120. :nothanks:
GuteFahrt schreef:De MDR is inmiddels ook met een uitgebreid artikel gekomen voorzien van de nodige foto's en een interessante multimedia reportage omtrent de openstelling van het sluitstuk op de route Dresden Praag:
De opening van het stuk D8 was gisteren zelfs onderdeel van het nationale nieuws in Duitsland. Alle nieuwsprogramma's hadden er een reportage over.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door duikgek89 » zo 18 dec 2016, 21:13

SnarfFlevoland schreef:Ik heb zelfs op TV een keer een reportage gezien dat iemand net uit de shop van een tankstation (VZP) liep met fris gekocht tolvignet, maar de mensen van de ASFiNAG alsnog een boete (Ersatzmaut) gingen uitschrijven van €120. :nothanks:
Dat vind ik echt een misselijke rotstreek. Maar dat zullen ze ongetwijfeld doen om wat extra geld binnen te kunnen harken.

Gedogen tot de eerste VZP vind ik ergens wel logisch, zoveel maakt het voor het inkomen namelijk niet uit of je dat ding nu iets voor de grens of iets na de grens koopt, uiteindelijk vloeit toch hetzelfde bedrag in de kassa.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door marcel » zo 18 dec 2016, 21:54

Toen ik naar Slowakije ging waren er bij de grens geen vignetten te koop ... ik heb het toen bij een benzinestation op de D2 gekocht. Later las ik dat ze daar wel degelijk controleren, ook al heb je helemaal geen uitweg.

Vegi
verkeersader
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 12 jul 2009, 20:03

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door Vegi » ma 19 dec 2016, 12:54

marcel schreef:Toen ik naar Slowakije ging waren er bij de grens geen vignetten te koop ... ik heb het toen bij een benzinestation op de D2 gekocht. Later las ik dat ze daar wel degelijk controleren, ook al heb je helemaal geen uitweg.
Mwah, dat is relatief. Je kan (en moet) eigenlijk dan de snelweg af om ergens een vignet proberen te kopen.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door marcel » ma 19 dec 2016, 17:39

Het punt is dat je dat niet van tevoren weet. In principe worden ze bij de grens verkocht maar ze waren op of het kantoor was dicht, dat kan ik mij niet herinneren. Ook al ga je meteen van de snelweg af, je zult toch tot de eerste afrit moeten rijden (en daar zullen ze juist vaak controleren).
Een andere keer zou ik misschien inderdaad een niet-snelweg grensovergang nemen voor de zekerheid.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door Coen Tunnel » ma 19 dec 2016, 17:54

^^ Ik kon ze toen wel op de grens kopen, maar het was wel vervelend dat het vignet bij de Oostenrijkse Raststationen langs de A2 en S1 niet te verkrijgen was.

Nu is het natuurlijk minder een probleem, want het Slowaakse vignet is elektronisch en dus kun je het makkelijk vooraf regelen. Desnoods op de grens, met een smartphone.

Het vignet voor Tsjechië heb ik toen al wel in Bratislava aangeschaft.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door brytje008 » ma 19 dec 2016, 18:16

Ik vind als een land vignet plicht heeft, wel verantwoordelijk is voor de voorraad bij tankstations of genoeg verkooppunten hiervan. En ipv gelijk iemand te bekeuren als hij geen vignet heeft. Moeten ze gewoon ervoor zorgen dat je genoeg mogelijkheden hebt om een vignet te kopen voordat je het land in rijdt of in ieder geval op de grens. Als iemand daarna nog steeds te laks is geweest om er een te kopen, dan is de bekeuring terecht.
Touren is rough so you got to be tough

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door SnarfFlevoland » di 20 dec 2016, 0:30

^^
Ben ik helemaal met je eens. Het is ontzettend flauw om mensen eventueel te bekeuren, terwijl je eerder geen faire gelegenheid hebt gehad om een tolvignet te kunnen kopen.
duikgek89 schreef:Dat vind ik echt een misselijke rotstreek. Maar dat zullen ze ongetwijfeld doen om wat extra geld binnen te kunnen harken.
Mijn haren stonden bij het zien van die reportage ook helemaal recht overeind. Geen wonder dat die controleurs van de ASFiNAG een slechte naam hebben. Zo werk je er ook wel keihard aan.

Wat ik ook ontzettend zielig vind zijn de vignetcontroles op de Oostenrijkse A14 direct voor de Duitse grens tussen Hörbranz en Lindau. Zelfs de mensen die extra de Pfändertunnel vermijden door via het OWN te rijden, komen veelal ongewild nog op Oostenrijkse bodem weer bij Hörbranz op de snelweg terecht. En dan ben je alsnog voor die ene kilometer de sjaak en mag je €120 Ersatzmaut aftikken. Het is weliswaar gewoon handhaving van bestaand recht, maar om nu zo tot het niveau van mierenziften precies te willen zijn?! Ik zou het verkeer dat daar de snelweg richting Duitsland oprijdt een waarschuwing geven, maar een boete vind ik stijlloos en puur "Abzocke".

Ook apart is de situatie die bij Kufstein nu ontstaan is. Daar wordt zelfs de lokale bevolking met extra doseerinstallaties geplaagd, welke eigenlijk doorgaand verkeer op een reguliere B-weg moet weerhouden om via het OWN te rijden. Ik vind het stijlloos...

Wat dat betreft vind ik dat Tsjechië het uiterst fair aanpakt. Zo is ook de D48 tussen afrit Žukov en de Poolse grens tolvrij, om zo de stad Český Těšín en Cieszyn van transitverkeer van/naar Slowakije (I/11) te ontlasten. In Oostenrijk was op de A12 jarenlang weliswaar een gedoogbeleid, maar feitelijk was het altijd al verboden. Nu het gedoogbeleid is opgeheven en de controles versterkt werden, gaat meer verkeer helemaal via het OWN. En om de stad te 'ontlasten' moeten doseerinstallaties het gaan regelen. Man, man, man... :down:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door GuteFahrt » di 20 dec 2016, 10:08

Hier zijn bewegende beelden te zien van het geopende gedeelte:
Link
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door marcel » wo 21 dec 2016, 22:19

SnarfFlevoland schreef: Wat ik ook ontzettend zielig vind zijn de vignetcontroles op de Oostenrijkse A14 direct voor de Duitse grens tussen Hörbranz en Lindau. Zelfs de mensen die extra de Pfändertunnel vermijden door via het OWN te rijden, komen veelal ongewild nog op Oostenrijkse bodem weer bij Hörbranz op de snelweg terecht. En dan ben je alsnog voor die ene kilometer de sjaak en mag je €120 Ersatzmaut aftikken. Het is weliswaar gewoon handhaving van bestaand recht, maar om nu zo tot het niveau van mierenziften precies te willen zijn?! Ik zou het verkeer dat daar de snelweg richting Duitsland oprijdt een waarschuwing geven, maar een boete vind ik stijlloos en puur "Abzocke".
Er wordt wel op gewezen met dit bord:
Afbeelding

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door marcel » wo 21 dec 2016, 22:20

GuteFahrt schreef:Hier zijn bewegende beelden te zien van het geopende gedeelte:
De andere richting:
Link

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door SnarfFlevoland » do 22 dec 2016, 0:21

marcel schreef:Er wordt wel op gewezen met dit bord:
Is dat nog steeds zo actueel? Ben er afgelopen winter langs gereden en kan me - behalve een verwijzing naar de A14 - niks van herinneren. Maar misschien heb ik ook wel niet goed gekeken. Zat niet zelf achter het stuur. ;)

Verder staat de tolplicht in Oostenrijk natuurlijk voor elke oprit nog eens extra aangegeven. Opzich kan je het dus wel weten als je goed oplet, alhoewel veel mensen slecht in borden lezen zijn. Desondanks dat alles blijf ik het voor die ene kilometer ontzettend pietluttig vinden om precies daar lekker te staan te controleren.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door vynkce » vr 06 jan 2017, 9:35

De Tsjechische wegbeheerder heeft een grote update gedaan van hun projecten. Hieronder vat ik kort even samen in verschillende posts. 2017 lijkt een goed jaar te worden voor de wegenbouw. Gegevens afkomstig van: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa- ... ealization
D1 Praag – Brno – Polen

In aanleg:
D1 Přerov – Lipník – 14,3km – opening augustus 2018

Start werken 2017:
D1 Říkovice – Prerov – 10,1km – start november 2017 – opening december 2020
D3 Praag – Tabor – Oostenrijk

In aanleg:
D3 Veselí nad Lužnicí – Bošilec – 5,2km – opening oktober 2017
D3 Bošilec – Ševětín – 8,1km – opening februari 2019
D3 Borek – Úsilné – 3,1km – opening oktober 2017

Start werken 2017:
D3 Ševětín – Borek - 10,7 km – start maart 2017 – opening december 2020
D3 Úsilné – Hodějovice – 7,2km – start 2017 – opening 2020
D3 Hodějovice – Dolní Třebonín – 12,5km – start 2017 – opening 2020

Overige trajecten:
D3 Dolní Třebonín – Grens – 24km – start 2019 – opening 2022
D3 Praag - Nová Hospoda – 58,4km – start 2024 – opening 2028
D4 Praag – Příbram

In aanleg:
D4 Skalka - II/118 - 4,8km – opening september 2017

Start werken 2017:
D4 Lety – Čimelice - 2,6km – start oktober 2017 – opening mei 2020

Overige trajecten:
D4 II/118 – Milín - 5,7km – start 2019 – opening 2022
D4 Milín – Lety - 11,6km – start 2019 – opening 2023
D4 Čimelice – Mirotice - 8,5km – start 2018 – opening 2022
D4 Mirotice – rozšíření - 3,5km – start 2019 – opening 2021

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door vynkce » vr 06 jan 2017, 10:57

D6 Praag - Cheb

Start werken 2017:
D6 Nové Strašecí – Řevničov - 5,55km – start september 2017 – opening september 2020
D6 Řevničov – obchvat - 4,2km – start augustus 2017 – opening juni 2020
D6 Lubenec – obchvat - 4,86km – start augustus 2017 – opening april 2020

Overige trajecten:
D6 Krupá – přeložka - 6,45km – start april 2019 – opening maart 2022
D6 Hořesedly – přeložka - 9,2km – start april 2019 – opening maart 2022
D6 Hořovičky – obchvat - 5,19km – start april 2019 – opening maart 2022
D6 křiž. I/27, hr. kraje – Lubenec - 12,27km – start 2020 – opening 2023
D6 Bošov – Knínice - 7,9km – start 2022 – opening 2025
D6 Knínice – Žalmanov - 6,95km – start 2022 – opening 2025
D6 Žalmanov – Olšová Vrata - 7,34km – start 2023 – opening 2026
D6 Olšová Vrata – Karlovy Vary - 8,02km – start 2022 – opening 2025
D7 Praag – Chomutov

In aanleg:
D7 Postoloprty - MÚK Bitozeves - 3,77km – opening april 2018

Overige trajecten:
D7 Slaný - hranice Středočeského kraje - 16,65km – start 2020 – opening 2023
D7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu - 3,45km – start oktober 2018 – opening december 2019
D7 Chlumčany, zkapacitnění - 4,44km – start 2018 – opening 2020
D7 Louny, zkapacitnění obchvatu - 6,13km – start 2018 – opening 2020
D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu - 4,84km – start 2020 – opening 2022
D11 Praag - Hradec Králové - Polen

In aanleg:
D11 Osičky – Hradec Králové - 11,8km – opening augustus 2017

Start werken 2017:
D11 Hradec Králové – Smiřice - 15,46km – start september 2017 – opening april 2021
D11 Smiřice – Jaroměř - 7,39km – start september 2017 – opening september 2020

Overige trajecten:
D11 Jaroměř – Trutnov - 19,72km – start 2022 – opening 2024
D11 Trutnov – státní hranice - 21,28km – start april 2019 – opening december 2021

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door vynkce » vr 06 jan 2017, 11:14

D35 Hradec Králové – Olomouc

Start werken 2017:
D35 Opatovice nad Labem – Časy - 12,61km – start oktober 2017 – opening februari 2021
D35 Časy – Ostrov - 14,5km – start oktober 2017 – opening februari 2021

Overige trajecten:
D35 Ostrov - Vysoké Mýto - 7km – start 2020 – opening 2023
D35 Vysoké Mýto – Džbánov - 5,8km – start 2020 – opening 2023
D35 Džbánov - Litomyšl - 11,5km – start 2020 – opening 2023
D35 Litomyšl – Janov - 6,75km – start 2020 – opening 2023
D35 Janov – Opatovec - 11,75km – start 2020 – opening 2023
D35 Opatovec - Staré Město - 16,6km – start 2020 – opening 2024
D35 Staré Město (D43) – Mohelnice - 21km – start 2023 – opening 2025
D35 Křelov – Slavonín - 3,25km - start 2020 - opening 2022
D43 Brno - Moravská Třebová
Start werken na 2025
D48 Bělotín - Polen

Start werken 2017:
D48 Rybí – Rychaltice - 11,53km – start april 2017 – opening februari 2021
D48 Frýdek-Místek, obchvat - 8,57km – start augustus 2017 – opening augustus 2021

Overige trajecten:
D48 Bělotín – Rybí - 17,36km – start juni 2018 – opening juni 2022
Laatst gewijzigd door vynkce op vr 06 jan 2017, 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door vynkce » vr 06 jan 2017, 11:35

D49 Hulín – Slowakije

Start werken 2017:
D49 Hulín – Fryšták - 17,3km – hervatting maart 2017 – opening september 2021
Overige trajecten na 2020
D52 Brno – Oostenrijk

Overige trajecten:
D52 Přechod - Nové Mlýny – 8,9km – start 2020 – opening 2025
D52 Nové Mlýny – 3,5km – start 2024 – opening 2027
D52 Nové Mlýny – Mikulov – 9,9km – start 2019 – opening 2022
D55 Olomouc – Břeclav

Start werken 2017:
D55 Otrokovice - JV obchvat - 3,14km – start oktober 2017 – opening april 2020

Overige trajecten:
D55 Olomouc – Kokory - 7,54km – start 2020 – opening 2023
D55 Kokory – Přerov - 5,96km –start 2020 – opening 2023
D56 Ostrava - Frýdek-Místek

Start werken 2017:
D56 Frýdek-Místek – 2,3km – start augustus 2017 – opening augustus 2021

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door vynkce » ma 09 jan 2017, 13:07

Nog een kleine aanvulling over de D0 (had ik niet nog niet opgenomen). De werken aan het zuidoostelijke deel starten in 2019 en moeten klaar zijn in 2022. Voor de rest nog geen concrete plannen...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door Chris » ma 09 jan 2017, 14:22

Elk jaar schuift de start van de aanleg van de D0 weer een jaar op, en komt zo steeds maar niet dichterbij...

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door Snelwegenkenner » ma 09 jan 2017, 14:43

Ach het is nog niet zo erg als Bad Oeynhausen. :|

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [CZ] Tsjechië - Czech Republic - Česká Republika

Bericht door keokiracer » ma 09 jan 2017, 16:49

Technisch gezien wel, want in Bad Oeynhausen zijn ze in ieder geval al begonnen.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Plaats reactie